Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc

[es] :: Matematika :: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19274 | Odgovora: 54 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

eminna
skola

Član broj: 218775
Poruke: 1
77.238.223.*



Profil

icon Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc06.04.2009. u 20:32 - pre 1975 dana i 11h

treba mi objasnjenje ako neko moze pomoc da mi objasni kako se grupisu polinomi pa se rastave ???
i ako moze primjer??
imam test al ne kontam...
hvala
 
Odgovor na temu

holononi

Član broj: 163572
Poruke: 658
91.148.92.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc09.04.2009. u 20:36 - pre 1972 dana i 11h
Nema univerzalnog rešenja. Poenta je da provežbaš što više zadataka iz knjige koju koristite u školi. Pa šta upamtiš.

Ono što obavezno moraš znati je

a^2 - b^2 = (a - b)(a + b)
a^3 - b^3 = (a - b)(a^2 + ab + b^2)
a^4 = (a^2)^2
AX^2 + BX + C = 0 => X1,2 = ( -B +- Sqrt( B^2 - 4AC ) ) / (2A)

Kao i trikovi sa dodavanjem i oduzimanjem potrebnih članova

x^4 + x^2 + 1 =
x^4 + x^2 + 1 + 0 = (dodamo ništa, pa ništa ni ne menjamo)
x^4 + x^2 + 1 + (x^ 2 - x^2) = ( pa opet ništa ne dodamo jer je (x^ 2 - x^2) = 0 )
x^4 + x^2 + 1 + x^ 2 - x^2 =
x^2(x^2 + 1) + x^2 + 1 - x^2 =
x^2(x^2 + 1) + 1(x^2 + 1) - x^2 =
(x^2 + 1)(x^2 + 1) - x^2 =
(x^2 + 1)^2 - x^2 = (posle puno vežbe primetićeš da je ovo a^2 - b^2, gde je a = (x^2 + 1) i b = x)
[(x^2 + 1) - x][(x^2 + 1) + x] =
(x^2 + 1 - x)(x^2 + 1 + x) =
(x^2 - x + 1)(x^2 + x + 1)

Ima raznih takvih trikova a nezgodno je što naši školski programi zahtevaju da se rešenje prepozna unapred. Zato je potrebno puno rada.


 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 08:00 - pre 1972 dana
Laptopovi

Rastavljanje polinoma na činioce je nejasan pojam ako se ne zna šta su prosti faktori. Poznato je da se svaki kompleksan polinom može rastaviti na kompleksne faktore stepena jedan. No, to bi onda radio numerički (mada za konkretnu svrhu obično postoje i druga rešenja). Slično važi i za rastavljanje realnih polinoma na proizvod realnih polinoma, s tim što su onda prosti faktori realni polinomi stepena jedan i realni polinomi stepena dva sa negativnom diskriminantom.

Za rastavljanje raiaonalnog polinoma na proizvod racionalnih polinoma postoji Kronekerov algoritam.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

holononi

Član broj: 163572
Poruke: 658
91.148.86.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 09:08 - pre 1971 dana i 22h
Citat:
Rastavljanje polinoma na činioce je nejasan pojam...

Ja sam pošao od pretpostavke da je u pitanju osmak koji priprema testove za upis u srednju školu.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 09:30 - pre 1971 dana i 22h
OK, rastavi mi polinom . Koliko ima faktora? Rastavi polinome i . Voleo bih da vidim rešenja.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

holononi

Član broj: 163572
Poruke: 658
91.148.86.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 10:36 - pre 1971 dana i 21h
Citat:
Voleo bih da vidim rešenja.

Baš kao što sam dao primer u mom odgovoru:

x^4 + 1 = x^4 + 2x^2 - 2x^2 + 1 =
x^4 + 2x^2 + 1 - 2x^2 =
(x^2 + 1)^2 - 2x^2 =
[(x^2 + 1) - x√2][(x^2 + 1) + x√2] =
(x^2 - x√2 + 1)(x^2 + x√2 + 1)

x^4 + 4 =
4(x^4/4 + 1) =
4(a^4 + 1), gde je a^4 = x^4/4

(1) U osnovnoj školi se ne rade kompleksni brojevi.
(2) Ne dovodi se u pitanje inteligencja kao što naš nakaradni školski sistem (od osnovne do fakulteta i posle) nabija na nos učenicima. Ove primere ili popamtite ili niste zapamtili. Zato sam preporučio što više vežbanja. Trebaju vam samo u školi i nikad više u životu, osim ako ste po profesiji usko vezani za matematiku.
(3) Kako Kronekerov algoritam za faktorizaciju polinoma podrazumeva poznavanje (i ne samo poznavanje) interpolacionih polinoma, to bi takvo rešenje bilo nerazumljivo svima osim studentima matematike (boljim).

Naravno, ako je pitanje postavio student koji poseduje šira znanja ja se izvinjavam.

 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 10:49 - pre 1971 dana i 21h
Polinom je nerastavljiv nad poljem racionalnih brojeva, ima dva prosta faktora nad poljem realnih brojeva, odnosno četiri nad poljem komleksnih brojeva.

Ne radi se ovde niokakvoj inteligenciji, već o jednoznačnosti rešenja zadatka. Ako se u osnovnoj školi ne uče kompleksni brojevi, uče se racionalni i realni, pa rešenje nije jednoznačno određeno.

A što se tiče inteligencije, pa mora se nekako napraviti razlika između četvorke i petice. Sistem ocenjivanja nije binaran - prošao si ili nisi, već se pravi i neka gradacija.

Kada sam ja išao u školu, zvanične definicije ocena su bile:

2 - razumevanje gradiva.
3 - reprodukcija naučenog.
4 - primenjivanje naučenog.
5 - izvlačenje zaključaka.

Dakle, u slučaju Talesove teoreme, za 2 si trebao da je ukapiraš, za 3 da umeš da je formulišeš nekako, može i svojim rečima, ali da se na kraju vidi šta se pod kojim uslovom (ako nastavnik preseče prave neparalelnim pravama, Talesova teorema se ne može primeniti) kako odnosi, za 4 da znaš da rešiš zadatak koji se rešava primenom te teoreme (npr. da pomoću senke štapa odrediš visinu Keopsove piramide), a za 5 da rešavaš zadatke sa zvezdicom.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 10:57 - pre 1971 dana i 21h
Citat:
holononi: (3) Kako Kronekerov algoritam za faktorizaciju polinoma podrazumeva poznavanje (i ne samo poznavanje) interpolacionih polinoma, to bi takvo rešenje bilo nerazumljivo svima osim studentima matematike (boljim).


Ja sam interpolacioni polinom učio u IV razredu gimnazije iz numeričke matematike. Daleko od toga da to reba da zna samo student matematike. To bi morao da zna i svaki sudent tehnike.

Sa druge strane, konstrukcija interpolacionog polinoma je šablon koji se može ugraditi u Kronekerov algoritam. No, slažem se da nije neophodan za đake. Njega sam pomenuo samo zbog izjave da nema univerzalnog rešenja, bez ikakve ograde. Možda ovu temu čita još neko koga baš to zanima, pa mu ovakva informacija može koristiti, takoda smatram da iskazi treba da budu formalno korektni, a ako bi nešto zbunilo postavljača teme, da onda to treba jednostavno preskočiti, tj. prećutati, a nikako davati izjave koje nisu formalno korektne.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

holononi

Član broj: 163572
Poruke: 658
91.148.92.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 13:37 - pre 1971 dana i 18h
Citat:
Daleko od toga da to reba da zna samo student matematike.

Mnogi studenti otaljaju ispite a da im ni mrva nakon toga ne ostave, bilo da su vešti u prepisivanju ili su im se zalomila pitanja koja im odgovaraju. U svakom slučaju i nakon dobro položenog ispita treba očuvati formu da bi se stečeno znanje zaista moglo primeniti u praksi.

Citat:
To bi morao da zna i svaki sudent tehnike.

Kad već pominjemo studente tehnike, pre nekoliko godina sam upoznao studentkinju koja je upravo išla na ispit iz matematike 2 na jednom našem tehničkom fakultetu. I dok smo tako ćaskali u autobusu pogledao sam u knjigu da vidim šta rade. Na prvi mah pitanja su mi se učinila ozbiljnim jer je i meni trebalo nekoliko minuta da ih bez olovke rešim. Oni ne rade pismeni kao što se radi na Prirodno Matematičkom fakultetu (koliko ja znam na svim odsecima), već imaju test na zaokruživanje. a testovi su dati u knjizi. Knjiga ima prijavu za ispit. Knjiga mora da se pokaže profesorici da je ona potpiše i onda može da se koristi na ispitu. Naravno, apsolutno ne sumnjam da ima studenata tehnike koji barataju gradivom koje su odslušali iz matematike.

Na kraju da dodam: Odgovori koje sam ponudio sasvim su primereni jednom osmaku koji prati dodatnu nastavu iz matematike, jer je imao prilike da nauči i šta su to racionalni i šta su iracionalni brojevi kao i dokaz da je koren iz dva iracionalan broj i slično.
Rastavljanje x^4 + 1 u realnom domenu je dovoljno studentu da položi sve ispite zaključno sa Analizom 2, samo se treba setiti kako se to radi. Nešto više će mu trebati tek kad dodje do Kompleksne Analize.

Gotovo da nema matematičkog problema koji se ne može još doterati da rešenje bude bolje. Uostalom, pogledajte u šta se izrodila ova diskusija potekla iz elementarnog pitanja. Medjutim, svi zadaci iz matematike, od kolevke pa do groba, su namešteni. Ti zadaci se rešavaju u odredjenom kontekstu, što nastavnik zna i šepuri se kako je pametan pa učenik stiče utisak da je nešto skrivio jer nikako da ukapira odakle njemu (x^2 - 1) = (x - 1)(x + 1) a to je nešto što jednostavno mora znati "napamet". I tako učenik ne sme da uči "napamet" a nastavnik stalno od njega traži da sve zna "napamet". Na fakultetu je priča ista samo je malo obimnije gradivo. To su jednostavno manipulacije.

Kako učenici nigde ne uče posebno algoritam za rastavljanje polinoma, već se sve obavlja "na mišiće" najčešće metodama "proba i greška" to ostaje da samo puno rade i da se naviknu da probavaju dok ne naštimaju rezultat.


Ah, da

Citat:
Kada sam ja išao u školu, zvanične definicije ocena su bile:

Nekad bilo, sad se pripovjeda.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 13:52 - pre 1971 dana i 18h
Rekao sam da bi svaki student tehnike morao da zna da izračuna interpolacioni polinom i stojim iza toga. To što mnogi otaljavaju ispite je protiv argument, koliko je i protivargument da na univerzitetu ima korupcije.

Odgovor da je polinom nerastavljiv je isto toliko i primeren i tačan koliko i odgovor da je njegova faktorizacija. Dakle, imaš dva suštinski različita, podjednako tačna, odgovora na isto pitanje. To samo znači da sa pitanjem nešto nije u redu.

Koliko god ja i ti znali iracionalne, kompleksne i ko zna kakve druge brojeve, polinom se ne može rastaviti nad poljem racinalnih brojeva. Jednostavno, ne može. To nije pitanje mog ili tvog poznavanja nekih skupova brojeva, niti nečije umešnosti, već jednostavno ne može. Nad poljem realnih brojeva može. No, to su dva potpuno različita zadatka i to treba znati da ne bi dolazilo do zabuna.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

R A V E N
Ravenwing
Tuzla

Član broj: 36142
Poruke: 1303
91.191.8.*

Sajt: programiranje.comxa.com


Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 15:41 - pre 1971 dana i 16h
Citat:
Nedeljko:
2 - razumevanje gradiva.
3 - reprodukcija naučenog.
4 - primenjivanje naučenog.
5 - izvlačenje zaključaka.


Haha,ovo me podsjetilo na profesora geografije iz gimnazije,naime geografiju su svi smatrali predmetom za nabijanje prosjeka i kada mnogi nisu bili zadovoljni dobijenom ocjenom i napravili prigovor,on je odgovorio:

"Šta se bunite,i to je dobro.Evo kako stvari stoje:

2 - vi znate za 2
3 - ja znam za 3
4 - knjiga zna za 4
5 - Bog zna za 5."


[Ovu poruku je menjao R A V E N dana 10.04.2009. u 16:54 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 16:04 - pre 1971 dana i 15h
Znao sam brdo đaka koji su po tim kriterijumi zasluživali 5, a tvoj profa cepe iz prostog razloga što su ocene namenjene isključivo đacima, a ne profesorima, knjigama i bogovima.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

holononi

Član broj: 163572
Poruke: 658
91.148.92.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc10.04.2009. u 17:36 - pre 1971 dana i 14h
Pošto baš insistiraš, još jednom sam pročitao postavljeno pitanje @eminna. Nigde ne vidim ograničenje na racionalne brojeve. Kako nema glupih pitanja a nema ni dodatnih objašnjenja pošao sam od najjednostavnije pretpostavke da je reč o učeniku koji priprema testove za upis u srednju školu. Kakvi zadaci se javljaju na tim testovima? Zadaci sa integralnim jednačinama? Banahovi prostori? Sigma algebre? Ma daj malo da sidjemo na zemlju. Odgovorimo na najjednostavnije pitanje pa ako asker nije zadovoljan, pitaće još. Kako se @eminna ne oglašava to znači ili je pronašla rešenje, ili je zadovoljna nekim od odgovora ili je problem odložila za kasnije radi drugih obaveza.

Iz izraza "grupisu polinomi pa se rastave" zaključio sam da je reč o osobi koja nije prošla neku dublju obuku u vezi polinoma jer bi student fakulteta rekao "grupisu ČLANOVI polinomi". Sledi da je @eminna osoba koja slabo poznaje tu oblast, pa je verovatno reč o nekome ko je ili katastrofalno loš student ili početnik odnosno osnovac ili u najboljem slučaju prvi srednje. Bilo kako bilo, zaključio sam da je u odgovoru @eminna potreban elementaran pristup.

U osnovnoj školi se rade zadaci sa realnim brojevima. Da bih to proverio evo uzimam jednu zbirku rešenih zadataka namenjenu naprednijim učenicima VIII razreda. Knjigu su potpisala 4 autora od kojih jedan doktor nauka a jedan od recenzenata je moj profesor geometrije. Pa ako oni nisu u pravu nisam ni ja. Pronašao sam poglavlje "Rastavljanje polinoma na činioce" što odgovara postavljenom pitanju. Tu pronalazim tri tipa zadataka:

- Rastavljanje izdvajanjem zajedničkog činioca,
- Rastavljanje razlike kvadrata,
- Rastavljanje kvadratnog trinoma.

To otprilike odgovara sugestiji o rešvanju takvih zadataka koju sam izneo u prvom odgovoru na polazno pitanje. Takodje evo i jednog zadatka iz knjige:

Rastaviti na činioce: √21 - 3

čije rešenje takodje pronalazim u knjizi: √3(√7 - √3)

I tako, ni √3 ni √7 nisu bili racionalni brojevi dok sam išao u školu, pa valjda ni danas nisu. Sledi učenicima osnovne škole se daju zadaci sa iracionalnim brojevima. Medjutim nigde u knjizi ne nalazim zadatke sa kompleksnim brojevima, iako ima primera koji bi za potpuno rastavljanje zahtevali kompleksna rešenja. Na primer:

x^3 + 2x^4 + 4x^2 + 2 + x

sa rešenjem: (2x^2 + x + 2)(x^2 + 1)

Nema kompleksnih rešenja, ne zato što to moj profesor ne zna da reši, već zato što to nije predvidjeno gradivom za osnovnu školu. Podrazumeva se da rešenje treba da bude realno jer su učenici fokusirani na realne brojeve. A kompleksna rešenje će naučiti u trećem srednje i onda rešenje navedeno u knjizi za VIII razred neće biti za 5 već za 3.

 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8035
195.222.97.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 08:48 - pre 1970 dana i 23h
Citat:
holononi: Pošto baš insistiraš, još jednom sam pročitao postavljeno pitanje @eminna. Nigde ne vidim ograničenje na racionalne brojeve.


Nema ni ograničavanja na realne brojeve. A pitanje nad koji skupom mogućih koeficijenata se vrši rastavljanje nije glupo, već eliminiše dvosmislenosti. Nije to matematička perverzija koju su izmislili dokoni matematičari, već esencijalni deo formulacije i rešenja. Bez toga ni broj faktora nije jednoznačno određen.

Citat:
holononi: Kako nema glupih pitanja a nema ni dodatnih objašnjenja pošao sam od najjednostavnije pretpostavke da je reč o učeniku koji priprema testove za upis u srednju školu.


A ja sam pošao od još jednostavnije pretpostavke da postavljač pitanja najbolje zna šta mu treba.

Citat:
holononi: Takodje evo i jednog zadatka iz knjige:

Rastaviti na činioce: √21 - 3

čije rešenje takodje pronalazim u knjizi: √3(√7 - √3)


Ne vidim zašto rešenje ne bi moglo da bude ili . Šta se tu prihvata kao skup mogućih činilaca? Ako to nigde ne piše, knjiga je divna i nije čudo što đaci ne mogu iz takvih knjiga ništa da nauče sa razumevanjem. Ima li takvih zadataka u američkom, nemačkom, ruskom ili francuskom obrazovnom sistemu ili su takvi zadaci domaći "biser"?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

zzzz
milan kecman
bluka

Član broj: 11810
Poruke: 1738
*.broadband.blic.net.



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 09:47 - pre 1970 dana i 22h
Slažem se sa @holononi u potpunosti.
I ne samo to nego mislim da se takvoj djeci sa mnogo šupljina u predznanju
mora prići sa najjednostavnijim zadacima.
Naprimjer:
-Razlika kvadrata a^2+b^2=(a-b)(a+b)
1)Insistirati da se to zapamti napamet.
2)Nacrtati geometrijsku slikicu, od većeg kvadrata isjeći manji, pa pokazati
da se može napraviti pravougaonik od tog ostatka.Dati priliku da dijete skuži
kolike su stranice tog pravougaonika, i poveže to sa zapamćenom jednačinom.
3)Naučiti dijete da množi (a+b) sa (a-b).
4)Zadati da samostalno riješi nešto ovako: M^2-N^2=? i slični zadaci.
Ovo je dovoljno posla za jedan dan, s tim da sve treba ponoviti bar na kratko
u narednih nekoliko dana.

Naravno da ovo ne vrijedi za napredne đake kojih obično nema više od 3 u
razredu.
 
Odgovor na temu

Kolins Balaban
Kolins Balaban
Srednja bosna

Član broj: 4847
Poruke: 1283
92.36.142.*

ICQ: 166070540


Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 10:57 - pre 1970 dana i 21h
i ja se slazem sa kolegom @holononi. kad se kaze rastaviti neki polinom na faktore, onda se i podrazumjeva da ti faktori budu sto jednostavniji, i da rjesenje bude prosto. nedeljkova rjesenja su tacna, ali nisu nimalo prosta, niti su jedina, niti ih moze skuziti neko, ko postavlja ovako jednostavan zadatak. nedeljko, kao neko ko se bavi matematikom, a mozda i predaje djacima, iz same postavke problema treba zakljuciti kakvo rjesenje treba ponuditi, i o kakvoj se osobi radi i sa kakvim znanjem iz matematike. mislim da se previse threadova na ovom podforumu previse zaspamalo, ulazeci previse u sutinu i kojekakve rasprave, koje ni najmanje ne pomazu onom ko postavi problem. nedeljko i @holononi mogu svoje tjerati dokle su zivi, ali to ni najmanje nece pomoci nekome ko ne zna rastaviti polinom na faktore, samo ce ga jos vise zbuniti.
MyCoNfa:
CPU: AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BOX
Maticna:Asus M4A89GTD PRO
RAM: Corsair 4x2GB 1600MHz, 9-9-9-24
Grafa: Diamond ATI 5870 1GB
HDD:3xWD 320GB AAKS, stripe raid
DVD/RW:LG,SATA
SilverStone SST-ST50F 500W
CoolerMaster CM690
LG 24" 2453TQ-PF
Tastatura A4Tech X7 G800
Stakor: A4Tech X7-755FS
 
Odgovor na temu

Goran Rakić
Beograd

Član broj: 999
Poruke: 3735

Sajt: blog.goranrakic.com


Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 11:04 - pre 1970 dana i 20h
Kako da rastaviš nešto na proste faktore ako ne znaš šta su prosti faktori? Šta znači "da rešenje bude prosto"? U školi između ostalog treba naučiti i formalno i koncizno izražavanje.
http://sr.libreoffice.org — slobodan kancelarijski paket, obrada teksta, tablice, prezentacije, legalno bez troškova licenciranja
 
Odgovor na temu

Kolins Balaban
Kolins Balaban
Srednja bosna

Član broj: 4847
Poruke: 1283
92.36.142.*

ICQ: 166070540


Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 11:10 - pre 1970 dana i 20h
vrlo jednostavan odgovor ;) ovo rjesenje nije prosto: (nisam nigdje spomenuo proste faktre, nego prosto rjesenje) mislim da znas o cemu ja pricam. kad dobijes neko rjesenje koje, da tako kazem, "nije fino" onda se zapitas da li je ono i tacno. obicno se rjesenja stimaju da budu fina, okrugli brojevi itd itd... s ovom temom sam zavrsio, posto dalja rasprava nece pomoci nikome.
MyCoNfa:
CPU: AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BOX
Maticna:Asus M4A89GTD PRO
RAM: Corsair 4x2GB 1600MHz, 9-9-9-24
Grafa: Diamond ATI 5870 1GB
HDD:3xWD 320GB AAKS, stripe raid
DVD/RW:LG,SATA
SilverStone SST-ST50F 500W
CoolerMaster CM690
LG 24" 2453TQ-PF
Tastatura A4Tech X7 G800
Stakor: A4Tech X7-755FS
 
Odgovor na temu

Goran Rakić
Beograd

Član broj: 999
Poruke: 3735

Sajt: blog.goranrakic.com


Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 11:22 - pre 1970 dana i 20h
Ako ne razumeš postavku zadatka, već tražiš "fine brojeve", pašćeš kao kruška na sledećem testu:

Citat:

Argumentovano procenjivanje nam je potrebno i kad kupujemo polikolor za krečenje stana i kad bankama ukidamo određenu vrstu kredita da bi inflacija ostala na zacrtanom nivou. Sa druge strane, ukoliko na osnovu podataka sa kojima raspolažemo nije moguće napraviti dobru procenu, onda to treba reći jasno i glasno. Nažalost, ta se sposobnost kod đaka inhibira sve vreme školovanja.

Kapacitet te besmislenosti se najbolje vidi na zadacima kao što je ovaj: "U stadu ima 125 ovaca i 5 pasa ovčara. Koliko godina ima čobanin?" Istraživanja pokazuju da na ovo pitanje čak tri četvrtine učenika nižih razreda daje brojčani odgovor!

Transkript koji je načinjen tokom jednog ovakvog ispitivanja otkriva određenu vrstu pogrešne slike o svrsi matematike koju, očigledno, ima većina dece: "125+5=130... to je previše, 125-5=120 je opet previše... ali 125/5=25. To ima smisla! Ja mislim da čobanin ima 25 godina!"

Izvor: B92 Nauka.



http://sr.libreoffice.org — slobodan kancelarijski paket, obrada teksta, tablice, prezentacije, legalno bez troškova licenciranja
 
Odgovor na temu

holononi

Član broj: 163572
Poruke: 658
91.148.81.*



Profil

icon Re: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc11.04.2009. u 16:07 - pre 1970 dana i 15h
Citat:
Ne vidim zašto rešenje ne bi moglo da bude

Pa kad već demonstriramo silu



PS

Hteo sam da rastopim i trojku, ali mi je ekran mali.

[Ovu poruku je menjao holononi dana 11.04.2009. u 21:04 GMT+1]
 
Odgovor na temu

[es] :: Matematika :: Rastavljanje polinoma na faktore-treba mi pomoc

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19274 | Odgovora: 54 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.