Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

problem oko konfiguracije

[es] :: PC Konfiguracije :: problem oko konfiguracije

[ Pregleda: 2221 | Odgovora: 19 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vaso1975

Član broj: 144011
Poruke: 10
*.tel.net.ba.



Profil

icon problem oko konfiguracije08.06.2009. u 08:52 - pre 181 meseci
Imam sljedeću konfiguraciju:
1 CPU INT Core 2 Duo E8400
2 MEM DDR2 2GB 800MHz KIN CL6
3 ODD DRW ASD RW-20B1LT/BLK/B/AS LS
4 MBO 775 AS P5QL PRO
5 CAS MSI NEPTUNE MDC-810 (napajanje 400W)
6 HDD WD 5000AAKS
7 VGA AS EAH4850/HTDI/512M

problem je sljedeći, kada pokrenem igru npr. Farcry 2, igram par minuta bez problema i odjednom PC se sam restarta. Upali se ponovno. Ako radim u MS Officu i drugim programima radi bez problema Mislim da je problem napajanje, potrebno je min 550W. Molim Vaše mišljenje



 
Odgovor na temu

nigdjeveze

Član broj: 224907
Poruke: 1
*.tel.net.ba.



Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 09:07 - pre 181 meseci
Kupuj novi komp
 
Odgovor na temu

stewuss je
Popić Stevan
Komercijalista
Agrimatco d.o.o.
Bečej

Član broj: 160397
Poruke: 201
*.dynamic.stcable.net.



+20 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 10:58 - pre 181 meseci
Ja bih rekao da je problem u napajanju, MSI su hrvatska kucista koja dolaze sa kung-fu napajanjima (prc brand napajanje), to od 400W je negde realno 250W. HD 4850 je poprilican potrosac, a kada ga uparis sa CPU u nekoj zahtevnoj igri, napajanje odustane. Moj savet bi ti bio da uzmes neko brand name 400 - 500W napajanje, ona su oko 4000 - 5000din.
Pozdrav
Slanina je najzdravija, jos ako se peče na ulju..

Manje su bitne cifre, bitniji su procenti.
 
Odgovor na temu

Ha-Nocri

Član broj: 45144
Poruke: 1192
77.46.178.*



+10 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 11:29 - pre 181 meseci
@vaso1975

Ovo što je stewuss rekao može da bidne tačno. Ali ajde da propisno opteretimo tu mašinu da vidimo da li će izdržati jer je FC2 poznata kao igra koja hoće da puca na mnogim mašinama, nekome posle par minuta kao i tebi, nekome posle sat vremena. Kako rade ostale igre?

Bilo kako, trebaće ti sledeći programi:
- Prime95 koji služi da se optereti procesor i memorija: http://www.softpedia.com/get/Others/Home-Education/Prime95.shtml
- Video card stability test da se optereti grafička: http://freestone-group.com/video-card-stability-test.htm
- CoreTemp i/ili RealTemp za merenje temperature procesora. Ova dva programa trebala bi da su među najpouzdanijim. Možeš baš da uporediš rezultate oba: http://www.alcpu.com/CoreTemp/ http://www.techpowerup.com/realtemp/
- I nešto da meriš temperature grafičke.

Kada su instalirani sve ih otvoriš i prvo pokrećeš Prime95 "In-place large FFTs" test pošto on izgleda najviše optereti ceo sistem. Zatim VideoCardStabilityTest pritiskom na "Start" dugme - logično. I onda ostaviš mašinu tako jedno 15-tak, 20 minuta, biće dovoljno. Ako to izdrži, a da ne zablokira ili se resetuje najverovatnije ti je sistem stabilan, ali opet ne mora da znači. Mada ćeš znati da može da izdrži veliko opterećenje.

Možeš da instaliraš i program "HW Monitor" (http://www.cpuid.com/hwmonitor.php) pomoću kojeg možeš da pratiš kako se ponašaju naponi pod opterećenjem i neke dodatne parametre tipa temperatura čipseta na ploči, brzinu okretanja ventilatora na procesoru itd...
i5-750 @4GHz with CM Hyper 212+
GTX 580 Lightning XE 3GB
Corsair HX750
CM Sniper
 
Odgovor na temu

Binary Mind
11040

Moderator
Član broj: 28245
Poruke: 13289
*.adsl-a-2.sezampro.yu.



+3779 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 12:45 - pre 181 meseci
Genericko MS Industrial napajanje i ATI Radeon HD 4850 ne idu zajedno. Preporucljivo je da uzmes neko kvalitetnije napajanje od min 450W a iz licnog iskustva preporucujem napajanja od 500W pa na dalje naravno od poznatijih proizvodjaca. U zadnje vreme dosta radim sa Antec napajanjima (konkretno Antec Basiq BP500U [OEM FSP/Fortron Source]) koja su malo precenjena kod nas, ali sve jedno provereno rade radnju sa ATI Radeon HD 4850 karticama... Takodje OCZ/PC Power&Cooling napajanja od 500W pa na dalje ce biti dobra kupovina. Ako je novac problem onda su tu LC Power i Gigabyte Superb napajanja koja mogu da se nadju i za ispod 50 eura.
 
Odgovor na temu

vaso1975

Član broj: 144011
Poruke: 10
95.156.153.*



Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 21:40 - pre 181 meseci
Hvala svima na odgovorima. Ha-Nocri uradio sam sljedeće:

- Prime95 koji služi da se optereti procesor i memorija: svu je Ok, PASS
- Video card stability test da se optereti grafička: ovdje je radilo do 10.00 i tada je restarto PC (kao i kod igre FAR CRY 2), temp. grafičke je iznosila 76C.

Da li trebam raditi overclock grafičke (GPU CLOCK je 600MHz a MEMORY COCK 919 MHz ) ili ......
 
Odgovor na temu

Binary Mind
11040

Moderator
Član broj: 28245
Poruke: 13289
*.adsl-1.sezampro.yu.



+3779 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 21:50 - pre 181 meseci
Sa tim napajanjem, ako budes overklokovao, rizikujes dim masinu
 
Odgovor na temu

Ha-Nocri

Član broj: 45144
Poruke: 1192
79.101.207.*



+10 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije08.06.2009. u 22:21 - pre 181 meseci
@vaso1975

Ako se resetovao na tom testu to znači da sistem ne može dugo da radi pod opterećenjem, tj. da je nestabilan. Najverovatnije je napajanje problem. Da li si pratio voltaže prilikom testa? Ali kako god ta grafička je pristojan potrošač i treba ti barem kvalitetno napajanje od 400W. Bolje ostaviti malo prostora i uzeti 450-500W što je ovde i predloženo jer su napajanja najefikasnija pod opterećenjem od oko 50%, a i duže traju tako. Tvoje verovatno stalno radi blizu maximuma kada igraš igre i uvek mu malo fali da pređe granicu kada više ne može da izdrži. Da ne pričam da su naponi u tom stanju verovatno daleko van ATX specifikacija i da ti mogu oštetiti komponente, a svakako im smanjuje životni vek. Naravno, može biti i neka druga komponenta problem, ali napajanje svakako treba da promeniš.
i5-750 @4GHz with CM Hyper 212+
GTX 580 Lightning XE 3GB
Corsair HX750
CM Sniper
 
Odgovor na temu

vaso1975

Član broj: 144011
Poruke: 10
*.tel.net.ba.



Profil

icon Re: problem oko konfiguracije09.06.2009. u 12:51 - pre 181 meseci
hoće li odgovarati sljedeće napajanje i to: Napajanje, Chieftec, 450W ATX2
http://www.chieftec.eu/index.p...view&id=108&Itemid=306
Košta cca 50eura


[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 09.06.2009. u 14:17 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Binary Mind
11040

Moderator
Član broj: 28245
Poruke: 13289
*.adsl-a-1.sezampro.yu.



+3779 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije09.06.2009. u 13:25 - pre 181 meseci
Gospoda sa webshopa koji si linkovao su mogla barem da napisu model napajanja, ali po specifikacijama to je Chieftec GPS-450AA-101A napajanje (OEM Delta Electronics) koje spada u nesigurne kupovine. Savet je da ga zaobidjes u sirokom luku. Meni su bas ta napajanja pravila velike probleme u vise navrata. Sledeci model iz Chieftec Smart serije napajanja GPS-500AB-A (500W i takodje OEM Delta) je mnogo bolje resenje, ali je i za 15-20 evra skuplji. Vidim da imas i Fortron (FSP) napajanja u ponudi pa gledaj neko od 500W pa na dalje... Inace linkovanje do webshopova nije dozvoljeno. Recimo da je izuzetak newegg
 
Odgovor na temu

Ha-Nocri

Član broj: 45144
Poruke: 1192
79.101.182.*



+10 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije09.06.2009. u 15:19 - pre 181 meseci
Da, mogu da potvrdim. 400 i 450 modele treba izbegavati jer su im rezultati loši. Taj 500 model koji je predložio Binary je bolji kao i od 550W sa istom oznakom. Međutim ni oni nisu baš sjajni. Evo par predloga:

- Antec EA430, trebalo bi da je nešto jače od 50e, izradio SeaSonic, verovatno najbolji proizvođač napajanja:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817371006
- ili jači model od 500W, ali on je i skuplji:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817371007
- Corsair 450VX 450 W, takođe izradio SeaSonic:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817139003
- ThermalTake LitePower 450W, ali ATX12V 2.3 serija:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817153087


Ovo poslednje ThermalTake-ovo je najbolje. Ima bronzani 80+ sertifikat, znači ultra efikasno napajanje. Cene im se kreću na nivou Chieftec-a od 500W, a svakako su bolja.
i5-750 @4GHz with CM Hyper 212+
GTX 580 Lightning XE 3GB
Corsair HX750
CM Sniper
 
Odgovor na temu

richa
Aleksandar
Student
Banja Luka

Član broj: 202952
Poruke: 413
*.teol.net.



+4 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije09.06.2009. u 22:17 - pre 181 meseci
A sto niko ne predlozi OCZ SXS 500W, koje je negdje oko 50 eura ili LC Power 6550GP2, koje je isto tako oko 50 eura. I jedno i drugo su dobra napajanja i svakako ih treba razmotriti...
*ebo lud zbunjenog!!!
 
Odgovor na temu

Binary Mind
11040

Moderator
Član broj: 28245
Poruke: 13289
*.adsl-1.sezampro.yu.



+3779 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije09.06.2009. u 22:22 - pre 181 meseci
OCZ SXS 500W = Fortron Source (FSP Epsilon platforma). Ima ekvivalentnih Fortron napajanja u ponudi tamo gde hoce da kupi napajanje.
 
Odgovor na temu

vaso1975

Član broj: 144011
Poruke: 10
*.tel.net.ba.



Profil

icon Re: problem oko konfiguracije10.06.2009. u 08:31 - pre 181 meseci
hvala svima na odgovorima, problem je taj što mi je ponuda napajanja siromašna a živim u Čitluku (BiH) i najbolja ponuda mi je u Metkoviću i to u ******.

Koji napajanje da odaberem? a imam još jednu ponudu sljedećih napajanja:
1. MS PRO -550 ATX - 23euro
2. Asus PSU AS A-45GA - 50 euro
3. PSU TRUST 570W 24 pin - 53 euro
4. PSU AS P -50GA - 60 euro


Mod Edit: Zabranjeno postavljanje linkova do domacih i regionalnih webshopova koji se bave prodajom hardvera.

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 10.06.2009. u 13:12 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Binary Mind
11040

Moderator
Član broj: 28245
Poruke: 13289
*.adsl-a-1.sezampro.yu.



+3779 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije10.06.2009. u 12:37 - pre 181 meseci
Komentari za izbor:

1. MS PRO -550 ATX - U principu ovo ce raditi, ali sa obzirom da se opet radi o generickom (kung fu) modelu bolje zaobici.

2. Asus PSU Asus Atlas A-45GA - OEM Delta Electronics. Napajanje je identicne platforme i specifikacija kao i Chieftec GPS-450AA-101A. Bolje zaobici. Oba su bolja nego MS Industrial napajanja od 550W, ali sve jedno savet je da se zaobidju.

3. PSU TRUST 570W - Ne znam puno o Trust napajanjima pa necu ni komentarisati. Trebalo bi da radi.

4. PSU Asus Atlas A-50GA - OEM Acbel Polytech. Ovo Asusovo napajanje nece vrsiti posao. Snaga je prenapumpana. Pikovi idu do 500W ali realno je pravilo probleme i sa starijim grafickim karticama (konkretno jace nVidije nF7 serije).

Video sam u ponudi da ima i neko LC Power napajanje od 550W (nije naznacen model). Mozda je ono i najbolja kupovina od ovih sto su ponudjena, ali je krajnje neprofesionalno od gospode ciji si sajt linkovao sto imaju tako sture opise artikala.
 
Odgovor na temu

vaso1975

Član broj: 144011
Poruke: 10
*.tel.net.ba.



Profil

icon Re: problem oko konfiguracije15.06.2009. u 08:16 - pre 180 meseci
promjenio sam napajanje i sada nemam problema sa restart PC-a. Sada me zanima koja je normalna temperatura za grafičku kartu. Kada radim u Office temp je 54C a kada igram ide do 80C. Da kli je to normalno ili....
 
Odgovor na temu

Binary Mind
11040

Moderator
Član broj: 28245
Poruke: 13289
*.adsl-1.sezampro.yu.



+3779 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije15.06.2009. u 12:54 - pre 180 meseci
Sve je u granicama normale. Da li je kartica sa single slot (zauzima jedan PCI-E slot) ili dual slot haldjenjem (zauzima 2 slota) posto taj model ima i u jednoj i u drugoj varijanti. Koje si napajanje uzeo?
 
Odgovor na temu

Ha-Nocri

Član broj: 45144
Poruke: 1192
93.87.226.*



+10 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije15.06.2009. u 13:42 - pre 180 meseci
Da, ok su temperature. A koje si napajanje uzeo?
i5-750 @4GHz with CM Hyper 212+
GTX 580 Lightning XE 3GB
Corsair HX750
CM Sniper
 
Odgovor na temu

richa
Aleksandar
Student
Banja Luka

Član broj: 202952
Poruke: 413
*.teol.net.



+4 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije15.06.2009. u 13:57 - pre 180 meseci
Ako je dual slot kartica onda te temp. nisu u redu, ako je single onda je ok. Kod mene su temp. u idle 38-40C. (dual slot)
*ebo lud zbunjenog!!!
 
Odgovor na temu

Ha-Nocri

Član broj: 45144
Poruke: 1192
93.87.226.*



+10 Profil

icon Re: problem oko konfiguracije15.06.2009. u 14:20 - pre 180 meseci
To zavisi od proizvođača do proizvođača. Nekima se vent pali tek na višim temperaturama, nekima konstantno radi na 30% ili više. Zaista ima različitih pristupa. Jednoj MSI-evoj se vent pali tek na preko 80c i onda spušta temperaturu ki blesav. I na mojoj asusovoj kartici su nešto veće idle temperature. Vent se pali tek na 45c i tada radi svega na 20%.
i5-750 @4GHz with CM Hyper 212+
GTX 580 Lightning XE 3GB
Corsair HX750
CM Sniper
 
Odgovor na temu

[es] :: PC Konfiguracije :: problem oko konfiguracije

[ Pregleda: 2221 | Odgovora: 19 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.