Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a

[es] :: Advocacy :: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

[ Pregleda: 35374 | Odgovora: 255 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

musicmaster

Član broj: 50955
Poruke: 1447
77.46.174.*



+7 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 14:50 - pre 178 meseci
Citat:
combuster: Pa jeste, ali nema nista o IE-u, mozda ga niko i ne koristi ? :D


Upravo to.
 
Odgovor na temu

VladimirCDT
VladimirCDT
programer
Beograd

Član broj: 220281
Poruke: 45
*.antegra.com.



+2 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 17:24 - pre 178 meseci
M$: Predstavljaju "nelojalnu" konkurenciju (ali takav je izgleda postao nacin poslovanja velikih korporacija u danasnje vreme)
Windows: Registry - po meni, najgora mana.
 
Odgovor na temu

icobh
Igor Pejašinović
Network Admin
Navigo SC d.o.o.
Banja Luka

Član broj: 18738
Poruke: 1319
62.68.118.*

Sajt: www.nsc.ba


+4 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 18:27 - pre 178 meseci
Windows Registry uopšte nije bio loša ideja, ali je prejednostavan API doveo do toga da svi nešto pišu po registriju, pa onda imaš milion nekih zapisa, onda maliciozni programi sa admin privilegijama vašare po njemu itd. Stoga je to postao ne baš tako popularan dio Win-a...
I ♥ ♀

Ovaj post je zlata vrijedan!
 
Odgovor na temu

musicmaster

Član broj: 50955
Poruke: 1447
79.101.149.*



+7 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 19:04 - pre 178 meseci
A jeste li znali da je registry moguće zaštititi od second party/third party usera, kompletno?
Samo što to veoma mali broj ljudi zna.
Nakon toga idu priče kako Linux user nije lenj i ovo, ono konzola je in, itd.. dok među tim konzolašima,
nema nijednog koji zna u regeditu kako valja... :)

Registry je samo nešto što spaja core with output. Veoma zanimljiva stvar.
Da se razumemo, ni ja ne umem nešto bog zna šta po njemu,
samo se ne slažem da je to loš editor.
regedit.exe je sjajna stvar.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 19:10 - pre 178 meseci
Citat:
icobh
onda maliciozni programi sa admin privilegijama vašare po njemu itd. Stoga je to postao ne baš tako popularan dio Win-a...


A cekaj, ako "maliciozni program" dobije root privilegije na Unixu - on moze da vrslja po svim direktorijumima i svim fajlovima po sistemu isto tako...

Kakva je razlika izmedju registry-a i toga onda?

Windows ima jako dobar i vrlo fleksibilan sistem privilegija (ACL) - sve sto je potrebno je da se ljudi pridrzavaju dobre prakse, znaci da se ne loguju kao administratori, da ne izvrsavaju izvrsne programe pod administratorskim nalogom osim ako nisu instalacije iz proverenih izvora i to je to...

Ne vidim zasto bi se neko ko sasvim lepo kapira osnove sigurnosti u Linuxu, recimo, drugacije ponasao u Windows-u.

Ali eto - moj ex-kolega, developer - se meni uvek smeje i naziva me budalom sto teram svoj nalog kao User... on lepo uvek iskljuci i UAC i naravno trci kao naked-Admin - kaze, lakse mu je tako... cova zbog toga trci anti-virus sw. uvek u pozadini, sta da se radi... cena "lakog koriscenja" je 20 EUR godisnje + opterecenje sistema tim AV gadostima.

Kod mene nema AV softvera uopste... doduse imam Dr. Web free scanner koji poteram ako skinem nesto cemu ne mogu verovati i sto je u formi izvrsnog fajla - ali taj skener je aplikacija koja se ad-hoc pokrece ako vam treba, tako da ne opterecuje sistem - a da budem iskren, mozda ga poteram jednom mesecno - ako i toliko.

A posto mi laptop ima fingerprint scanner - lepo sam asocirao jedan prst sa Admin nalogom - i ako treba da pokrenem aplikaciju sa admin nalogom samo provucem prst i u 1 sec se lepo startuje... Jeste mali "cim" ali neuporedivo manja izlozenost problemima.

Sve u svemu... sve je tu, samo ne treba biti bizon. Pretpostavljam da Linuxovci ne bi ostavili samo root kao nalog na svom sistemu i ceo dan trcali kao root.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

z@re
Zarko Bulatovic
Split

Član broj: 29849
Poruke: 443
*.st.cable.xnet.hr.



+25 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 19:39 - pre 178 meseci
Napomenimo jos da UNIXi imaju sysctl stablo, koje je vrlo slicno registry-u po koncepciji, samo sta je limitirano na varijable oko kernela i popratnog.

Dapace, centralizirano mjesto za podesavanje sistema je dobrodoslo. Mana koju ja nalazim kod registrya je prevelika apstraktnost - dosta toga nije human readable. Isto tako, uz key/value kombinaciju ne bi bilo lose i "comment" polje. Kod konfiguracijskih fajlova na UNIXima nerjetko idu linije i linije opisa sta odredjena varijabla / direktiva radi.

Windows NT serije koristim jos od NT4 i nikad nisam imao antivirus. Popusio sam s***** jedan jedini put svih tih godina - a to je bio onaj RPC bug na W2K koji je gasio kompjuter.

Q: HSP56 Micromodem nece da radi kompjuter ga prepozna a kad treba da se konektujem nece ne daje ni znaka zivota. u cemu je problem.

A: Crko mozda od grmljavine mozda od spanaca. Uglavnom baci ga u WC solju jako povuci vodu. Skupi 5e i uzmi drugi i ne postuj temu na pogresno mesto.
 
Odgovor na temu

icobh
Igor Pejašinović
Network Admin
Navigo SC d.o.o.
Banja Luka

Član broj: 18738
Poruke: 1319
62.68.118.*

Sajt: www.nsc.ba


+4 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 19:46 - pre 178 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: A cekaj, ako "maliciozni program" dobije root privilegije na Unixu - on moze da vrslja po svim direktorijumima i svim fajlovima po sistemu isto tako...

Navike su čudo!
I ♥ ♀

Ovaj post je zlata vrijedan!
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Član broj: 139340
Poruke: 5571
*.static.isp.telekom.rs.

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 19:59 - pre 178 meseci
Btw,
Kako da ogranicim FF-u (mislim na windows) da ima prava UPISA samo u neke
direktorijume, i koji to treba da budu direktorijumi kako bi FF i dalje bio 100% funkcionalan?
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 20:04 - pre 178 meseci
Relativno prosto :)

Mozes FF terati u kontekstu drugog user-a - znaci napravis ogranicnenog usera "PeraPericLimited" kome das najmanje privilegije.

Onda napravis shortcut za browser kao "runas C:\program files... bla bla firefox.exe" i trazice ti pw. od usera prvi put.

Tvoj user ce morati da ima pravo pristupa:

C:\Windows\...
C:\Program Files\... (mada mozes FF instalirati i van tog foldera)
C:\Users\LimitedUser\...

I, da, svom useru dodelis prava pristupa i pisanja C:\Users\LimitedUser kako bi mogao da preuzimas i otvaras snimljene dokumente.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

combuster
Ivan Bulatovic
Kraljevo

Član broj: 151351
Poruke: 4563
93.86.6.*

Sajt: www.linuxsrbija.org


+104 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 20:19 - pre 178 meseci
Ma i mi linuxovci nemamo bas najsrecnija resenja oko nekih stvari, mnogo servisa i aplikacija zahtevaju root privilegije, dovoljno je exploatisati takav servis pa kompromitovati root. Imali smo problem sa dereferenciranjem null pointera pa dobijanje root-a preko pulse audia ili sto je jos gore preko SELinux-a, pa evo prekjuce je hackovan archlinux.org preko flyspray bug tracker-a, dobili ljudi root access preko njega injectovanjem malicioznog koda, svasta je moguce...

Evo i Xserver nam trci kao root, samo sto ce se u bliskoj buducnosti to promeniti, moblin bi vec od dvojke trebalo da integrise rootless x...
make love - !war
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 20:24 - pre 178 meseci
Da, zbog toga na tom moblinu 2 ne radi ni intelov hardver :-)

Inace razlog za siroku zastupljenost root aplikacija je prost - programerska lenjost.

Daleko je lakse prosto zahtevati od korisnika da trci aplikaciju sa root privilegijama, nego napraviti izolovan server sa root privilegijama sa kojim tvoja aplikacija komunicira ako joj nesto treba.

U Windowsu se to radi sa servisima koji trce sa vecim privilegijama ali koji ne mogu vise da komuniciraju sa dekstopom - vec aplikaicja mora da ima nekakav protokol, kako bi se izbeglo eksploatisanje UI rupa u servisima.

Ali to zahteva i mnogo vise vremena za razvoj... a kako korisnici ne prave problem, zahtevati root je lakse :)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

combuster
Ivan Bulatovic
Kraljevo

Član broj: 151351
Poruke: 4563
93.86.6.*

Sajt: www.linuxsrbija.org


+104 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 20:34 - pre 178 meseci
Citat:

Da, zbog toga na tom moblinu 2 ne radi ni intelov hardver :-)


Da ali zato trenutno imamo podrsku za Arrandale koji jos nije ugledao svetlost dana koliko mi je poznato :D Konacno su poceli da misle unapred :)

Opa, i to je pre dva dana usao u kernel :)

http://git.kernel.org/?p=linux...29bcc7dfd017d514a1470a1ccfb567

IGDNG = Intel Graphics Device Next Generation
make love - !war
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Član broj: 139340
Poruke: 5571
*.static.isp.telekom.rs.

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 20:41 - pre 178 meseci

Nek misle malo i unazad, na moj GMA950 ;)
 
Odgovor na temu

combuster
Ivan Bulatovic
Kraljevo

Član broj: 151351
Poruke: 4563
93.86.6.*

Sajt: www.linuxsrbija.org


+104 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 20:44 - pre 178 meseci
Kad je nesto lose od samog starta jbg... Intel se povampirio na linuxu od kada su preuzeli stvar u svoje ruke a pustili Tungsten da se zeza sa virtualbox-om... Mnogo, mnogo bolje stanje od onog koje je bilo do pre samo par meseci...
make love - !war
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 21:05 - pre 178 meseci
Važniji delovi registrija, kao i još neki kritični delovi Windowsa (npr. Windows folder, itd), od Viste su virtuelizovani i sve što bi da brlja po istim se jednostavno preusmerava u profil korisnika (npr. C:\Users\%user%\AppData\Local\VirtualStore).

Stvar možete da pogledate prvo u task menadžeru ako dodate kolonu Virtualization, a i ako potražite na disku u profilu korisnika, videćete folder gde ide preusmeravanje.

Tako da, tih problema praktično više i nema, a meni se čini da se to na Visti sasvim lepo vidi - ja sam na ovaj svoj sistem instalirao i deinstalirao gomilu softvera, itd.. i sve radi bez problema (warez i crackove ne koristim).


(Da se razumemo, idealno je da za sve procese stoji "Disabled" - to znači da preusmeravanje nije ni potrebno. Ako stoji enabled, onda je preusmeravanje na snazi; može da se forsira.)
Commercial-Free !!!
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 21:12 - pre 178 meseci
Evo i primera..



1. otvori cmd i pokušaj da napraviš fajl u Windows folderu (dir > x.txt)
2. ne može (access denied)
3. odeš u task manager, nađeš cmd i desni klik i forsiraš virtuelizaciju
4. sad može

5. odeš u c:\users\%korisnik%\AppData\Local\VirtualStore\Windows i fajl x.txt je u stvari tamo kreiran.



[Ovu poruku je menjao degojs dana 01.09.2009. u 22:27 GMT+1]
Commercial-Free !!!
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Član broj: 139340
Poruke: 5571
*.static.isp.telekom.rs.

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 22:08 - pre 178 meseci
bravo degojs, h4x0r-e, samo jos da imas neke l33t fontove... ;)
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
93.86.156.*



+2790 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a01.09.2009. u 23:11 - pre 178 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: A cekaj, ako "maliciozni program" dobije root privilegije na Unixu - on moze da vrslja po svim direktorijumima i svim fajlovima po sistemu isto tako...

Kakva je razlika izmedju registry-a i toga onda?


Pa, razlika je u tome što u slučaju registry-ja odmah zna gde da traži podatke nekog programa (npr. sve e-adrese), a inače bi morao da "razmišlja" gde su .ini fajlovi u distribuciji ivanix.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Illiron
Miloš Hadžić
Beograd

Član broj: 210
Poruke: 431
93.87.234.*



+1 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a02.09.2009. u 00:34 - pre 178 meseci
Zar nisu u /etc?
 
Odgovor na temu

combuster
Ivan Bulatovic
Kraljevo

Član broj: 151351
Poruke: 4563
93.86.6.*

Sajt: www.linuxsrbija.org


+104 Profil

icon Re: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a02.09.2009. u 00:38 - pre 178 meseci
mozda su i u /home/user :D
make love - !war
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Navedite bar jednu manu: a)m$-a i b)windows-a

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

[ Pregleda: 35374 | Odgovora: 255 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.