Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pomoc oko Paralelne veze otpornika?

[es] :: Elektronika :: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?
(Zaključana tema (lock), by guja011)

[ Pregleda: 3222 | Odgovora: 15 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 18:59 - pre 51 meseci
Pozdrav svima. Potrebna mi je pomoc oko formula za parelelno vezane otpornike. Malo SAM zabagirao sa razlomcima, kada su u pitanju dva otpornika vezana paralelno. Koliko sam shvatio za takvu vezu se iskljucivo koristi odredjena formula ?

Npr:

Neka su otpornici R1=3 Ohm i R2 6 Ohm

Formula za paralelnu vezu ukupne otpornosi kola je:

1/R = 1/R+1/R = 1/3+1/6 = 2+1/6 = 3/6 (Interesuje me kako se ovde doslo do 2+1/6, kako je dobijena dvojka +1)

odatle, 1/R = 6/3 = 2 Ohm (I ovde je jsno da razlomak moze da promeni mesto ali da ostane isti predznak)

ili:

1/R = 1/R1+1/R2 = R2+R1/R1*R2

Otuda:

R = R1+R1/R1*R2 (Da li je to obavezna formula za 2 paralelno vezana otpornika)

R = R1+R2/R1*R2 = (3+6)/(3*6) = 9/18 = 18/9 = 2 Ohm (Opet razlomci menjaju mesto, znak ostaje isti)



Bitno mi je da znam da li se dva otpornika paralelno vezana racunaju samo po formuli R=R1+R2/R1*R2?

I hteo bih da znam kako se iz jednacine 1/R=1/R1+1/R2 matematicki dolazi do gore pomenute formule i kako je izracunat zadatak koji sam napisao, ali sa ovom formulom (otkud ona "dvojka")?



Ovo je izvuceno iz primera knjige: "Electrical and Electronic Principles and Technology 5th Edition By John Bird.pdf" / poglavlje :"Paralelno vezivanje otpornika" / str. 48.



P.S. Ja sam na otpornike gledao ovako!
Otpornici vezani serijski se sabiraju, a za snagu se uzima najmanja snaga u nizu otpornika.
Otpornici vezani paralelno se dele samim sobom tj, imaju duplo manje otpora od njihove nazivne vrednosti, a snaga se deli sa snagom drugog otpornika. Pa je npr: 2 otpornika od 2 Ohm-a i snage od 2W, R=1 Ohm/ 1W. Da li je ovo tacno?

Pozdrav!

[Ovu poruku je menjao aca_punk dana 12.01.2020. u 20:16 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
0

dvoglaviorao
Komp
KoTkuće, ono što volim

Član broj: 233319
Poruke: 179



+9 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:15 - pre 51 meseci
Neke stvari nisi baš dobro sagledao, hajde opet pogledaj...

Citat:
aca_punk:

1/R = 1/R+1/R = 1/3+1/6 = 2+1/6 = 3/6 (Interesuje me kako se ovde doslo do 2+1/6, kako je dobijena dvojka +1)

pazi sad ovo (2+1)/6 = 3/6

odatle, 1/R = 6/3 = 2 Ohm (I ovde je jsno da razlomak moze da promeni mesto ali da ostane isti predznak)

ovo ne valja, treba 1/R=3/6 i onda sledi 1*6=R*3 i odatke je R=2


R = R1+R1/R1*R2 (Da li je to obavezna formula za 2 paralelno vezana otpornika)

Nije tako, nego R = R1*R2/R1+R2, u tvojoj verziji umesto R ide 1/R



Ne znam koliko godina imaš, ja sam ovo odavno radio ali ovo su osnove razlomaka prvo a posle i elektronike. Nemoj me pogrešno shvatiti ali ponovi ove stvari.

Za dva otpornika nije određena formula, samo je izvedena jer je najjednostavnija za primeniti na paralelnu vezu otpornika. Suštinski ako imaš više otpornika vezano paralelno možeš preko ove formule rešavati postupno ili klasika 1/R = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3 + ... +1/Rx.

Evo ovo mi je prvo izbacio za sabiranje oduzimanje razlomaka
 
+1

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:23 - pre 51 meseci
Ne, svaki nosi svoju snagu na plecima...pa kada stavis 2 otpornika po 2W imas 4W mogucnosti.
 
+1

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:27 - pre 51 meseci
Hvala! Sto se tice one dvojke i prvog problema, sada razumem.

Sto se tice formule za dva paralelna otpornika ponovio sam dva puta istu umesto da napisem ovo kao vi. Mada ste "mozda" pogresili malo ali razumem.

R=R1*R2/R1+R2

Napisali ste " R = R1/*R2/R1+R2 "! Da li ste pogresili ili ne!?
 
0

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:31 - pre 51 meseci
Citat:
vladd:
Ne, svaki nosi svoju snagu na plecima...pa kada stavis 2 otpornika po 2W imas 4W mogucnosti.


Znaci dva otpornika od 2R I 2W = 2R/4W???
 
0

dvoglaviorao
Komp
KoTkuće, ono što volim

Član broj: 233319
Poruke: 179



+9 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:31 - pre 51 meseci
Ispravio sam u međuvremenu, umoran sam pa ne vidim više dobro...

Ovo je ispravno R=R1*R2/R1+R2.
 
+1

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:41 - pre 51 meseci
Citat:
dvoglaviorao:
Ispravio sam u međuvremenu, umoran sam pa ne vidim više dobro...

Ovo je ispravno R=R1*R2/R1+R2.



Dobro je da sam i ja prepoznao...

Nisam nista lose mislio pod tim da ste pogresili. Pretpostavio sam da je u brzini doslo do toga.

Hvala puno!
 
0

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:44 - pre 51 meseci
Citat:
vladd:
Ne, svaki nosi svoju snagu na plecima...pa kada stavis 2 otpornika po 2W imas 4W mogucnosti.



Sada ja da se ispravim! :)

Dva paralelno vezana otpornika od 2R = 1R, a snaga ukupno 4W!
 
0

foxhunter1
KN03NL

Član broj: 234323
Poruke: 238
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+48 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:47 - pre 51 meseci
Citat:
dvoglaviorao:

Ovo je ispravno R=R1*R2/R1+R2.


Koliko se ja razmem u racun ni to nije ispravno. Ispravno je ovako: R=R1*R2/(R1+R2)

73 de YU1OL
 
+1

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:53 - pre 51 meseci
Ovo je iz knjige:
Prikačeni fajlovi
 
0

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 19:59 - pre 51 meseci
Sad mi je sve jasno!

I za vise i za dva otpornika.

Moze li neko da me opravi za snagu i da zavrsimo ovo?
 
0

dvoglaviorao
Komp
KoTkuće, ono što volim

Član broj: 233319
Poruke: 179



+9 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 20:05 - pre 51 meseci
Citat:
foxhunter1:
Citat:
dvoglaviorao:

Ovo je ispravno R=R1*R2/R1+R2.


Koliko se ja razmem u racun ni to nije ispravno. Ispravno je ovako: R=R1*R2/(R1+R2)


Potpisujem, tako sam i mislio samo nisam napisao... Umoran više ne komentarišem, to je definitivno...

Hvala na ispravci.
 
+1

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 20:12 - pre 51 meseci
@dvoglaviorao, hvala na pomoci!
 
0

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 20:21 - pre 51 meseci
Citat:
aca_punk:
Citat:
vladd:
Ne, svaki nosi svoju snagu na plecima...pa kada stavis 2 otpornika po 2W imas 4W mogucnosti.



Sada ja da se ispravim! :)

Dva paralelno vezana otpornika od 2R = 1R, a snaga ukupno 4W!


Da, moze da se dobije 4W sa otpornicima od dva od 2W sve dok je otpor dva otpornika isti!
 
0

aca_punk

Član broj: 206469
Poruke: 2132



+60 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?12.01.2020. u 20:23 - pre 51 meseci
Hvala svima na pomoci!
 
0

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?13.01.2020. u 13:31 - pre 51 meseci
Ovo koriste deca u osnovnoj skoli:
https://internetzanatlija.com/...-resavaju-matematicke-zadatke/

Uperis kameru u parce papira sa zadatkom i on izracuna sve i objasni sve korake :)

https://play.google.com/store/...microblink.photomath&hl=sr
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
0

[es] :: Elektronika :: Pomoc oko Paralelne veze otpornika?
(Zaključana tema (lock), by guja011)

[ Pregleda: 3222 | Odgovora: 15 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.