Stefanko link je na norveškom, ali rastumačih. Zanimljiv je onaj oglas gde traže profesora da predaje
muzičko
engleski
"nauku"
Pazi kombinaciju! Ova tri nemaju veze jedno s drugim. Engleski tamo znaju pošto imaju para za letnje škole eng u UK ili u Americi, ili ono programi gde te smeste u neku eng porodicu... šta već nude, nebitno, dakle, kaži, engleski im nije problem, pošto im se može. Muzičko? Ovde verovatno misle na istoriju muzike, tipa uče biografije i dela muzičara. Taj profa sigurno neće da im svira violinu na času. Ili peva. Ili bira klince - ti ćeš u hor, prvi glas, ti, u hor, drugi glas, ti ne znaš da pevaš, ćao... tako je bilo kod moje profesorke muzičkog: žena ima sluha, muzički nadarena, svako nosi instrument i sviramo "Na kraj sela žuta kuća"... haha...
Dakle ovaj što je tečan u engleskom i muzički obdaren, pazi: mora i nauku da zna. Ovo "nauka" je širok pojam, nisu definisali koju granu ili grane nauke se traže. Anštajn beše svirao violinu.... ili klavir? Znam da je svirao sa još nekim naučnikom, jedan violinu drugi klavir. E, ovo da pokažu klincima.
Ovo može samo da bude nastavnik-učitelj, nikako stručnjak. I jedno me zanima: kako oni "regrutuju" talente. Oni sse love još u drugom-trećem razredu, od četvrtog kreću takmičennja iz matematike. Taj profesor eng-muzičkog- nauke ne može da služi kao pripremni nastavnik za takmičenje iz matematike. Ako oni uopšte idu na ta takmičenja. To samo naši i Indusi idu na matematičke olimpijade. Njihov prosečan đak možda zna više od našeg prosečnog, ali talente ne seju, sem da dete roditelji forsiraju da kući vežbaju ili ajde, ne forsiraju ali traže dodatnu obuku za dete za specijalizaciju u nekom predmetu. Ne vidim kako drukčije...
To sa naukom sam ja prvi put čuo od moje prijateljice sa NZ, tačnije udala se za čoveka koji drži nauku u školi, to ti je mešavina fizike, hemije i matematike i u glavnom je bazirana na experimentisanju. Dakle deci se daje da što više rade oglede i aktivno učestvuju na času, izvlače zaključke i to prezentuju