Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

cudan brum na pojacalu

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: cudan brum na pojacalu

[ Pregleda: 7204 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Type_R
Vladimir Korac
Valjevo

Član broj: 68963
Poruke: 62
*.vdial.verat.net.



Profil

icon cudan brum na pojacalu03.02.2007. u 18:22 - pre 209 meseci
u pitanju je auto pojacalo marke US Blaster po njihovoj specifikaciji 4x80W rms-a na 4 ohm
koristim ga za bass zvucnik i primetio sam da se iz zvucnika cuje cudan brum, to je najuocljivije na 20 do 40 % snage pojacala, preko toga ne moze da se primeti od jacine zvuka, i da napomenem da se brum nepojacava sa zvukom vec je konstantan

skontao sam da je do pojacala jer sam zvucnik probao na drugom izvoru zvuka, takodje sam probao i drugi izvor zvuka za pojacalo i druge signalne kablove, struja nije u pitanju jer je sve probano bez paljenja auta tako da nema sta da "zaprlja" struju.

isto se desava na sva 4 kanala, u pojacalu su 4 x IRFZ44N i 2 x MUR1620CT u naponskom i cetiri para D998 i B778 (oznake sam prepisao na brzinu kada sam rasklopio pojacalo pa sam mozda i permutovao brojeve moze da se desi da je 988 ili 788) u izlaznom stepenu, na sta prvo posumnjati i od cega krenuti??




pozdrav svima
 
Odgovor na temu

Type_R
Vladimir Korac
Valjevo

Član broj: 68963
Poruke: 62
212.200.183.*



Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu07.02.2007. u 22:59 - pre 209 meseci
danas sam umesto bas zvucnika stavio dvosistemske kutije i zvuk je ocajan, na sva cetiri kanala krci i zuji,
i na svakom imam oko 30mV DC napona!!!

i ova dva otpornika sto se vide na slici se nenormalno greju!!!



ima li ko ideju sta bi moglo da bude???????
pozdrav svima
 
Odgovor na temu

buljko
Ljubisa Spasic
Kladovo

Član broj: 77384
Poruke: 4624
212.62.58.*



+5 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu07.02.2007. u 23:10 - pre 209 meseci
Lici na nedovoljnu filtraciju generisanog napona, pogotovu sto je nezavisno od NF ali je cudno sto je "brum" a ne nesto drugo. Probaj sa dodatnom filtracijom +/- napajanja. Sto se tice pregrevanja otpornika, da je "nenormalno" grejanje kao sto kazes, promenili bi boju a i ploca ispod njih, ovi mi deluju sasvim normalno. Mozda imas pogresnu predstavu o prekomernom grejanju. Ako nemas osciloskop i ne mozes proveriti talasni oblik napona napajanja, jedini nacin je provera zamenom ili dodavanjem elektrolitskih kondenzatora u grani filtracije napona. Promene (ili ne) ce ti pomoci u lokalizaciji problema.
 
Odgovor na temu

Type_R
Vladimir Korac
Valjevo

Član broj: 68963
Poruke: 62
212.200.183.*



Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu08.02.2007. u 06:36 - pre 209 meseci
ja sam napisao "brum" ali to je u stvari zujanje i krcanje zvucnika, a primetio sam i kada iskljucim ulazni audio signal da zvucnik zuji i blago pulsira (jel to zbog DC napona na izlazu??)

a sto se tice otpornika jesu malo promeniji boju i povrsina im je postala blago porozna od grejanja (nisu vise glatki), a greju se do te mere da nema sanse da ih pipnes prstima a takodje i plocicu ispod njih

i buni me to sto kada pipam plocu rukaka dok radi desi se da se ti sumovi i zujanje malo smanji!!!


a jesi li mislio da kondezatore dodam na ova dva prazna mesto sto vidis na slici??

ova dva sto ima su 2200mF 35V, kolika druga dva da stavim??
pozdrav svima
 
Odgovor na temu

Pro Sound service
Serviser zvucnika i rentiranje ozvucenja
Srbija

Član broj: 127985
Poruke: 97
*.adsl-1.sezampro.yu.



Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu08.02.2007. u 15:44 - pre 209 meseci
Probaj da ga vezes sa malo debljim kablovima na akumulator ( direktno ) a signal probaj da pustis sa diskmena! Meni se desavalo nesto slicno kada sam ubacivao snagas ,vezao sam ga na auto radio i imao sam neko cudno brbotanje iz wufera. Kada sam ga vezao na disken radilo je sve besprekorno.
Teško bogu sa nama ovakvima
 
Odgovor na temu

buljko
Ljubisa Spasic
Kladovo

Član broj: 77384
Poruke: 4624
212.62.58.*



+5 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu08.02.2007. u 22:25 - pre 209 meseci
Mislio sam da elektrolite dodas paralelno postojecim ili, jos bolje, da postojece skines i umesto njih stavis druge. Na prazna mesta mozes dodati samo ako su (nije iskljuceno) ta mesta predvidjena za dodavanje paralelno postojecim elektrolitima. DC komponenta na izlazu moze biti uzrok pulsiranja zvucnika ali je verovatno razlog tome razbalansirano ili nestabilno napajanje (mozda i samooscilacije) pa odatle treba krenuti u potragu za kvarom. Osciloskop bi ti mnogo pomogao u traganju a za pocetak, mogao bi premeriti napone napajanja nekim ANALOGNIM instrumentom sa skalom, tako ces najlakse uociti nestabilnost napona napajanja.
 
Odgovor na temu

skull
prilep makedonija

Član broj: 65818
Poruke: 547
85.30.101.*

Sajt: pcela.info


Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu08.02.2007. u 23:40 - pre 209 meseci
Da, elektrolite i ne dodaj nego meni, jer ako je kapacitet veci moze da povuce veliku struju punjenja, i to da pregori napajanje (koliko vidim tu je SMPS), a akumulator zaboravi, jer ova pojacalo najverojatno koristi simetrican napon (valjda +-35V). Ako ne pomogne zamena te velike elekrolite, ovda se baci na male... i menjaj redom.
Discount HotVsNot coupon => 12hvnst - 100% working code.
 
Odgovor na temu

Type_R
Vladimir Korac
Valjevo

Član broj: 68963
Poruke: 62
212.200.178.*



Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu09.02.2007. u 13:52 - pre 209 meseci
dobro pocecu sa menjanjem elektrolita...

samo jedno pitanje, sta ce se desiti ako umesto ovih od 2200mF stavim 4700mF???
pozdrav svima
 
Odgovor na temu

buljko
Ljubisa Spasic
Kladovo

Član broj: 77384
Poruke: 4624
195.252.87.*



+5 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu09.02.2007. u 20:47 - pre 209 meseci
Nista, filtracija ce, u svakom slucaju, biti bolja! Sumnjam da ce, u ovom slucaju, to dovesti do preopterecenje ispravljackog stepena!
 
Odgovor na temu

skull
prilep makedonija

Član broj: 65818
Poruke: 547
62.162.228.*

Sajt: pcela.info


Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu13.02.2007. u 10:32 - pre 209 meseci
Da, potpuno se slazem sa buljko 4700uF nisu problem filtracija bice bolja, samo da ne stavis 10000-20000uF.....
Discount HotVsNot coupon => 12hvnst - 100% working code.
 
Odgovor na temu

miki0110
Milan Jevtic
administrator, K.A. LUXOR

Član broj: 194490
Poruke: 1
*.nasamreza.com.



Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu19.09.2008. u 23:05 - pre 189 meseci
Kako da proverim vrednost otpornika po bojama na njemu,imao sam kruznu semu i kad poklopis boje na njoj kao sto su na otporniku dobijes njegovu vrednost ali................nestao
miki
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13051
*.adsl-1.sezampro.yu.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 00:08 - pre 189 meseci
Citat:
miki0110: Kako da proverim vrednost otpornika po bojama na njemu,imao sam kruznu semu i kad poklopis boje na njoj kao sto su na otporniku dobijes njegovu vrednost ali................nestao


Tako ti i treba kad ne cuvas stvari!!

Sala!!!

Kakav je to kruzna shema?

Mozda i znam ali pojasni!!, ostarilo se!

Pozdrav zeoN_Rider
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Aleksandar Đokić

Član broj: 13478
Poruke: 4793
79.101.230.*



+638 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 00:11 - pre 189 meseci
kakva kruzna sema, imas milion sajtova koji rade to sto zelis

npr. http://www.dannyg.com/examples/res2/resistor.htm
http://www.ealnet.com/m-eal/resistor/resistor.htm

ovde imash i za 5 bojne i 6 bojne otpornike:
http://www.samengstrom.com/nxl...sistor_color_code_page.en.html

probaj, obavezno, da izvadis akumulator i pojacalo iz auta, i stavi neki externi izvor zvuka, telefon, cdplayer, diskmen...bilo sta sto nije vezano za auto i probaj, najverovatnije ces uociti promene, ako ne ocigledno je da te napajanje zeza, vidis da su ta 2 otpornika vrlo blizu filtracionim elektrolitima, menjaj prvo njih, kao sto ti je prethodno receno, ne verujem da cujes oscilovanje napajanja, posto ono osciluje na mnogo vise frekvencije nego sto woofer moze da reprodukuje

[Ovu poruku je menjao guslac dana 20.09.2008. u 17:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

mm-tech
Beograd

Član broj: 158365
Poruke: 376
*.vektor.net.



+6 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 14:49 - pre 189 meseci
Podrazumeva se da si proverio sve konektore ( posebno RCA ) ?
Ti otpornici koji se greju su verovatno za stabilizaciju napona za operacione pojacavace ( jer mi se cini da su pored otpornika zener diode ). Izmeri napon na njima pa proracunaj snagu. Ali to sigurno nije problem.

Pregledaj malo stampu, i proveri da li su masa akumulatora i masa SMPS napajanja spojene. Ako nisu potrazi RC mrezu koja spaja ove dve mase. Mozda je problem u njoj ? Cuo sam da se cesto desava da strada kondenzator u toj mrezi.
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13051
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 15:27 - pre 189 meseci
Koje su vrednosti ti otpornici s obzirom da su po mojoj proceni 2W?

Pozdrav zeoN_Rider
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

skull
prilep makedonija

Član broj: 65818
Poruke: 547
79.125.188.*

Sajt: pcela.info


Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 16:46 - pre 189 meseci
Citat:
miki0110: Kako da proverim vrednost otpornika po bojama na njemu,imao sam kruznu semu i kad poklopis boje na njoj kao sto su na otporniku dobijes njegovu vrednost ali................nestao

koliko vidim miki nema problem sa pojacalo, nego pisao je u zastarelu temu jer mu je potrebna pomoc samo kako bi moga da cita otpore... .. . ikao po obicaj zaboravio gde je postavio post
Discount HotVsNot coupon => 12hvnst - 100% working code.
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 17:54 - pre 189 meseci
Konacno je neko shvatio! Bas me zanimalo koliko cete pomogati coveku oko problema iz 2007.godine..
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13051
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 19:27 - pre 189 meseci
Tek sad sam primetio da je tema iz 2007 godine, ubuduce cu biti pazljiviji!

Pozdrav zeoN_Rider
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Aleksandar Đokić

Član broj: 13478
Poruke: 4793
77.46.225.*



+638 Profil

icon Re: cudan brum na pojacalu20.09.2008. u 20:00 - pre 189 meseci
auuu, no comment
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: cudan brum na pojacalu

[ Pregleda: 7204 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.