Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?

[es] :: Wireless :: Mikrotik :: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?

[ Pregleda: 4270 | Odgovora: 15 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

SaricNet
Saric Net
Orahovac

Član broj: 142773
Poruke: 91
91.187.116.*

Sajt: www.focusradio.info


Profil

icon Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?23.04.2009. u 11:31 - pre 181 meseci
Pozdrav svima, interesuje me da li je moguce da na Mikrotiku pomocu nekoliko wireless kartica podignem protok na 200 mb/s jer mi je potrebno za iptv i ako je moguce kako to odraditi ?

isto me interesuje na Lan kartici na Mikrotiku stoji da je moguce da se podigne na 1 gb/s pa se pitam da li svaka kartica koju podrzava Mikrotik moze ovo da primeni ili i zato mora da se kupi neka posebna Lan karta ?

 
Odgovor na temu

Schmidt
RHCE

Član broj: 80784
Poruke: 647
*.broadband.blic.net.



+10 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?23.04.2009. u 18:58 - pre 181 meseci
IPTV i Mikrotik u istoj recenici :)
Ako imas para za svu silnu opremu koja je potrebna za IPTV, onda nema razloga da razmisljas o Mikrotiku pored par vodecih firmi na tom polju. Motorola ili Alvarion npr. Naravno, za IPTV dolazi u obzir samo licencirana frekvencija i proprietary modulacija, tako da nemas smetnje drugih mreza na istoj frekvenciji. Duga prica, ali nije joj mjesto ovdje...
 
Odgovor na temu

SaricNet
Saric Net
Orahovac

Član broj: 142773
Poruke: 91
91.187.116.*

Sajt: www.focusradio.info


Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?23.04.2009. u 22:06 - pre 181 meseci
Moja je greska sto nisam napomenuo broj korisnika, planiramo da u naselju pustimo za oko 150 - 200 korisnika, veza ka klientima ide putem mreze od 1000 Mbps al nam je potreban bezicni link ka drugim lokalicijama na udaljenosti od 2 - 3 km gde cemo da postavimo drugi server IPTV, e sad da ne ulazimo u detalje kako je to nemoguce sa malim parama uraditi ( mislim na iptv ) samo da kazem, da smo uspesno odradili testiranja za iptv kroz postojecu mreznu infrastrukturu i po nasoj nekoj slobodnoj proceni mocicemo da pokrijemo oko 200 korisnika medjutim nama treba link ka drugom serveru od nekih 100 - 150 Mbps.

E sad ono sto sam i pitao da li je moguce putem Wirelessa podici protok na tih 200 Mbps i da li svaka Lan karta koju prepoznaj Mikrotik moze da propusti tih 1000 Mbps ?

Takodje posto si vec spomenuo Motorola i Alvarion, mozes li mi dati link gde mogu u Srbiji da se kupe posto sam video da Motorola oprema radi na 5.. Ghz, znam da su skupa ta resenja tako da skratim buduce komentare

hvala ipak na odgovoru.

p.s. kreirali smo sami resenje za iptv za mnogo manje novca
 
Odgovor na temu

Schmidt
RHCE

Član broj: 80784
Poruke: 647
*.broadband.blic.net.



+10 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?23.04.2009. u 23:01 - pre 181 meseci
Za 1Gb kartice ne znam sta Mikrotik podrzava. Nije mi do sada trebalo. Mislim da je Intel 1gb kartica sigurno podrzana.

Motorola - PTP600, na papiru je protok 300 Mbps agregatno, udaljenosti preko 100 Km, ali cijene su 30K+ USD :(

Za Alvarion ne znam...

Mozda da probas dual nstreme (dvije kartice, dvije antene, jedna za predaju, druga za prijem), ali mislim da ne mozes dostici 200 Mbps na wirelessu bez velikog ulaganja.
 
Odgovor na temu

marko37
Nera Networks
Novi Beograd

Član broj: 6545
Poruke: 714
212.200.65.*



+104 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?24.04.2009. u 00:49 - pre 181 meseci
Jedna varijanta ti je i korišćenje profesionalne radio relejne opreme. Naravno, govorimo o licenciranom opsegu, gde se zakup licenci plaća. Pošto se profesionalno bavim time, ako ti treba neki predlog rešenja slobodno mi se javi.
UBR o kom regionu govorimo, gde to planiraš da pustiš vezu?
 
Odgovor na temu

SaricNet
Saric Net
Orahovac

Član broj: 142773
Poruke: 91
91.187.116.*

Sajt: www.focusradio.info


Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?24.04.2009. u 08:03 - pre 181 meseci
Hvala vam na odgovorima, planirano je pustenje u enklavama na Kosovu, a kod nas opseg od 5 Ghz je slobodan e sad "marko37" ako ti nije problem posalji mi neki predlog resenjenja ili msn na pp pa da detaljnije popricamo jer ovo je u fazi izrade odnosno moramo sa sigurnoscu da vidimo sta je naisplatljivije.

U principu ovo je zamisljeno kao mreza enklava gde ce u pocetku da bude iptv, internet a kasnije i ip telefonija e sad znam da su velike svote novca u pitanju al sad moramo da pronadjemo i neka jeftina resenja za manje udaljenosti tipa 3 km sa optickom vidljivoscu dok sa udaljenost od nekih 80 km moramo da koristimo neka profesionalna resenja u svakom slucaju ocekujem pp.
 
Odgovor na temu

Sleepless_mind
Bojan Vranac
NetLogic D.O.O.
01000010 01000111 0100010

Član broj: 33611
Poruke: 564
194.106.163.*

Jabber: wizard[at]elitesecurity.org
ICQ: 12413605
Sajt: www.netlogic.rs


+34 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?24.04.2009. u 08:10 - pre 181 meseci
Pomocu mikrotik-a i wireless kartica na 5ghz mislim da nije moguce podici protok na preko 100mbps. Postoje i jeftinija reshenja od Motorole i Alvariona, pa da krenemo od najjeftinijih a dostupnih u Srbiji:

SAF - Moze da se kontaktira TELEFONSERVIS
ISKRA - Ne znam kontakt u Srbiji
EXALT - Kontakt d.o.o.
CERAGON - Telefonija A.D.

Tako bi eventualno moglo da se prebaci tih 100mbps.
Ako nije problem voleo da chujem iskustvo sa wifi i iptv s obzirom da je u pitanju multicast i igmp.

We are Borg. We shall assimilate you.
RESISTANCE IS FUTILE!

Asus P6T Deluxe V2
Intel Core i7 965 3.2GHz
OCZ 3x2GB DDR3 PC3-12800 Flex EX Low Voltage Triple Channel
2x1000GB Spinpoint F1
ATI Radeon HD5970
Lian Li PC-P80R
Samsung T240

www.me2everyone.com/213043
 
Odgovor na temu

SaricNet
Saric Net
Orahovac

Član broj: 142773
Poruke: 91
91.187.116.*

Sajt: www.focusradio.info


Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?24.04.2009. u 10:59 - pre 181 meseci
Neznam da li si pazljivo procitao predhodni moj odgovor, mreza trenutno fukcionise kroz postojecu Lan infrastrukturu odnosno ona je razvucena u celom naselju tako da sem tih utp kablova ima i napajanje za switcheve od 1000 Mbps tako da za male pare je moguce prikljuciti korisnika koji ima mogucnost pristupu internetu i iptv.

Sem ekonomskih razloga sa tehnicke strane nam je mnogo bolje resenje kroz Lan mrezu zato sto je odziv svega 0.536 ms dok za wireless imali bi kasnjenje a i ometanje signala od drugih dok u lanu nema toga.

Takodje na pomocu wireless transmisije je skoro nemoguce dobiti maksimalnih 54 Mb/s koliko stoji u specifikaciji zato smo i postavili pitanje koliko tih kartica da se ubace u Mikrotik da bi se dobila zeljena propusna snaga linka.

Mi smo testirali STB EchoLife sa Mpeg2 kompresiom i odredili smo da maksimalno protok bude do 5 mb/s i radi savrseno putem te iste mreze mada smo pokusavali i da spustimo i na 2 mb/s razlika nije nesto velika tako da u slucaju prezagusenja mreze moze i ovo doci kao rezevno resenje, stvar je u tome sto smo mi putem tih multicast addressa (239.255.0.1:5001 - UDP ) odradili ovo bez ikakvih problema na Lan mrezi i testirali smo na nekih 40 klienata i savrseno je radilo.

E sad nismo jos pokusali da testiramo na wireless i zato postavljamo ovde topic da bismo dobili sto vise informacija o tome da li je moguce odraditi ovo na wireless bas zbog tih kratkih linkova ili pak da cujemo najisplatljivija resenja za prosirenje mreze.

Zasto zelimo Miktotik, zato sto je zamisljeno da kontrola tih STB ide putem Mikrotika odnosno za blokadu i dozvolu gledanja iptv mada i to nije nesto sto mora da bude.

mozes li mi na pp poslati web stranice ovih proizvodjaca da vidim cene a i tehnicke mogucnosti ?
 
Odgovor na temu

roppe
Perica Dujmovic
Novi Travnik

Član broj: 96118
Poruke: 150
*.BRAS1.GLOBAL.net.ba.



Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?24.04.2009. u 21:41 - pre 181 meseci
ne znam koja je ta manja udaljenost, ali za nekoliko stotina metara mozes koristit FSO a isto tako se mogu naci gigabitni wireless linkovi kraceg dometa koji rade na 60-80 GHz. Medjutim, po meni bi najjeftinije rijesenje bilo pruziti opticki kabal. Sto se tice mikrotika, mozes koristiti po nekoliko routerboarda na svakoj strani i nekoliko kartica, pa raditi bonding i na taj nacin dobiti i vise od 200 Mbita. Konkretno, moji maximalni rezultati sa mikrotikom nstream dual linkom na 900m je 80/80 MBita TCP.

Mozes pokusati sa ovakvim sistemom na svakoj strani:

3xRB 411AH
3xCM9
1xTriplexer
1x parabola 60 cm.

Isto tako na svakoj strani po jedan PC sa MikroTikom gdje ces raditi bonding.
Nisam nikad isprobao to, ali gledajuci neku logiku, trebao bi moci dobiti 200 Mbita.

[Ovu poruku je menjao roppe dana 24.04.2009. u 22:58 GMT+1]
 
Odgovor na temu

marko37
Nera Networks
Novi Beograd

Član broj: 6545
Poruke: 714
212.200.65.*



+104 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?25.04.2009. u 00:12 - pre 181 meseci
Da, tačno da je profi oprema u licenciranom opsegu skuplja, opet to nije neka preterana cifra. Ono što jeste skupo je zakup kanala. Barem tamo gde RATEL može da uplete prste. Ne znam kakva je situacija tamo sa UNMIK ili EULEX upravom, ja bih lično išao na rad u licenciranom opsegu bez dozvole, ukoliko u regulatornoj agenciji ne rade neki stranci koji bi eventualno i znali da rade svoj posao. Moj bi ti savet bio da za te kratke relacije razmisliš o radu u 18 GHz ili više, recimo 23, 26 ili možda čak i više.
Sleepless, zastupnik Ceragona nije Telefonija, već jedna druga firma.
 
Odgovor na temu

Sleepless_mind
Bojan Vranac
NetLogic D.O.O.
01000010 01000111 0100010

Član broj: 33611
Poruke: 564
194.106.163.*

Jabber: wizard[at]elitesecurity.org
ICQ: 12413605
Sajt: www.netlogic.rs


+34 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?25.04.2009. u 08:43 - pre 181 meseci
@marko37

Moguce za Ceragon, no ni jedna od navedenih firmi nije zastupnik za pomenute.


We are Borg. We shall assimilate you.
RESISTANCE IS FUTILE!

Asus P6T Deluxe V2
Intel Core i7 965 3.2GHz
OCZ 3x2GB DDR3 PC3-12800 Flex EX Low Voltage Triple Channel
2x1000GB Spinpoint F1
ATI Radeon HD5970
Lian Li PC-P80R
Samsung T240

www.me2everyone.com/213043
 
Odgovor na temu

Armand
Tuzla

Član broj: 77279
Poruke: 65
85.158.34.*



Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?29.04.2009. u 18:33 - pre 181 meseci
Marko jesil mu na PP preporucio 2 nerice pa nek izgura 155,5 megabita glatko :D?
 
Odgovor na temu

marko37
Nera Networks
Novi Beograd

Član broj: 6545
Poruke: 714
77.46.234.*



+104 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?30.04.2009. u 13:41 - pre 181 meseci
Naravno. Samo što se sa njima može izgurati mnogo više...
 
Odgovor na temu

acatheking
Aleksandar Ristić
Beograd/Mirijevo

Član broj: 6769
Poruke: 1133
*.mirijevo.rs.



+28 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?30.04.2009. u 22:17 - pre 181 meseci
Skoro je Imtel spamovao nekom ponudom za "kompletno rešenje bežičnih linkova čak do 1gbps". Pozovi i raspitaj se za tu neverovatnu ponudu...
Volim da se vozim grackim autobusom.
Gracki autobus jede sitne pare,
gracki autobus zna kad treba stane.
 
Odgovor na temu

SaricNet
Saric Net
Orahovac

Član broj: 142773
Poruke: 91
91.187.116.*

Sajt: www.focusradio.info


Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?01.05.2009. u 13:47 - pre 181 meseci
Mogu li dobiti link ?
 
Odgovor na temu

smjesko
Niko Nikogovic
bangladesh

Član broj: 18272
Poruke: 358
195.212.29.*

Sajt: www.autotuning.ba


+1 Profil

icon Re: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?05.05.2009. u 16:47 - pre 181 meseci
A zasto nebi odradio ovako da dignes stub sa 4 antene na obje strane, 2 rutera na svakoj strani, 4 kartice npr cm9, i da udaras po NSTREAM-u. koliko ja znam za IPTV ti treba stream samo u 1 smjeru tako da bi ti preporucio da koristis parabole 60 na TX a 80cm na RX anteni.

Sigurno ces imat po ruteru 100mbs a mislim da ti nece biti problem sa iptv servera dodjelit Multicast range na jedan i na drugi ruter.
Ako neznas pitaj... ako mozes pomozi..
 
Odgovor na temu

[es] :: Wireless :: Mikrotik :: Da li je moguce 200 mb/s na Mikrotiku ?

[ Pregleda: 4270 | Odgovora: 15 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.