Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 91174 | Odgovora: 312 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8304
*.mpconn.net.



+1340 Profil

icon Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 00:51 - pre 177 meseci
U našim krajevima, ali i u svetu, niža i srednja DSLR klasa naprednijim korisnicima, kojih je sve više, donose najinteresantnije aparate. Zato se svaki proizvođač upravo u tim linijama trudi da ponudi najviše za cenu koštanja i pokupi što veći procenat tržišnog kolača.

Iz ovih razloga pomenute grupacije aparata veoma dobro smo pokrili testovima. Praktično nema važnijeg modela koji nije testiran: počev od niže klase kojoj pripadaju Canon 400 D i Nikon D 40, preko modela niže srednje kao Nikon D 80, zatim srednje, čiji su predstavnici Canon 30 D, Canon 40 D, Nikon D 200, pa do više srednje gde je još uvek na tronu Nikon D 300 (koji je pre neki dan dobio i svoju usavršenu verziju pod imenom D 300s)

Razvoj digitalne fototehnike teče i dalje i to onom najpoželjnijem smeru a to je, uz opšte snižavanje cena, silazak nekih do juče "egzotičnih" osobina u niže klase. Osvrnuću se malo na ne tako davan istorijat. Mnogi se sećaju trenutka pre pet godina kada je Canon sa modelom 300 D napravio malu revoluciju u odnosu-kvalitet cena u tada neprofilisanoj ulaznoj DSLR klasi. Nedugo zatim izbacio je i sveukupno znatno napredniji 350 D, pa 400 D i 450 D. Sada je na redu već peti model u toj klasi, sa imenom 500 D, koji je od 300 ili 350 udaljen "miljama", a u međuvremenu se pojavio i ulazni model sa imenom 1000 D. U srednjoj klasi imali smo D 30 sa samo 3 Mp, pa D 60, da bi označavanje onda krenulo sa x0 D i to počev od legendarnog 10 D do današnjeg 50 D.

Kod Nikona je situacija slična, mada sa nešto manje modela. Odgovor je Canonov 300 D bio je D 70 koji je u digitalnoj eri poljuljanog Nikona vratio na staze uspeha iz analognih vremena. Od njega je nastao "očerupani" D 50, a kasnije ga zamenio znatno usavršeni D 80. Oformljena je i ulazna linija koju čine za svoju cenu odlični D 40 sa 6, odnosno D 40x sa 10 Mp. U pravoj srednjoj klasi su bili ne baš uspešni D 100, zatim odlični D 200 i danas još uvek aktuelni D 300.

Posebno značajna pod-klasa koja se nameće u poslednje vreme su amaterski DSLR aparati u koje je ubačena najsavremenija tehnika znatno skuplje braće, a koji zbog jeftinije (ali nikako loše) izrade tela imaju veoma povoljne cene. To su najnoviji 500 D kod Canona, odlični i već poznati Nikon D 90 i najnoviji, možda i najinteresantniji model Nikona sa oznakom D 5000.

Sva trojica nose u sebi vrhunske električne osobine. Time oni zaslužuju detaljno testiranje i stoga smo se odlučili da ih sakupimo sve istovremeno i ispitamo kako se direktno nose jedan protiv drugog. Tako se najbolje može videti šta je svakom od njih bolja, a šta lošija osobina u odnosu na onog drugog.

Canon 500 D vs. Nikon D 90 vs. Nikon D 5000 - veliki uporedni test
 
Odgovor na temu

radisasvr

Član broj: 75805
Poruke: 228
*.exe-net.net.



+3 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 10:30 - pre 177 meseci
Konacno test!!!
Cini mi se da je N D90 malo zalutao ovde jer je on visa klasa u odnosu na 500D i D5000, mada je sigurno da ima onih koji se premisljaju bas izmedju ova tri modela.
Licno sam ocekivao da u pricu bude ukljucen canon 450D da bismo videli koliko je 500D bolji po kvalitetu slike (ako je bolji) jer skoro svuda se govori o tome da 450D u stvari ima bolju sliku od 500D. Ono sto sam ja uspeo do sada da vidim je da mi se vise dopada fotka sa 450D nego sa 500D.
Reprodukcija boja mi se ,takodje,vise dopada kod 450D.
E sad ,ocigledno je da je APS-C senzor dostigao neki svoj maksimum i da pocinje softversko uklanjanje suma tako da iso3200 izgleda prilicno glatko ali odlaze i detalji (imam utisak vise nego kod 30D i 40D).Meni licno vise lezi fotka od 30D i 40D nego ove prepeglane jer ovo isto moze da se uradi i na racunaru, pa ko voli...
Neosporan je napredak (rezolucija lcd-a,hd video) ali ipak mislim da je trka za megapixelima kontraproduktivna.Sigurno bi sa kvalitetnim objektivima slika bila drugacija ali je pitanje koliko je onih koji ce na jeftino telo da stave vrhunsku optiku.
Takvi ce sigurno izabrati i vrhunsko telo.
Ne znam kakvo je sada stanje stvari po pitanju AF sistema na 450D.Po stranim testovima se govori da imaju isti AF (450D i 500D) -da li si ti,Nebojsa, imao prilike da probas neki drugi 450D osim onog od prosle godine koji se nije proslavio po tom pitanju?
Sve u svemu nesto mi se svidja na 500D a nesto i ne. Vise bih voleo da je u 500D ugradjen senzor iz 450D.
Da li mozes da kazes kako se,u odnosu na 500D, po pitanju suma na istim iso vrednostima ponasaju recimo 450D,30D i 40D uzimajuci u obzir kolicinu sacuvanih detalja kao i mogucnost naknadne obrade u nekom od programa?
Pozz.
 
Odgovor na temu

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Moderator
Član broj: 54113
Poruke: 2303
93.86.37.*

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


+121 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 11:21 - pre 177 meseci
jel se meni učinilo ili se i u ovom testu pominje mašenje fokusa kod canona?
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.dynamic.sbb.rs.



+17 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 11:21 - pre 177 meseci
Nebojsa,

lepo i sveobuhvatno odradjen test...

ipak, pre nego sto pocnemo ozbiljniju polemiku o nekim tvrdnjama iznesenim u istom, prva zamerka ide na vizuelni aspekt.

da li tebi svaki put uleti Canon sa neispravnim objektivom, ili je to samo puka koincidencija ?


Citat:
Backy: jel se meni učinilo ili se i u ovom testu pominje mašenje fokusa kod canona?

a, koliko vidim i CONE je tu

Pozz


 
Odgovor na temu

voka_gsw

Član broj: 24110
Poruke: 91
93.86.101.*



Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 12:55 - pre 177 meseci
Citat:
radisasvr:
Vise bih voleo da je u 500D ugradjen senzor iz 450D.


Uprkos tome što je 500D senzor bolji?
 
Odgovor na temu

radisasvr

Član broj: 75805
Poruke: 228
*.exe-net.net.



+3 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 17:50 - pre 177 meseci
Zasto mislis da je bolji? Ocigledno je da digic4 pegla shum inace bi ga bilo daleko vise.Ima manje shuma i manje detalja.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 19:00 - pre 177 meseci
Ja sam se izvesno vreme druzio sa Nikonom D5000. Odlican kvalitet slike, najbolji od ova tri na testu.

Sto se tice funkcionalnosti, nije bas nesto, ali kvalitet slike i fokus su perfektni.









 
Odgovor na temu

vlad1982
Vladimir Markovic
Zrenjanin

Član broj: 15825
Poruke: 71
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.vmarkovic.co.nf


Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test06.09.2009. u 19:38 - pre 177 meseci
Koji objektiv za Nikon D5000 mislio sam o Tamron ili Sigma 18-200mm ili Nikkor 18-105 mm
 
Odgovor na temu

voka_gsw

Član broj: 24110
Poruke: 91
93.86.92.*



Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test07.09.2009. u 02:16 - pre 177 meseci
Citat:
radisasvr: Zasto mislis da je bolji? Ocigledno je da digic4 pegla shum inace bi ga bilo daleko vise.Ima manje shuma i manje detalja.


Digic 4? A, ti govoriš o jpegu.

Sorry, ne znam koji aparat daje bolji jpeg, ali znam da jpeg-ovi nisu obavezno merilo kvaliteta senzora. Barem ne meni. ;)

[Ovu poruku je menjao voka_gsw dana 07.09.2009. u 03:54 GMT+1]
 
Odgovor na temu

radisasvr

Član broj: 75805
Poruke: 228
93.184.94.*



+3 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test07.09.2009. u 05:53 - pre 177 meseci
da, govorim o jpeg-u jer ovaj aparat ce najvise da koriste amateri a tek mali procenat njih ce se upustati u snimanje i obradu raw-a.
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
93.86.147.*



+17 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test07.09.2009. u 09:32 - pre 177 meseci
Citat:
radisasvr: da, govorim o jpeg-u jer ovaj aparat ce najvise da koriste amateri...

izbor jpeg ili raw ponajmanje ima veze sa tim da li je neko amater ili profesionalac u svetu fotografije.

Pozz
 
Odgovor na temu

vamsi
Vladan Zervanov
ilustrator, honorarac
Beograd

Član broj: 164477
Poruke: 391
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Sajt: vanxee.deviantart.com


Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test07.09.2009. u 09:56 - pre 177 meseci
Tako je. Ja sam amater a koristim iskljucivo RAW :)
Amateurs worry about sharpness
Professionals worry about sales
Photographers worry about light
 
Odgovor na temu

radisasvr

Član broj: 75805
Poruke: 228
93.184.94.*



+3 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test07.09.2009. u 11:57 - pre 177 meseci
Citat:
izbor jpeg ili raw ponajmanje ima veze sa tim da li je neko amater ili profesionalac u svetu fotografije.

beske[/url]: 


Slazem se u potpunosti ali je ,siguran sam,vise onih koji ce sa tim aparatom da snimaju u jpeg.
pozz
 
Odgovor na temu

milas

Član broj: 29337
Poruke: 588
93.87.191.*



+3 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test08.09.2009. u 19:16 - pre 177 meseci
Nebojsa, dobar test, ovako nesto se moglo i ocekivati ;-). Oktobarski broj What Digital Camera takodje poredi 500D vs D5000, i pored nekih prednosti D5000, u verdict-u ipak biraju 500D.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test08.09.2009. u 20:06 - pre 177 meseci
Čak, neki zaključci su evidentno suprotni



Ono što je na svakom testu upečatljivo je nekonzistentan rad svetlomera na D5000 - gotovo uvek podeksponira i to upadljivo. Poređenje sa D90 to najbolje pokazuje. S tim u vezi, imam velike rezerve ka trpanju D90 u ovaj test - oni nisu ista klasa i ČAK i kada bi me neko ubedio da su od njega fotkom bolji za koji milimetar, ja bih opet pre izabrao D90.

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 08.09.2009. u 21:20 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8304
*.mpconn.net.



+1340 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test08.09.2009. u 20:33 - pre 177 meseci
Od ova tri aparata sa D 5000 sam napravio daleko najvieći broj snimaka, pa ga i najbolje poznajem. Sve vreme je imao konzistentnu ekspoziciju, nešto manju od idealne, ali nepromenljivu i vrlo predvidljivu. To je u svakom slučaju bolje nego kod D 90, koji hoće da preeksponira.

Nego, ova izjava "imam velike rezerve ka trpanju D90 u ovaj test" je blago rečeno čudna, da ne upotrebim neku težu reč.

D 90 nije utrpan u test, nego je krajnje logično uključen u njega, jer i po ceni i po klasi pripada toj grupaciji. Po kontrolama je napredniji od ostala dva, što je navedeno.

Nećeš valjda reći da je bolje da uopšte nije bio u testu?
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test08.09.2009. u 20:36 - pre 177 meseci
Ne.
Bolje je da je na testu, ali ne NA TOM testu, jer je to jednostavno bolji aparat i tu se svaka priča završava.

A gde ima mesta za njega, ima i za 40D, D300 i tako dalje...

Pozdrav
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.dynamic.sbb.rs.



+17 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test08.09.2009. u 20:51 - pre 177 meseci
Citat:
beske:

Nebojsa...

...da li tebi svaki put uleti Canon sa neispravnim objektivom, ili je to samo puka koincidencija ?


 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8304
*.mpconn.net.



+1340 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test08.09.2009. u 21:38 - pre 177 meseci
Mislim da je dobro što je D 90 bio baš na tom testu, jer je to uporedni test najnovijih aparata gde su svi konkurenti i zbog toga su interesantni za međusobno poređenje.

Uporedni testovi su daleko korisniji od pojedinačnih testova, jer se na njima, ako su dobro urađeni, kao na dlanu mogu videti određene razlike između aparata, a to je i cilj testa. Ako malo bolje pogledate, poslednjih nekoliko testova su svi bili uporedni testovi srodnih modela i zato mislim da su bili najkorisniji.

Inače, nemoj misliti da je odabir aparata rezultat neke strategije ili plana, to je čist entuzijazam i dobra volja onoliko koliko slobodno vreme dopušta.

Pošto su 40 D i D 300 već bili testirani, oni se ne mogu uz D 90 ponovo testirati, tako da je najbolja varijanta za D 90 bila da se uključi u ovaj test. Da nije bilo tako, on ne bi bio testiran nikako, što bi, složićemo se, bila velika šteta.

@Beške, ne znam šta da ti kažem na taj komentar. Aparati su testirani sa objektivima koje sam naveo, gde je uz 500 D bio i njegov kit objektiv koje je dao takve rezultete kakvi su prikazani. Ne verujem da je neispravan, nije imao nekih težih grešaka, promašaja fokusa ili neke druge falinke. U testu su dati i primeri sa L-om, tako da se razlika i uticaj objektiva može videti veoma dobro.

Inače, po onome kako su mi se pokazali, mada ih nisam direktno poredio, Nikonov kit 18-55 VR je bio bolji od Canonovog.
 
Odgovor na temu

ArtCool

Član broj: 227913
Poruke: 639
*.dynamic.sbb.rs.



+9 Profil

icon Re: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test09.09.2009. u 01:23 - pre 177 meseci
I ja smatram da je ergonomski d90 bolji, ali je na kraju najvaznije ko ima bolje slike.
Po raznoranim testovima poredak je uveliko poznat od najlosijeg ka najboljem: d300,d90,d5000.Kako sada moze da d300 bude nesto losiji od d5000.Pa ocigledno da senzor u d5000 ima najbolje softversko peglanje i to je to.
Na kraju krajeva kada bi poredili slike bez da znamo sta je cime slikano videle bi se neke razlike ali koliko je to vazno i dali razume te razlike krajnji ne profesionalni kupac. Po meni je neoprostivo na fotki omaska fokusa ili nekristalna ostrina, to se softverski ne ispravlja a geo.deformacije vinjete saturacija i ostalo pegla se ko bog. Inace i meni se dopada vise slika sa 450d nego 500d, ostrina po pikselu u apsolutnom smislu mi je bolja.

I umalo da zaboravim Nebojsa je odlicno uradio test, na ovom delu hemisfere moze se uzeti kao referentni.
Po staroj praksi, bez nametanja izbora.

Pozz.

[Ovu poruku je menjao ArtCool dana 09.09.2009. u 03:42 GMT+1]
 
Odgovor na temu

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Downsizing, but not downgrading: Canon 500D vs. Nikon D90 vs. Nikon D5000 - veliki uporedni test
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 91174 | Odgovora: 312 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.