Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?

[ Pregleda: 5689 | Odgovora: 4 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Pigoza
Igor Markovic
tv snimatelj/montazer
TV Telemark Cacak
Pozega

Član broj: 41017
Poruke: 1726
212.62.39.*



+7 Profil

icon Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?29.09.2005. u 09:22 - pre 225 meseci
Zanima me, pretpostavljajuci da svi pretpojacivaci, tonske kontrole,pojacivaci, na ulazima-izlazima,imaju kondenzatore, recimo spoj pretpojacivac-tonska kontrola, ako su odvojeni uredjaji, na izlazu pretpojacivaca je stavljen kondenzator od 2.2 uF,na ulaz tonske kontrole je 2.2 uF, kad bi se tako povezali pretpojacivac i tonska kontrola, ustvari bi dobili vrednost kondenzatora od 1.1uF na ulazu tonske kontrole, a predvidjeno je 2.2 uF, e sad mozda ce neko reci da to nema veze i da treba raditi onako kako je na semi i dato, u redu, znam da kondenzatori na ulazu-izlazu odvajaju jednosmernu komponentu-napon jednog uredjaja od drugog, a vrednost kondenzatora zavisi od frekvencije koju prenosi i jacine struje koja je potrebna(jel sam u pravu),.
Dali treba umesto dva kondenzatora od 2.2uF na ulazu-izlazu, staviti dva od 4.7uF i tako dobiti vrednost od 2.35uF sto je priblizno i potrebnoj vrednosti tonske kontrole od 2.2uF, ili umesto dva kondenzatora od 2.2uF, na izlazu pretpojacivaca ili ulazu tonske kontrole ukloniti jedan kondenzator, tako da se spajaju samo sa jednim kondenzatorom.Ovakvi slucaji su i kod povezivanja pretpojacivaca i pojacivaca ili tonske kontrole i pojacivaca.Kako postupati u povezivanju???
Blago onome ko zna da ne zna, a hoce da zna.
Covek se uci dok je ziv, pa opet lud umre.
 
Odgovor na temu

quattor
Ljubisa Nikolic
Subotica

Član broj: 44020
Poruke: 130
*.subotica.net.



+10 Profil

icon Re: Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?29.09.2005. u 20:02 - pre 225 meseci
U pravu si u oba slucaja. Dakle, ili povecaj vrednost kondenzatora ili jedan od njih izbaci, sto je bolje resenja. Imaj samo na umu da je ovo poslednje sigurno sve dok znas sta radis i sta sa cim povezujes. No zamisli da si sa izlaza pretpojacala uklonio kond jer pojacalo ima jedan. A sada zamisli da si od prijatelja pozajmio pojacalo koje na ulazu nema kond. Pa jos ako tvoje pretpojacalo ima i nesto offseta... Eto belaja! Dakle oprez...
 
Odgovor na temu

Pigoza
Igor Markovic
tv snimatelj/montazer
TV Telemark Cacak
Pozega

Član broj: 41017
Poruke: 1726
212.62.39.*



+7 Profil

icon Re: Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?30.09.2005. u 11:38 - pre 225 meseci
Moje misljenje je da stavim oba kondezatora ali povecanih vrednosti, tako da dobijam na ulazu pribliznu vrednost koja treba da bude na ulazu pretpojacivaca,tonske kontrole,pojacivaca, a recimo i preventiva, znam da ce neki reci kako je nemoguce ili vrlo retko da probije kondenzator ako je dobro dimenzionisan-napon, ali radi preventive ako stavim dva od 4.7uF umesto jedan od 2.2uF, a i planiram da kondenzatori budu barem tantal, a vrlo verovatno ce biti MKT 5%,buduci da na ulazu-izlazu pretpojacivaca i tonske kontrole su obicni elektrolitski kondenzatori, tako i kad bi jedan od dva kondenzatora probio ostao bi drugi,a time se i povecava dozvoljeni naponski prag(2X4.7uF/35V=2.35uF/70V).
Evo ovako , pretpojacivac je kit iz Radio kluba dvostepeni pretpojacivac sa BC550, ulaz kondenzator elektrolitski 2.2-3.3-4.7uF(tako stoji u specifikaciji, znaci moze bilo koji od tih vrednosti), oni su mi poslali sa kitom 2.2uF, ja sam to zamenio sa 4.7uFelektrolitskim a stavicu MKT(i ulaz i izlaz).
Tonska kontrola baxndall klasicni sa izlaznim jednim tranzistorom bc550, radi gubitka u tonskoj kontroli, stavljen ulaz-izlaz 1uF, planiram da stavim MKT 1,5uF, zato sto, redno izlaz pretpojacivaca 4.7uF a ulaz tonske kontrole 1.5uF=1.13uF-a potrebno je 1uF,a na izlazu cu staviti potrebni 1uF, i na kraju pojacivac RK TDA8560Q ulaz 220nF MKT, planiram da zamenim 220nF sa 330nF, tako da u seriji 1uF -izlaz tonske kontrole -330nF ulaz pojacivaca =248nF, a potrebno je 220nF.
Na taj nacin svi bi kondenzatori bili u potrebnoj ili vrlo pribliznoj vrednosti.
Vas komentar?.
Blago onome ko zna da ne zna, a hoce da zna.
Covek se uci dok je ziv, pa opet lud umre.
 
Odgovor na temu

quattor
Ljubisa Nikolic
Subotica

Član broj: 44020
Poruke: 130
*.subotica.net.



+10 Profil

icon Re: Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?30.09.2005. u 19:23 - pre 225 meseci
Tantale nemoj da stavljas na put signala... Tu se nisu dobro pokazali... Nezamenljivi su u rasprezanju napajanja, mada ih i tu uvek uparaleli sa nekim dobrim blokom. Sto se ovoga oko kondova tice, radi kako smatras da je najbolje. Ukoliko su ti kondovi izmedju dva stepena unutar pretpojacala, recimo izmedju MM pojacala i tonske kontrole ili izlaznog buffera, zaista nema nikakvog smisla da ih dupliras. Ako je takva konfiguracija, stavi kond pre potenciometra tako da ovaj nema DC komponentu na sebi, ali ne dupliraj kondenzatore tamo gde nema potrebe. I ne brini se, sve dok imas kondove sa pravim radnim naponom, na ovom mestu, dakle na putu signala, sigurno ni jedan nece probiti...
 
Odgovor na temu

Pigoza
Igor Markovic
tv snimatelj/montazer
TV Telemark Cacak
Pozega

Član broj: 41017
Poruke: 1726
212.62.39.*



+7 Profil

icon Re: Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?04.10.2005. u 09:19 - pre 225 meseci
U pravu si, razumeo sam, jeste kombinacija jedan uredjaj-pretpojacivac-tonska kontriola-pojacivac(sve u jednom uredjaju) i tako cu i uraditi, stavicu po jedan kondenzator i to MKT, necu duplirati kondenzatore,a posto si mi rekao da su tantal nepogodni za tonski signal, ja sam ih hteo staviti posto sam mislio da su bolji od elektrolita-koji su vec bili na plocici-kit RK Beograd,i to sam hteo zbog mesta jer MKT od 1 ili 4.7uF je veci od iste vtednosti ali tantal, ali uradicu kako si mi i reko, samo mi pojasni posto postoje MKT i MKP kondenzatori, i znam da su ovi od MKP tolerancije 10%, a MKT 5%,koje je bolje koristiti, a kasnije imam nameru da kupim one kao za tonsku skretnicu ne znam im ime, mislim da su isto MKT samo kvalitetniji, ima ih i D.I.Y.shopu-Krusevcu, ali cu to za druga ozbiljnija i kvalitetnija pojacala, sad valjda mogu da prodljem sa klasicnim MKT od 5% tolerancije, savet.......?
Blago onome ko zna da ne zna, a hoce da zna.
Covek se uci dok je ziv, pa opet lud umre.
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: Kondenzator na izlazu pretpojacivaca,kondenzator na ulazu pojacivaca?

[ Pregleda: 5689 | Odgovora: 4 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.