Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?

[es] :: Art of Programming :: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 21888 | Odgovora: 141 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Stijak
Beograd

Član broj: 97934
Poruke: 300
*.adsl.alicedsl.de.

Sajt: www.stijak.com


+37 Profil

icon Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 03:19 - pre 152 meseci
Sada sam imao diskusiju sa kolegom na ovu temu? Iako sam apsolutni početnik u programiranju - ali mi je totalno logično da koristim engleski za sve u vezi programiranja (osim eventualno output-a na ekranu ako mi je bitno da je na srpskom)... Uostalom - učim iz knjiga na engleskom, čitam APIje na engleskom, sintaksa je na engleskom, neke stučne pojmove više i ne znam kako se kažu na srpskom, mješanje oba jezika bi samo stvaralo konfuziju u mojoj glavi...

Tu je i šerovanje/saradnja sa programerima u inostranstvu - iako su svi moji dosadašnji programčići uglavnom vježbice za kućnu upotrebu - kontam da mi je lakše da iz početka radite kako treba i kako je logično...

Kolega se baš i nije apsolutno složio sa mnom... Mada je rekao da u nekim stvarima imam pravo jer kad je on šerovao kod strancu - morao je da prevodi komentare...

Kako vi radite? Kako se radi u domaćim softverskim firmama (ako pretpostavimo da nisu neke koje isključivo za strance rade)?

[Ovu poruku je menjao Stijak dana 20.10.2011. u 04:46 GMT+1]
 
Odgovor na temu

ArsicS

Član broj: 140959
Poruke: 99
*.static.isp.telekom.rs.



+6 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 07:33 - pre 152 meseci
UVEK na engleskom, nema diskusije
 
Odgovor na temu

Predrag Supurovic
Pedja YT9TP
Užice

Član broj: 157129
Poruke: 6279

Sajt: pedja.supurovic.net


+1570 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 08:08 - pre 152 meseci
U reusable kodu korsitim engleski ali sam nasao da je prakticno da u samoj aplikaciji koristim srpski (ako je aplikacija na srpskom) jer tako dodatno lako razlikujem sta je lokalno u aplikaciji a sta je iz biblioteka.
 
Odgovor na temu

Mihajlo Cvetanović
Beograd

Moderator
Član broj: 37636
Poruke: 1249



+96 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 09:10 - pre 152 meseci
Meni je kod na engleskom, a komentari na srpskom. Engleski mi je bolji za imenovanje promenljivih, klasa i funkcija. Ima više raznovrsnih kratkih reči, nema padeža, ne trebaju mi domaća slova, a i nekako je sistematičniji. Od značaja je i što je sve drugo u kodu na engleskom, pa ne moram stalno da switchujem sopstveni mindset dok programiram. Komentari su na srpskom jer tada mogu bolje da se izrazim, i lakše mi je da shvatim na šta sam mislio dok sam pisao kod.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 09:12 - pre 152 meseci
Engleski, uzduz i popreko. Ako nista, mogu da koristim ansi encoding ;)
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2789 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 09:21 - pre 152 meseci
Na Engleskom, a ako je potrebno, naknadno se Qt aplikacija preko Qt Linguist-a prevede na Srpski. Dakle, QObject::translate("press the button");, a onda se aplikacija može prevoditi na proizvoljan broj jezika.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 09:26 - pre 152 meseci
Mislim da ne pricamo o lokalizaciji vec o praksi upotrebe jezika za imenovanje identifikatora i pisanje komentara.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12848



+4784 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 09:59 - pre 152 meseci
Engleski, dok se ne trazi drugacije :)
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.3gnet.mts.telekom.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 10:05 - pre 152 meseci
Lepše i sočnije se opsuje ako je komentar na srpskom.

Šalu na stranu, pregledah svoju arhivu i vidim kako sam se menjao i opet vraćao na staro, bez neke definitivne odluke u jednom smeru. Opet, to je zavisilo i od toga da li je projekat 100% moj, da li sam ga nasledio ili samo učestvujem u razvoju. Obično pratim ustanovljeni stil.



Za mene je ipak važnije kako imenujem identifikatore (klase, objekte, promenljive). Nekako sam tu shvatio da ne sme biti popuštanja...


 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2789 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 10:57 - pre 152 meseci
Citat:
mmix: Mislim da ne pricamo o lokalizaciji vec o praksi upotrebe jezika za imenovanje identifikatora i pisanje komentara.


A ja sam mislio da sam shvaćen da identifikatore, makroe i komentare pišem na engleskom, kao i stringovske literale.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2789 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 12:27 - pre 152 meseci
Jedan od razloga zašto pišem identifikatore na Engleskom je što ne umem da pišem latinicom na Srpskom. Morao bih da ukucam ćirilicom to ne ovom sajtu, pa da vidim kako je to preveo na latinicu.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Sini82

Član broj: 234605
Poruke: 479
*.anonymizer.ccc.de.

Jabber: Sini82@elitesecurity.org


+33 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 18:11 - pre 152 meseci
Komentare piši jezikom na kojem razmišljaš, dakle na srpskom. Kome treba neka si prevodi. Što se tiče imena promjenjivih, nije uopšte bitno kojim jezikom ih pišeš. U komentarima ćeš, ako je potrebno, napisati dodatno objašnjenje u vezi promjenjivih.
 
Odgovor na temu

Stijak
Beograd

Član broj: 97934
Poruke: 300
*.adsl.alicedsl.de.

Sajt: www.stijak.com


+37 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?20.10.2011. u 18:47 - pre 152 meseci
He he - nije mi problem da razmišljam na engleskom... Uostalom - tek bi nered nastao kada bi pokušao sve te stvari koje učim na engleskom i koje kucam na engleskom da u komentaru prevodim na srpski...

Npr. "koristim javni metod (public) iz biblioteke SomeEnglishWord i dobijam double koji ovdje castujem kao integer brojGolova- potom iteriram kroz sve vrijednosti Enuma igrači"... Ne znam za vas - meni to mnogo glupo... Mada - neka svako radi šta njemu odgovara - ko ne zna dobro engleski - neka svakako komentira na srpskom...

I taj isti kolega koji komentariše na srpskom se žalio da je on tako jednom prilikom morao da radi sa nekom klasom komentarisanom na španskom...

A inače mnogo sam upućeniji u svijet nauke - i tamo je izbor jezika već davno odlučen - pogledajte sajt instituta za fiziku - http://www.phy.bg.ac.rs/ - i radovi koji izdaju domaći naučnici su na engleskom - i posdtiplomske mogu bez većih problema biti na engleskom - pa tako i naši studenti odlaze da studiraju širom evrope i svijeta bez učenja dodatnih jezika - većina dobre literature je na engleskom... Da nije toga - ne bi uopšte bila moguća ovakva saradnja naučnika koja danas postoji...
 
Odgovor na temu

biske86
Ivan Biševac
Zubin Potok

Član broj: 62435
Poruke: 979
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: biske.rs


+39 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 00:43 - pre 152 meseci
Nemam nikakav problem da promenljivu napišem na srpskom.
U programima koje vežbam dok učim Javu komentare pišem čak i ćirilicom, i tu nema nikakvih problema. Potrebno je samo u Eklipsi postaviti da je enkoding utf8 i vozi..
Naravno nemam problem ni da se izražavam na engleskom, sve zavisi od situacije. Na primer kad imam neki problem i hoću da pitam nekog ko govori engleski naravno da ću promenljive i komentare napisati na engleskom, da bi olakšao tom čoveku posao i naravno da bi dobio odgovarajuće rešenje za problem.
 
Odgovor na temu

vlaiv
Vladimir Vlaisavljevic
Novi Sad

Član broj: 15993
Poruke: 352
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 08:47 - pre 152 meseci
English +1

I toplo preporucujem svima koji se bave programiranjem da u struci to smatraju primarnim i jedinim jezikom (localization excluded).
Znaci posvetite malo vremena da sto bolje naucite engleski (help, literatura, net ...)
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 09:13 - pre 152 meseci
A meni je zanimljiva jedna stvar..

Zasto vi mislite da vas kôd nece gledati niko sem ljudi iz Srbije? Cak i da je full-on domestic firma ne znaci da dve, tri godine kasnije nece biti otkupljena od nekih stranaca.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Mihajlo Cvetanović
Beograd

Moderator
Član broj: 37636
Poruke: 1249



+96 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 09:22 - pre 152 meseci
Da, ali zašto se cimati oko nečega što se možda i neće desiti? Ako se u budućnosti desi da ono što sada pišem mora da čita neki stranac, i ako stranac zahteva da to što čita bude na njemu razumljivom jeziku, i ako meni zapadne zaduženje da mu omogućim čitanje na njemu razumljivom jeziku, tek onda bih se bavio komentarima na engleskom.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 09:28 - pre 152 meseci
Da, ali tad ces imati source base od ko zna koliko stotina hiljada linija koda. Bas ces tad da prevodis tokom pregovora o kupovini.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Milos911
Serbia

Član broj: 219127
Poruke: 1230
77.243.20.*



+303 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 09:42 - pre 152 meseci
Ja sam skoro editovao nesto na norveskom(valjda je bio norveski :)). Isto tako covek mislio da je svejedno na kom jeziku pise, lako ce posle prepraviti, i na kraju naravno nije mogao da prepravi... A meni je bilo jedno 10 puta teze editovati taj kod, cak i uz njegovu pomoc.
Tako da sto se mene tice engleski je za sve. Ne vidim razlog zasto koristiti srpski, osim ako nemate problema sa engleskim. Opet je "I milos. I use english" bolje od srpskog.
Vec je bio topic, ali se uklapa i ovde. Osim jezika, kako pisete imena varijabli, funkcija... Ja koristim something_like_this(), $or_this;.
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.3gnet.mts.telekom.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?21.10.2011. u 10:12 - pre 152 meseci
^
Prilagodjavam se stilu koji je ustanovljen, kako na nivou celog projekta, tako i na nivou bloka.


Ako je VCL projekat, sve što se tiče dizajna mora da izgleda kao da sam deo njihovog tima:
- ako su rekli da se klasa piše početnim T - onda T. (izuzetak je neki moj akronim, iza T a ispred naziva, koji služi da "razlikuje" moj rad)
- ako su rekli da se naslov zove Caption - onda Caption, a ne Text ili Naslov.
- ako su rekli da se naziv osobine piše velikm slovom, onda veliko slovo
- ako u argumentima funkcija koje tretiraju neki interval pišu uvek AFrom i ATo - onda i ja.
- ako u celom Frameworku koriste Tmp za privremeni objekat, onda Tmp a ne Temp.
- i sl.


E sad, implementacija:
Skoro je nemoguće ceo projekat uraditi u jednom Frameworku, bez potezanja recimo za Win32API-jem ili C podsistemima (DLL) ili STL-om. Tada nastavljam kako je i započeto, tj kao da je deo toga.



Sve ovo znači da *ima* mešanja stilova, ali je to i dalje vrlo čitljivo i razumljivo.
 
Odgovor na temu

[es] :: Art of Programming :: Jezik na kome pišete komentare i imena promjenljivih?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 21888 | Odgovora: 141 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.