Citat:
Gasterbajter:
Citat:
stefanko23:
ma kakva filozofija i logika :D stvar je u tome da su njihovi nastavnicki fakulteti tako koncipirani... dakle studiras 4 godine. 1 god. matematiku, 1 norveski, jednu socijalne nauke i jednu specijalnu pedagogiju... kod nas je to neizvodljivo znaci nastavnicki fakulteti nam se razlikuju...
A?
Šta oni to prave - nastavnik nadčovek, renesansni homo universale? Ovo ni Leonardo ne bi mogao. :D
Mislim ovo mi je .. pa smešno, guraju babe i žabe u isti džak. Koliko ja znam, onaj koji je dobar u matematici, primer, ne mora da znači da će pisati dobro sastave, biti rečit i raspevan da može i maternji jezik da drži. Ovi moji profesori sa faksa što su genijalci (neki, 90% posto su čiste budale koje se kriju iza fotelje), pa prave ozbiljne gramatičke greške što na predavanju što po svojim knjigama. Matematičari po pravilu su skoro asocijalni, gde će oni da uče o sociologiji? Mora makar slične predmete jedan profa da drži, ne može babe i žabe. Od svega po malo pa ništa na kraju. Ili su Leonardo da Vinči, i umetnik, i naučnik, i lepo peva i svira, i fizički lepotani i snagatori koji rukom uvrću čelik, pa sami šiju odeću po svojoj modi, moderni?
Profesor matematike i moda? Hahhha... ma daj. Kakva glupost! Onda ti njihovi profesori "od svega po malo" su amateri u svemu-po-mnogo.
Matematika jednu godinu, a građevinci Matematika 1, Matematika 2, jedan smer i Matematika 3. Ej, građevinac, ne neko sa Prirodno-matematičkog faksa. Da, i elektronce gnjave filozofijom i socijologijom u prvoj godini, ali logično da oni to neće predavati sutra, kao ni ovi sa građevine matematiku u školi.
Ne prave oni nastavnike nad covekom,nego je poenta price u metodici rada.
Jer ajde da krenemo svaki predmet u skoli se ne izvodi na isti nacin(metodika da se razume i shvati matematika nije ista da se recimo shvati dizajn)/
I iskren da ti budem ja BAS podrzavam ovkav aspekt obrazovanja,jer ajde da budemo realni da li ja kao profesor tekstilne grupe predmeta BAS sve znam iz tekstila!
Pa normalno je da ne znam,zato imam pripremu za cas koja inace ulazi u normu casova,pa nas mnogi osudjuju kako mi prosvetari samo strajkujemo i malo radimo.
A istina je sasvim drugacija onaj ko radi po pravilima radi veoma puno,samo sto samu pripremu ne moram da budem na svom radnom mestu nego mogu i kuci da je spremim.Medjutim kod nas mnogi ili bolje reci jako mali broj nastavnika se ne priprema za cas,i zato nam izmedju ostalog Obarzovanje kaska za svetom.
Ucimo decu mnogo ne potrebnih stvari(kobajagi da im se razvijaju mozdane vijuge,i tu se sve pobrka) ali za to nisam ja kriv kao predavac nego onaj ko je doneo nastavni plan i program.
Pa pogledajte koje mi to smerove imamo u srednjim skolama(izumreli zanati)a mi i dalje guramo to,kao da recimo pekar ne moze za godinu dana kvalitetnog predavanja i dobre prakse da nauci svoj zanat.Ja tvrdim da MOZE.
A kako pa evo Vam nas primer ucimo norveski i za godinu dana predje neko ko normalno radi oba nivoa Pa vei i jos stosta.Pa i na samom fakultetu za norveski studenti na prvoj godini to sve prodju a kasnije do cetvrte godine samo vrsi nadogradnju.
E to je ta razlika obrazovanja kod nas i recimo kod Norvezana.
I na kraju sta ce njima(ekonomski je neisplativo),da jedan covek drzi jedan predmet kada recimo u osnovnoj skoli nemaju ocene do 7 razreda.
Verovatno ce sada neko reci ma sta oni znaju oni se igraju,ali ONI imaju rezultate a mi ih nemamo ili bolje reci nisu nam tako vidljivi.
Ovo je prica koju ja sam propagiram u obrazovanju u smislu kako da resimo visak zaposlenih u prosveti a u nekim segmentima imamo veliki manjak.
Da li hoce neko da tvrdi da ja ili bilo ko za pola godine necu moci da savladam metodiku likovnog,muzickog itd...pa to nije tacno.Ali mi smo se vezali kao pijan plota Matematicar je matematicar,Englez je englez itd.
Imao bi ja mnogo o ovome da raspredam ali nije to tema ovog foruma.
Evo jedan moj licni primer,radim u specijalnoj skoli sa decom ometenom u razvoju i to 16 godina,posle 8 godina rada sa tom decom po nekom slovu zakona sam morao da idem da se ostrucim na defektoloskom fakultetu u BG,i sta sam ja tamo naucio...NISTA.
Jer predavaci znaju ili ti guraju neku teoriju bez ikakve prakse nisu usli u ucionicu da rade sa takvom decom,ali ja sam morao da zadovoljim neciju formu i to u to vreme za celih 45 hiljada dinara.Pa tamo sam se tek naslusao gluposti kod jednog profesora ako kazes da su deca sa posebnim potrebama,samo sto te neizbaci napolje,kakve posebne potrebe pa to imaju GEJ,kod drugog ne smes da kazes da su ometeni u razvoju to ih vredja,kod treceg ne da ti bog da si rekao da su sa hendikepom...pa oni sami ne znaju sta i kako ali zato da uzmu novac to dobro znaju.
Inace na sta sve nailaze studenti na tom FASPER fakultetu iskreno radim sa mnogim defektolozima u mojoj skoli i mogu reci da stvarno znaju svoj posao ali ne sa fakulteta nego imaju onu licnu crtu humanosti koju genski nose sa sobom(eto jos jedna ne logicnost znate da su nas ucili da mi kada udjemo u ucionicu nemamo svoja opsecanja to ostaviti iza vrata ovo je CAS)........
Ima jedna istina za koju sam nedavno cuo,a ona glasi"UCITE SKOLU DA NE RADITE,I STVARNO
TOLIKO LJUDI SA FAKULTETSKOM DIPLOM U ZEMLJI SRBIJI NE RADE"