MissPiggy:)
Član broj: 18179 Poruke: 210 *.conceptual.net.au
|
Izvini Nikola, ali smatram da neces imati ama bas NIKAKVE koristi ako ti neko URADI zadatak. U tom slucaju, zar nije lakse da pitas nekog u razredu da prepises od njih, umjesto da uopste pitas to pitanje na ES? Time neces ama bas NISTA postici, i naravno, ama bas NISTA nauciti.
Predlazem da razvijas vijuge, pa ako trebas i da se malkice pomucis, znaces da je TVOJ rad. Naravno da moras od neceg da pocnes, pa evo nekoliko ideja, mozda pogledas zadatak iz druge perspective, ko zna? :)
1. Umjesto da se skoncentrises na dobijanje tacnog odgovora koji se nalazi na kraju zbirke, uvijek imaj jednu caku u podsvjesti: CESTO su ti odgovori NETACNI. Znaci, koliko god se profesori trudili da naprave dobre probleme za zbirku (i naravno, za ucenike :) ), dok drugi profesori/asistenti/ucenici urade njihove probleme – nekad i nesto zbrze, pa se desi greska – a greska se moze omaci i dok se stampa knjiga.
2. Molim te procitaj drugu recenicu koju si napisao: ‘Zadatak je lak ali ja ne mogu da ga uradim.’ Sada je procitaj jos jedanput. I jos jedanput.
Zadatak je LAK, ali JA NE MOGU da ga URADIM.
LAK, a NE MOGU
Zasto?
1. Ljenost!?
2. Nisi zainteresovan da provedes vrijeme da radis taj zadatak, jer vise volis da gledas TV/citas knjigu itd.? Ne znam da prevedem u duhu naseg jezika, ali smatram da trebas da budes svjesan slijedece fraze: ‘Opportunity cost is the cost of the alternative foregone’.
To bi otprilike moglo da se prevede na sljedeci nacin: uvijek imas izbor u bilo kojoj situaciji se nadjes. Znaci, u tvom slucaju (ovo koristim samo za ilustraciju, da ti docaram znacenje znaci nemoj da se nalazis licno pogodjen), imas izbor da uradis taj zadatak ili da ga ne uradis. Ako ga uradis, imas izbor da li da ga dobro uradis ili da se uopste ne potrudis i uradis sve frljavo. Ako ga dobro uradis, imas SANSU da dobijes dobru ocjenu, dok na drugom kraju, uvijek mozes da dobijes keca. :) ) Ako se potrudis da naucis, i dobijes dobru ocjenu, to je TVOJA ocjena, i tvoje znanje koje niko drugi ne moze da ukrade. To postaje dio tebe, i sam mozes biti svjesan gdje dalje to moze da vodi. Dobro znanje (i dobre ocjene) otvaraju vrata TEBI, ne nekom drugom, nego TEBI. Ti ides naprijed, i bice ti lakse da se ‘rves sa vecim stvarima. Da li je zaista hoces da ostanes na istom nivou gdje se sada nalazis? Zar nije ljepse i interesantnije da otkrivas nove stvari, nego da zvaces istu travu? :) )
Da se vratimo na taj prvi izbor: uraditi zadatak ili ne. ‘Opportunity cost’ iliti bukvalno prevedeno cijena koju placas za izbor jedne ili druge mogucnosti moze biti cijena alternative koju NISI izabrao. Stvar je u tome, da li je ta cijena VRIJEDNA da se PLATI?
a) Ako izaberes da uradis taj zadatak, cijena koju placas je sto nisi iskoristio drugu sansu: a to je da npr. da igras igrice, pricas na mobilni, i znaci ne uradis zadatak, dobijes keca, nista ne naucis, prodje ti vrijeme koje ne mozes da vratis, svjesno odlucis da ne radis na sebi itd.
b) Ako izaberes da NE uradis taj zadatak, cijena koju placas je ta sto nisi iskoristio drugu sansu: da uradis taj zadatak, da imas mogucnost da dobijes peticu, da se dobro osjecas, da znas vrijednost svog znanja, da budes priznat za kvalitet neceg sto si sam uradio (od strane svojih vrsnjaka, i drugih), itd.
Vjerujem da mozes da izaberes najbolju opciju za sebe, i da logicno izvazes koja je cijena skuplja da se plati. :)
3. Vracajuci se na tvoju drugu recenicu i kljucne rijeci da je zadatak ‘LAK, a NE MOGU’, i sam vidis da tu ima kontradikcija. Zasto je lak? Zato sto VJERUJES da je lak. Zasto NE MOZES? Zato sto NE vjerujes u SEBE da si sposoban da ga uradis. Ovo drugo je pitanje samopouzdanja.
Samopouzdanja.
Sta je samopouzdanje?
I u kojoj kolicini ga ti imas?
Da li je ta kolicina dovoljna za stvari koje zelis da uradis u skoli i u zivotu?
………………………………………………..
A sada konkretno o problemu:
Neke od tehnika koje mozes da primjenis:
•Vizuelizacija (da li je ovo prava rijec/pravi prevod?) - znaci da mozes da zamislis problem u glavi ili da ga nacrtas na papiru (ako treba).
•Kada citas pitanje, skoncentrisi se na to jedno pitanje – ne na ono ispred, niti na ono koje dolazi. ‘Spoljasnji precnik gvozdene cevi je 10 cm a unutrasnji 9,9 cm. Duzina cevi je 10m. Kolika je masa? Gustina gvozdja je 7900kg/m3.’ To je pitanje – a ti si napravio BAUKA od njega, tako sto si dodao stotinjak drugih stvari dok si ga citao. Tih stotinjak drugih stvari su mozda tvoje REAKCIJE na to sto citas, a nisu u stvari dio originalnog pitanja. Znaci, nemoj da prelazis mostove do kojih jos uvijek nisi stigao. :) Ne znam za tebe, ali ja bas ne volim bube, niti bilo koju drugu vrstu gmizavca. :)
•Recenica nastaje od rijeci. Tako i ovaj VELIKI problem nastaje od malih stvari. Znaci, zaokruzi stvari od znacaja, ili ako fizicko zaokruzivanje ne pomaze, napisi bitne stvari sa lijeve strane lista, tako da su sve tu i imas ih crno na bijelo.
Npr. ovo su bitne RIJECI, koje se moraju gledati kao DJELOVI sklapanja neceg:
Cijev (koja se sastoji od):
Precnika:
Unutrasnji = 9.9cm Spoljasnji (vanjski) = 10cm
Duzina = 10m
Od cega je napravljena ta cijev?
Od GVOZDJA:
Gustina: 7900kg/m3
Slijedece stvari predlazem da uradis na desnoj strani svog lista:
•Da mozes da zamislis tu cijev, pomaze da je NACRTAS ako mozes.
Znaci, dva kruga, jedan unutra drugog.
Lici na prsten, zar ne? :) tj. neko bi to na engleskom nazvao 'annulus'.
Sada oboji taj prsten. U sredini ostaje praznina, dok tebe zanima samo obojeni dio, sto jeste gvozdje.
Precnik se sastoji od dva POLUprecnika.
Precnik – diameter
Poluprecnik – radius (na engleskom)
Da se izracuna povrsina prstena, trebas da znas povrsinu velikog kruga, pa da od tog oduzmes povrsinu malog kruga.
Formula za izracunavanje povrsine = trebas da je znas (osnovna stvar) – pogledaj u svojoj knjizi matematike.
Takodje, nakon sto izracunas, (I na kraju zadatka), pogledaj da li je bio neki drugi nacin preko kojeg si mogao da dodjes do istog rjesenja – tipa: PRECICA?
??? malkice mozgaj ???
Kada sam pokusas da nadjes precicu, i ako ti ne ide iz prve, ostavi da zadatak malkice odstoji, pa mu se vrati kasnije, npr. ‘odspavaj’ na njemu. :)
Ako nakon nekoliko pokusaja ne vidis da mozes da nadjes tu precicu, razgovaraj sa drustvom iz razreda, pa UPOREDI na koji su to oni nacin sredili.
A ako opet imas problema, ONDA upitaj na forumu za ELEGANTNIJE rjesenje problemu.
•Obrati paznju na jedinice tih mjera….cm, m, kg…. Mozes sebi da olaksas ‘muku’ ako radis sa jednom stvari od pocetka. Posto su kubni metri spomenuti u zadnjoj recenici zadatka, i duzina je u metrima, ubaci malkice logike – i stavi sve u metre. Ustedi sebi malo muke i vremena, da ne moras kasnije sve da prebacujes u druge jedinice mjere.
1m=100cm,
gdje zbog djeljenja, i postojanja dviju nula, pomjeras decimalu za dva mjesta unaprijed
Znaci, samo pretvori cm u metre u istoj liniji:
Precnik: -Unutrasnji = 9.9cm = 9.9/100 = 0.099m -Spoljasnji (Vanjski) = 10cm = 10/100 = 0.1m
Duzina = 10m
•Naravno, cijev ima povrsinu na dijelu gdje se nalazi taj ‘prsten’, ali ima i DUZINU, sto je treca neophodna stvar, da bi mogli da izracunamo zapreminu. Cijev je TRODIMENZIONALNA stvar.
Sta u stvari cini zapreminu neceg?
Zamisli npr. kutiju, i napisi ovdje formulu:
???malkice mozgaj???
Znaci, u pravu si: Sirina puta Visina puta Duzina - imaju 3 komponente.
Posto su jedinice mjere za povrsinu u kvadratnim metrima (m2), kada uz mnozis sa datom duzinom, dobijas kubne metre (m3), sto ti je i cilj.
Da se mi vratimo na krckanje gRozdja, pardon, gVoznja. :)
Valjda bi se do sada trebao sjetiti razlomaka, ali eto…
Tezina tvoje cijevi je X kg, koje se nalazi u zapremini od ……..m3 (koje si SAM izracunao)
Gvozdje ima 7900kg u sebi, u svakom kubnom metru tj. 1 m3
Nadji iks, gdje x = ………….kg
(NEMOJ da zaboravis jedinice mjere, koji su kilogrami u ovom slucaju)
Sada fino PODVUCI tu zadnju liniju.
I naravno, trebas da KAZES sta je iks. :)
X moze da bude i baba i zaba i ovo i ono….
Pa sada daj odgovor koji se trazi, u PISMENOJ formi:
Pitanje: Kolika je masa?
Ti: Cega?
Ja: GVOZDJA!!!!!!!!!!!!!!!!! u toj cijevi
Trazena masa gvozdja u cijevi je …………………kg.
Cica-mica, gotova (ova duga) prica.
MissPiggy:)
P.S. MAD-MAX: Mislim da si bas zakomplikovao formulu decku. heheh :)
|