Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Hteo bih da postanem programer

[es] :: C/C++ programiranje :: Hteo bih da postanem programer
(Zaključana tema (lock), by X Files)
Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 21688 | Odgovora: 61 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tosa
上海, 中国

Član broj: 1811
Poruke: 1342
*.ubisoft.com.cn.

ICQ: 14293955
Sajt: https://github.com/milost..


+48 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer25.08.2005. u 09:03 - pre 226 meseci
Samo sto Python ima katastrofalnu sintaksu ako zeli da kasnije radi neki
non-script development. Ako bas zeli da radi kao programer (znaci BAS, BAS)
neka odmah uzme C. Btw. najbolji free IDE ima C# - SharpDevelop :)
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer25.08.2005. u 19:22 - pre 226 meseci
Ja sam od jednog profesora dobila savet da ne ucim nista pre c++ jer cu onda morati da zaboravljam.Imam i ja jednu nedoumicu,pa posto mi je lakse da pitam na svom maternjem jeziku....
\n je znak za prelaz u drugi red.Ali u knjizi stoji primer do kojeg sam dosla(i tu stala dok to ne razjasnim): cout << " \nNazad u main.\n";

Pitanje je sledece:Cemu sluzi ovo\n koje stoji ispred NAZAD???
Molim Vas pomognite mi ako Vam to ne predstavlja preterano smaranje.

[Ovu poruku je menjao J4C4 dana 25.08.2005. u 20:23 GMT+1]
 
0

BytEfLUSh
Neven Pintarić
Nano-mage Engineer, Slave SysAdmin
Sombor

Član broj: 21153
Poruke: 5499
82.117.210.*



+14 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer25.08.2005. u 19:31 - pre 226 meseci
To \n na početku služi za prelazak u novi red, isto kao i \n na kraju. Verovatno je tu stavljeno da bi se ostavio prazan red u ispisu. Na primer:
Code:

cout << "Prvi red\n";
cout << "\nDrugi red\n";

Daje sledeći izlaz:
Prvi red

Drugi red

Ako izostavimo onaj \n na početku drugog reda, dobili bismo:
Prvi red
Drugi red

Jel jasnije?

Putuj planeto, super smo se družili
nama je lepo, taman kako smo zaslužili!
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.gw-1.bg.krstarica.net.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer25.08.2005. u 19:50 - pre 226 meseci
Jaoooo,kako sam glupa!!!!!!!HVALA DO NEBA!!!!!
Nadam se da nece biti problem ako ponovo nesto zapitam kada mi zaskripi!
 
0

ChildInTime
BiH

Član broj: 52180
Poruke: 50
*.dlp327.bih.net.ba.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer26.08.2005. u 00:56 - pre 226 meseci
Citat:
J4C4: Jaoooo,kako sam glupa!!!!!!


Kažu, ko prizna pola mu se prašta...
Maybe one day I'll be na honest man
Up till now I'm doing the best I can...
 
0

Giga Moravac
Beograd

Član broj: 53929
Poruke: 6
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer26.08.2005. u 05:03 - pre 226 meseci
A sad mene zanima, zašto objektno orijentisano programiranje pre proceduralnog ? Zna li neko neki razlog ?
Po meni je najbolje krenuti od proceduralnih jezika (paskal ili C).
 
0

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+710 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer26.08.2005. u 07:55 - pre 226 meseci
Citat:
Giga Moravac: A sad mene zanima, zašto objektno orijentisano programiranje pre proceduralnog ?

Zato što se način razmišljanja fundamentalno razlikuje, a veća je verovatnoća da će danas početnik za par godina profesionalno raditi u nekom OO nego proceduralnom jeziku.

Ilustrovaću ovo jednim primerom iz prakse. Na konkursu u našoj firmi se radi praktičan zadatak na računaru (nešto slično što mi radimo svakodnevno, ali jako jako pojednostavljeno). Jedan momak je uradio zadatak, programčić je radio. Kad smo tražili da nam pokaže kood, imali smo šta i da vidimo. Celu logiku čovek je strpao u jednu klasu i nazvao je Vlada. Dijagnoza? Kontaminacija proceduralnim jezikom.

Edit: dodao prigodnu ilustraciju

[Ovu poruku je menjao jablan dana 26.08.2005. u 09:02 GMT+1]
 
0

_VampiR_
Dejan Menges
Sarajevo, BiH

Član broj: 51402
Poruke: 83
217.199.128.*



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer26.08.2005. u 13:53 - pre 226 meseci
Ako se krene prvo od proceduralnih jezika to moze, kao sto jablan napisa, izazvati probleme kod prelaska na OO jezike. A ako naucite prvo OO koncepciju i prihvatite je onda vam proceduralni jezici nece padati na pamet, niti ce uopste biti potrebni u prakticnom radu (drugo su skripte i skriptni jezici).

Citat:
tosa: Samo sto Python ima katastrofalnu sintaksu ako zeli da kasnije radi neki
non-script development. Ako bas zeli da radi kao programer (znaci BAS, BAS)
neka odmah uzme C. Btw. najbolji free IDE ima C# - SharpDevelop :)


C# i nema bas neke puno veze sa C-om, on za mene vise predstavlja pokusaj Microsofta da napravi neku svoju verziju Jave. Ono sto odbije vecinu novih programera od C-a je "vizuelni" razvoj kakav im nude Visual Basic i slicni jezici. Ipak, puno bolje je savladati C ili C++ u okviru ANSI standarda, a onda je sasvim lako preci na C#, Javu, ili bilo sta drugo.
:: Don't drink contaminated water - drink beer ::
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 16:11 - pre 226 meseci
Opet ja i moji problemi:
1.cout << "a:" << a<< "b:" <<b;
ovo prvo a mi je jasno,e sad,ovo drugo a i drugo tj. zadnje b mi nisu jasni.Vidim taj postupak u mnogim primerima i jasno mi je da tako mora biti,ali zasto???Sta to sve u prevodu znaci???
2.if (x>y)
x=y;
else //y>x II y==x (ovo desno od else mi ne ide u glavu.)
y=x;
3.Manipulator endl???U knjizi stoji .......endl
dole stoji neki znak koji je isti samo obrnut od znaka na tasteru enter.Da li i taj znak moram napisati ili su samo hteli da prikazu sta endl radi?Ako je tako-sta ce mi to???
4.void???
U jednom poduzem primeru mi je bilo jasno sta cemu sluzi,sta se preskace i tako to.
Medjutim,naidjem na kratak primer i totalno se blokiram:
longArea(long 1, long w)
{
return 1 * w;
}
void PrintMessage(int whichMsg)
{
if (whichMsg == 0)
cout << "Zdravo.\n";
if(whichMsg == 1)
cout << "Zbogom.\n";
if(whichMsg > 1)
cout << "Ja sam zbunjen.\n";

Ovo je primer za definiciju!A ja se cesem po glavi jer mi nije sada jasno ovo void,a taman sam mislila da sam to savladala (bar donekle).
Eto,to me sve zanima,a da je malo poduze JESTE,ali molim vas da se smilujete i OPET mi pomognete.
 
0

Goran Arandjelovic
Beograd

Član broj: 29116
Poruke: 387
*.76.eunet.yu.



+9 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 16:28 - pre 226 meseci
1. u prevodu: ispisi "a:" pa ispisi koliko iznosi a pa ispisi "b:" pa ispisi koliko iznosi b.
Drugo a i drugo b su zapravo te promenljive negde deklarisane cije vrednosti zelis da ispises.

2. U prevodu:
Ako je x vece od y neka x postane y....else...ako y vece od x ili ako je x jednako y neka y postane x. Objasnjenje za ono posle else... Dovoljno je da se ispuni jedan od ta dva uslova..ako se jedan od njih ispuni y postaje x.

3. endl ti sluzi da pri ispisivanju predjes u novi red...
Dakle..posle cout << "Jaca " << "uci C++" dobices
Code:

Jaca uci C++

A posle cout << "Jaca" << endl << "uci C++" dobices
Code:

Jaca
uci C++

To je nadam se jasno...

4. void imefunkcije(argumenti);
void oznacava u ovom slucaju da funkcija ne vraca nikakvu vrednost dok funkcija Area vraca long vrednost zato sto je deklarisana ovako... long Area(long l, long w);

Srecan rad.

[Ovu poruku je menjao Goran Arandjelovic dana 30.08.2005. u 17:30 GMT+1]
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 17:22 - pre 226 meseci
Hvala,ali hm. // buni me taj znak jer treba da se ignorise sve desno od njega tj.sluzi za komentar.Kako sad odjednom to nije tako???
Onda je endl = \n. Jel' tako?
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 17:37 - pre 226 meseci
Ej,pa odlican ti je sajt,nasla sam neke zanimljive stvari!!!!OLE!
 
0

Goran Arandjelovic
Beograd

Član broj: 29116
Poruke: 387
*.247.EUnet.yu.



+9 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 17:52 - pre 226 meseci
Da, to jeste komentar, ali sam ti objasnio sta znaci taj uslov...
Ne...endl i \n nije bas isto...ali za sada ga shvati kao potpuno isto...
A poceo sam sa sajtom, ali nemam bas puno vremena da nastavim sve...pocecu za koji dan.
 
0

sucur
Miljan Sucur
Web developer
Istocno Sarajevo

Član broj: 50035
Poruke: 411
*.so.pttrs.net.



+1 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 18:24 - pre 226 meseci
Citat:
Hvala,ali hm. // buni me taj znak jer treba da se ignorise sve desno od njega tj.sluzi za komentar.Kako sad odjednom to nije tako???


Jeste tako i u tom slucaju je komentar y>x II y==x. vjerovatno si mislila da je to uslov elsea, pa si iz toga zakljucila da to nije komentar. Else ti nema uslov napisan kao recimo if, nego se else moze pozvati nakon minimalno jednog if-a i njegov uslov je sve ono sto nije u if, nadam se da je sada jasnije.
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 18:54 - pre 226 meseci
Da,da,da,sada mi je jasno i mogu da idem dalje.
 
0

Giga Moravac
Beograd

Član broj: 53929
Poruke: 6
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer30.08.2005. u 19:30 - pre 226 meseci
@jablan $ _VampiR_
Interesuje me:
A u cemu ste vi poceli da programirate (izuzev basic-a) ?
Sa koliko godina ste krenuli sa OOP-om?
 
0

_VampiR_
Dejan Menges
Sarajevo, BiH

Član broj: 51402
Poruke: 83
217.199.128.*



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer31.08.2005. u 11:40 - pre 226 meseci
Citat:
Giga Moravac: @jablan $ _VampiR_
Interesuje me:
A u cemu ste vi poceli da programirate (izuzev basic-a) ?
Sa koliko godina ste krenuli sa OOP-om?


Nesto malo prije mog prvog takmicenja iz informatike u osmom razredu... Tada me zainteresova C++, kasnije i OOP i sva ta prica o portabilnosti koda u odnosu na VB i slicne programske jezike. Dok sam pokusavao da ucim iz knjiga najmanje sam znao, kada sam se zainatio da pravim konkretne stvari onda je i krenulo kako treba. Prvi konkretan program koji sam naplatio i dan danas naplacujem sam uradio tek prije tri godine, jer sam se tek tada osjecao dovoljno sigurnim u sebe, a od tada i zivim od C++-a i ne bih se mjenjao :)
:: Don't drink contaminated water - drink beer ::
 
0

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+710 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer31.08.2005. u 12:10 - pre 226 meseci
Citat:
Giga Moravac: A u cemu ste vi poceli da programirate (izuzev basic-a) ?
Sa koliko godina ste krenuli sa OOP-om?

Ozbiljniji početak bio je u Turbo Pascal-u (negde sa 15, 16 godina), mada sam se zezao i sa asemblerom u to vreme.
OOP ne mogu tačno da se setim šta beše prvo, C++, Delphi, recimo sa 20 godina.

U vreme kad sam počinjao OOP i nije bio tako široko prihvaćen, tek su počinjali da ga implementiraju proizvođači kompajlera, literature je bilo vrlo malo itd itd. Sad kad bih počinjao definitivno bih počeo sa nekim strong-typed OOP jezikom (C# ili Java) i paralelno radio neki interpretirani (Ruby, Python).
 
0

J4C4
Belgrade

Član broj: 65873
Poruke: 17
*.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer31.08.2005. u 13:50 - pre 226 meseci
1: //Prodgam demonstrira funkcijski polimorfizam
2:
3: #include <iostream.h>
...
...
...
18: int doubledInt;
19: long doubledLong;
20: float doubledFloat;
21: double doubledDouble;
...
...
...
41: int Double(int original)
42: {
43: cout << "In Double(int)\n";
44: return 2 * original;
45: }
...
...
...

Od 41: do 63: imam definicije i ja kao glupson razmisljam:aha,cim imam return 2 * original to je prosto jer mi govori o tome da ono sto unesem treba na izlazu da izadje * 2 !!!Napominjem da nemam pojma da li to znaci to!

Od 18: do 21: pojavljuje se rec doubled,ali cim ima (;) na kraju ja pretpostavljam da je u pitanju prototip,ali i ako jeste da li to znaci da je to tu napisano tek da ja posle 1 god. znam sta sam radila ili su reci "doubled" i "doubler" i "double" prave naredbe koje kompajler prepoznaje????

Ala sam dosadna!
 
0

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+710 Profil

icon Re: Hteo bih da postanem programer31.08.2005. u 14:33 - pre 226 meseci
Citat:
J4C4: 1: //Prodgam demonstrira funkcijski polimorfizam

Primećujem da ne vladaš osnovnim pojmovima (arit. operatori, prototipi, stringovi, primitivni tipovi), a analiziraš program koji demonstrira jednu OO funkcionalnost. Možda bi bilo dobro da se vratiš par koraka unazad i radiš sa malo jednostavnijim programima.
Citat:
Ala sam dosadna!

Nisi dosadna, možda si samo upisala pogrešan fakultet.
 
0

[es] :: C/C++ programiranje :: Hteo bih da postanem programer
(Zaključana tema (lock), by X Files)
Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 21688 | Odgovora: 61 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.