Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako intervjuiše i zapošljava Google

[es] :: Advocacy :: Kako intervjuiše i zapošljava Google

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 19350 | Odgovora: 99 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
212.200.65.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google22.05.2011. u 22:27 - pre 157 meseci
Izvini nisam dobro pročitao one meilove. Tek sad vidim da si "However, for many different reasons" napisao ti, a ne oni.

OK, to sam sve lepo shvatio, ali me i dalje nisi ubedio u ono od čega smo krenuli - da je tvoj prijatelj Holanđanin Google killer od sto kilotona (za ono što Google-u treba) i da je Google principijelno pogrešio kada mu je spustio slušalicu.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 00:28 - pre 157 meseci
E, pa ako si bio laf da se vrnes par postova unazad, ucini to opet samo jedno 2.5X unazad. Mislim da sam dao
prilicno jasnu sliku i dovoljno podataka da objasnim sta sam hteo da kazem.

Ukratko - slucaj sam naveo kao ilustraciju geek pristupa intervju procesu.

Poenta nije 'sta je i kakav je to lik', nego u 'kako i na bazi cega Google pristupa procesu evaluacije aplikanata'.

Kako se pokazuje, geek kvaliteti - 'nacitanost teorijom' trenutno imaju prednost nad dokazanom inventivnoscu
(15-tak patenata, od kojih su dva bas ono...) i dokazanim up-to-date track record-om tech savy-ja.

Sta su od svega toga uspeli da ispitaju i vide ?
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 00:39 - pre 157 meseci
milanche, necu da ulazim u raspravu, verujem ti da je sve tako bilo ali moram da primetim iz svog iskustva da medju IT svetom, pogotovo onim koji su(ili misle da jesu) strucni u svom poslu postoji ogromna kolicina sujete, koja itekako dolazi do izrazaja na prvom susretu, sto u ovom slucaju biva interview za posao.
Vise puta sam primetio taj stav, kao sta ce on mene da ispituje ovo ono. Verujem da je taj tvoj tip super strucnjak ili ne znam sta, ali taj drugi tvoj stav ne razumem sto je eto njega ispitivao neki svrseni student koji se nije pripremio za intervju.
Pa sta i da je tako? Ko tu trazi posao a ko zaposljava? Treba da uradi pripremu za sve kandidate to tog nivoa da iscita sve zivo? Da se napravi specijalna komisija za specijalne kandidate? Ja tu vidim samo sujetu - nista drugo. Mozda jeste covek kvalifikovan, iskusan i ne znam sta, ali to nista ne mora da znaci da je idealan kandidat.
Neverovatna je kolicina sujete u IT svetu, u kojoj god firmi sam radio - ista prica.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 05:50 - pre 157 meseci
Ovaj moj pajtas je stvarno sve samo ne sujetan.

Drugo - kao sto sam vec rekao - izuzetno je hands-on, po znanju je mogao da bude VPE (masa njemu slicnih je bila do sada
po nekoliko puta u raznim startup-ima), ali je uvek trazio da bude 'u rovovima', moze project leader, moze manager, ali znalo
se da mora da bude ujedno developer kao i svi ostali. Jednostavno, takav je covek - uvek je znao najvise konkretnih fora u vezi
Linux-a, kernel-a, ima ogroman onaj izvorno tehnicki zar da petlja sa tehnologijom, cacka sve i svasta, zna sve o kamerama,
obradi slike, itd, itd.

Ima dokazano izuzetan njuh za to sta ce biti sledeca velika stvar, i za masu stvari se zakacio po 5-10 godina pre nego sto ce o
nekoj tehnologiji poceti cak i da se zucka.

Mislim da bi mu bilo uzivanje da bude detaljno intervjuisan, i da sigurno ne bi stavljao neku svoju sujetu na prvo mesto.

Drugo - na tom nivou seniority-ja nije neuobicajeno da se necega neces setiti iz dela struke koji aktivno ne koristis. Kazes jasno
i glasno i posteno sto je i on rekao - 'znam dobro o cemu je rec, i kad mi treba znam odakle da se podsetim, ali se svakodnevno
ne srecem sa problemima gde mi to nesto igra'.




Specificnost cele situacije je sto je bio otkacen posle te i takve prve stepenice.




Obicno se nastavi niz ispitivaca, od kojih su naredni po svoj prilici iskusniji, imaju bolji pregled tehnologije i mogu da jasnije
procene mesto coveka i njegov stvarni kalibar. Ili, sto je takodje cesta varijanta, ako je cela grupa u guzvi i ima veliki broj
kandidata, posaljes 'izvidjaca' - nekog ko je najveci mungos u grupi (odlican pregled igre, cesto solidan senior) da brzo izvidi
s kim se ima posla.

Ono sto sam video u praksi da se radi je jedan od sledecih scenarija:

a) brzo se provali da covek bez obzira na postignuca jednostavno nije match za to sto firma radi.

'mismatch' scenario se handluje na razne nacine - ili se primenjuje 'usmrdjivanje' tj. ne dobija nikakav feedback, ne pokrece se intervju
procedura i pusti se da ide dalje, (vidjeno mnogo puta) ili mu neko eksplicitno (ako je cenjenija figura) to konkretno i kaze (vidjeno i
ovo, istina redje).

U njegovom slucaju jako 'smrdi' da nije bio taj slucaj, jer se pouzdano zna da postoji grupa za koju je match, tamo je vec par njegovih
hajduka iz grupe.

b) postoji bar neki elementarni match, makar na papiru

U ovom scenariju se osoba intervjuise sa vrlo ostrim akcentom na ono sto je deklarisao u CV-u. Dakle, ako je pekar, ne pitas ga
jednacinu elipse pa pesnica u glavu ako ne zna, nego kako se peku kifle, a kako burek, koje brasno, koliko soli, koliko ulja, koja temperatura.
Ono sto je naveo u CV-u makar samo sa par slovaca, ima da zna muski ili ga je ugasio.



Ovo sto se njemu desilo jednostavno je ni za u kola ni za u sanke.

[Ovu poruku je menjao milanche dana 23.05.2011. u 07:00 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
212.200.65.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 06:23 - pre 157 meseci
Citat:
milanche: Poenta nije 'sta je i kakav je to lik', nego u 'kako i na bazi cega Google pristupa procesu evaluacije aplikanata'.

Kako se pokazuje, geek kvaliteti - 'nacitanost teorijom' trenutno imaju prednost nad dokazanom inventivnoscu
(15-tak patenata, od kojih su dva bas ono...) i dokazanim up-to-date track record-om tech savy-ja.

Sta su od svega toga uspeli da ispitaju i vide ?


Ama, shvatam ja tvoju poentu, ali ponavljam da ti argument nije ubedljiv. Neznanje ovako elementarnih stvari ne znači da nisi knjiški moljac, već da nemaš osećaj za algoritme, tj. nisi dovoljno u životu razmišljao o njima (tj. da si škart) ili da ne znaš bar jedan od dva algoritma (što ne mora da bude toliko loše, ali je manje verovatno ako si zaista u životu puno razmišljao o algoritmima).

Uspeli su oni da vide da taj lik zna da napravi svemirski brod, ali ponavljam, Google ne pravi svemirske brodove, već visoku tehnologiju iz drugih segmenata.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
88.203.200.*



+105 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 06:57 - pre 157 meseci
Izvinjavma se sto se ovako ubacujem u diskusiju ali mislim da se jako mistifikuje Google i sami zaposleni tamo. Nije bilo tesko za ocekivati da tamo rade HR juniori kao i u AT&T ili IBM-u koji rade intervju i prvi krug selekcije. Zasto je tako? Jedostavno Google je postao gigant u svakom smislu, a sve to sa sobom nosi i pozitivne i negativne strane. Kada imas toliko zaposlenih izuzetno je tesko kontrolisati odluke pojedinaca pogotovo na nivou juniora i srednjeg menadzmenta. Upravo u tome i lezi razlog (po meni) zasto je pre 10 godina u Google kompaniji bilo dosta vise sluha i paznje u procesu zaposljavanja kao sto rece milanche.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 08:19 - pre 157 meseci
Da ja vodim intervjue u Google-u, is6to bih postupio.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

tdjokic
Tomislav Djokic
u penziji
Beograd

Član broj: 6736
Poruke: 8305
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.distrowatch.com


+210 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 09:45 - pre 157 meseci
Citat:
DaliborP: Pa sta i da je tako? Ko tu trazi posao a ko zaposljava? Treba da uradi pripremu za sve kandidate to tog nivoa da iscita sve zivo? Da se napravi specijalna komisija za specijalne kandidate? Ja tu vidim samo sujetu - nista drugo. Mozda jeste covek kvalifikovan, iskusan i ne znam sta, ali to nista ne mora da znaci da je idealan kandidat.
Neverovatna je kolicina sujete u IT svetu, u kojoj god firmi sam radio - ista prica.
Ocigledno ti je promaklo da je u konkretnom slucaju Google zvao doticnog a ne obrnuto, nesto slicno kao sto je Nedeljko rekao milanchetu da nije bio primljen u Google a naknadno je primetio da je milanche njih otkacio a ne oni njega.

Moze sujeta kad se radi o privatnim stvarima. Ali, ovakav pristup izboru kandidata meni licno objasnjava mnogo toga o Google. To vise veze nema sa IT, to je zivot kao takav, a tu sam i ja prilicno potkovan. Mnoge firme su menjale proizvodne programe ili pocinjale od nule nesto samo ako su dobile odgovarajuceg strucnjaka. Klasican primer suprotnog, Google pristupa, imamo nazalost i mi kao nacija u svojoj istoriji jer smo Teslu otkacili mislim da cak dva puta za stipendiju u stilu "Sta ce to nama sto bi ti studirao?". Slicno se dogadjalo i u nacistickoj Nemackoj, u kojoj je bila trka za nekim novim, presudnim oruzjem, i gde su svi razmisljali iz sve snage a onda su na vrhu vodja avijacije i vodja mornarice jedan drugom minirali sve vaznije projekte i tako im je sve propalo. Naravno, ne samo zbog toga, ali je i to doprinelo.

Zar se tebi ne cini da je i Google razmisljao sujetno? Covek nije znao odgovor na konkretno pitanje koje ja ovako sa strane procenjujem da je na nekom kursistickom nivou, sto ne smem da tvrdim zbog svog premalog poznavanja IT podrucja, ali bi onaj intervjuista morao biti osposobljen da prepozna nekog posebnog i da ga prosledi "referentu za nestandardno" jake kandidate. To deluje kao krajnje neozbiljno jer ga je jedna Google sluzba vec prepoznala kao interesantnog kandidata, na osnovu sireg upoznavanja, a posle ga odbacila na osnovu jednog samog odgovora? U takvom slucaju u ozbiljnoj firmi mora da bude predvidjena crvena lampica - "proveri jos jednom".

Ma, hajde, bezi bre! Nije ni cudo da se ja licno snalazim na bezbroj aplikacija relativno lako, jedino na Google mail-u nikako da shvatim sta im gde spada i kako da dodjem do nekog svog mejla, kako da ga premestim / editujem / sta bilo a na Yahoo to ide bez problema. Chrome browser koristim ekstremno retko zbog "banalnog" problema, za koji su ocigledno krivi ovi sto procenjuju na osnovu jednog pitanja - ne mogu u glavnom meniju nista da pomerim a navikao sam da su mi sve komande koncetrisane u GORNJEM DESNOM UGLU, jer se tako kursor najmanje mora setati po monitoru.

I sam glavni Google, kao pretrazivac, stalno trpa neke mrdalice i zezalice namenjene verovatno nekome ali ne i meni, koje mi cesto ometaju trazenje umesto da ga olaksavaju. Najsmesnija i najgluplja je ona fora - trazis recimo "voda" a on te pita "Da li ste mislili 'vida'?" i kad probas sta ima da ponudi pod tim 'vida' on ti javi da nije nasao nista za trazeni pojam!
Na svetu postoje samo 2 OS-a: 1. Mint, 2. svi ostali!
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 10:02 - pre 157 meseci
To što je Google njega cimnuo i dalje ne znači niti da je idealan kandidat, niti da je automatski primljen, već samo da je na osnovu njegove biografije Google zainteresovan za intervju. Na kraju će zaposliti one koji se na intervjuu pokažu. Da, veliki priznaju samo svoje kriterijume.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 10:37 - pre 157 meseci
@tdjokic

Razlika između malih firmi i giganata je pored ostalog u tome što gigant ima mnogo veću inerciju i ne može tek tako da menja poizvodne programe zbog nekog tamo stručnjaka. Menje firme su svakako dinamičnije i njima je tako nešto lakše.

Svojevremeno je EPS hteo da naruči nekakav softver od IBM-a za milion dolara, da bi dobio odgovor da im se ne isplati ništa da pokreću za tako sitne pare. Posao je uspešno odradila domaća softverska firma sa u to vreme 14 programera. Zato, postoje manje firme, da bi odradile ono čime giganti ne mogu da se bakću.

Ponavljam, ja ne bih primio onoga ko ne zna osnovne stvari, osim eventualno kao juniora.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12851



+4784 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 10:51 - pre 157 meseci
Citat:
Nedeljko: To što je Google njega cimnuo i dalje ne znači niti da je idealan kandidat, niti da je automatski primljen.

Sto se i ne tvrdi. To je bio odgovor na tvoj komentar kako je njima veoma bitno da se zaposle u Google-u.

 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 11:08 - pre 157 meseci
Ovde se raspravlja o tome da li Google greši što ne zapošljava kandidate sa odličnim biografijama koji ne znaju neke najosnovnije stvari.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

deerbeer
Beograd

Član broj: 174418
Poruke: 1189
*.dynamic.sbb.rs.



+395 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 11:14 - pre 157 meseci
Citat:

Ovde se raspravlja o tome da li Google greši što ne zapošljava kandidate sa odličnim biografijama koji ne znaju neke najosnovnije stvari.


Pa jeste ,ali u kontekstu operativnih sistema (Chrome OS) za koje ti trebaju valjda neka jos druga znanja osim algoritama sortiranja .
Onda mosh misliti kakav je OS i npr. njegova multimedija kad ga pisu "sort inzenjeri" :)
A to samo dokazuje raniju tvrdnju da google sve sto napravi sluzi da poboljsa njihovu primarnu delatnost :
a to je zarada love od web reklamiranja kroz pretragu .


Viva lollapalooza
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 11:57 - pre 157 meseci
Da, trba znati "malo" više od algoritama sortiranja. Zamisli kada ti sa takvim potrebama dođe neko ko ne zna ni to. Daleko od toga da je to dovoljno, ali kada neko ne zna ni to, šta drugo da uradiš, nego da mu se zahvališ na intervjuu.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

deerbeer
Beograd

Član broj: 174418
Poruke: 1189
*.dynamic.sbb.rs.



+395 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 12:08 - pre 157 meseci
Citat:
Nedeljko: Da, trba znati "malo" više od algoritama sortiranja. Zamisli kada ti sa takvim potrebama dođe neko ko ne zna ni to. Daleko od toga da je to dovoljno, ali kada neko ne zna ni to, šta drugo da uradiš, nego da mu se zahvališ na intervjuu.

Pa zato ti i kazem : njima je to alfa i omega zbog search engina.
Ja verujem da pola od tih njihovih sortera ni ne zna za furijeovu transformaciju a kamoli neki dsp algoritam:)
Tako da obrni okreni mozes isti rezultat da dobijes .

Ono sto je nesumnjivo je da gigant kao gugl moze sebi da dozvoli da ima najbolje ljude usko specijalizovane za samo jednu stvar pogotovu ako razvijaju ozbiljan OS , a da te druge stvari ti ljudi ne moraju ni da znaju da postoje, a opet ne verujem da im treba "covek za sve " .
Tako je svuda na zapadu , takvo im je i obrazovanje.


Viva lollapalooza
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 12:34 - pre 157 meseci
Ne, sortiranje spada u najosnovnije stvari i njima treba neko ko je pored ostalog familijaran sa algoritamskim načinom mišljenja. Možeš ti nabiflati ne znam kakve teorije, ali umeće razmišljanja je nešto što se gaji godinama. Razvio si inteligenciju u jednom pravcu, teško je to prešaltati na novu oblast, pogotovu ako nisi mlad. Ovde se radi o čoveku sa 50-tak godina.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

deerbeer
Beograd

Član broj: 174418
Poruke: 1189
*.dynamic.sbb.rs.



+395 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 12:53 - pre 157 meseci
Koliko mi se cini da je taj bata nije rekao da nema pojma o sortiranju , vec da zna da ih koristi i koje su razlike,
ali da detalje implementacije i algoritama ne poznaje sto je i ocekivano ...
Svako ko je programirao zna da je nekad koristio nesto kao 'black box'

A sto se tice godina to si u pravu mislim da je mator za gugl .
Viva lollapalooza
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
...kabel-badenwuerttemberg.de.



+7177 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 13:05 - pre 157 meseci
Mislim da insistiranje na tim sort pitanjima oslikava "duh" ekipe koja tu radi.

Pretpostavljam da je zbog glavnog Google biznisa najvise ljudi sa computer science background-om, a ne inzenjera. Milanche je inzenjer (ocigledno ;-) i pretpostavljam da je ta njegova ekipa upravo inzenjerska posto se bave multimedijom/signal processingom i sl...

CS-ovci su izuzetno jaki u tim klasicnim CS stvarima, kao sto su pretraga, grafovi, analizi algoritama, sortiranje - i vrlo verovatno to oblikuje pitanja za intervju, posto ako te intervjuise CS-ovac on verovatno potencira stvari koje su bitne u materiji za koju je on skolovan.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 13:07 - pre 157 meseci
E, pa ne zna ni kao black box.

Ispravan odgovor bi bio da oba algoritma imaju složenost u tipičnom slučaju, ali da quick sort ima složenost u najgorem slučaju, dok heap sort u najgorem slučaju ima složenost . To znači da je heap sort algoritam koji je stable sort, dok quick sort to nije. Sa druge strane, heap sort može da upotrebi dodatnog memorijskog prostora, to jest, može da bude potreban dodatni memorijski prostor za njegov rad, dok je quick sort spada u in place algoritme.

To je razlika između C++ funkcija sort i stable_sort. Dakle, da je svejedno ne bi postojale dve funkcije u standardnoj C++ biblioteci. To treba znati o upotrebi tih funkcija. sort u principu radi brže, ali može da žilavi u nekim specijalnim slučajevima i ne traži dodatan memorisjki prostor, dok je stable_sort "garantovano brza" funkcija, kojoj treba izvestan prostor za rad dok se ne završi.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

peka
Beograd

Član broj: 3947
Poruke: 124
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Kako intervjuiše i zapošljava Google23.05.2011. u 13:23 - pre 157 meseci
Citat:
Nedeljko:  To znači da je heap sort algoritam koji je stable sort, dok quick sort to nije.


Ne bas. Slozenost sorting algoritma nema veze sa tim da li je stabilan ili ne.
IRC is just multiplayer notepad.
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Kako intervjuiše i zapošljava Google

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 19350 | Odgovora: 99 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.