Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Proračun reduktora

*.cust.dsl.vodafone.it.

+435 Profil

icon Re: Proračun reduktora17.03.2012. u 13:53 - pre 147 meseci
I ne zaboravi na dizajn,treba to sve i lepo da izgleda :)

Mio papa' dice che ogni uomo ha tre misure:
altezza, larghezza e lunghezza

-snaga motora 250W;
-pogonski tocak 28'' (poluprecnik 36cm);

Rezultat:
-max. daljina koja moze da se predje za jedan sat je 5.3km, sto je ujedno i brzina (5.3km/h ~ 1.5m/s, skoro pa kao brzina covjeka koji hoda)
-a to je brzina za 40 obrtaja tocka u minuti;
-iz cega sledi da je potreban (optimalan) reduktor za ovaj slucaj 1:70

Takodje, ovo je samo teoretska brzina, izgubice on tu i na trenju, otporu vazduha
a i verovatno ne valja terati motor na maksimumu svo vreme - po meni u praksi dosta slab motor.

Ovde koliko vidim, jos niko nije dao maksimalnu brzinu bez nagiba (na 0°).
Ako neko zna racunicu (uzimajuci u obzir trenje guma i otpor vazduha), kolika bi bila maksimalna brzina za 250w?

icon Re: Proračun reduktora18.03.2012. u 22:58 - pre 147 meseci
Pa pazi ovako ima tu malo računice ali ja sam našao na nekom sajtu formule i došao sam do podatka da bi ovaj motor mogao da vuče (na ravnom) do 120kg. Našao sam podatak da se skuteri sa ovim motorom koji imaju da se kupe ne optrećuju sa težinom većom od 100KG + težina skutera. Ja se nadam da ću uspeti ove nedelje da završim "projekat" (ako mogu pevačice mogu i ja da imam projekat ) Pa ćemo da vidimo. Meni lično na 12v ne deleju nimalo slabo, još kada sam ga povezao na reduktor bojim se da probam da ga hvatam rukom. ranije sam probao i nije mi uspelo. Mogao je ranije da se nađe snimak bicikla sa nekim motorčetom ako je imalo 50w možeš da me ubiješ odmah, i nekom malenom batrijom kako vozi momka od 60Kg ko od šale, e sada koliko dugo to je pitanje. Probaću da nađem pa da vidite, ja sam se smorio ko zmaj kada sam to video... A ja se smaram prenos, moment, sila... Hoće žena da me ostavi

icon Re: Proračun reduktora19.03.2012. u 01:09 - pre 147 meseci
Citat:
dusans: Odine, odakle ti ova cifra od 5.3km kad kako god okrenes moras da dobijes 9km/h na 10° uspona?

icon Re: Proračun reduktora19.03.2012. u 01:23 - pre 147 meseci
Citat:
andrija.todorovic: Mogao je ranije da se nađe snimak bicikla sa nekim motorčetom ako je imalo 50w možeš da me ubiješ odmah, i nekom malenom batrijom kako vozi momka od 60Kg ko od šale,...

Ovo na slici ispod je DC motor, 2000 obrtaja u minuti, snage 30W kad ga prikopcas na 30V.
Na tih njegovih 30W ja kad nakacim neki zupcanicic na osovinu tako da mogu da je uhvatim sa dva prsta, a da mi ne proklizava - zaustavim ga ko od sale i on jadnicak ne moze ni da pr'ne.
Tako da je taj momak sa tih 50W mogao samo nizbrdo da juri.

dusans
Stojanov Dušan
Pančevo

Član broj: 9551
Poruke: 1343

+311 Profil

icon Re: Proračun reduktora19.03.2012. u 12:30 - pre 147 meseci
Odine,

Vidim da sam ja permutovao stepene i procente - u glavi sam radio sa procentima, u saobracaju nagib uglavnom izrazava u procentima.
Inace, super ti je ona skica sto si radio preko Wacoma.

Pozdrav!

194.247.209.*

icon Re: Proračun reduktora19.03.2012. u 14:28 - pre 147 meseci
Nisam uspeo da nađem link, ali u svakom slučaju. Lik je izvadio motor iz akumulatorskog šrafcigera i direktno ga je povezao na prednji točak, direktno osovina normalno na gumu. nešto ko dinamo, tu je prenos sigurno bio 100:1 ako ne i jače. Koristio je LiOn baterije i to je to - ide. U mom slučaju bi trebalo da bude baš pedal assist i da se ne cimam mnogo po brdima. Danas ako budem imao vremena (u šta sumnjam) moći ću da približno postavim i da vidim na šta će to da liči. Malo imam problema sa preosom izgledaće rogobatno ali posle ću da ga picnem... Za prvu ruku mislim da će da bude ok... Neko je spomenuo "brzinu" od 9 Km/h uz brdo od 10 stepeni. To je po meni odlična brzina, znam jugiće koji su išli manjom brzinom uz takav uspon. Na primer Bubanj potok iz smera Niša ka Beogradu je 7%, uspon uz Rudnik je 8.5% tako da brzina od 9Km/h uz 10% je extraaaa! Toliko ako izvučem ja ću uz ovaj moj uspona da idem 300km/h.

icon Re: Proračun reduktora19.03.2012. u 19:32 - pre 147 meseci
Vrlo sam skeptican oko te brzine.
Ona izracunata brzina od 5.3 km/h uz uspon od 10 stepeni je ipak samo - teoretska.
Kad se uzmu gubici u prenosu, trenje, kao i to da motor nema iskoriscenje od 100% nego ko zna koliko manje - bice pravi uspjeh ako se masina uopste i pokrene uz taj nagib. Ako i dodje do toga da se pokrene - ne ocekujem da to bude brzinom vecom od 2 km/h, sto znaci da ce ti trebati poprilicna redukcija (veca od 1:150).
U svakom slucaju, zelim ti uspjeha u konstruisanju.
Ajd uzdravlje i srecno, javi nam cim napravis, bas sam i ja nestrpljiv da vidim kako ce ispasti!

Pozdrav!

194.247.209.*

icon Re: Proračun reduktora20.03.2012. u 12:50 - pre 147 meseci
@ Odin.D

Pazi ovako, danas sam išao u Pančevo na buvljak, (jurim korpu za bicikl) i naiđem na lika koji sklapa i prodaje automobile za decu na akumulator, i nećeš mi verovati pokaže mi čovek motor koji ide u taj auto. ko pola tog koji ti držiš u ruci, a čovek se kune da može da vozi dvoje dece na bateriju od 12V. Ima i reduktor spakovan u auto. Znači težina auta 18kg + 2 x 12 (dete) = 42Kg!!! Ja gledam i neverujem. Imam punu terasu takvih motorčića i jačih, što iz plotera, što iz matričnih štampača A3 ali eto... Jeste da je to redukcija da dobiješ malo brži hod čoveka ali opet 40Kg na četri točka plus trenja koliko hoćeš - ipak je kinez! I radi.

Izgleda da je naš-moj problem što imamo neko predznanje a znaš kako kažu:"Pametan čovek sedne i razmisli, nađe greške i odustane a budala sedne i napravi!" Ne želim da vređam nikoga ali ja polazim od sebe, sednem razmislim kako ću ovo kako ću ono, nosač za baterije ovakav, gde ima staklo-plastika, možda je bolji plexiglas i sto stvari mi na pameti... A gledam drugi kako rade, široki selotejp ili u boljem slučaju kidnaperka, srebrnaa i eto ga nosač baterije. Motor montaža! ništa lakše obujmica za cevi i podmetne daščicu malo ga čekićem našteluje da bude u liniji i teraj! A ja mekani zglob između reduktora i motora, pa da smanjim trzaj, pa masa da li je dobra pa sto nekih gluposti, ko da ga pravi Bosch a ne ja na skučenoj terasi leti +45 a zimi -20. Nabavio sam i nov zupčanik da se ne zezam sa onim starim što preskaču.

Ali dobro, takav sam... Napraviću ga valjda pa ćemo da vidimo. Meni srce kaže da može a razum me malo koči

icon Re: Proračun reduktora20.03.2012. u 16:45 - pre 147 meseci
Citat:
andrija.todorovic:  i nećeš mi verovati pokaže mi čovek motor koji ide u taj auto. ko pola tog koji ti držiš u ruci, a čovek se kune da može da vozi dvoje dece na bateriju od 12V.

Vjerujem ti, sto ti ne bih vjerovao.
Samo da ti napomenem da - nije vazna velicina nego tehnika :)
Postoje motori od 100kg snage 2kW, a postoje i motori od 10kg snage 5kW. No, i jedan i drugi podlijezu zakonu o ocuvanju energije (i materije :), tako da fizicka velicina zaista ne igra nikakvu ulogu. Jedino sto se racuna je snaga.

icon Re: Proračun reduktora27.03.2012. u 12:25 - pre 147 meseci
I sta bi na kraju?

icon Re: Proračun reduktora27.03.2012. u 21:32 - pre 147 meseci
Za sada ništa. zaglavio sam na poslu i nisam imao vremena da skočim do metalo strugara, ovaj moj zatvara u 15h najkasnije, počinje u 6. Nisam imao šanse da stignem da mi napravi osovinu za reduktor. Nego btw da nema neko nekog dobrog, jeftinog, brzog, otvorenog od 00-24 - jednom reči savršenog metalo strugara?

icon Re: Proračun reduktora03.05.2012. u 20:02 - pre 145 meseci
Ima li sta novo?

elitemadzone.org :: TechZone :: Proračun reduktora

Strane: 1 2

[ Pregleda: 18364 | Odgovora: 32 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.