Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat

[es] :: Wireless :: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat

Strane: 1 2

[ Pregleda: 9951 | Odgovora: 23 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.teol.net



Profil

icon 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat28.02.2004. u 13:48 - pre 244 meseci
Stanje:
Ja i prijatelji smo od provajdera zaklonjeni brdom. Od brda do mjesta na kojem ISP ima antenu je 12km vazdusne linije. Fresnelova zona je cista. Nabavili smo D-Link DWL 900+ (4kom), 24db grid antene (3 kom) i potreben su nam omni antene - 2 kom.

Plan: Jedan AP i antena ide kod provajdera i kaci se na njihov LAN.
AP i antena br. 2 se postavljaju na pomenuto brdo na kojem vec postoji antenski toranj. Pored njega se postavlja Ap br.3 i jedan omni antena. U samom mjestu se postavlja AP4 i omni antena, zakaceni na jednu linux masinu sa koje ide PCI kartica i grid antena prema brdu.

ISP --AP1--> <--AP2--AP3--| <--PCI(Linux)---AP4--|

Kao korisnici planiramo koristiti USB i PCI wireless adaptere sa pigtailima i cantenama??

Komentari pozeljni.

Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.teol.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat28.02.2004. u 20:26 - pre 244 meseci
Mozes mi objasniti los izbor ?

Vec sam dobio pozitivno misljenje o dlinku i pomenutim antenama i to iz Republike Srpske (Prijedor-Kozarac) 11km ista oprema i sljaka.

Interesuje me i da li je sama organizacija linka ok?

Misljenja???
Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.teol.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat29.02.2004. u 07:34 - pre 244 meseci
dlink je slaba firma...
imas druge , kvalitetnije ali skuplje uredjaje linksys, cisco etc

>za tu razdaljinu jako je vazna zagusenost kraja, recimo u beogradu bi to sve tesko >radilo ali ne znam gde ti postavljas... ako nema drugih korisnika u kraju to ce ti raditi >sa tom opremom 99%
Ma OK je sto se tog tice, jedino na strani povajdera, to jest u samom gradu postoje cvorovi i klijenti, na nasoj stani je radio tisina.

>na brdo postavis REPETITOR sa omni antenom,
OK, posto ne poznajem preterano materiju, imate li neki uredjaj u vidu ?
Bojim se da kupimo opremu pa to ne radi, a nismo bas nesto pri keshu i za ovo smo skuckali nekako. Pored toga, javila su se dvojica iz susjednog mjesta, 4km od nas, koji bi se takodje nakacili na to brdo, pa to mozda malo komplikuje stvar ??

>kod sebe stavis AP sa grid antenom i na provajderu ti nista ne treba oni valjda vec >imaju omni antenu... na provajdera eventualno mozes da stavis ap sa grid antenom >jer ce ona dati jaci signal nego ta omni koju isp koristi...
Pa bas zbog toga sam i planirao da stavim nas AP i grid kod njih, ali i zbog kompatibilnosti tj. optimalnog rada AP-ova medjusobno

tj total ti treba

1 repetitor
1 omni
1 ap
1 grid
(opciono jos jedan ap i grid za provajdera da pojacas signal do repetitora)

ISP -> REPETITOR na brdu -> AP

OK, Sto se tice grid antena, nasao sam 24dB po 65EUR, a D-Link DWL 900+ po 90EUR.
Problem su mi jos uvijek dobre omni antene. Imate li ideju gdje se moze naci dobra antena??
Kakve antene da koristimo mi do naseg AP-a ??

Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

Joker
Subotica

Član broj: 646
Poruke: 1559
*.suonline.net

Sajt: jokerleather.net


+79 Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat29.02.2004. u 08:45 - pre 244 meseci
Ako moze neki info gde se mogu kupiti grid antene za 65 EUR ?
format c: /udari_disk_o_beton /jako
 
Odgovor na temu

Ivan Stanojevic
Personal trainer
Dubai

Član broj: 8885
Poruke: 679
*.air.tehnicom.net



+1 Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat29.02.2004. u 10:59 - pre 244 meseci
da, gde kod nas ima antena za 65 eura?

znam da ima u USA recimo hyperlink grid za tu cenu (55 eura) ali koliko je jos transport, sigurno vise od 10 eura...
Reci nešto pametno i svi će te pamtiti
- Nepoznati autor
 
Odgovor na temu

koby
Novi Sad

Član broj: 21071
Poruke: 7
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat29.02.2004. u 14:07 - pre 244 meseci
to sto ti pokusavas da uradis je moguce ali ce ti protok biti uzasan!
ako ap stavis u repetitor mod to ce raditi jos uzasnije,naravno kao sto sam i rekao
moguce je izvesti to sto ti zelis ali ces morati dosta i da platis!
Sve sto ti treba je:

na brdo ces staviti jednu omni antenu sa ap-om koji vec imas a ap ce biti prikopcan na switch onda ti treba direkcijska antena prema jednom korisniku koja ce biti zakacena na bridge(koji je inace poseban uredjaj a ne ap koji se stavi u bridge mod) i treba ti to isto na drugu stranu prema tebi i ta dva bridga vezes na isti onaj switch!sve se to podesi sa lap topom i to radi bez ikakve kontrole!
bez ikakvih pojacivaca i slicnog!
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.teol.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat29.02.2004. u 18:41 - pre 244 meseci
> da, gde kod nas ima antena za 65 eura?
Ma dobicu preko prijatelja :)

Da sumiram:
Znaci sema veze bi bila:

kod ISP-a na brdu (antenski stub) kod nas u naselju
ISP-bridge1-> <-bridge2-switch1-AP1-| <-PCI kartica-racunar-Switch2-AP2-|

udaljenosti su sledece: ISP-brdo (11km), naselje-stub (5km)

-> i <- su sumjerene antene, -| je omni antena
Onda bi ovo trebalo da radi ok ??
Onoi sto zelimo da odradimo je da poslije i momci iz drugih naselja imaju opciju koristenja AP1 i njegove omni antene. Naravno, za sada mi bismo se kacili na antenu na AP2.

Sta mislite?
I da li da idem na preporuku iz Prijedora (11,5km tacno, sa antenama koje cu i ja da dobijem i DWL900+) koji imaju vezu od 1Mbit i to stabilnu.
Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

koby
Novi Sad

Član broj: 21071
Poruke: 7
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat01.03.2004. u 08:25 - pre 244 meseci
ovako kao sto sam ti opisao i kao sto si ti shvatio ce ti raditi ok i protok ce sigurno biti veci od 1mbit po nekom mom iskustvu na toj razdaljini bi trebao biti oko 5mbit u idealnim uslovima tj bez prepreka,i da nema padavina tj snega ili kise!
a na tako postavljenu mrezu moze da se kaci dosta korisnika na omni antenu koja se nalazi na swichu zajedno sa bridge uredjajima ustvari ona samo zato i sluzi!
Znaci ako si me razumeo dve bidirekcionalne antene sa bridge-ovima i sve zajedno na swichu ti sluzi kao repetitor i to mozes napraviti na vise mesta naprimer na dva u tvom slucaju ako radis sa pravljenim kantenama(sat. antena sa konzervom) i onda ce protok biti savrsen a kad se to sve postavlja onda se moze staviti i po jedna omni antena i ap cisto da moze jos neko da se nakaci na tu mrezu!Ako planiras samo na jedno mesto da postavis ovakvu opremu na udaljenost vam je tolika nemoj stedeti na antenama to ti je moja preporuka!
 
Odgovor na temu

koby
Novi Sad

Član broj: 21071
Poruke: 7
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat01.03.2004. u 08:34 - pre 244 meseci
inace sema izgleda ovako:

ISP <-bridge-switch-bridge-> vi(isto koristite bidirectional antenu)

a kod veze bridge-switch-bridge se jo ubaci i ap
a drugi ap se koristi u klijent modu kod korisnika

Ovo ti je u slucaju da provajder ima antenu koja je vidljiva sa brda!

posto provajderi obicno koriste omni antene kojima se jako rasipa signal najbolje resenje je:


ISP-ap(i bidirectional)-> <bridge(bidirectional)-switch-ap(omni)-bridge(bidirectional)-> vi-ap(bidirectional)


ali za to provajder mora da vam da dozvolu da se direktno zakacite kablom na njegov emitor i da sa usmerenom antenom posaljete signal prema vama sto je mnogo dobro!
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.wireless.blic.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat01.03.2004. u 09:56 - pre 244 meseci
Ne razumijem zasto da postavim i ap i bridge na brdo?
Daklje za sada detaljan plan:
Ja i prijetelji kacimo se na AP sa omni antenom u naselju, AP je zakacen na jednu linux masinu koja ce da nam vrti game i ftp server i slicno. tu je i bridge koji ima grid antenu upucanu u brdo. na brdu su dva bridge-a ili ap-a koji na nasoj strani imaju omni antenu a na strani koja ide prema provajderu grid antenu. spojeni su switchom ili da li je moguca upotreba crosslink kabla ?? mislim da ne bi trebalo da bude problem taj crosslink. i na kraju puta kod isp-a koji je odobrio da se to postavi, bridge sa grid antenom.

mislim da je rijesenje logicno i optimalno za nase potrebe jer cemo pored pomenute linux masine staviti i jednu win masinu koja ce da vrti europe on line ili slican servis preko satelita, dok ce nasi zahtjevi da idu preko wireless-a do isp-a.


dakle potrebno je vase misljenje o ovoj postavci

Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

nIce Cream
Novi Sad

Član broj: 14095
Poruke: 113
*.panline.net

Sajt: www.coingcs.com


Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat02.03.2004. u 00:13 - pre 244 meseci
Citat:
Ivan Stanojevic:
dlink je slaba firma...
imas druge , kvalitetnije ali skuplje uredjaje linksys, cisco etc



Kakav crni Linksys. Budalastine.
Dlink je najbolji odnos cena/kvalitet i sigurno je bolji od linksysa (probao razne).

900tka hebe kevu na daljinu, zbog dobrog receiver sens. u ACX100 cipsetu i kvalitetnom izradom.

jc denton : uklonjen deo poruke koji vredja druge clanove.

[Ovu poruku je menjao jc denton dana 04.03.2004. u 01:59 GMT]
 
Odgovor na temu

koby
Novi Sad

Član broj: 21071
Poruke: 7
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat02.03.2004. u 09:24 - pre 244 meseci
skroz si sve shvatio ali imam samo jednu ispravku na brdu moras koristiti bridge a ne ap i oba bridge uredjaja moraju biti na grid antenama jedna usmerena prema vama a druga prema ISP-u.A ako na to brdu stavis i ap sa omni antenom onda ce jos gomila ljudi koji vide to brdo moci da se kace na vasu mrezu.Ako ces raditi bez ap-a na brdu mozes koristiti crosslink kao vezu bez switch-a iako je ponekad switch bolji,a i mozes ga naci za 30 evra neki najobicniji!
Nadam se da sam ti pomogao!
 
Odgovor na temu

koby
Novi Sad

Član broj: 21071
Poruke: 7
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat02.03.2004. u 09:31 - pre 244 meseci
Citat:
nIce Cream:
900tka hebe kevu na daljinu.




ovo je tvrdjenje tacno ali ako pod daljinu podrazumevas susednu zgradu.taj ap bez pojacavaca ne moze da dobaci vise od 4km jer ima svega 60mW

ali nekim ljudima je i 4km daleko:)
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.wireless.blic.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat02.03.2004. u 13:12 - pre 244 meseci
Ma nadao sam se da ce moci na brdo da ide ap sa omni antenom da bi se na njega kacili i momci iz drugog naselja jer, koje li slucajnosti, i izmedju nas i njih je brdo :)

ali ako ne moze, boze moj, stavicemo gore switch pa na njega trpati dva bridza, jedan nama jedna njima i super.

A sto se tice snage 900ke, samo da ponovim ono sto sam vidio da radi:
dve 900ke sa 24db grid antenama imaju 1mbit na 11,5km udaljenosti.

Pa ti vidi :)

U svakom slucaju, pokrecem drugo pitanje a to je:
Antene koje bismo mi koristili su .... ?
cantene ???

Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

koby
Novi Sad

Član broj: 21071
Poruke: 7
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat03.03.2004. u 09:54 - pre 244 meseci
Ja nisam rekao da 900tka ne moze da radi na udaljenostima vecim od 4km
ali eto i sam si rekao 1mbit na 11.5 km ako je vama to zadovoljavajuce onda ok
ali ja nebi bacao pare za tako umrezavanje a da ne nemam protok najmanje 5mbit.
i sledece 900tka je jedini ap kod kojeg se deli protok tj. korisnik koji je najudaljeniji od ap-a i koji verovatno ima najlosiji signal ima protok 500kbit onda cete svi vi na mrezi imati 500kbit samo zbog njega,e to je jos jedna velika mana 900tke.

probajte da napravite jednu pa je isprobajte da vidite kako to funkcionise,
jedan savet je da uzmete 150-200 din i odete u najblizi market i kupite "Bonito" kafu u metalnoj kantici sa plasticnim poklopcem ali ne manju nego vecu,to vam je moj savet!
 
Odgovor na temu

jc denton

Član broj: 2358
Poruke: 1705
*.air.tehnicom.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat04.03.2004. u 00:04 - pre 244 meseci
Citat:
nIce Cream:
Kakav crni Linksys. Budalastine.
Dlink je najbolji odnos cena/kvalitet i sigurno je bolji od linksysa (probao razne).
900tka hebe kevu na daljinu, zbog dobrog receiver sens. u ACX100 cipsetu i kvalitetnom izradom.


Hm. D-Link DWL-900AP+ iznutra je isto sto i Linksys WAP11. Tako da ..., ali D-Link svakako ima bolji softver.

Inace, 900AP+ ne moze da radi na 35 km, kao sto to moze Linksys WET11 recimo. Prenosim vam licno iskustvo.
fire, walk with me
 
Odgovor na temu

Anti Patriota

Član broj: 10245
Poruke: 34
*.netpro.co.yu



+1 Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat04.03.2004. u 09:09 - pre 244 meseci
Citat:
nIce Cream:
Citat:
Ivan Stanojevic:
dlink je slaba firma...
imas druge , kvalitetnije ali skuplje uredjaje linksys, cisco etc



Kakav crni Linksys. Budalastine.
Dlink je najbolji odnos cena/kvalitet i sigurno je bolji od linksysa (probao razne).

900tka hebe kevu na daljinu, zbog dobrog receiver sens. u ACX100 cipsetu i kvalitetnom izradom.

jc denton : uklonjen deo poruke koji vredja druge clanove.

[Ovu poruku je menjao jc denton dana 04.03.2004. u 01:59 GMT]


900tka ima vrlo losu senzitivnost - proverite. Dao bih vam link sa poredjenjima ali ne znam gde mi je ... pronadjite pa vidite ako vas interesuje - jer senzitivnost je vrlo bitna
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.wireless.blic.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat04.03.2004. u 10:37 - pre 244 meseci
Dakle krajnje poeljena misljenje o 900ki.
Imam ponudu i za WET11 ali po daleko vecoj cijenu, maltene duplo.

Ali ako meni d-link odrzi vezu 1Mbit to ce biti super, jer cemo taj wireless koristiti za zahtjeve za EOL, i za surf u slucaju prekida EOL-a.

Da li je bolje sada ici sa 900kom pa kasnije ako bude trebao veci protok dodati boostere ili odmah da zaajmimo pare i pucamosa wet11 ??
Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

masivko

Član broj: 21450
Poruke: 185
*.wireless.blic.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat04.03.2004. u 12:28 - pre 244 meseci
Idemo dalje. Kakva su vasa iskustva sa igranjem MP igara kroz wireless ??
Blago onom ko rano poludi, imao se rasta i roditi!
 
Odgovor na temu

hoti
Tihomir Mačkić
Banja Luka

Član broj: 2981
Poruke: 93
*.teol.net



Profil

icon Re: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat05.03.2004. u 12:47 - pre 244 meseci
Citat:
masivko:
Ma nadao sam se da ce moci na brdo da ide ap sa omni antenom da bi se na njega kacili i momci iz drugog naselja jer, koje li slucajnosti, i izmedju nas i njih je brdo :)

Koja bi se naselja mogla kačiti, pošto bih i ja bio zainteresovan da se pridružim vašoj mreži, naravno uz nadoknadu :)
 
Odgovor na temu

[es] :: Wireless :: 12km, 2xD-link dwl900+ i 24dB antene - komentari izvodljivosti i ocekivani rezultat

Strane: 1 2

[ Pregleda: 9951 | Odgovora: 23 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.