Srodne teme
14.04.2024. Re: Gde je Kejt? (samo pogrešni odgovori)
03.06.2006. flash image
09.12.2001. best sites?
13.02.2007. ... i ja volim flash !!!
16.02.2002. 3D --> flash???
28.08.2002. Flash Ticker
10.02.2007. flash
31.08.2007. free flash templates?
15.09.2003. static vs. flash...
16.06.2004. Java kod i Flash MX
Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?

[es] :: Web razvoj :: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?

[ Pregleda: 5000 | Odgovora: 13 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

bluesman

Član broj: 4505
Poruke: 1895
*.244.eunet.yu



+1 Profil

icon Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?10.04.2004. u 03:49 - pre 243 meseci
Možda čudno zvuči ali je tako. Dakle, kada uporedim html sajtove i flash sajtove, ispada da je za komercijalne stvari najbolje izbegavati flash. Zašto?

Kada se radi html (php, asp.... whatever) jednostavno ljudi (klijenti) to kapiraju kao neki kod, neko programiranje (jedan me je čak nazvao hacker iako mi nikada nije palo na pamet da se time bavim - smarno je), nešto totalno strano, pa su tako i komentari redukovani na estetske i strogo funkcionalne: stavi ovo žuto umesto crvenog, pomeri ovo levo umesto desno i slično.

Kada je flash u pitanju, od jednom se svi osećaju stručni za komentare, svi redom komentarišu i scenu i režiju i animaciju i zvuk, jednom je prebrzo dok je drugom presporo a trećem je taman kako treba, jednom se sviđa zvuk, drugi hoće neku drugu muziku a treći bi totalno bez zvuka. Zašto ovaj dolazi odande, a ne odavde, zašo nije zoom in umesto zoom out... Jednostavno, 10 ljudi gleda flash i za svakog bi trebao da se odradi poseban sajt, a kada bi to i uradio - svi bi izgledali totalno različito.

Ja to stvarno ne mogu da trpim, pa me spopadne muka kada mi neko kaže da želi nešto u flash-u, znam da će biti "cimanje bez granica".
Goran Pilipović fka bluesman
 
Odgovor na temu

igorsa

Član broj: 2522
Poruke: 2290
195.178.35.*



Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?10.04.2004. u 04:33 - pre 243 meseci
Pa sad...
recimo da se delimično slažemo. Ali ovo što si rekao ne mora da bude presudno. Mislim da sve zavisi od klijenta. Mene i ovi funkcionalci znaju ponekad da smaraju sa željama, žuto, crveno, levo, desno, a dok recimo kad uradim flash sajt (ranije sam ih radio pa prestao iz drugih razloga), mogu da uradim kreativno i klijentu se svidi, a isto tako može biti meni, Peri i Miki lepo a Lazi da se ni malo ne sviđa.

Dakle, o ukusima ne vredi raspravljati.
 
Odgovor na temu

Milan Andjelkovic
Product Manager
Tegus Medical
Beograd

Član broj: 4476
Poruke: 3281
*.verat.net

Sajt: www.linkedin.com/in/milan..


+8 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?11.04.2004. u 00:46 - pre 243 meseci
Gorane, shvatio sam zašto ne voliš da radiš flash sajtove, ali nisi objasnio zašto voliš sam flash?

ex.mangel
 
Odgovor na temu

bluesman

Član broj: 4505
Poruke: 1895
*.155.eunet.yu



+1 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?11.04.2004. u 01:09 - pre 243 meseci
Da, kada sam vec dao takav naslov, morao sam i to da objasnim :-)

Jednostavno, obozavam da se igram i istrazujem, a flash je fenomenalan za to. Jedan od razloga je i ocajan usability flash sajtova, pa i tu pokusavam da eksperimentisem i pronalazim neka druga resenja. Za jednog grafickog dizajnera koji je probao puno toga, flash nudi nadgradnju od statickog ka dinamicnom. Osim toga, posto je za dobar flash potrebno poznavanje mnogo vise od grafickog dizajna i programiranja (recimo rezija, scenografija, iskustvo crtanja stripova je od velike koristi) to mi je i izazov da vidim da li umem sa tim da se borim.

Zasto sam sve ovo napisao? Pa skoro sam radio jedan flash site (ima ga u mojim linkovima u profilu da ne bih reklamirao nesto za sta nisam placen - sta ces, postao sam strogo komercijalan) pa sam se ponovo razocarao. Pocetni entuzijazam je vrlo brzo splasnuo kada su poceli kompromisi (mozda se neko seca poruke koju sam postovao skoro u vezi zahteva za "crvenom bojom") pa sam izasao sa kvazi-verzijom koja je zadovoljila klijenta ali ja sam ipak razmisljao da li da ga stavim u bilo kakav portfolio ili ide u arhivu kao 30-ak drugih za koje ne zelim da se zna da sam ja radio. Posao od 2 nedelje se pretvorio u 5, pare koje sam trazio su se razvodnile (i cenu sam ucinio kao uslugu ortaku), a sajt je 3 puta bio gotov, kada su ga videli ljudi koji nisu trebali da vide pa sam morao svaki put da zadovoljavam zahteve koji nemaju veze sa originalnim planom, a komentari su bili bas kao sto sam opisao u prvom postu. Sta da ti kazem, kada sam predlozio 15 sound loops, izaberu jedan i ja postavim na sajt a onda se pojavi jedan i kaze "muzika je ocajna". Ja kazem "hajde skupite se svi pa da zajedno izaberete", a oni izaberu neki drugi (koji sam ja predlozio jos prvi put) da bi me sutra zvali "mojoj sefici se ne svidja - mnogo je techno" (a ono nema veze sa techno nego neki D&B).

Jednostavno tako to ide kada ne zelis da radis reverse-engineering nego pravis "from the scratch" (cak sam i font napravio) :-)
Goran Pilipović fka bluesman
 
Odgovor na temu

noviKorisnik
Dejan Katašić
Novi Sad

Član broj: 13216
Poruke: 4533
*.dialup.neobee.net.

Sajt: www.novikorisnik.net


+5 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?11.04.2004. u 01:15 - pre 243 meseci
Imam da prijavim jedno pozitivno iskustvo.

Dobio sam zahtev za delimičnu izmenu Flash sajta (neka dodavanja i zamene). Kako sam ovo već svojevremeno jednom radio i znam da je u pitanju nešto teško za izmene, predložio sam se ovaj put ipak krene iznova. Kako je glavni deo sajta katalog, napravio sam mašinu za dinamičke izmene u Flashu pomoću XML i ostalih objekata Flasha uz mogućnost lagane izmene sadržaja zamenom i dodavanjem XML fajlova i kataloških slika. Nakon prikazivanja funkcionalnosti, objasnio sam zahteve za dizajn i uputio na angažovanje za dizajnersko rešenje i skicu željenih dinamičkih efekata.

Ne boli glava. Preostaje samo da se sklopi i svi moraju da budu zadovoljni ;)
 
Odgovor na temu

bluesman

Član broj: 4505
Poruke: 1895
*.53.EUnet.yu



+1 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?13.04.2004. u 02:35 - pre 243 meseci
Pa ti si tek na pocetku... vecina recenica u toj fazi zavrsava sa "nema problema" ili "super, odlicno..." jer te vecinu stvari i ne razumeju ili ne slusaju.

Kada budu videli radnu verziju pocece lagano komentari druge prirode... ne zelim ti to ali jednostavno nema druge... Jel moze malo brze, jel moze malo sporije, jel' moze malo zelenije, jel' moze malo vise da se drma i cima... da ne ponavljam celu pricu.
Goran Pilipović fka bluesman
 
Odgovor na temu

noviKorisnik
Dejan Katašić
Novi Sad

Član broj: 13216
Poruke: 4533
*.dialup.neobee.net.

Sajt: www.novikorisnik.net


+5 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?13.04.2004. u 03:02 - pre 243 meseci
Videćemo... Nisam proricalo da tvrdim da nisi u pravu - ipak govorimo u nekom budućem vremenu. Tvoj stav sigurno važi za pravilo, što opet govori da moraju da postoje izuzeci.

Ovde sam se totalno ogradio od dizajna i rekao sam samo da mogu skice iz psd-ova i opisa efekata da pretvorim u Flash. Ne vidim kako da potom traže da nešto bude zelenije. Ali, i to ćemo videti...

Za početak, zadovoljni su idejom da što će dalje ažuriranje prezentacije moći sami da rade zamenom jpg i xml fajlova.
 
Odgovor na temu

Rodd
Rodoljub Petrović
web developer, Extreme
Beograd

Član broj: 242
Poruke: 358
*.beotel.net

ICQ: 114756071
Sajt: www.rodpetrovic.com


Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?28.04.2004. u 10:04 - pre 243 meseci
@bluesman:

Mislim da problem koji tebe tisti u ovom slucaju nije Flash vec odnos sa klijentima.

Ja takodje vise volim Flash kao neku svoju igracku, nego da ga koristim u komercijalne svrhe. Retko uzimam poslove koji se rade u Flashu, pogotovo kada njegova upotreba nije opravdana. Nevezano za probleme sa klijentima, Flash nije moja prva ljubav pa ga u poslu vise izbegavam nego sto ga koristim.

Medjutim, bice vam mozda zanimljivo ako vam kazem da sam na par poslova, koje sam radio u Flashu, imao mnogo manje problema sa klijentima nego na nekim poslovima gde Flash nije koriscen. Zasto? Odgovor je jednostavan: zdrav odnos sa klijentima. Potrosio sam dosta vremena u samoj organizaciji posla: u konsultacijama sa klijentom, u postavljanju pitanja i, najvaznije, unapred je sve bilo vrlo jasno definisano. Posle takve pripreme, nakon zavrsenog posla desavale su se tu i tamo neke male korekcije (< dan posla) ali to je bilo to.

Znaci, kada god sam zanemario organizaciju i pozurio da zavrsavam posao, na kraju sam ispastao - sa ili bez Flasha.

Naravno, bitno je da napomenem da je rec bila o stranim klijentima. Sa domacim klijentima, verujem, da smo svi imali isto iskustvo i sa njima, uz cast retkim izuzecima, nikakva organizacija ne moze da pomogne, vec samo promena svesti.
 
Odgovor na temu

bluesman

Član broj: 4505
Poruke: 1895
*.46.eunet.yu



+1 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?28.04.2004. u 11:16 - pre 243 meseci
Citat:
Rodd:
Naravno, bitno je da napomenem da je rec bila o stranim klijentima. Sa domacim klijentima, verujem, da smo svi imali isto iskustvo i sa njima, uz cast retkim izuzecima, nikakva organizacija ne moze da pomogne, vec samo promena svesti.


Naravno, o tome pricam, mislim da si pogresno shvatio, nemam problem sa klijentima nego sa "domacim" klijentima. I to bas uvek samo sa njima... Retko imam cak i problizno ovoliko problema sa strancima, a mislim da je to zato sto srbi vole sve da znaju i u sve se mesaju.

Svaki put sokiram majstore kada mi nesto rade pa im kazem: "placam ti zato sto znas 10 puta bolje od mene ovo cime se bavis" (bilo sta da je: vodoinstalacije, automehanicar, struja...), ljudi jednostavni nisu navikli da im neko tako kaze, vec njihovi klijenti idu za njima, disu im za vrat i stalno "a sto nisi stavio ovaj sraf", "bolja je ona cev", "zasto si tako"... Majstor onda popizdi, slupa sto brze, uzme sta moze da uzme i zapali. Svaki put kaze "necu vise", a svaki put se seti da zivi od toga i da mora da istrpi i neku budalu... Zato ce da radi samo sa "finom gospodom" :-)) Zar nije isto?
Goran Pilipović fka bluesman
 
Odgovor na temu

Rodd
Rodoljub Petrović
web developer, Extreme
Beograd

Član broj: 242
Poruke: 358
*.beotel.net

ICQ: 114756071
Sajt: www.rodpetrovic.com


Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?28.04.2004. u 12:58 - pre 243 meseci
Citat:
bluesman:
Svaki put sokiram majstore kada mi nesto rade pa im kazem: "placam ti zato sto znas 10 puta bolje od mene ovo cime se bavis" (bilo sta da je: vodoinstalacije, automehanicar, struja...), ljudi jednostavni nisu navikli da im neko tako kaze, vec njihovi klijenti idu za njima, disu im za vrat i stalno "a sto nisi stavio ovaj sraf", "bolja je ona cev", "zasto si tako"... Majstor onda popizdi, slupa sto brze, uzme sta moze da uzme i zapali. Svaki put kaze "necu vise", a svaki put se seti da zivi od toga i da mora da istrpi i neku budalu... Zato ce da radi samo sa "finom gospodom" :-)) Zar nije isto?


hehe, ovim primerom si savrseno opisao nas balkanski mentalitet.

Medjutim, mislim da je problem i u nama. Moram da priznam da sam u poslednjih godinu dana puno naucio od stranaca i njihovih metoda rada. Naime, klijent moze da te zaj* onoliko koliko mu ti dozvolis. Kada bi mi lepo ovde u Srbiji praktikovali da sa svakim klijentom, za svaki posao napravimo ugovor o delu, glava nas ne bi bolela. U ugovoru moze jasno da se definise ko je odgovorna osoba na strani klijenta i, sto se tebe tice, ti slusas samo njega a ne sve zaposlene sa sve njihovim familijama. Takodje, izmedju milion drugih stvari, tamo se definise i da kada ti napravis prototip, i klijent to potpise, nema daljih izmena koje spadaju u okvir tog ugovora. Da ne pominjem kolika je prednost naplacivati projekat po satu. Ako je ugovorom predvidjeno 30 radnih sati za dizajn, svaki dodatni se naplacuje, pa onda klijent moze i da vileni sto se tebe tice. Probijanje roka placa onaj ko je za to kriv.

Naravno, dosta domacih klijenata ne zele ni da cuju za ugovor o delu (citaj: porez), ali pitanje je: ako klijent toliko ne ceni tvoj rad i iskustvo da mu je problem 20%, da li ti takav klijent uopste treba? Doduse, u poslednjih godinu - dve nisam sreo domaceg klijenta kome je potpisivanje ugovora o delu bilo problem.

Eto, malo sam se udaljio od teme ali ono sto pokusavam da kazem je da mozda mi treba da disciplinujemo svoj odnos prema klijentima, pa cemo i njih polako disciplinovati i naterati ih da cene nasu profesiju.
 
Odgovor na temu

djmaki
Stefan Djordjevic
Smederevo

Član broj: 24749
Poruke: 430
*.ptt.yu.



+1 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?28.09.2004. u 21:37 - pre 238 meseci
Flash je isuvise jak i mogu da radim u njemu do mile volje.
P.S. Pravim svoj sajt svakih mesec dana i ne dosadi mi.
Veni Vidi Vici
 
Odgovor na temu

bluesman

Član broj: 4505
Poruke: 1895
*.105.EUnet.yu



+1 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?30.09.2004. u 00:30 - pre 238 meseci
Pa batice to nije isto, probaj da radis za nekoga ko placa :-)

Ogadice ti se brzo :-)

Salim se (jako malo) ali raditi svoj sajt nikada ne moze da dosadi...
Goran Pilipović fka bluesman
 
Odgovor na temu

zerostyle
Damir Basic
INTERNET KLUB EXTREME

Član broj: 10633
Poruke: 260
195.222.35.*



Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?05.10.2004. u 00:14 - pre 237 meseci
ovo zadnje mi se svidja, definitivno kad radis na svom sajtu nikad ti ne moze dosaditi, recimo uzecu u obzir sebe, imam danas dosta posla da uradim, vrijeme mi istice da zavrsim jedan projekat za neku predizbornu stranku i meni mrsko, ostavim sve to da stoji a docepam se svoje stranice i radim na njoj. Tek kasnije kroz 5-6 sati rada na svojoj tj uradio sam neke stvari koje sam htio predjem na taj drugi projekat.

Zanimljivo :)
 
Odgovor na temu

Buum
Goran Dukić
Beograd

Član broj: 1491
Poruke: 981
*.vdial.verat.net

Sajt: www.linkedin.com/in/goran..


+8 Profil

icon Re: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?05.10.2004. u 02:48 - pre 237 meseci
bluesman,

čudi me da neko iskusan i dokazan kao ti nije uspeo da pronađe pravi način kako da se postavi prema klijentima koju puno zanovetaju i često menjaju mišljenja.

Evo kako bi trebalo da regulišeš stvari, po mom skromnom mišljenju - uvedi ograničen broj ciklusa za reviziju sajta (3 je sasvim dovoljno) koji su uključeni u cenu. Svaki naredni ciklus se dodatno naplaćuje.

Onda, kada prema klijentovom zahtevu odradiš prvu verziju sajta i kada izvršiš prezentaciju istog traži da ti u ISKLJUČIVO PISANOM DOKUMENTU precizno navedu ispravke koje žele da izvršiš (oni nek si međusobno jebu mater i usaglašavaju i šta se kome sviđa). To bi im bila 1. revizija, pa onda kad to implementraš opet ponoviš još dva puta ako ne budu bili zadovoljni. Ako hoće još da preinačuju (ne sviđa se tetkicinom starojku od mlađe zaove što je techno zvuk malo tvrđi) ondaK im lepo ponudiš da to opet sve lepo stave u neki dokument i kažeš toJ će da bidne još extra 100€ (recimo).

Mislim da je ovakav pristup sasvim korektan jer svaki iole normalan klijent može u 3 turnarounda da izboxuje od dizajnera ono što mu odgovara, a da se ovaj potonji pritom ne satre od preinačavanja kojekakvih gluposti...
 
Odgovor na temu

[es] :: Web razvoj :: Zašto volim flash a ne volim da radim flash sajtove?

[ Pregleda: 5000 | Odgovora: 13 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Srodne teme
14.04.2024. Re: Gde je Kejt? (samo pogrešni odgovori)
03.06.2006. flash image
09.12.2001. best sites?
13.02.2007. ... i ja volim flash !!!
16.02.2002. 3D --> flash???
28.08.2002. Flash Ticker
10.02.2007. flash
31.08.2007. free flash templates?
15.09.2003. static vs. flash...
16.06.2004. Java kod i Flash MX
Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.