Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pomoc u vezi sa RIKF-om

[es] :: Matematika :: Pomoc u vezi sa RIKF-om

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 9225 | Odgovora: 45 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.vdial.verat.net.



+5 Profil

icon Pomoc u vezi sa RIKF-om12.09.2010. u 18:41 - pre 165 meseci
Zadatak sa septembarskog roka:

a) Koliko nula ima polinom u jediničnom disku , ?

b) Da li postoji analitička funkcija , , takva da i ?


a) Imamo , pa je za i ispunjeno , i primenom Rušeove teoreme imamo da ima 2 nule, isto kao i funkcija .

Da li je to u redu?

b) Rečeno mi je da treba da se primeni Švarcova lema, ali ja nemam pojma kako. Navodno bi trebalo da se konstruiše funkcija , koja slika .

 
Odgovor na temu

Goran Rakić
Beograd

Član broj: 999
Poruke: 3766

Sajt: blog.goranrakic.com


+125 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om12.09.2010. u 19:37 - pre 165 meseci
Funkcija g bi mogla da bude opšti oblik bilinearnog preslikavanja , gde je , a proizvoljan ugao.

Međutim kada izračunam kao izvod složene funkcije ne znam šta dalje. Ako bi bilo po ŠL ne postoji, za bi bila neka rotacija. Nejasno mi je i kako bismo zaključili da f ne postoji preko kada izaberemo neko g?

Ovo pod a) je u redu. Na granici važi po nejednakosti trougla i iz na .

[Ovu poruku je menjao Goran Rakić dana 12.09.2010. u 20:51 GMT+1]
http://sr.libreoffice.org — slobodan kancelarijski paket, obrada teksta, tablice,
prezentacije, legalno bez troškova licenciranja
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.vdial.verat.net.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om12.09.2010. u 20:18 - pre 165 meseci
Hvala.

Pod b) sam zaboravio da mi je takođe rečeno da treba da se dobije, i dokaže, da ne postoji takva funkcija.

Uzgred, moderatorima da poručim da mi baguje modem, pa sam zato nenamerno postavio temu više puta. Stalno dobijam "Connection was reset".
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
212.200.65.*



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om12.09.2010. u 23:05 - pre 165 meseci
Za treba da bude . Probaj sa . Tada po Švarcovoj lemi važi , odnosno . Međutim, . Ova kontradikcija znači da traženo preslikavanje ne postoji.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Goran Rakić
Beograd

Član broj: 999
Poruke: 3766

Sajt: blog.goranrakic.com


+125 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 07:46 - pre 165 meseci
Da, ne čitam pažljivo Švarcovu lemu koja kaže ako je analitička i ako važi tada je i u ovom slučaju bitno .

Zato od familije bilinearnih izaberemo ono za koje je , tj. i na primer mada će bilo koje poslužiti (). Tada je analitička, važi i preko Švarcove leme dođemo do kontradikcije.

Hvala.
http://sr.libreoffice.org — slobodan kancelarijski paket, obrada teksta, tablice,
prezentacije, legalno bez troškova licenciranja
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 09:15 - pre 165 meseci
Napisao sam kompletno rešenje. U čemu je problem?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Goran Rakić
Beograd

Član broj: 999
Poruke: 3766

Sajt: blog.goranrakic.com


+125 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 09:16 - pre 165 meseci
Nema problema, rekao sam ti hvala. Usput upoređujem sa svojom prethodnom porukom i komentarišem gde sam napravio grešku u razumevanju.
http://sr.libreoffice.org — slobodan kancelarijski paket, obrada teksta, tablice,
prezentacije, legalno bez troškova licenciranja
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 11:49 - pre 165 meseci
Pre svega, hvala Ti puno Nedeljko.

Citat:


Znači, samo „lupim“ funkciju ? Nema nekog posebnog postupka kako da se do nje dođe?

A imam još jedan zadatak:

U realnom Hilbertovom prostoru naći polinom drugog stepena, , koji je najbliži vektoru . Obrazložiti.

Rečeno mi je da treba da se posmatra rastojanje od projekcije (pretpostavljam vektora ?) na potprostor (pretpostavljam ?)“, i da „skalarni proizvod treba izjednačiti sa nulom“.

E, sad, da li to znači da se radi nešto ovako: , ili nešto drugo?
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:20 - pre 165 meseci
Ne, nije baš da lupiš.

Recimo da je i . Imaš i obavezan uslov . Nekako se nameće inverzija u odnosu na neku tačku ispod poluravni .
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:23 - pre 165 meseci
Citat:
Nedeljko: Recimo da je i .


Odakle ovo sledi?
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:26 - pre 165 meseci
Traži se projekcija vektora na potprostor . Za nju važi da je . Dakle,

za .
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:28 - pre 165 meseci
Citat:


Sigurno 3? Pošto je .
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:29 - pre 165 meseci
Citat:
Cabo: Odakle ovo sledi?


Ma, ne sledi, ali moraš nekako da zadaš još dve tačke. Rub ide na rub, pa izaberi tačke sa ruba proizvoljno. Nekako se nameće inverzija kod koje će imaginarna osa da se slika u sebe. Na kraju moraš proveriti da je slika domena ono što treba.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:31 - pre 165 meseci
je skup realnih polinoma stepena manjeg od 3, a je skup svih merljivih funkcija, kojima je integral kvadrata apsolutne vrednosti konačan, pa posečen po jednakosti skoro svuda.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:42 - pre 165 meseci
Citat:
Nedeljko: za .


Dakle, ovo je skalarni proizvod ? Pa iz , , onda sledi


Shvatio. Hvala.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 12:48 - pre 165 meseci
Konjunkcija koju si napisao je dobra, ali to nije jedan skalarni proizvod, već su u pitanju tri skalarna proizvoda.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 13:09 - pre 165 meseci
Da, kad je vektor normalan na prostor, to je isto što i da je normalan na sve vektore njegove baze.

Konačno rešenje bi trebalo da je .
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 15:56 - pre 165 meseci
Još jedno pitanjce: da bi neka funkcija (konkretno ) zadovoljavala Laplasovu jednačinu (), mora biti . Zašto? Koliko vidim, parcijalni izvodi su ionako jednaki nuli u svakom slučaju.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.dynamic.sbb.rs.



+2790 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 16:12 - pre 165 meseci
Parcijalni izvod po x ne postoji na y-osi.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Cabo
Lokanje u bircuzu

Član broj: 10942
Poruke: 684
*.rcub.bg.ac.rs.



+5 Profil

icon Re: Pomoc u vezi sa RIKF-om13.09.2010. u 16:25 - pre 165 meseci
Kako, kada je ?

Jedino ako bi uzimalo i negativne vrednosti... jel' to?
 
Odgovor na temu

[es] :: Matematika :: Pomoc u vezi sa RIKF-om

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 9225 | Odgovora: 45 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.