Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

cp6Linux - Domaća GNU/Linux distrbucija

[es] :: Advocacy :: cp6Linux - Domaća GNU/Linux distrbucija

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 53892 | Odgovora: 221 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

gda616466
Arandjelovac

Član broj: 58513
Poruke: 100
212.200.206.*



+2 Profil

icon cp6Linux - Domaća GNU/Linux distrbucija06.06.2008. u 00:04 - pre 192 meseci
Neko vreme se igram sa Slax-om (USB varijanta) što mi je prvi dodir sa Linuxom i počinjem da razmišljam o "pravoj" instalaciji. Pošto sam početnik u svetu Linuxa, trenutno istražujem koja bi distribucija bila idealna za početak. Interesuje me da li je neko isprobao cp6Linux i kakva su mišljenja.

Citat:
Domaća GNU/Linux distrbucija

Kao kruna projekta lokalizacije slobodnog softvera na srpski jezik, predstavljena je domaća GNU/Linux distribucija.

Juče je u prostorijama Privredne komore Srbije predstavljena potpuno lokalizovana domaća GNU/Linux distribucija. Nazvana cp6Linux (iako ime podseća na srbLinux čita se "ce-pe-šest-linux"), nova distribucija zasnovana je na popularnoj distribuciji Ubuntu i to na aktuelnoj verziji 8.04. Kao i matična distribucija cp6Linux će imati obezbeđenu podršku u naredne tri godine, a napravljene su četiri edicije: za kućne korisnike, za učenike i studente, za poslovne korisnike i za serversku upotrebu.

Na matičnom sajtu distribucije moguće je dobiti više informacija, preuzeti ISO fajlove svih edicija te lokalizovanu dokumentaciju u PDF formatu. Ključni deo posla na pripremi ove distribucije bio je vezan za projekat lokalizacije softvera na srpski jezik koji je finansiralo Ministarstvo za telekomunikacije i informatičko društvo, a svi rezultati ovog projekta objavljeni su pod GNU GPL/LGPL i Creative Commons licencama tako da se potpuno slobodno mogu upotrebljavati i prilagođavati drugim GNU/Linux distribucijama.