Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

DVB-T2 take off in Serbia

[es] :: Digitalna Televizija :: DVB-T2 take off in Serbia

[ Pregleda: 4435 | Odgovora: 12 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

SindzaBG
SindzaBG
Beograd

Član broj: 68931
Poruke: 677
89.216.194.*



+1 Profil

icon DVB-T2 take off in Serbia25.05.2009. u 15:36 - pre 180 meseci
Serbia has decided to opt for the MPEG-4 and DVB-T2 standards in its forthcoming transition to digital broadcasting.

Speaking about the transition, Jasna Matic, the minister for telecommunications and information society, said that the country would complete it by April 4, 2012 rather than the 2015 suggested by the ITU in order to be synchronised with the EU and neighbouring countries.

She also said that the state will allocate between $15-40 million (€10.7-28.6 million) for set-top boxes, with the higher figure required if they are supplied to all citizens and lower one for just the socially disadvantaged.

All those eventually eligible will nevertheless be required to be already paying the (obligatory) receiver licence fee. Although boxes currently cost between $60-70, they are expected to retail for €50 by 2011.

Serbia has become one of the first countries to commit to the DVB-T2 standard. The UK will be introducing it this autumn for a HD multiplex, though boxes will only become available in large quantities from early 2010.

http://www.broadbandtvnews.com/?p=18631
 
Odgovor na temu

zokaaa

Član broj: 82029
Poruke: 349
*.gronet.rs.



Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia01.06.2009. u 23:15 - pre 180 meseci
Da, informacija je tačna. Predlog je da se digitalni prenos u Srbiji vrši u MPEG-4 i DVB-T2. Moje mišljenje je da je MPEG-4 dobro rešenje ali za DVB-T2 nisam baš siguran. Ipak je to samo eksperimentalan program, a zasada i veoma skup sport sobzirom da prijemnici za isti ne postoje u redovnoj proizvodnji. Cene će im verovatno i za par godina biti basnoslovne. Pogotovo za naše uslove. Mislim, lepo je biti pionir u nečemu ali....... Čujem da su se stranci oduševili. BBC je tek u eksperimentalnom emitovanju a mi već idemo u ozbiljne zahvate. To mi nešto liči na ono da su recimo amerikanci i rusi rešili da eksperimentalno pošalju neku raketu na Mars a mi izjavljujemo kako ćemo da uskoro uvedemo redovnu liniju za isti.

Budemo videli, u svakom slučaju..., bitno je da se nešto dešava.
 
Odgovor na temu

sinpetrovic
Sinisa Petrovic
Beograd

Član broj: 37549
Poruke: 223
212.200.214.*



+16 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia02.06.2009. u 09:44 - pre 180 meseci
Da li ovo znaci, da ne treba uzimati DVB-T prijemnike, jer ce postati neupotrebljivi?
(gledao sam neke tv hibrid kartice analog/digital i zasebne risivere za tv)

Ili bih mogao uzeti jedan, u tom slucaju me zanima (otprilike) kada ce se ovo sto se sada emituje u DVB-T preci u DVB-T2?
Ako je do godinu dana +- koji mesec, u tom slucaju ne isplati mi se kupovina DVB-T opreme. Nego cu cekati pojavu DVB-T2.

Ili negde gresim, ali imajuci iskustvo sa DVB-S i da ne mogu da hvatam DVB-S2, mislim da je ista prica i sa T standardom.
 
Odgovor na temu

Fac Ut Vivas
Ljuban Velagić
Beograd

Član broj: 75956
Poruke: 953
*.dynamic.sbb.rs.



+11 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia02.06.2009. u 16:20 - pre 180 meseci
Znaš i sam da si u pravu :) neće raditi.
Prelazak na digitalno emitovanje je predviđen da se završi do 4.4.2012., stim da postoji mogućnost da se taj rok pomeri ako ne bude bilo moguće do tada pogasiti sve analogne predajnike.

E sad ono što je bitno ljudima koji imaju DVB-T tunere (MPEG2/MPEG4) jeste do kada će RTS emitovati u ovom formatu u kojem sada emituje. Ovo je trenutno samo test signal i moje je mišljenje da će RTS čim se stvore uslovi za tako nešto preći na DVB-T2.
Tako da na tvoje pitanje koliko ćeš još dugo moći da gledaš neke kanale preko DVB-T tunera je teško dati precizan odgovor. Ja da sam na tvom mestu ne bih uzimao ništa što je DVB-T. Da ne zaboravimo da većina tunera ne može da otvara MPEG4 kanale tako da ako RTS odluči da pusti HD i to uradi u MPEG4 standardu onda opet džaba taj tuner.

 
Odgovor na temu

zokaaa

Član broj: 82029
Poruke: 349
*.gronet.rs.



Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia02.06.2009. u 18:43 - pre 180 meseci
Ne verujem da će RTS skoro preći na novi standard DVB-T2 sobzirom da je u pitanju EKSPERIMENTALAN program koji je još uvek nepoznanica a plus toga što nema uređaje za to. Da ne pominjem da eksajteri u serijskoj proizvodnji još ne postoje kao i ni prijemnici. Zato, po mom mišljenju, mnogo će vode proteći Savom i Dunavom dok to ne zaživi. Plus što će to i ako zaživi biti nacionalni problem koji će država morati da rešava.
Zato MPEG-4 tjuner u ovom trenutku predstavlja dobitno rešenje na mnogo dug vremenski period.
 
Odgovor na temu

Fac Ut Vivas
Ljuban Velagić
Beograd

Član broj: 75956
Poruke: 953
*.dynamic.sbb.rs.



+11 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia02.06.2009. u 19:32 - pre 180 meseci
Pa ne znam baš. Ako se dogovore da nam mreža bude T2 onda je to to. U nacrtu strategije se insistira na DVB-T2 i bilo bi krajnje neočekivano da se to promeni. A od tog trenutka kada se zvanično opredelimo za DVB-T2 onda je samo pitanje momenta kada će RTS preći na taj standard.

U Engleskoj bi u novembru trebalo da zaživi DVB-T2 i to će biti jedan HD multipleks njihovog Freeview-a. Kada se ovo desi, sigurno će postojati tehničke mogućnosti da RTS krene sa testiranjem novog formata i ja ne vidim razlog zašto bi tada RTS testirao DVB-T/MPEG2?! Ne očekujem da se to desi ove godine ali ako u Engleskoj sve prođe kako treba očekujem da RTS pre 4.4.2012. pređe na taj standard.
 
Odgovor na temu

Fac Ut Vivas
Ljuban Velagić
Beograd

Član broj: 75956
Poruke: 953
195.178.51.*



+11 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia05.06.2009. u 23:10 - pre 180 meseci
Počela je javna rasprava povodom predloga strategije prelaska na digitalno emitovanje tako da ćemo uskoro moći da čujemo šta naša javnost i stručnjaci misle o odabiru DVB-T2.

Prvi komentari sa B92:

Pre svega, hteo bih jos jednom da podrzim izbor najnovijih sistema modulacije i kompresije DVBT-2 i MPEG-4. Smatram da je to dobra i hrabra odluka koja ce naravno imati svoju cenu ali i veliki dobitak i pravi iskorak u buducnost. U strategiji su izneti prakticno svi znacajni razlozi za ovakav izbor: vreme u kome se vrsi izbor, veliki broj pre svega nacionalnih i drugih emitera i naravno dobitak odnosno siroke mogucnosti koje se otvaraju upotrebom najmodernijih tehnologija. Izneti su i problemi vezani za cenu tehnologije na emisionoj strani, kroz cenu modulatora, sa druge strane dobitak je u dva puta manjem broju predajnika, multipleksera, antenskih multipleksera kao i pratece opreme, cak i u smanjenoj potrosnji struje, manjim sistemima za hladjenje, potrebi za manjim prostorijama za smestaj emisione opreme, smanjenim obimom odrzavanja itd.

Ceo tekst na:

http://www.mtid.gov.rs/upload/...konsultacije/dtv2/DTV2-B92.pdf
 
Odgovor na temu

Gost




Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia07.06.2009. u 00:00 - pre 180 meseci
mene zanima, kad ce da pocnu sa prosirenjem - postavljenje predajnika i pustenju u rad??? Zna li se datum? Postoji li neki plan rada, npr. tog i tog datuma radimo ovo...?
 
Odgovor na temu

Fac Ut Vivas
Ljuban Velagić
Beograd

Član broj: 75956
Poruke: 953
195.178.51.*



+11 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia07.06.2009. u 00:40 - pre 180 meseci
Postoji plan. Sve je lepo predstavljeno u spominjanoj strategiji koju možeš naći ovde:

http://www.mtid.gov.rs/upload/...g%20plana%20digitalizacije.pdf

Negde pred kraj ima tabela sa predloženim terminima projektovanja i postavljanja mreže.
 
Odgovor na temu

Stranger2
Stranger2

Član broj: 143429
Poruke: 2572
77.237.108.*

Sajt: www.videomajstor.com


+43 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia15.06.2009. u 11:50 - pre 180 meseci
Moze li neko ukratko da opise u cemu je prednost DVB-T2 u odnosu na DVB-T

PREPRAVKA: pronaso sam ogovor ovde http://www.mtid.gov.rs/upload/...g%20plana%20digitalizacije.pdf


[Ovu poruku je menjao Stranger2 dana 16.06.2009. u 13:58 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Gost




Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia08.08.2009. u 08:19 - pre 178 meseci
Na osnovu dokumenta

http://www.mtid.gov.rs/upload/...g%20plana%20digitalizacije.pdf

stiče se utisak da su svi napori usmereni na DVB-T2 standard. Ali u istom dokumentu u odeljku 3.2. Osnove za uvođenje digitalne radiodifuzije se govori o Rasporedu kanala u VHF/ UHF opsezima u kojima se prema GE06 predviđa digitalno emitovanje. Tim rasporedom se predvidja isključivo DVB-T standard pa sve to deluje zbunjujuće. Dakle, jedina sigurna investicija je DVB-T2 prijemnik.
 
Odgovor na temu

Miladinovic
Miladinovic

Član broj: 33748
Poruke: 1892



+44 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia08.08.2009. u 15:48 - pre 178 meseci
Citat:
Gostakle, jedina sigurna investicija je DVB-T2 prijemnik.


Da, ali kada bi moguce investirati u DVB-T2 prijemnike....
 
Odgovor na temu

SindzaBG
SindzaBG
Beograd

Član broj: 68931
Poruke: 677
*.dynamic.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: DVB-T2 take off in Serbia10.08.2009. u 20:28 - pre 178 meseci
Spanci pocinju test DVB-T2.

Grupa istrazivaca sa univerziteta u Spaniji, poceli su testova za DVB-T2.

Ovi testovi su se sprovodili u Torinu i Londonu. Spanija je jedna od zemalja koja je najnaprednija u DTT polju.

DVB-T2 ce se koristiti za emitovanje HD preko DTT. Prototip prijemnika je napravljen od strane Spanske SIDSA.

Rezultat testiranja bice koriscen za istrazivanje pokrivenosti i kvaliteta DVB-T2 standarda.

Projekat, u sklopu globalong projekta koje se zove ''Furia'' predvodi Spanski distributer tv signala Abertis Telekom operater, a ukupno 27 nacionalnih partnera ce ucestvovati u njemu. Budzet za ovaj test DVB-T2 iznosi oko 9 miliona eura.
 
Odgovor na temu

[es] :: Digitalna Televizija :: DVB-T2 take off in Serbia

[ Pregleda: 4435 | Odgovora: 12 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.