Citat:
Nesto mi nije jasno u citavoj prici, a i zanima me. Svi vasi kursevi su, kako pise
na sajtu, uslovljeni zavrsavanjem prethodnog kursa.
Iako je ovo bio slucaj, od prosle godine ovaj princip je promenjen. Najbolje je da procitate sta pise na sajtu (radije nego da ovde kopiram dugacak tekst sa sajta)
Citat:
Evo sta mene zanima:
Neko na primer hoce da nauci da animira karaktere, to mu dodje kurs
da ga nazovemo 3d2. E sad, tamo pise da je uslov da se prijavi na 3d2
uspesno zavrsen 3d1 kurs. A 3d1 kurs je modeling, na primer i uslovljen
je zavrsetkom predhodnog kursa, koji je uslovljen zavrsetkom prethodnog
kursa i tako dalje.
Ne znam odakle vam ta informacija da je "3d1 uslovljen prethodnim kursem..." jer to nije tacno.
To sto postoji PC1 kurs ne znaci da je on obavezan da bi se neko upisao na 3d1. Neki studenti ga upisu, a neki ne, mada onima koji ne poznaju dobro kompjutere preporucimo da prvo zavrse pc1 kurs.
Sto se kursa 3d2 tice, on podrazumeva i jos neke stvari sem stavljanja key-framova: character rigging, deformacije, i slicno. Sve to je potrebno za karakternu animaciju, cak i u velikim studijima gde su odgovornosti vrlo jasno podeljene; cak i tamo gde je neko samo character animator, on i dalje radi key shapes za lice i takodje ucestvuje u "trouble shooting-u" problema prilikom rigging-a i set-up. Sta vredi karakter animator koji ne zna sta je gimbal lock? Ili koji ne zna kako se koriste constraints? Ili koji ne moze da razume prelaz izmedju FK i IK? Ili koji se ne snalazi u Action Window?
Mnoge od tih stvari se rade na 3d1 kursu zato sto su vazne i u drugim oblastima i zato sto 3d1 kurs pruza znanje koje je dovoljno za neke osnovne animacije tipa - flying logos ili camera walk through. Mozda najvazniji deo 3d1 kursa koji se odnosi na animaciju jeste bas modeling iako on predstavlja samo deo kursa. Kroz modeling studenti nauce o raznim vrstama interpolacije, koje se kasnije koriste na pr. u action window (koja je vrsta interpolacije kriva u action window? ili - kako radi IK solver u mayi?). Takve stvari ne moze da razume neko ko se nije bavio problemom interpolacije i shvatio ih kroz koriscenje recimo B-spline geometrije kao i poligona i sub-d hijerarhijskih povrsina u modelingu.
Dok skoro sve druge skole preskacu takav uvod i koncentrisu se samo na koriscenje alatki, ja smatram da je on esencijalan za uspeh studenta. Jedini ljudi koji su videli sta to stvarno znaci su oni koji su imali prilike da se muce sa nekom animacijom a onda videli nekog naseg studenta kako problem resava za nekoliko minuta (u odnosu na nekoliko nedelja). Jedan nas sadasnji student se i upisao u Chiron bas zato sto je na poslu imao prilike da vidi nekoga ko je zavrsio i 3d1 i 3d2 u Chiron-u kako radi i resava probleme stare nekoliko meseci za nekoliko sati.
Mozda najveci izazov za skolu Chiron u tom smislu je - pokazati zasto je neko znanje potrebno (narocito ako se doticna oblast ne obradjuje u drugim skolama). Video sam da veliki broj zainteresovanih za 3d ima vec oformljene ideje (na nesrecu potpuno pogresne) kako se napreduje u toj industriji, i nisu otvoreni za savete od onih koji imaju iskustva i znanja. Sa druge strane, oni koji shvataju da student ipak ne zna bolje od profesionalca iz industrije, izuzetno brzo napreduju. Ja mislim da je najbolji dokaz ispravnosti ovakve vrste dubinskog ucenja a ne povrsnog prelaska gradiva, spisak ljudi koji su zavrsili kurseve u Chiron-u i dobili ponude za posao od zapadnih firmi ili kod nas bez narocitog ili ikakvog iskustva posle kurseva u Chiron-u (taj spisak na nasem sajtu treba dopuniti jer ima jos dosta primera, samo sto nikako to ne stizemo...). Retko koja skola na svetu se moze pohvaliti time da je njihov student odmah po zavrsetku kursa spreman za profesionalni rad. Upravo tu je razlika - nasi studenti uce stvari koje mnogi studenti radije ne bi.
Jos jedan razlog za 3d1 kurs pre 3d2 kursa je to sto velika vecina studenata koji rade animaciju, ipak zeli tu svoju animaciju da izrenderuje a ne da je prikaze samo u wire-frame obliku. Rendering se takodje radi na 3d1 kursu jer je suvise velika oblast da bi se radilo u okviru 3d2 kursa.
Inace, nekoliko puta smo dobijali slicna pitanja, i pokusali smo da vidimo da li ikako mozemo da omogucimo onima koji zele da upisu direktno 3d2 kurs da to i ucine. Tada smo sastavili spisak potrebnih predznanja da bi se moglo uciti na kursu 3d2, misleci da je moguce kreirati neki pripermni kurs koji bi bio kraci i jeftiniji od 3d1 kursa. Evo ga taj spisak:
- Maya interface ukljucujuci i MEL i kastomizaciju istog (oko dve nedelje)
- Interpolacije ukljucujuci i Bezier i B-spline kao i sub-d i hijerarhijski b-spline i poligone (minimum mesec dana, cesto i vise)
- Uopste snalazenje u 3d maya prostoru (oni koji ne igraju igrice po ceo dan mogu da imaju problem sa ovim u pocetku pa to zahteva nekoliko nedelja rada u viewport-u)
- Koriscenje action window-a (nekoliko nedelja)
- Dobro shvatanje pivot pointa, rotacija i hijerarhije (nekoliko nedelja).
- Rendering (minimum nedelju dana ako ne i vise)
- Uvod u alatke za animaciju - samo da se shvate osnove (nedelju dana)
Kada se sve ovo sabere, dobijemo 3d1 kurs... jasno je zasto smo od ideje za "uvodni kurs" odustali. Uz sve to, nase trziste jos nije dovoljno veliko da podrzava tako usko strucne pozicije kao sto je "karakter animator za lice" ili slicne. U svim firmama kod nas, jedan isti covek radi vise poslova; da nije tako, cesto bi sedeo dokon i cekao da neko drugi odradi nesto (recimo model ili rigging) da bi on onda mogao da pocne da animira. Ovako jedan covek koji ce da animira moze da radi rigging dok drugi modeluje i radi recimo teksture. Orphanage tako radi oduvek inace... Mada je to sve manje retkost i u vecim firmama na zapadu (cak i ILM pristupa tom nacinu rada, zato sto je primeceno da ljudima brzo dosadi kada rade samo jedno te isto i tako im opada produktivnost; drugi razlog je taj sto nedovoljno poznavanje srodne oblasti usporava trouble-shooting jer onaj koji naidje na problem ne ume da ga definise).
3d3 kurs nije uslovljen zavrsavanjem 3d2 kursa vec je samo 3d1 kurs potreban. Da bi smo to postigli, prebacili smo tehnicku animaciju iz 3d2 kursa na 3d3 a ostavili vise prostora time za karakternu animaciju sto je sustina 3d2 kursa.
Mi bi smo dozvolili upis diretno na 3d2 kurs nekome ko je u stanju da demonstrira takvo poznavanje materije kao sto to imaju nasi 3d1 studenti, pod uslovom da stvarno poznaje sve to (zasto terati nekoga da se dosadjuje na 3d1 ako stvarno sve zna?). Problem je sto mnogi koji misle da znaju nesto, uglavnom to ne znaju. Ako pogledate radove na Chiron sajtu, sve staticne slike su proizvedene u toku 3d1 kursa sto dobro ilustruje potrebno znanje za 3d2.
[Ovu poruku je menjao Pedja_Bakic dana 19.03.2006. u 12:47 GMT+1]