Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8

[ Pregleda: 32359 | Odgovora: 150 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

milas

Član broj: 29337
Poruke: 588
79.101.69.*



+3 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 22:26 - pre 176 meseci
Da, ova poslednja verovatno jeste jer sam primenio neki nesrecni Color Efex Pro Polarizer plug-in, pa je ispalo tako.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:09 - pre 176 meseci
Izvor svelosti sa svojim upadnim uglom ume da promeni osnovni sadrzaj reflektujuce boje onoga sto se slika. Na primer ovde je more potpuno neprirodne boje (mada je u tom trenutku bas tako izgledalo), ali opet ne deluje napadno i neprijatno:






[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 18.10.2009. u 11:24 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

milas

Član broj: 29337
Poruke: 588
79.101.69.*



+3 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:14 - pre 176 meseci
Da, to je jasno. Medjutim na onoj fotografiji sam dobio boju moru bas kao sto sam je prikazao u postu iznad (link).
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:21 - pre 176 meseci
Pa ne znam sta da ti kazem. Izgleda je Nikon u model D5000 ubacio Canonove boje, a Canon u model 500D Nikonove pa nas sada najstrasnije zavitlavaju. Meni na to najvise lici. Veliki su to hohstapleri.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 18.10.2009. u 00:44 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.mpconn.net.



+1349 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:33 - pre 176 meseci
Khm, khm...ovaaaaaj....:)..pričah ja o bojama tih aparata....
 
Odgovor na temu

milas

Član broj: 29337
Poruke: 588
79.101.69.*



+3 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:43 - pre 176 meseci
Moguce, mada mislim da je stvar nesto kompleksnija i da ima veze sa tim sto kazes, da "Sunce svojim upadnim uglom ume da promeni osnovni sadrzaj reflektujuce boje onoga sto se slika".

Evo jednog primera kada je upadni ugao bio drugaciji, kao i intenzitet izvora svetlosti, tj. Sunca ;-).



 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:52 - pre 176 meseci
Vidi ovako, nisu ni sva mora iste boje, a nije ni isto more uvek iste boje. Zavisi i od svetlosti, ali zavisi i od "okolisa". Sve se to reflektuje kroz vodu sto na fotografiji rezultira iznenadjujucim (neplaniranim) rezultatima, ili mozda preciznije receno, efektima.
 
Odgovor na temu

ArtCool

Član broj: 227913
Poruke: 639
*.dynamic.sbb.rs.



+9 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija17.10.2009. u 23:58 - pre 176 meseci
Ja mogu samo da podrzim Nebojsu i da kazem da nikon D5000 ima savrseno netralne boje ( temperatura je po defaltu neutralna-mozda malo na toplijoj strani).Nema neke zute, crvene, esen-kaken-iber-svarcen nijanse.
Pa bre nije mi aparat kolor miks masina :)
E sad ne muce mene boje nego balans bele.To mi cesto uz**ebe celu fotku.
S ozirom da imam kalibrisan monitor radio sam sledece.
Napravim fotku recimo drvenog printa ormana.U aparatu sve defalt.Fotka ima malo jacu saturaciju i tamnija je.
Podignem u aparatu malo ekspoziciju (poslednja mi je opcija da diram ISO a blendu opet ne smem jerbo kvari mi dubinu) smanjim saturaciju na vrednost -1 i WB podesim ka hladnijoj strani.
I ono sto dobijem prebacim na monitor i uporedim sa onim sto sam neposredno snimao i dobijem sledece rezultate.
Boje su iste na ormanu, (uzivo na monitoru i sto je interesantno na 2.7 ekranu na aparatu).Mnogo mi je vazno da ekrancic prikazuje tacne boje, jer cesto njega prislonim blizu modela i priblizno vrsim kalibraciju podesavanja.I do sada ispalo mi je sve ok.
Dakle glavna je muka WB.On moze da otera sve u vraga.Desava se da za jednu staticnu fotku pucam i do 5 pokusaja.
E sad pitanje fokusa.Pogadja svaki put ali u sledecim situacijama ne:
Tamo gde nema za sta da se uhvati (nema nekog kontrasnog elementa, recimo beli zid), i slabo svetlo.
A blurovane slike su mi u situacijama kada nemogu da izvucem slike ni sa vecim ISO ni vecim otvorom blende a ruka se malo pomera.
Ne vredi mi duza ekspozicija jel nemam stativ.
I naravno tu ode ostrina.
Jednostavno, "ugasena" sredina u pogledu svetlosti i onda mi ni ne da da opalim shuter bez potvrde AF-a.
E onda petljam sa blicem itd...
Uf mada je lepo Nebojsa govorio da moze doci do slucajne pomeranje tacke fokusa, onda sve dobro a nije dobro...
Po meni bi trebalo ganjati aparat da da svoj maksimu odma tek sa malim doterivanjem u PS.Jer veliki radovi u PS oterase detalje u p.m i onda sta ce ti DSLR kada imas posle obrade detalje ko sa kompaktom.
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.dynamic.sbb.rs.



+17 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 07:55 - pre 176 meseci
Citat:
ArtCool: Ja mogu samo da podrzim Nebojsu i da kazem da nikon D5000 ima savrseno netralne boje...

a ja na svu tu podrsku mogu i tebe da pitam isto sto i Nebojsu kada pominje neutralnost boja uz slike koje je kacio sa D5000

1. sta ti podrazumevas pod terminom neutralno, kada pises, cas ovako...

Citat:
ArtCool: Kod mene su nekako boje hladnije, na defaltu...

a, odma' zatim ovako...

Citat:
ArtCool: ...temperatura je po defaltu neutralna-mozda malo na toplijoj strani.

obzirom da kazes da imas kalibrisan sistem?

2. da li cemo uskoro videti i neki egzaktan primer koji ide u prilog toj hladno-toploj neutralnosti, ili cemo, kao i do sada, morati da ti verujemo na rec?




Citat:
zarsilic: Vidi ovako, nisu ni sva mora iste boje, a nije ni isto more uvek iste boje. Zavisi i od svetlosti, ali zavisi i od "okolisa"...

Zare, konstruktivno, kao i uvek, pa u prilog i ovoj tvojoj evo jedne "cisto" morske...




Pozz


EDIT:Typo

[Ovu poruku je menjao beske dana 18.10.2009. u 12:13 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

ArtCool

Član broj: 227913
Poruke: 639
*.dynamic.sbb.rs.



+9 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 15:15 - pre 176 meseci
Tek sam sada procitao Besketovu poruku.
Pa evo o cemu se radi.
Ta prica toplo hladno odnosi se na lutanje WB u auto modu.Dakle kada recimo radim u P modu i WB je na 0:0, kada pogodi onda je neutralan.Na istoj sceni pogodi uvek istu, tu nema lutanja.Ali na nekoj zbunjujucoj sceni ode u topliju stranu.
Dakle nema dodavanja neke boje (zute, zelenkaste ili crvene), jednostavno otopli celu sliku.E tu onda korigujem malo WB.
E sad kada je u pitanju neutralnost tesko tu test preko neta pomaze gde bi ti ili bilo ko video neutralnost boja.
Preko neta se gleda cela slika i onda se trazi dali preovadava neki spektar od RGB-a i tu se sudi o neutralnosti.
Postavici nesto naravno, ali o neutralnosti se moze pricati samo uzivo.
Slikas recimo furniran namestaj u wenge boji (ultra tamno skoro crno braon) prebacis na kalibrisan monitor i onda uporedjujes sa tim istim namestajem.Naravno netreba se prevariti pa da ako aparat malo podeksponira pomisli se kako isti gasi boje, vec sa pravilnom ekspozicijom trazim istu nijansu.
Neracunajuci promasaje (za koje sam ja kriv zbog lose podesenosti ekspozicije) uvek imam ono sto i u realnosti ocima vidim.
E sad ja ne znam sta da slikam referentno a da vi znate kako je pa da vidimo neutralnost.
Recimo stranicu nekog casopisa koga svi imamo ili sta .
Jel ovo ispucavanje zgrada ili neba, suma i voluharica tu tesko daje mogucnost za proveru.
Evo dajte mi neki upotebljiv predlog.
Pozz.
E sad se seti, pikao sam novcanicu od 5000 dinara, skida je u originalu, mada mi je bio fokus na desnom oku, ostrina je sa onom burankom 18-55vr bolesna.
Dajte mi 1-2 dana da to lepo predstavim.
Eto drustvo predloga za ubuduce oko neutralnosti svi kuci imamo novce, jedan lep makro sa nesto rasvete (podrazumeva se da je novcanica ispeglana).I lepo mozemo da sudimo o neutralnosti i ostrini svi.
Novcanicu pored monitora pa studiraj.

Samo malo da zagolicam mastu, ovde po pitanju ostrine (mali off ali moderator nece zameriti, crop 100% desno oko).
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.dynamic.sbb.rs.



+17 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 15:15 - pre 176 meseci
@ArtCool

Kada si kalibrisao monitor, cime, i kako si podesio profile?

EDIT: odnosi se na prethodnu poruku, komentar na boje Blau Graninih slika.
 
Odgovor na temu

ArtCool

Član broj: 227913
Poruke: 639
*.dynamic.sbb.rs.



+9 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 15:28 - pre 176 meseci
Odnosi se na moju poruku :)
Exif kaze da je ostrenje hard (na skali 0-9 na 6), ali mi to kod D5000 nije jasno.
Kada je recimo na 5-6 to je savrsena ostrina bez neki artefekata, rekao bi prirodna.A ako je ispod toga kao da bluruje.

Defaultna podesenost ostrenja je suvise meka a to je 3, lepo rekli ljudi po testovima.
Tako da vas to hard ne plasi , da sam nesto over-klokovao optiku ili sta.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 17:05 - pre 176 meseci
Ostrina na aparatu se za izabrani objektiv tako podesava da se dobije blagi blur (prvi broj do "tvrdog"). Koji ce to broj biti zavisi od optike koju nakacis.

Fotka ne sme da bude tvrda kako bi kasnije bila sprmna za dalje doterivanje.


Poneki kompakti daju malo neobican look na monitorima kakva je i ova Blau Granaova fotka, ali se na printu to lako iskoriguje pa forke na 10x15 izgledaju pristojno. Video sam to vise puta. Uostalom, namena ovih aparata i jeste bas to.


Citat:
ArtCool: E sad se seti, pikao sam novcanicu od 5000 dinara, skida je u originalu,



Citat:
ArtCool:Eto drustvo predloga za ubuduce oko neutralnosti svi kuci imamo novce, jedan lep makro sa nesto rasvete (podrazumeva se da je novcanica ispeglana).I lepo mozemo da sudimo o neutralnosti i ostrini svi. 


Pa kako to da izvedemo? Ovde kod nas nema novcanica od 5000 dinara. To su krupni novci a ove nase od 100 dinara su vec previse ofucane

 
Odgovor na temu

ArtCool

Član broj: 227913
Poruke: 639
*.dynamic.sbb.rs.



+9 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 17:29 - pre 176 meseci
Ima logike Zarcilic sto kazes za dalju obradu.Mogu da smanjim za 2 koraka recimo na 4.
E sad ja fotografiji pristupam sa analognog stanovista.Izvlacim max iz aparata, na kompu provera verodostojnosti boja i ostrine sa eventualnim doradama ekspozicije i to je to.
Jedino sto koristim od specijalnih efekata je reparacija sitnih tackica, nesavrsenosti na samom objektu slikanja i ili neka prasina cestica...
Ne volim da budzim fotografije sa bilo kakvim layerima, filterima naknadnim ostrenjima (zato i koristim iz starta 6 mada je mozda malo tvrdje-da nekazem preostro).Jer ostrina jeste prednost ali netreba da se vidi i struktura papira bas previse.
Koristicemo manje novce recimo 100,200,500.Bas cu da odem u Narodnu u ponedeljak da dojajane zamenim novim,lepim mirisnim na stampariju.Jer od upotrebe cesto navcanica pozuti od ruku...
Njih sam uzeo kao univerzalan primer, a opet je to najbolji print koji postoji u drzavi (novac, zar ne:))
Jer na njoj ako ima bele onda je bela a ne adobeovski zuta ili zbog proboja(pozadinskog svetla) tft monitora preeksponirana u nekim partijama.
Bice zanimljivo obecavam.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 17:49 - pre 176 meseci
Citat:
ArtCool: Jer na njoj ako ima bele onda je bela a ne adobeovski zuta...

Kakva "Adobeovski žuta"... bre?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.dynamic.sbb.rs.



+17 Profil

icon Re: Landscape (pejzažna) fotografija18.10.2009. u 17:54 - pre 176 meseci
Citat:
StORM48: Kakva "Adobeovski žuta"... bre?

cist sindrom pogresne kalibracije...

bas kao i komentari po pitanju raznolikosti prikaza boja istih slika na ES i PS

to na dobro kalibrisanom sistemu ne postoji.

Pozz

p.s.

Citat:
beske: @ArtCool

Kada si kalibrisao monitor, cime, i kako si podesio profile?

?
 
Odgovor na temu

ArtCool

Član broj: 227913
Poruke: 639
*.dynamic.sbb.rs.



+9 Profil

icon Re: Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora18.10.2009. u 18:08 - pre 176 meseci
Monitor je kalibrisan softverom, inace ja radim u sRGB koloru, aparat,monitor i CS2.Ali LR2 ne mogu da podesim u taj kolor i daje mi tople nijanse ko CS2 na pocetku dok ga nisam podesio na Monitor RGB.A ne na Windows RGB.
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.dynamic.sbb.rs.



+17 Profil

icon Re: Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora18.10.2009. u 18:19 - pre 176 meseci
Citat:
ArtCool: Monitor je kalibrisan softverom...

kojim?

Citat:
ArtCool:...inace ja radim u sRGB koloru, aparat,monitor i CS2.Ali LR2 ne mogu da podesim u taj kolor i daje mi tople nijanse ko CS2 na pocetku dok ga nisam podesio na sRGB.

kalibracija nema bas preteranog smisla ako koristis sRGB profil, to ti je, pretpostavljam, poznato?
 
Odgovor na temu

dzura

Član broj: 165704
Poruke: 610
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora18.10.2009. u 18:27 - pre 176 meseci
@ArtCool

Prijatelju, jel imas ti kalibrator ili nemas? Jer ako nemas, onda je besmislena svaka dalja (ozbiljna) pricao o ovoj temi zuto, nije zuto, plavo itd...

 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora18.10.2009. u 18:32 - pre 176 meseci
ArtCool, ne bi bilo loše da se odlučiš šta pišeš, pre nego što napišeš post, jer kad čitam ovako sa strane, jednog trenutka piše sRGB, drugog trenutka Monitor, a ko zna šta će trećeg. I plus, u međuvremenu si citiran, pa sve izgleda ko cirkus.

Znaš li Ti uopšte šta si i gde podesio?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Boje kao važna komponenta slike - uloga aparata, grafičkih kartica, monitora

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8

[ Pregleda: 32359 | Odgovora: 150 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.