Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).

[es] :: Matematika :: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).
(Zaključana tema (lock), by Bojan Basic)
Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 15555 | Odgovora: 70 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Flash411

Član broj: 53039
Poruke: 1846
*.adsl.net.t-com.hr.

Jabber: flash411@jid.pl
ICQ: 296417234
Sajt: www.etfos.hr/~mgavlik/goo..


+4 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:17 - pre 168 meseci
Citat:
Nedeljko: OK, pobedio si, zadatak razvaljuje sive ćelije i treba ga davati isključivo diplomcima matematičkog fakulteta. Prosečan matematičar ne može da reši ni najjednostavniju jednačinu. Eto ti. Jesi li sad zadovoljan?


Samo malo,pa nisam ja tu došao pobjediti niti tebi ili bilo kome drugome proturiječiti. Tu smo da komentiramo,
ne da sudimo ili? Uostalom,već kad spominješ matematički fakultet,ja sam napisao da je ovo niža razina testova
za obrtničko-industrijska zanimanja,ne za gimnaziju,oni imaju potpuno druga i adekvatnija pitanja. Isto tako sam
napisao da je vjerojatno zapelo u samom postavljanju zadatka i jednadžbama/jednačinama,kao što je i @Misha
komentirao:

Citat:
....Ništa ti ne zahteva osim razmišljanja za postavku i sistema jednačina sa dve nepoznate.


A,prosječni matematičar i prosječni srednjoškolac nisu isti,po mom,i nisu za usporedbu. Dok se vi
kao matematičari smijete ovom zadatku našim srednjoškolcima,bar većini,on predstavlja problem.
P.S.:kad sam spominjao prosječnog matematičara mislio sam na sebe,i moje znanje jednadžbi/jednačina.
I izvini ako sam te,ne namjerno,isprovocirao ili uvrijedio.
Gone insane,be right back..... | Malo drugacija google pretraga
http://poremecenum.blog.hr/ | http://www.etfos.hr/~mgavlik/googledirectorysearch/
____________________________________________________
Failure is not an option. It comes bundled with Windows.
 
0

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Član broj: 139340
Poruke: 5571
77.46.145.*

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:21 - pre 168 meseci
Zadatak nije preterano tezak, razumevanje
procenata, uocavanje poznatih i nepoznatih
elemenata i da se dovedu u vezu u jednacini.

Mislim da smo mi ovo u osnovnoj resavali, ako ne ovakve, ali vrlo slicne zadatke.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:23 - pre 168 meseci
Pa, svaka čast ako prosečan učenik ne može da reši najjednostavniju jednačinu.

Vidiš, kad sam ja bio đak, takve jednačine su se rešavale kod učiteljice.

Citat:
Mali Misha: Ovako nešto bih pre očekivao kao trominutni blic-zadatak za peticu u šestom osnovne. Ma i u petom. Ništa ti ne zahteva osim razmišljanja za postavku i sistema jednačina sa dve nepoznate.


Koju peticu? Ovo je zadatak za popravku ocene sa 2 na 3. Gde li si našao dve nepoznate?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:25 - pre 168 meseci
Citat:
Flash411: Samo malo,pa nisam ja tu došao pobjediti niti tebi ili bilo kome drugome proturiječiti. Tu smo da komentiramo, ne da sudimo ili?


Ne, nego ne prestaješ da troluješ dok ti neko ne kaže: "Jeste, care, u pravu si!". Rekao si svoje viđenje i pročitao viđenje drugih. Šta više hoćeš?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

mokelet
Beograd, Vozdovac

Član broj: 89322
Poruke: 299
*.dynamic.sbb.rs.



+20 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:30 - pre 168 meseci
Citat:
Nedeljko: Gde li si našao dve nepoznate?

Pa može da se napiše kao sistem sa dve nepoznate:
- broj čokolada
- cena čokolade pre poskupljenja



:-)
"Ima jedna vračarija za taj strav od vampiri. Kad se nekoj mlogo plaši, ja mu malko prebajem. Uznem jedno perce od crnu kokošku, jednu rženu slamku i malko bosiljak. Toj držim u ruku, a taj čovek što ga strav, on se krsti a ja bajem: "Otud ide crna kvačka, vodi crni piliki, dovede gi na crno bunjište, tuj čeprljaše i raščeprljaše, s kljunice iskljucaše, i raznesoše i odletoše."
 
0

the_tosic

Član broj: 37314
Poruke: 381
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+128 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:32 - pre 168 meseci
@flash ja ti kazem da onaj ko ovo ne zna, ne moze normalno da zavrsi bilo koju srednju.
Gimnazijalac koji ovo ne zna da resi ( a ima ih gomila sigurno preko 50%) sigurno nije posteno zasluzio dvojke iz fizike i hemije.
 
0

Mali Misha
Mihajlo Anđelković
NBGD

Član broj: 79396
Poruke: 379
92.244.142.*

ICQ: 195487525
Sajt: cpptea.com


+1 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:44 - pre 168 meseci
Citat:
Nedeljko: Koju peticu? Ovo je zadatak za popravku ocene sa 2 na 3.

Vidim, držao si nastavu i radio sa decom. U kojoj samo školi?

Citat:
Nedeljko: Gde li si našao dve nepoznate?

U pravu si, ne treba ni jedna promenljiva, dovoljno je napisati rešenje. :)

Elem, broj čokolada i njihova cena (pre ili posle poskupljenja) jesu dva parametra. Rešenje na početku strane nije pedagoški postavljeno (tj. mene bi bilo sramota u nekoj knjizi takvog da ga objavim). To je tebi možda razlog da tvrdiš da je u igri jedna promenljiva, ali ih i dalje ima dve.
Ipak se ++uje.
 
0

Flash411

Član broj: 53039
Poruke: 1846
*.adsl.net.t-com.hr.

Jabber: flash411@jid.pl
ICQ: 296417234
Sajt: www.etfos.hr/~mgavlik/goo..


+4 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:47 - pre 168 meseci
@tosic
Tko je spominjao gimnazijalce? Ovo je test niže razine za obrtničko-industrijsku školu,
napisao sam to dvaput. Mada bi ga trebalo znati,to stoji,ali neznaju jer je ili loše postavljen
ili đaci neznaju jednadžbe/jednačine a možda i oboje. :)

@Nedeljko
Čitaj šta pišem,neda mi se ponavljat stalno ko papiga.
Gone insane,be right back..... | Malo drugacija google pretraga
http://poremecenum.blog.hr/ | http://www.etfos.hr/~mgavlik/googledirectorysearch/
____________________________________________________
Failure is not an option. It comes bundled with Windows.
 
0

mokelet
Beograd, Vozdovac

Član broj: 89322
Poruke: 299
*.dynamic.sbb.rs.



+20 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:49 - pre 168 meseci
Citat:
Mali Misha: Rešenje na početku strane nije pedagoški postavljeno (tj. mene bi bilo sramota u nekoj knjizi takvog da ga objavim). To je tebi možda razlog da tvrdiš da je u igri jedna promenljiva, ali ih i dalje ima dve.

Rešenje na početku strane je sasvim OK. Zadatak može da se reši na taj način, pa onda da se određuje broj kupljenih čokolada (dakle, postupno),
a može i ovako kako sam ja napisao - preko sistema.
Poenta ovakvih zadataka je da deca nauče da iz teksta pređu u jednačine - iz govornog u matematički jezik. Nije poenta rešiti
zadatak bilo kako, niti je teško zadatak rešiti na bilo koji način.
"Ima jedna vračarija za taj strav od vampiri. Kad se nekoj mlogo plaši, ja mu malko prebajem. Uznem jedno perce od crnu kokošku, jednu rženu slamku i malko bosiljak. Toj držim u ruku, a taj čovek što ga strav, on se krsti a ja bajem: "Otud ide crna kvačka, vodi crni piliki, dovede gi na crno bunjište, tuj čeprljaše i raščeprljaše, s kljunice iskljucaše, i raznesoše i odletoše."
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:55 - pre 168 meseci
Citat:
Mali Misha: Vidim, držao si nastavu i radio sa decom. U kojoj samo školi?


Kad sam ja bio đak, dvojka je bila razumevanje gradiva, a trojka primena naučenog. E, sad, druga je stvar što je obrazovanje otišlo da ne kažem gde. Kad sam ja bio đak, da trojkaš je morao da zna da reši ovakav zadatak.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 16:57 - pre 168 meseci
Flash,

Da, čitam. Ti si prvi upotrebio izraz "matematičar" i ja sam ga upotrebio u istom značenju. Celo vreme zastupaš stav da je ovo haos od zadatka za tu strukovnu školu i ne prestaješ da melješ dok ti neko ne aplaudira.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

Mali Misha
Mihajlo Anđelković
NBGD

Član broj: 79396
Poruke: 379
92.244.142.*

ICQ: 195487525
Sajt: cpptea.com


+1 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 17:06 - pre 168 meseci
Citat:
mokelet: Rešenje na početku strane je sasvim OK.

Rešenje na početku strane sabija pojam broja čokolada (koji je jedna od mera koja učestvuje u rešenju) pod izvedenicu raspoložive pare / cena i na taj način nije prirodan pristup rešenju problema. Iz samog teksta zadatka se može samo napisati:



I tek odatle bi se moglo izvesti



Te Rakićevo:



Dakle neprirodno je do urnebesa. Plus se gubi parametar koji je ionako potreban u rešenju, pa se nakon određivanja tog C opet mora nazad da bi se našlo N. Totalno neodmeren pristup jednostavnom zadatku.

Citat:
Nedeljko: Kad sam ja bio đak, dvojka je bila razumevanje gradiva, a trojka primena naučenog. E, sad, druga je stvar što je obrazovanje otišlo da ne kažem gde. Kad sam ja bio đak, da trojkaš je morao da zna da reši ovakav zadatak.

Ma da... isto tako ja nisam nikad radio sa decom ni sa studentima. Pričaš besmislice.
Ipak se ++uje.
 
0

Flash411

Član broj: 53039
Poruke: 1846
*.adsl.net.t-com.hr.

Jabber: flash411@jid.pl
ICQ: 296417234
Sajt: www.etfos.hr/~mgavlik/goo..


+4 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 17:26 - pre 168 meseci
Jesam,prvi sam iskoristio riječ matematičar,i to ovdje:

Citat:
Usput,po mom,mislim da tu i nije toliko problem procentni račun nego rad sa jednadžbama/jednačinama,
jer to mi je slaba strana,ako sam bio prosječan matematičar,to mi nikad nije išlo,a izgleda ni novijim
maturantima pa ga ne kužim/o.


Isto tako sam,u istoj rečenici,priznao da je moje ne znanje jednadžbi/jednačina ne dovoljno,a izgleda da je
i kod srednjoškolaca tako. A,samu riječ matematičar sam koristio za sebe kao za laika matematičara koji se
ni na koji način ne može usporediti sa pravim matematičarom. Stava sam da je to katastrofa od zadatka što
se tiče samog zadatka,odnosno teksta,i nije težak,ni ne riješiv,ali prihvaćam tuđe mišljenje jer je ovo nije
monolog nego diskusija. I ne tražim ničije odobravanje,aplaudiranje,divljenje i sl. Samo komentare,kako loše
tako i dobre.
Gone insane,be right back..... | Malo drugacija google pretraga
http://poremecenum.blog.hr/ | http://www.etfos.hr/~mgavlik/googledirectorysearch/
____________________________________________________
Failure is not an option. It comes bundled with Windows.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
212.200.65.*



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 18:04 - pre 168 meseci
@Mali Misha,

Da, može tako kao što si napisao, ali je i rešenje sa prve strane sasvim OK. Najgori su profesori sa stavom "ovo može samo ovako i nikako drugačije".

Ja za tvoje rešenje isto mogu reći da sabija četiri nepoznate u dve. Nepoznate veličine mogu biti

1. Broj čokolada pre poskupljenja,
2. Broj čokolada posle poskupljenja,
3. Cena čokolade pre poskupljenja,
4. Cena čokolade posle poskupljenja.

Da li to sada znači da je tvoje rešenje nepedagoško ili da treba da ga se stidiš?

Citat:
Flash411: I ne tražim ničije odobravanje,aplaudiranje,divljenje i sl. Samo komentare,kako loše tako i dobre.


Njih si odavno dobio, ali očigledno da time nisi zadovoljan.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

n1tr0
Freelance
Cortanovci / NS

Član broj: 55279
Poruke: 465
*.mediaworksit.net.

Sajt: grubicv.iz.rs


+2 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 18:16 - pre 168 meseci
Samo cu da prokomentarisem odgovor na prvi post - zadatak je izuzetno lak - mi smo u srednjoj skoli na 1. godini dobijali teze zadatke za kontrolni...
 
0

Mali Misha
Mihajlo Anđelković
NBGD

Član broj: 79396
Poruke: 379
91.185.103.*

ICQ: 195487525
Sajt: cpptea.com


+1 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 18:37 - pre 168 meseci
@Nedeljko:
Pokazao sam zašto prvospomenuto rešenje nije školosko (podobno za učenje) i dopunio ga koracima koji nedostaju. Svidelo se to tebi ili ne, to je način na koji se pristupa pisanju potpunih rešenja, kao i izgovoru potpunih rečenica na času srpskog jezika.
Ipak se ++uje.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
212.200.65.*



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 19:11 - pre 168 meseci
Svidelo se to tebi ili ne moglo je i ovako, pa broj koliko ti koraka i nepoznatih fali. Od prostog zadatka napravi se nauka bato.

,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
,
-----------------------------------------
,
,
,
.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

Mali Misha
Mihajlo Anđelković
NBGD

Član broj: 79396
Poruke: 379
91.185.103.*

ICQ: 195487525
Sajt: cpptea.com


+1 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 19:29 - pre 168 meseci
Jok, već si pobegao van okvira racionalnog. Greška ti je u sledećem:

Citat:
Nedeljko:
Ja za tvoje rešenje isto mogu reći da sabija četiri nepoznate u dve. Nepoznate veličine mogu biti

1. Broj čokolada pre poskupljenja,
2. Broj čokolada posle poskupljenja,
3. Cena čokolade pre poskupljenja,
4. Cena čokolade posle poskupljenja.

Te nove "promenljive" nisu nezavisne prema samoj postavci zadatka (N, N+2, C, C*1.25), pa ih ne možeš posmatrati kao četiri bez da izađeš van okvira zadatka. :D

Citat:
Nedeljko:
Da, može tako kao što si napisao, ali je i rešenje sa prve strane sasvim OK.

Zapravo si propustio da primetiš da je samo napravljen uvod u to prvobitno rešenje, nije ponuđeno nikakvo drugo. :)
Ipak se ++uje.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.ptt.rs.



+2789 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 19:34 - pre 168 meseci
Rešenje sa prve strane je sasvim OK, a nezavisnih promenljivih u zadatku ima ukupno NULA, a ti razmisli zašto. Ovo već nema veze sa pedagogijom, nego sa matematikom.

A što se pedagogije tiče, posledice ovakve pedagogije su sve gore stanje u obrazovanju i činjenica da đaci ovakve zadatke ne umeju da reše. Kada ti dvojkaši budu rešavali ovakve zadatke za trojku, a budeš imao i petice u odelenju, onda mi pričaj o pedagogiji.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

branko1408
Beograd

Član broj: 150873
Poruke: 27
*.dynamic.sbb.rs.



+3 Profil

icon Re: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).31.05.2010. u 19:40 - pre 168 meseci
Ako neko nakon 12 godina skolovanja ne moze da resi onaj gore zadatak, taj prosto nije zasluzio da maturira... Postavlja se cemu sluzi skola ako ljudi nakon nje nista nisu naucili?

Citat:
Btw, kod nas se uvodi matura na kraju osnovne škole i ukida se prijemni za srednje škole. Tako će biti od sledeće godine, a kako će tačno biti, nije još uvek poznato.


I uzme lepo profesor i kaze im resenja svih zadataka, da bi se njegovi djaci upisali u bolje skole.

U pocetku se neki opiru, ali onda shvata da ako je on pravican ostecuje svoje ucenike, naspram vecine koji se koriste prepisivanjem.

Dok je postojao prijemni, makar su morali ucenici da obnove elementarnu gramatiku, i osnovnu matematiku, danas ce upisati skolu a nece razlomak znati da rese.
 
0

[es] :: Matematika :: Državna matura u Hrvatskoj,vaši komentari na težinu i rješivost jednog zadatka(napisano i rješenje).
(Zaključana tema (lock), by Bojan Basic)
Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 15555 | Odgovora: 70 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.