Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije

[es] :: Vodič za posao :: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 92221 | Odgovora: 610 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

VladaSu

Član broj: 31634
Poruke: 1099
*.tippnet.co.rs.



+218 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 15:13 - pre 54 meseci
10k evra godisnje porez znaci da imas godisnju platu od 100.000e. To je lepo. Imas i vise nego dovoljno za neki pristojan zivot. Sa tolikom platom verujem da ne razmisljas sta ces sutra jesti.
Govorim o IT ljudima koji mesecno zaradjuju u proseku izmedju 1000 i 2000e bruto i govorim o pristojnom zivotu.
Ja sam sa platom od 500e vec kada prodje pola meseca razmisljam sta cu i kako cu do kraja meseca.
A ako nisi mislio na porez na zaradu vec PDV i slicno onda znaj da to ne placas ti nego onaj kome si prodao proizvod ili uslugu.
Meni strani poslodavac ne placa bruto vec neto a ja sam odlucujem koliki ce mi biti bruto a koliki neto. Moze i sve neto ako ja zelim.
To je moja prednost koju mogu da iskoristim ako zelim.
I 5 miliona evra izvoza IT industije nije isto kao prodaja Fijata za 5 miliona evra. Od IT industrije cist profit je 5 miliona evra za 5 miliona evra. Od Fijata za 5 miliona evra izvoza cist profit je mozda 500.000e, lupam ali nije ni blizu kao IT.
ja licno drzavi ostavim jos vise od 10k evra godisnje.
Stvar je da imam izbor i drzava me tera da napravim izbor koji je los po nju.

Moj drugar ostavi i vise od milion evra poreza drzavi a ima platu malo vecu od 1000e jer radi na mali procenat. Puno obrne i malo ostane.
To nije isto. On i sam kaze da je samo jedna karika u dugom lancu koji bi mogao biti mnogo kraci. To na kraju placa krajnji kupac.
Zbog toga je kod nas hrana skuplja nego u Nemackoj, obuca i odeca skuplja. Ti dugacki lanci donose korist tim pojedincima koji su u tom lancu i drzava ima trenutnu korist od poreza.
Dugorocno gledano to osiromasuje gradjane, sprecava da se razvija ekonomija, tera ljude napolje i drzava na kraju bude u minusu. To je nezdravo iako drzava ima trenutnu korist.

Ne vidimo 2 godine unapred a kamoli 10-20-50...

Drugi drugar je radio za stranu firmu i na racun fizickog lica dobijao novac. Posle desetak godina mu dodje da plati 25.000e poreza.
Covek lepo prodao stan, platio porez i otisao napolje sa porodicom. Ovde je ziveo pristojno a sada napolju zivi luksuzno. Sta je drzava dobila? Dobila je 25.000e.
Sta je izgubila? Izgubila je jednu porodicu. On je ovde mesecno trosio 2000e stranih para i to je izgubila. Njegova zena je bila zaposlena i placala porez. Izgubila je tri deteta koja treba da su buducnost ove zemlje.
Mnogo vise novca je izgubila, izgubila mlade, izgubila jednu porodicu.
Porez mora da se plati ali nije sve u tome. Mora dugorocno da gleda da li ce biti u plusu ili minusu. Evo sa taksistima je samo u minusu a sa nama cak i da je porez 0% sa nama je uvek u plusu.
[Ovu poruku je menjao VladaSu dana 14.06.2003. u 11:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 15:15 - pre 54 meseci
"10k evra godisnje porez znaci da imas godisnju platu od 100.000e."

Ne, to ne znaci to. Porezi su mnogo veci nego sto mislis.
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12848



+4784 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 15:22 - pre 54 meseci
Citat:
Branimir Maksimovic: "10k evra godisnje porez znaci da imas godisnju platu od 100.000e."

Ne, to ne znaci to. Porezi su mnogo veci nego sto mislis.

Da, to znaci to. Porezi nisu ono sto mislis.
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:01 - pre 54 meseci
Ne nego o cemu onda ovde raspravljamo ako se radi o samo 10%?
10% je porez na prihod iznad 3 prosecne plate i naplacuje se dodatno na vec oporezovanu sumu....
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12848



+4784 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:09 - pre 54 meseci
Citat:
Branimir Maksimovic: Ne nego o cemu onda ovde raspravljamo ako se radi o samo 10%?

Raspravljamo o predstojecim izmenama zakona koji se ticu poslovanja.
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:12 - pre 54 meseci
Da, izmena zakona koja ce izazvati da ne mozes vise da uzimas 2k evra na istu platu nego 1400...
Zasto? Da ti nacrtam posto ocigledno treba: 600 evra utaje poreza. Izracunaj kolko je to posto...
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12848



+4784 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:19 - pre 54 meseci
Prvo nauci sta je utaja poreza. Kao i sta je porez i koliko iznosi.
To sto pises u vecini poruka na ovoj temi su ciste lazi.
 
Odgovor na temu

VladaSu

Član broj: 31634
Poruke: 1099
*.tippnet.co.rs.



+218 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:24 - pre 54 meseci
Branimire. Da 10% je porez. Raspitaj se. Valjda dobijem resenje od poreske i vidim koliki je porez. Jedno vreme sam i vodio knjige iznam koliko sta sam tacno placao. 10% je porez. Sem toga bavio sam se knjigovodstvenim programima i to je treci izvor iznosa poreza na zarade.
Taksisti placaju jedva 100e poreze i doprinose. Dobijaju subvencije za auto, za taksimetar, rade sa gotovinom a nemaju fiskalnu kasu. Napravili su monopol uz pomoc drzave. Eliminisali su bilo kakvu konkurenciju sa nekim glupim clanovima zakona.
U IT sektoru su zadnjih godina 2 puta povecavali osnovicu dok su taksistima smanjili. Ako hoce zakon onda neka vazi za sve.

Nije utaja poreza. Da ti nacrtam. Imam prava do 6 miliona godisnje da imam prihoda i obavezan pausal bilo radio ili ne. Da bih utajio porez moram da prekrisim neki zakon. Reci mi koji zakon sam prekrsio?
Radim 100% po zakonu. Molim te kazi mi po kom osnovu je to utaja, koji zakon sam prekrisio?

Ne znas sta znaci "IT industrija", ne znas koliki je porez na zarade... tvrdis da sam utajio porez. Evo dacu ti moj PIB i posalji mi inspekciju zbog utaje poreza. Nikada nisam duzan za porez. Jednom bio duzan zbog toga sto sam stavio pogresan poziv na broj i to sam resio.
Mogu ti dati od poreske potvrdu da nisam nista duzan. Kako sam to utajio porez?

Nisi ozbiljan sagovornih jer ne znas osnovne pojmove.
[Ovu poruku je menjao VladaSu dana 14.06.2003. u 11:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:31 - pre 54 meseci
10% porez ;))))))))))))))))))))))))))))))
Nemoj me zasmejavati. Ako je samo 10% onda ovo slobodno moze da se zatvori....

"Ne znas sta znaci "IT industrija", ne znas koliki je porez na zarade... tvrdis da sam utajio porez. "

1.Ma da 3% u ucescu BDP-a je industrija ;)
2.Znam koliko placam: 60% da li se to vodi kao porez ili bilo sta drugo mene ne zanima dokle god toliko placam.
3. Niti sam tvrdio da si utajio porez niti to mogu znati niti je bitno za ovu pricu.
 
Odgovor na temu

Living Light

Član broj: 331540
Poruke: 6714



+1159 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:35 - pre 54 meseci
Aj da i ja pitam nešto:

-Šta znači "Minimalac"?

1) Kad poznajem jedno do 20 osoba koje rade "navodno" prijavljeno,
a na ruke dobijaju od vlasnika prodavnice do 20 iljadarki.
(gde je tu minimalac?)

2) Kako gazda radnje uspeva "Pravno Gledano" da isplati minimalac,
a da radnici dobijaju na ruke neto ~19-20K dinara?
(Gde je tu država da "utera DUG ? )

3) Kako i koji ghoovnar mora da bude vlasnik radnje gde radnicima daje minimalac na ruke,
a uslov da ostaneš/opstaneš u radnji je da --Da Gazdi vratiš u ruke 5000 din kad digneš platu?

4) Kako može Direktor d.o.o društva da jednoznačno donese odluku da:
I ako doneseš papire od lekara da si na bolovanju (stvarni razlog,. nema laži)
da Ti ON NE plati bolovanje? Samovolja ili šta??? ---Skine ti od godišnjeg, a rešenje o bolovanju baci.

5) Kako se može odlukom Direktora
ZABRANITI KORIŠTENJE GODIŠNJEG ODMORA OD 1.Jula _do_1.Septembra?
(Zar to nije za zatvor?)

6) Kako to da samo radnici nahhhebu, a nikad Quhhrovodioci, nikad šefofi?
Svi mi pišemo u Februaru:
"Želju" kada bi da idemo na godišnji u toku godine. --OD TOGA NEMA NIŠTA !!!

Samo šefovi, najbliži Diši, idu i u največoj "Frci i Halabuci" na godišnji,
a mi šljakeri:

-Ostajte na svojim položajima, SADA STE NAJ BITNIJI, NEMO DA FIRMA POKLEKNE ZBOG VAS ?!
__________________________________________

Ovo je REALNOST BG AD drruštva...

Aj sad, želim komentare....

Samo da znate, ima i gorih od vas, a to SMO MI...

pOz
Toliko mnogo knjiga, toliko malo vremena...
 
Odgovor na temu

Dexic
ASP

Član broj: 253999
Poruke: 3837



+1376 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 16:59 - pre 54 meseci
Citat:
Branimir Maksimovic:
10% porez ;))))))))))))))))))))))))))))))
Nemoj me zasmejavati. Ako je samo 10% onda ovo slobodno moze da se zatvori....

Problem je sto ce porez otici na mnogo vise!

Citat:
"Ne znas sta znaci "IT industrija", ne znas koliki je porez na zarade... tvrdis da sam utajio porez. "

1.Ma da 3% u ucescu BDP-a je industrija ;)

1. Odakle ti to?
2. Mahom je IT IZVOZ, dok je BDP Srbije mahom premestanje iz supljeg u prazno.
IT cini mnoooooogo veci doprinos kasi Srbije, nazalost.


Ali za temu je bitno sto ce preko kvazi ideje da neko ne bi placao mali porez i doprinose, oni uvesti nacin da uniste sve male privrednike.
OK, neki ce postati DOO, ali to ce znaciti i vece troskove, a i veci porez na dividende, ako i dalje hoce da budu cisti. Preko ledja malog broja prljavih ce unistiti mnogo onih koji nisu ni krivi ni duzni.


Ukrupnjavanje trzista za odabranu elitu - to je cela ideja ove vlasti!
 
Odgovor na temu

VladaSu

Član broj: 31634
Poruke: 1099
*.tippnet.co.rs.



+218 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 17:04 - pre 54 meseci
60% su ti porezi i DOPRINOSI.
U Americi porez je veci i kao svaki porez ide procentualno a doprinosi su fiksni. Fiksni su jer svi imaju istu penziju za isto godina staza (ako ne uplacuju privatno). Sto je normalno a ne kao kod nas isto se uplacuje ali neko ima 50% vecu penziju.
Isto svi uplacuju za iste usluge u zdravstvu a ne kao kod nas. Neko placa 5.000 mesecno a neko 50.000 mesecno i imaju iste usluge.
Neke drzave su jos to usavrsile. Ako je zdravstvo u plusu i ti ides u penziju a pri tome si placao a slabo koristio usluge onda dobijes jedan deo nazad.

Kada su ljudi strajkovali zbog povecanja cene benzina policija je isla i slikala ljude koji su na 30 minuta blokirali saobracaj i pisali prekrsajne prijave. Ti ljudi su redovno pozivani na Sud i kaznjavani.
Kada su poljoprivrednici hteli da strajkuju policija ih je zaustavljala i nije dala da dolazi u grad i takodje je pisala prekrsajne prijave.
Sve su to bile pobune sa razlogom.

Kada taksisti, monopolisti, neplatise poreza, povlasceni itd... blokiraju grad bez razloga na 3 sata, drzava im izadje u susret i jos od naseg poreza ih casti. Zasto policija nije pisala prekrsajne prijave kao u prva dva slucaja?

Ko je tu lud?

Kazes porez mora da se plati. E pa ne mora. U Subotici postoje firme koje su kupili stranci i po 2 godine ne placaju poreze i doprinose a radnici su ispod minimalca. Pri tome vec odavno su prodali opremu u vrednosti vecoj nego sto su platili fabriku.
Gde je tu drzava?

Opet, ja ne moram da platim porez, imam izbor, kompletan IT sektor koji je pogodjen ovim zakonom moze da odluci da ne placa porez i da drzava nema uvid u to. Onda ce moliti da platimo bilo kakav porez.
Eto i poljoprivrednici nisu placali porez zbog pritisaka drzave i losih poreza i onda je drzava odlucila da daje subvencije poljoprivrednicima i da ih nekako privuce da plate barem nesto poreza.
Da je na vreme drzava povukla prave poteze imala bi mnogo vece prihode od poljoprivrednika a ovako mora da im subvencionise proizvodnju i naftu i opremu. jos uvek placa tu gresku.
Isto to ce se desiti i sa IT-om. Sada pritiska a posle ce da moli. Vecinu nece moci da namoli. Cist gubitak.
[Ovu poruku je menjao VladaSu dana 14.06.2003. u 11:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 17:12 - pre 54 meseci
"Ko je tu lud?"

Mi.

"Kazes porez mora da se plati. E pa ne mora."

Ne mora. Samo ce se placati jedan deo na racun drugi deo na ruke ;)
Tako vec radi gro firmi, samo nije pravilo u IT, nego u drugim granama...

"U Subotici postoje firme koje su kupili stranci i po 2 godine ne placaju poreze i doprinose a radnici su ispod minimalca. Pri tome vec odavno su prodali opremu u vrednosti vecoj nego sto su platili fabriku.
Gde je tu drzava?"

Drzava je tu da nam zagorca zivot :(
Ocigledno da na sve nacine pokusavaju da privuku strance na ustrb domacih :(
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Moderator
Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 17:51 - pre 54 meseci
Citat:
Branimir Maksimovic:
"10k evra godisnje porez znaci da imas godisnju platu od 100.000e."

Ne, to ne znaci to. Porezi su mnogo veci nego sto mislis.

Porez na godisnju platu od 100.000 evra je oko 11.000 evra ne racunajuci doprinose koji ipak nisu porez, ali onda na to sleduje i godisnji ekstra porez nekoliko hiljada evra, tako da je ukupan porez negde oko ugrubo 18.000 evra. E, sad, ako ostvarujes povracaj poreza za novozaposlene radnike od 75% (samo onog prvog, za ekstra porez nema povracaja), onda ti se od onih placenih 11.000 vraca 8.000 i dodjosmo tacno na 10.000 evra poreza godisnje
VladaSu, zasluzio si 5 iz matematike
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

Branimir Maksimovic

Član broj: 64947
Poruke: 5534
109.72.51.23



+1064 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 17:55 - pre 54 meseci
Ma ljudi gde vi zivite? Kakav porez od 20%? Ajde to su porezi i DOPRINOSI. Nije sija nego vrat. Na 1000 evra placas 600 evra. Tako oduvek bilo.
Pa ne rade ljudi kao agencije da bi dobili 0% zarade...
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Moderator
Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 18:18 - pre 54 meseci
Citat:
Living Light:
Aj da i ja pitam nešto:

-Šta znači "Minimalac"?

Da, pitanje je na mestu, postoje dva odnosno tri razlicita minimalca, tako da i meni neko kad pomene minimalac ja se pitam sta je pisac hteo da kaze. Minimalna osnovica za doprinose je 23.053 dinara i to je prvi minimalac. Minimalna neto zarada varira od meseca do meseca u zavisnosti koliko mesec ima radnih sati, za oktobar 2019 iznosi 28.575,20 dinara i to je drugi minimalac. Ali, radnika ne moras da angazujes na pun fond sati, mozes i na 80% radnog vremena. Minimalac je ustvari definisan po satu, a ne po mesecu i iznosi 155,30 dinara i to je treci minimalac. Tako ako je neko radio samo par sati u mesecu i zaradio 1.000 dinara, ti ipak moras da mu obracunas i platis doprinose kao da je zaradio 23.053 dinara. Eto, po ceni jednog odgovora dobio si tri razlicita.

Citat:
5) Kako se može odlukom Direktora
ZABRANITI KORIŠTENJE GODIŠNJEG ODMORA OD 1.Jula _do_1.Septembra?
(Zar to nije za zatvor?)

Ovo je legalno, firma u zavisnosti od potreba posla ima pravo da odluci kad ce radnici na godisnji odmor. Radnici mogu samo da predloze termin i tu im se pravo izbora istog zavrsava. Direktor moze radi povecanja motivacije zaposlenih da ispostuje tu zelju, a moze da ga boli stojko za zelje radnika, pa da ih salje na godisnji kad su naj manje potrebni. Takav je zakon.

Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1181



+836 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 18:40 - pre 54 meseci
Da, @VladaSu je za cistu peticu.
Covek je bacio svetlo na socijalnu i drustvenu stranu price, pored ubedljivih formalnih argumenata koje je pisao @Pedja Supurovic i drugi.
Generalno, citao sam malo komentare na tekstove po novinama i portalima o ovoj temi i upada u oci, koliko su ti komentari razlozniji, ubedljiviji, informativniji od originalnih tekstova. Po mom skromnom misljenju, mnogi novinari, koji gistro satro pretenduju da budu malo vise od rezimskih piskarala ili vode portale koji okupljaju it zajednicu, ce se stideti tih svojih tekstova.
 
Odgovor na temu

Bradzorf012
Mile i ortaci LLC

Član broj: 334105
Poruke: 466



+1020 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 20:52 - pre 54 meseci
Citat:
pctel:
Da, sve se slazemo. Ili mozda ne - ja bih jos istakao vaznost cinjenice da firma ne moze imati obavezu da proverava da li je nezavisnom preduzetniku jedini kupac/korisnik usluga.


Naravno, zašto bi bilo koja firma to proveravala ili imala tu obavezu. Još jednom, ako se zaista radi o "nezavisnom isporučiocu usluga", a ne o zaposlenom. I jedan i drugi znaju šta je to, pa nema potrebe da se nagađa, šbbkbb.

Međutim, ti ovde uvek polaziš iz pozicije nekoga ko gleda da prevari sistem, a pravi se naivan i nevešt, u stilu "ko, ja?" Malo bzvz.

Citat:
pctel:
Kao i da joj se ne sme uskracivati pravo da zakupi celokupnu godisnju proizvodnju robe/ponudu usluga od nezavisnog preduzetnika.


Naravno, svako ima pravo da vodi samoubilačku poslovnu politiku, jer ovo što si predložio je recept za istu.
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 20:57 - pre 54 meseci
Citat:
canny:
Jedan od kreatora ovog zakona je i Microsoft... Baš sam "iznenađen": link


Ovo je odlicno zapazanje i nazalost tacno .

Covek je direktor u MS-u Srbija i u upravnom odboru " neprofitne organizacije " koja je i pisala ovaj zakon .

Naravno u tekstu ne pise , ali sam o tome pisao u nekoj drugoj temi da vecinu zakona o poslovanju u Srbiji, pise Americka privredna komora u Srbiji , iako je Minoran poslodavac !

Ne pise na primer Nemacka kao najveci strani poslodavac, vec Americka komora .
 
Odgovor na temu

Bradzorf012
Mile i ortaci LLC

Član broj: 334105
Poruke: 466



+1020 Profil

icon Re: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije26.10.2019. u 21:30 - pre 54 meseci
Citat:
VladaSu:
Toliko nepravde prema gradjanima i preduzetnicma i oni zele jos.


Građanin i preduzetnik su dva pojma koji nemaju mnogo zajedničkog, u stvari nemaju skoro ništa zajedničko. Građani smo svi mi: mladi, stari, bogati, siromašni, obrazovani, neobrazovani, žene, muškarci, transseksualci, gejevi,...

U tom kontekstu, izdvajati jednu društvenu grupu po osnovu načina na koji ostvaruje prihode je totalni promašaj i nepoznavanje šire problematike, bez obzira što relativno uspešno pritiskaš dugmiće na digritronu.

Citat:
VladaSu:
Advokati su takodje resili se zdrave konkurencije, odredili minimalnu cenu, ...


Advokati ne mogu da se reše konkurencije nikako na način koji si opisao, čak i kada bi želeli, jer se nisu borili da advokatska kancelarija "Perić i sinovi" ima posebna prava u odnosu na ostale. Oni su se možda izborili za to da imaju bolji položaj u odnosu na druge delatnosti, ali to nema nikakve veze sa konkurencijom. Po milijarditi put: advokatima su konkurencija advokati, lekarima lekari, pekarima pekari, taksistima taksisti itdisl. Advokatska kancelarija "Perić i sinovi" može da se na ovaj ili onaj način reši dela konkurencije, ali se ne mogu svi advokati rešiti konkurencije, jer je to svojevrsna glupost.

Što se tiče minimalne cene, ona je tu da zaštiti konkurenciju. Ovo ti neću obrazlagati, bilo bi previše.

Citat:
VladaSu:
Kada su ljudi strajkovali zbog povecanja cene benzina policija je isla i slikala ljude koji su na 30 minuta blokirali saobracaj i pisali prekrsajne prijave. Ti ljudi su redovno pozivani na Sud i kaznjavani.
Kada su poljoprivrednici hteli da strajkuju policija ih je zaustavljala i nije dala da dolazi u grad i takodje je pisala prekrsajne prijave.
Sve su to bile pobune sa razlogom.


Da li ti uopšte imaš predstavu o tome šta je štrajk? To se moglo nazvati prostestom, prilično besmislenim, ali ipak protestom. E sad, niko nema pravo da drugima ograničava slobodu kretanja. To je krivično delo, ja im ne bih pisao prijave nego bih radio nešto drugo, ali nema veze. Ko su "vozači"? Imaju li oni neki ugovorni odnos sa proizvođačima i distributerima nafte? Postoji li pravo na posedovanje i vožnju auta? Blokiraš saobraćaj zato što ti se ne sviđa cena proizvoda na tržištu. Koliko glup moraš biti da bi se upecao na takvu udicu? To ni som ne bi zagrizao.

Jedno pitanje. Ti pišeš programe i prodaješ na tržištu. Kako bi se osećao, šta bi mislio i kako bi reagovao kada bi nekom palo na pamet da blokira saobraćaj zato što mu se ne dopada cena igrice, informacionog sistema ili cena izrade sajta? Kako bi se osećali ostali građani?

Citat:
VladaSu:
Kada taksisti, monopolisti, neplatise poreza, povlasceni itd... blokiraju grad bez razloga na 3 sata, drzava im izadje u susret i jos od naseg poreza ih casti. Zasto policija nije pisala prekrsajne prijave kao u prva dva slucaja?


Po petnaestomilijarditi put, taksisti nisu monopolisti. Monopolisti bi bili samo i jedino kada bi u gradu, tj. na tržištu na kojem rade postojala samo jedna taksi firma, jedno jedino taksi udruženje. Tada i samo tada bi se radilo o monopolu. To pod jedan.

Pod dva. Oni nisu blokirali grad, oni su prestali da obavljaju svoju delatnost na tri sata zato što traže da se zakonski uredi delatnost koju obavljaju. Ako je to prozvelo posledicu blokiranje grada, onda je to neki petnaesti par opanaka.

[Ovu poruku je menjao Bradzorf012 dana 26.10.2019. u 22:44 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao pctel dana 27.10.2019. u 11:45 GMT+1]
 
Odgovor na temu

[es] :: Vodič za posao :: SIRS - Sindikat informatičkih radnika Srbije
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 92221 | Odgovora: 610 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.