Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Reformisana gimnazija bez informatike.

[es] :: Informatika :: Reformisana gimnazija bez informatike.
(TOP topic, by Zoran Rodic)
Strane: << < .. 9 10 11 12 13 14 15 16

[ Pregleda: 90457 | Odgovora: 302 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.14.02.2011. u 00:23 - pre 160 meseci
Citat sa drugog foruma:
http://www.pks.rs/foruminformatika/Default.aspx?g=posts&t=39

Citat:
Poštovana gospodo,

Srbija je jedina zemlja u Evropi koja obrazovanje tretira kao javnu potrošnju, a ne delatnost od nacionalnog značaja koju bi slobodno trebalo smatrati PROIZVODNOM jer će uskoro to biti jedina pokretačka grana našeg nepismenog i podaničkog društva gde je dve trećine naroda ili potpuno ili funkcionalno nepismeno. Želeo bih reći nešto o suštinskom nesporazumu informatičara i kao prosvetnih radnika ali i kao predstavnika svih ostalih IT grana, i sa druge strane aktuelne državne vlasti.
Naime, na jednoj strani tog svojevrsnog fronta je država i MP koje najmanje u Evropi izdvaja za obrazovanje dok sve zemlje Evropske Unije za obrazovanje izdvajaju 6-7 % bruto nacionalnog dohotka (Finska čak 9%), Srbija izdvaja samo 3,18%. Rezultat toga je po poslednjem popisu, 40% stanovništva koje je nepismeno ili ima osnovnu školu kao najviši obrazovni domet. Dok na jednoj strani imate škole u kojima se hiljade đaka stiska u tri ili četiri smene, dotle na drugoj strani postoji 546 škola koje pohađa ukupno 1543 učenika. Dakle, 546 škola ima đaka koliko i Zemunska gimnazija, ali zato imamo 546 direktora! TOTALNO RASIPNIŠTVO!!!! Neko će postaviti pitanje kakve to ima veze sa ovom temom? Ja bih rekao ogromne…Gore navedeni podaci koje sam skupio po netu pokazuju neozbiljnost našeg Ministarstva i nemoć da deluje u bilo kom obliku i pravcu na suzbijanju korupcije, rasipništva, srozavanja ugleda školskog osoblja.
Na sve to se može dodati i naše goruće pitanje DRASTIČNE REDUKCIJE PREDMETA INFORMATIKE koje već poprima konotaciju završene priče jer je kao i mnoge druge stvari u našem sistemu NEMOGUĆE PROMENITI. Znaš, to se tako odlučilo…komisija je tako odlučila…, to ne može da se desi, pa nisu valjda ludi…NEĆU TAKAV ODGOVOR!!!!!
Godinu dana se u javnosti spekuliše o tajanstvenom predlogu reforme gimnazija, posećuju se forumi, konferencije, zakazuju četvrtkovne sednice i okrugli stolovi a sve sa ciljem da se ova nacija pored 40% tradicionalne nepismenosti, sada i informatički totalno unazadi. Velikom broju posetioca ovog i većine drugih foruma je jasno koliko su relevantni činioci donošenja ovakvih odluka u krivu i žele da nekim poslednjim atomima snage prizovu pameti MP-BoGoVe.
Pojedine kolege su uveliko razradile predloge nastavnih planova i programa, ciljeva i ishoda izučavanja predmeta ITa ali se plašim da je uzalud jer sve što će na kraju ostati iza svega ovoga nećemo ni saznati - neki od ~ 700 zaposlenih u MPu će nenamerno izbrisati podatke ili ih neće znati odštampati.
Možda nije suvišno još jednom napomenuti izveštaj internacionalnog istraživanja PISA za 2003. godinu, gde se vidi da je prosečno dostignuće učenika u Srbiji u domenu matematičke i jezičke pismenosti i veštine rešavanja problemskih zadataka na jednom od poslednjih mesta u svetu. U konkurenciji 41. zemlje obuhvaćenih istraživanjem, Srbija se plasirala na 36. mesto. Tako je , na primer, u matematici na najnižem nivou na skali znanja. Nijedan zadatak nije rešilo 22% naših učenika, a evropski prosek je 10%. Sve zadatke rešilo je 1 % naših đaka, a prosek zemalja OESD je 6%.
Ovako nešto bi trebalo jako da zabrine i čelnike u MPu pored toga što nas savesne radnike već odavno zabrinjava.
INFORMATIČKA pismenost i osnova se mora uvrstiti u sam vrh OSNOVNIH NACIONALNIH strategija, naučnih, razvojnih, podsticajnih.
Ne volim da ponavljam već dosta toga rečenog na ovom forumu ali moram naglasiti da Informatika je daleko od pukog “klikanja”, daleko od tzv. Fejsovanja (puno je dece u našoj zemlji koja su upravo korišćenjem i prevelikim usmeravanjem na social networking doživela jako jako neprijatna iskustva”. Informatika je možda jedina oblast iliti predmet koji u ovom trenutku kroz svoje tematske celine pobuđuje deci logičko razmišljanje u adolescentskoj dobi kada sui sami najranjiviji i time, o d g o v r n o t v r d i m, pravilno usmerava i utiče na stvaranje zdravih kognitivnih veza u vršnjačkim interakcijama. . Da bi se neka zemlja razvijala, kažu svetski stručnjaci, neophodno je da 40-50 % stanovništva pohađa fakultet. U razvijenim evropskim državama taj procenat je nešto preko 40 %, a kod nas do sada je fakultet završilo 6 % populacije.
Bio bih najsrećniji kada bi gospoda iz visokog društva čula naš glas i shvatila da će ovakvom reformom dovesti gimnazije u nezavidan položaj a samim tim i čitav obrazovni system u Srbiji.
Apelujem na MP da oseti taj vremeplov koji se zove OBRAZOVANJE i shvati da prekidom karike ćemo se naći na dva suprotna kraja jednog nespojivog ili možda dugo nespojivog lanca koji mora imati kontinuitet kao i sve ostalo u prirodi…

Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.14.02.2011. u 09:19 - pre 160 meseci
Valjalo bi uprediti na jednom mestu važeći i novi (koji još uvek nigde nije postavljen) nastavni plan.
Uporedite sami.

http://www.unijasprs.org.rs/forum/download/file.php?id=38

http://www.unijasprs.org.rs/forum/download/file.php?id=37

Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.26.02.2011. u 11:53 - pre 160 meseci
Evo nekih reagovanja na temu
Ko i zašto ukida informatiku:
http://www.unijasprs.org.rs/in...iew&id=15025&Itemid=36
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

Jovicastm
Jovica Stamenkovic
Prof. inf., TS&Gim, ETF-RTI
Vlasotince

Član broj: 267276
Poruke: 20
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.27.02.2011. u 14:55 - pre 160 meseci
Svašta ćemo još da doživimo.

Taman smo ovih godina mislili da ne može da bude gore, jer se informatika držala u blokovima, zbog čega su učenici morali da se trude u velikom obimu kod kuće da bi dobro naučili ono što će im trebati celog života, ispada da može i gore.

Ako se stvarno realizuje ovakva reforma gimnazija, gde će informatika ostati sa premalih 2 časa nedeljno u prvom razredu, nećemo imati sa kime da se upoređujemo. Što bi naši ljudi rekli "Ni u Tunguziji nije gore".
 
Odgovor na temu

psavic
Pirot

Član broj: 30871
Poruke: 16
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+7 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.03.03.2011. u 08:53 - pre 160 meseci
Kako kaže fbg, i kako je rečeno u ponedeljak 28.02.2011. reforma se odlaže.
Međutim niko ne garantuje da planovi neće biti isti za 2 godine...

http://www.fbg.org.rs/rodjenda...a/comment-page-1/#comment-2914
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.03.03.2011. u 20:17 - pre 160 meseci
http://www.blic.rs/Vesti/Drust...formatika-jezici-i-tehnologija
A mi ukidamo informatiku!?
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.04.03.2011. u 01:05 - pre 160 meseci
PMF Niš
subota 05. mart 2011. godine
u 9:30 sati

Okrugli sto:

"Zašto se ukida Informatika u gimnazijama?"

Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.04.03.2011. u 09:39 - pre 160 meseci
Kontrarevolucija nepismenosti:
http://www.emg.rs/emplus/pogledi/148941.html
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.04.03.2011. u 14:20 - pre 160 meseci
Sa drugog foruma:

Citat:
Nastava informatičkih tehnologija je toliko bitna u Srbiji, tačnije na listi najviših prioriteta, da žele da je uklone iz redovne prosvete jer ovaj segment obrazovanja se papreno unovčava u privatnim školama, akademijama i fakultetima. Samo obuka iz raznih oblasti informatike predstavlja čitavu jednu privrednu granu.

Ako vlast namerava da privatizuje i komercijalizuje školstvo, najpre će to uraditi sa informatikom i npr. stranim jezicima, kao i sa ekonomijom i menadžmentom. U stvari, to je već naveliko na delu.

I dolazimo do sukoba javnog i privatnog interesa. Klasika. Sve što donosi profit valja ukinuti u javnom sektoru, to je logika demokratskih neoliberalnih kapitalista.

Problem sa njima je što se ponašaju kao kapitalisti, a pleve javne fondove kao da su socijalisti. Tako imamo komunistički kapitalizam, najgori oblik društvenog poretka.

Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.04.03.2011. u 14:21 - pre 160 meseci
u subotu 5.marta sa početkom u 9:30 sati u prostorijama PMF Niš biće održan Okrugli sto na temu:
Zašto se ukida informatika u srednjim školama?

Učešće su potvrdili:
nekoliko profesora PMF Niš
nekoliko profesora Eelektronskog fakulteta u Nišu
predstavnici Univerziteta Metropolian
predstavnici portala NasaSkola.Net
predstavnici zajednice elektrotehničkih škola
predstavnici strukovnih udruženja
predstavnici Regionalne privredne komore Niš
profesori informatike u gimnazijama i srednjim školama

Pozivamo Vas da učestvujete u radu ovog Okruglog stola.

Unapred hvala,
Vesna Veličković,
redovni profesor PMF
Dragan Ilić,
profesor računarstva i informatike
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.07.03.2011. u 19:48 - pre 160 meseci
Da li se ukida predmet informatika?
Evo nekoliko tekstova u kojima se traži odgovor na ovo pitanje:
http://www.pks.rs/tabid/2369/D...dlevel=118&newsperpage=1a5
http://www.mikro.rs/main/index.php?q=vest&ID=14571
http://www.personalmag.rs/it/edukacija/predmet-informatika-nece-biti-ukinut/
http://www.pregled.rs/drustvo_i_ekonomija.php?vest=83888
http://www.naslovi.net/2011-03-02/personalmag/predmet-informatika-nece-biti-ukinut/2371815
http://vesti5.net/2011/03/01/da-li-se-ukida-predmet-informatika-u-gimnazijama/
http://www.bifonline.rs/blog/view.article.php?18013
http://www.najvesti.com/it-svet-srbija/468982-Da-li-se-ukida-predmet-Informatika-u-gimnazijama
http://www.tehnoguru.info/vesti-mainmenu-27/6693-da-li-se-ukida-predmet-informatika-u-gimnazijama
http://www.vesti.rs/HiTech/Da-li-se-ukida-predmet-Informatika-u-gimnazijama.html


Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.07.03.2011. u 21:01 - pre 160 meseci
Izveštaj sa Okruglog stola "Zašto se ukida informatika" održanog na Prirodno-matematičkom fakutletu u Nišu u subotu 5.marta 2011. godine:
http://radiocity.co.rs/jm/inde...tid=71:aktuelno&Itemid=185
http://pdisni.wordpress.com/2011/03/07/za-sajt-okrugli-sto-zasto-se-ukida-informatika-pmf-nis-subota-5-mart-konacna-verzija-teksta/

[Ovu poruku je menjao dragilic dana 08.03.2011. u 14:00 GMT+1]
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.08.03.2011. u 10:35 - pre 159 meseci
Forum PKS je ponovo otvoren:
http://www.pks.rs/foruminformatika/Default.aspx?g=posts&t=42
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.13.03.2011. u 16:50 - pre 159 meseci
Metropolitan univerzitet je objavio:

http://www.metropolitan.edu.rs/sr/vesti/vest.dot?id=28050

ZAŠTO TAKO NAOPAKO!
Mar. 09. 2011.

- Nije cilj da se informatika izučava kroz druge predmete, nego da se drugi predmeti izučavaju kroz informatiku,glavna je poruka sa Okruglog stola održanog na PMF u Nišu

Vapaj Božidara Đelića,doskorašnjeg Ministra za nauku: „Ili će Srbija primeniti IT ili je neće biti“,bio je,čini se više podstrek,da se krene u ofanzivu ukidanja časova informatika po srednjim školama a ne povećanje i proširenje nastasvnih programe iz ove oblasti, bez koje je teško zamisliti dalji kvalitetniji razvoj privrede jedne zemlje.Tim povodom,organizovan je Okrugli na PMF-u u Nišu sa ciljem promovisanja i ne gašenja informatike po srednjim školama. Pored rešenosti profesora informatike iz Niša i Aleksinca, da istraju u borbi za očuvanje profesije, skupu su prisustvovali i predstavnici Univerziteta Metropolitan, profesori PMF-a, predstavnici ‘’Naše škole’’, sajta za elektronsko učenje, predstavnici Regionalne privredne komore iz Niša, ali i lekari, učitelji i drugi zainteresovani.

Na početku skupa, prisutnima se obratio Dejan Pejčić i izjavio da je koncept reformi informatike u gimnazijama u suprotnosti sa profesionalnim opredeljenjem informatičara. Ovakav stav ne pokazuju samo profesori koji predaju informatiku, nego svi ljudi koji se bave informatikom, pa čak i zainteresovani, koji shvataju posledice ovakvih reformi koje ne donose ništa dobro, a osiromašuju generacije kojima je neophodno informatičko opismenjavanje.

Velika ogorčenost posebno je izražena povodom statusa predmeta u našem obrazovnom sistemu, odnosno predlogu da samo ovaj predmet gubi status obaveznog i prelazi u izborni u trećem i četvrtom razredu gimanzije, dok se poptupno ukida u drugom razredu.

Sve ovo posebno začuđuje – izjavio je Pejčić – ako se uzme u obzir stav Privredne komore Srbije, da je IT industrija u progresu, a na tržištu Srbije nema dovoljnog broja IT stručnjaka. Ono što je loše – naglasio je Pejčić – jeste i stav EU da se donesu standardi u IT obrazovanju koji bi bili u skladu sa standardima EU. Ministarstvo prosvete je krenulo sa reformama, a još uvek nije usvojilo standard, bez obzira što već postoji komisija za standard. U srednjim školama postoje standardi samo za 8 oblasti, ali to nikako nije dovoljno. Ako već nisu u mogućnosti da oni usvoje standarde, misleći na Ministarstvo prosvete, neka nam se obrate, pa ćemo to mi učiniti – rekao je Pejčić.

Obraćajući se prisutnima, Dragan Ilić je obavestio prisutne da je Bojan Ristić iz Ministarstva prosvete, rekao da se reforme odlažu, ali to nikako nije konačno. Da bi se reforme odložile, potrebno je da se promeni Zakon. Zato i čudi inertnost nekih kolega koji smatraju da su reforme odložene i očekuju da sve ostane po starom.

Predstavnik Univerziteta Metropliten, Dragan Domazet, izjavio je da on u ime svog Univerziteta izražava podršku opravdanim zahtevima informatičarima, jer je neshvatljivo da neko u XXI veku redukuje nastavne sadržaje iz oblasti informatike. – Naprotiv, trebalo bi proširiti fond časova iz ove oblasti, kako kvalitativno, tako i kvantitativno. Ono što mi primećujemo, jeste mali broj učenika koji donose upotrebljivo znanje iz ove oblasti na naš Univerzitet i svake godine to znanje je sve manje – rekao je Domazet.

Dragan Domazet je rekao da su ljudi sa Metropolitana izuzetno zainteresovani za ovu oblast i da su čak spremni da aktivno učestvuju, kao pomoć gimnazijama, kroz različite vidove saradnje. Saradnja bi podrazumevala različite nivoe informatičkih takmičenja, kvizove, sponzorstva, pa čak i stipendije talentovanih za besplatno školovanje. Još jedan vid saradnje posebno je naglašen projekat ‘’Digitalna škola’’ ili popularno ‘’Digiš’’, koji služi za razmenu informacija, znanja, umenja i iskustva među svim učesnicima, bilo da su to učenici, profesori ili samo zainteresovani za informatiku.

Predstavnici ‘’Naše škole’’, Milan Veličković i Branko Živković predstavili su projekat koji ima za cilj da iskoristi sintezu postojećih društvenih mreža i elektronskog učenja. Ovaj vid učenja je novina u Srbiji a jako prijemčiv učenicima, naročito srednjoškolcima koji su najčešći korisnici društvenih mreža. Najbitniji deo ‘’Naše škole’’ je portal, preko koga bi bili povezani profesori i učenici. Velika prednost ovakvog postavljanja portala bila bi što učenici imaju mogućnost da sami kreiraju nastavne sadržaje koje bi obrađivali na časovima, ali i što bi učenici sami prenosili znanje svojim vršnjacima. ‘’Naša škola’’ je već organizovala takmičenje u elektronskom učenju iz matematike i srpskog jezika, a u planu je i takmičenje iz engleskog jezika i informatike. Ovo takmičenje je značajno zato što učenici primenjuju stečena znanja iz informatike, ali ga i nadograđuju sopstvenim idejama, pa prelaze na kreativno tj. stvaralačko učenje, što svakako jeste cilj učenja.

Zanimljivo poređenje izneo je i Svetozar Rančić, professor na PMF-u, koji je rekao da se u Hrvatskoj svakog meseca organizuje takmičenje programera, što je za rezultat dalo najveći napredak Hrvatske u IT zadnjih 10 godina, upoređujući zemlje u okruženju.

Saša Matić, predstavnik Regionalne privredne komore Niš, istakao je da ukidanje informatike nije samo problem informatičara, nego privrede uopšte, pa i čitavog društva. –Privredna komora Niša ima u planu da organizuje okrugli sto, na kome bi se razmatralo ovo pitanje, a učesnici bi trebalo da budu predstavnici Vlade, profesori fakulteta i srednjih škola- rakao je Matić.

Sve prisutne iznenadio je i neuropsihijatar Vojin Lilić, koji se javio za reč i rekao da se informatika koristi i u neuropsihijatriji, ali i u drugim granama medicine. On je naglasio da je izuzetno važno biti informatički pismen, jer je to osnova za napredak u bilo kom polju ljudskog delovanja. Pored toga, dr Lilić je izneo i jedan zanimljiv podatak vezan za svoju struku. Naime, kako je praksa pokazala, sve više ljudi postaje zavisnik od kompjutera, ali sa povećanjem informatičke pismenosti, ta zavisnost se smanjuje. -Ovo samo potvrđuje činjenicu da je informatička pismenost neophodna u savremenom društvu – istakao je on. Pored svega, dr Lilić je istakao da je on kao roditelj zabrinut za svoju decu, jer treba da znaju i roditelji i deca na početku školovanja šta ih očekuje u toku školovanja u određenoj školi, a ne da se planovi menjaju u toku školovanja jedne generacije. Na taj način deca bivaju oštećena, jer škola gubi identitet zbog koga su deca i upisala baš taj smer.

Na kraju, prisutnima se obratio Dragan Ilić, koji je naglasio da je neophodno sarađivati sa Privrednom komorom Srbije, kako bi se usvojili preko potrebni standardi i status obaveznog predmeta informatike u osnovnim i srednjim školama. Pored toga, trebalo bi uspostaviti saradnju i sa fakultetima i medijima, kako bi društvo shvatilo značaj informatičke pismenosti i posledice preuranjene reforme koja nije dobra.

Ono što se mora napomenuti jeste čvrst stav ovog skupa da ukidanje informatike nosi veliku opasnost po čitavo društvo, jer koči napredak i donosi nemogućnost daljeg razvoja i konkurentnosti naše, već oslabljene, privrede. Pored toga, nedostatak informatičke pismenosti prekida kontinuitet razvoja mnogih generacija i najvažnije privredne grane u budućnosti, kao što je IT indurstrija.

- Nije cilj da se informatika izučava kroz druge predmete, nego da se drugi predmeti izučavaju kroz informatiku – bio je moto ovog uspešnog skupa.
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.14.03.2011. u 20:57 - pre 159 meseci
Izvor: City radio Niš

* http://radiocity.co.rs/jm/inde...tid=71:aktuelno&Itemid=185



OKRUGLI STO – PROMOVISANjE INFORMATIKE

Okrugli sto održan na PMF-u u cilju promovisanja informatike pokazao je veliku zainteresovanost različitih struktura, udruženja, fakulteta, zajednice elektrotehničkih škola i organizacija. Pored rešenosti profesora informatike iz Niša i Aleksinca, da istraju u borbi za očuvanje profesije, skupu su prisustvovali i predstavnici “Metropolitan” univerziteta, profesori PMF-a, predstavnici ‘’Naše škole’’ – sajta za elektronsko učenje, predstavnici Regionalne privredne komore iz Niša, ali i lekari, učitelji i drugi zainteresovani.

Na početku skupa, prisutnima se obratio Dejan Pejčić i izjavio da je koncept reformi informatike u gimnazijama u suprotnosti sa profesionalnim opredeljenjem informatičara. Ovakav stav ne pokazuju samo profesori koji predaju informatiku, nego svi ljudi koji se bave informatikom, pa čak i zainteresovani, koji shvataju posledice ovakvih reformi koje ne donose ništa dobro, a osiromašuju generacije kojima je neophodno informatičko opismenjavanje.

Velika ogorčenost posebno je izražena povodom statusa predmeta u našem obrazovnom sistemu, odnosno predlogu da samo ovaj predmet gubi status obaveznog i prelazi u izborni u trećem i četvrtom razredu gimanzije, dok se poptupno ukida u drugom razredu.

- Sve ovo posebno začuđuje – izjavio je Pejčić – ako se uzme u obzir stav Privredne komore Srbije, da je IT industrija u progresu, a na tržištu Srbije nema dovoljnog broja IT stručnjaka (http://www.blic.rs/Vesti/Drust...formatika-jezici-i-tehnologija). Ono što je dobro – naglasio je Pejčić – jeste i stav EU da se donesu standardi u IT obrazovanju koji bi bili u skladu sa standardima EU. Ministarstvo prosvete je krenulo sa reformama, a još uvek nisu usvojeni standardi. U srednjim školama postoje standardi samo za 8 oblasti, ali to nikako nije dovoljno. Ako već nisu u mogućnosti da oni usvoje standarde, misleći na Ministarstvo prosvete, neka nam se obrate, pa ćemo to mi učiniti – rekao je Pejčić.

Obraćajući se prisutnima, Dragan Ilić je obavestio prisutne da je dr Bojan Ristić iz Ministarstva prosvete, rekao da se reforme odlažu, ali to nikako nije konačno (http://www.personalmag.rs/it/e...-informatika-nece-biti-ukinut/). Da bi se reforme odložile, potrebno je da se promeni Zakon. Zato i čudi inertnost nekih kolega koji smatraju da su reforme odložene i očekuju da sve ostane po starom (http://pdisni.wordpress.com/20...kontrarevolucija-nepismenosti/) .

Dekan i osnivač Fakulteta informacionih tehnologija dr Dragan Domazet (http://www.metropolitan.edu.rs...iverzitetu/profesori/index.dot), izjavio je da on u ime svog fakulteta izražava podršku opravdanim zahtevima informatičarima, jer je neshvatljivo da neko u XXI veku redukuje nastavne sadržaje iz oblasti informatike. – Naprotiv, trebalo bi proširiti fond časova iz ove oblasti, kako kvalitativno, tako i kvantitativno. Ono što mi primećujemo, jeste mali broj učenika koji donose upotrebljivo znanje iz ove oblasti na naš fakultet i svake godine to znanje je sve manje – rekao je Domazet.

Dr Dragan Domazet je rekao da su ljudi sa “Metropolitan” univerziteta izuzetno zainteresovani za ovu oblast i da su čak spremni da aktivno učestvuju, kao pomoć gimnazijama i srednjim školama, kroz različite vidove saradnje. Saradnja bi podrazumevala različite nivoe informatičkih takmičenja, kvizove, sponzorstva, pa čak i stipendije talentovanih za besplatno školovanje. Još jedan vid saradnje posebno je naglašen projekat “Digitalna škola” ili popularno “Digiš” (http://metropolitan.edu.rs/sr/vesti/vest.dot?id=26111), koji služi za razmenu informacija, znanja, umenja i iskustva među svim učesnicima, bilo da su to učenici, profesori ili samo zainteresovani za informatiku.

Predstavnici “Naše škole”, Milan Veličković i Branko Živković predstavili su projekat koji ima za cilj da iskoristi sintezu postojećih društvenih mreža i elektronskog učenja. Ovaj vid učenja je novina u Srbiji a jako prijemčiv učenicima, naročito srednjoškolcima koji su najčešći korisnici društvenih mreža. Najbitniji deo “Naše škole” je portal, preko koga bi bili povezani profesori i učenici. Velika prednost ovakvog postavljanja portala bila bi što učenici imaju mogućnost da sami kreiraju nastavne sadržaje koje bi obrađivali na časovima, ali i što bi učenici sami prenosili znanje svojim vršnjacima. “Naša škola“ (www.nasaskola.net) je već organizovala takmičenje u elektronskom učenju iz matematike i srpskog jezika, a u planu je i takmičenje iz engleskog jezika i informatike. Ovo takmičenje je značajno zato što učenici primenjuju stečena znanja iz informatike, ali ga i nadograđuju sopstvenim idejama, pa prelaze na kreativno tj. stvaralačko učenje, što svakako jeste cilj učenja.

Zanimljivo poređenje izneo je i Svetozar Rančić, profesor na PMF-u, koji je rekao da se u Hrvatskoj svakog meseca organizuje takmičenje programera, što je za rezultat dalo najveći napredak Hrvatske u IT zadnjih 10 godina, upoređujući zemlje u okruženju (http://pdisni.wordpress.com/20...it-pmf-nis-reagovanje-katedre/).

Saša Matejić, predstavnik Regionalne privredne komore Niš, istakao je da ukidanje informatike nije samo problem informatičara, nego privrede uopšte, pa i čitavog društva. –Regionalna privredna komora Niša ima u planu da organizuje okrugli sto, na kome bi se razmatralo ovo pitanje, a učesnici bi trebalo da budu predstavnici Vlade, profesori fakulteta i srednjih škola- rakao je Matejić (http://www.rpknis.rs/index.php/content/view/1127/1/lang,sr/).

Sve prisutne iznenadio je i neuropsihijatar Vojin Lilić, koji se javio za reč i rekao da se informatika koristi i u neuropsihijatriji, ali i u drugim granama medicine. On je naglasio da je izuzetno važno biti informatički pismen, jer je to osnova za napredak u bilo kom polju ljudskog delovanja. Pored toga, dr Lilić je izneo i jedan zanimljiv podatak vezan za svoju struku. Naime, kako je praksa pokazala, sve više ljudi postaje zavisnik od kompjutera, ali sa povećanjem informatičke pismenosti, ta zavisnost se smanjuje. -Ovo samo potvrđuje činjenicu da je informatička pismenost neophodna u savremenom društvu – istakao je on. Pored svega, dr Lilić je istakao da je on kao roditelj zabrinut za svoju decu, jer treba da znaju i roditelji i deca na početku školovanja šta ih očekuje u toku školovanja u određenoj školi, a ne da se planovi menjaju u toku školovanja jedne generacije. Na taj način deca bivaju oštećena, jer škola gubi identitet zbog koga su deca i upisala baš taj smer.

Na kraju, prisutnima se obratio Dragan Ilić, koji je naglasio da je neophodno sarađivati sa Privrednom komorom Srbije (www.pks.rs/foruminformatika), kako bi se usvojili preko potrebni standardi i status obaveznog predmeta informatike u osnovnim i srednjim školama. Pored toga, trebalo bi uspostaviti saradnju i sa fakultetima i medijima, kako bi društvo shvatilo značaj informatičke pismenosti i posledice preuranjene reforme koja nije dobra.

Ono što se mora napomenuti jeste čvrst stav ovog skupa da ukidanje informatike nosi veliku opasnost po čitavo društvo, jer koči napredak i donosi nemogućnost daljeg razvoja i konkurentnosti naše, već oslabljene, privrede. Pored toga, nedostatak informatičke pismenosti prekida kontinuitet razvoja mnogih generacija i najvažnije privredne grane u budućnosti, kao što je IT indurstrija.

- Nije cilj da se informatika izučava kroz druge predmete, nego da se drugi predmeti izučavaju kroz informatiku – bio je moto ovog uspešnog skupa.
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.04.2011. u 00:56 - pre 158 meseci
B92: http://www.b92.net/info/vesti/...04&dd=08&nav_id=504812
Vecernje novosti: http://www.novosti.rs/vesti/na...090-Odlozena-reforma-gimnazija
Vesti: http://www.vesti.rs/Drustvo/Odlozena-reforma-gimnazija-2.html
Aladin: http://vesti.aladin.info/2011-...dlo%C5%BEena-reforma-gimnazija
Jutarnje vesti: http://www.jutarnjevesti.com/d...ti-odlozena-reforma-gimnazija/
Naslovi: http://www.naslovi.net/tema/263284
FBG: http://www.fbg.org.rs/odlozena-reforma-gimnazija/
USPRS: http://www.unijasprs.org.rs/in...iew&id=15689&Itemid=36


petak 8.04.2011 | 07:22

Odložena reforma gimnazija

Odložena je reforma gimnazija, čiji je početak planiran za prvi septembar, rekao je pomoćnik ministra prosvete i nauke Bogoljub Lazarević.

On je dodao da će važeći nastavni planovi biti primenjivani i naredne, 2011/2012 , školske godine.

Predsednik Foruma beogradskih gimnazija Miodrag Sokić kaže da se još ne zna kako će izgledati opšta matura, koja će biti test za upis na fakultete, niti se zna se iz kojih će predmeta biti provera znanja.

On je dodao da bi, na primer, informatika trebalo da postane izborni predmet i da je praktično bilo planirano njeno izbacivanje iz redovnih programa, da je reforma počela.

Sindikati i profesori smatraju da je neophodno da se ispune mnogi uslovi da bi mogla da počne reforma planova i programa.

"Učenici bi trebalo da idu u školu samo pre podne, da imaju najviše 10, a ne 16 predmeta kao sada. Morao bi da se promeni i sistem ocenjivanja", navodi Sokić.

Na odlaganju je insistirao i Nacionalni prosvetni savet, koji je krajem prošle godine zatražio od Ministarstva da se reforma odloži za 2012. godinu. Oni su objasnili da nema dovoljno vremena da se novi nastavni planovi donesu i usvoje na zadovoljavajući način.

Pomoćnik ministra Bogoljub Lazarević obrazlaže da nastavni planovi i programi u gimnazijama nisu menjani proteklih deset godina. On napominje da će biti uvedeni tek nakon usvajanja standarda postignuća, kao što je propisano Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.07.05.2011. u 10:23 - pre 157 meseci
* Izvor FBG: http://www.fbg.org.rs/mp-konacno-priznalo-odlaganje-reforme/

Pobedila je država: Reforma gimnazije odložena

Pet, maj 6, 2011

O obrazovanju, Reforma

Komentar FBG: Drugi put u ovoj deceniji Unija SPRS uspela je da odloži reformu srednjeg obrazovanja i gimnazija. Nedavni štrajk, koji je trajao puna dva meseca, direktno je prouzrokovao odlaganje reforme. Ministarstvo prosvete je odluku o odlaganju reforme donelo još 15. februara 2011, ali nije smelo da je objavi jer bi time priznalo da je štrajk Unije SPRS već na samom početku uspeo. Umesto toga, objavilo je da je pobedila država. Sećate li se?

Dugo najavljivana reforma gimnazija i srednjih stručnih škola odložena je za godinu dana jer nisu usvojeni potrebni standardi za nastavnike i za učenike. Standardima bi trebalo da se tačno propiše šta učenik treba da zna kad završi školu i da se definiše šta je cilj obrazovanja. O ovim standardima se trenutno pregovara, a kada se nastavni planovi i programi promene, moguće je i smanjenje broja predmeta.
Nastavnik će morati da motiviše đake na učenje, a posebnu pažnju će pružati talentovanim đacima

Reforma srednjoškolskog obrazovanja najavljivana za 1. septembar je odložena, pa će đaci i profesori na promene čekati još najmanje godinu dana. Naredna, 2011/2012. školska godina, odvijaće se po starom, po mišljenju mnogih, zastarelom i preobimnom nastavnom programu koji nije menjan poslednjih deset godina.
Iako su pravci razvoja obrazovanja u Srbiji doneti početkom marta, zaključeno je da je bolje sačekati donošenje standarda kako bi na osnovu njih bili izrađeni novi nastavni planovi i programi, kaže Bogoljub Lazarević, pomoćnik ministra prosvete i nauke.

Planiranom reformom predviđeno je uvođenje dva smera prirodnog i društvenog, a odvajanje na smerove bilo bi od drugog razreda. U trećem i četvrtom učenici bi imali mogućnost izbora takozvanih izbornih paketa predmeta u zavisnosti od opredeljenja za studiranje ili afiniteta. Mogućnost izbora bila bi veća u četvrtom nego u trećem razredu kaže Lazarević za Blic.

Iako su promene odložene, ministar Žarko Obradović kaže za Blic da sa predstavnicima Nacionalnog prosvetnog saveta razgovara o tome da li neke novine u nastavne programe mogu da uvedu već na početku naredne školske godine.
Osnovna ideja reforme, kako naglašava Desanka Radunović iz Nacionalnog prosvetnog saveta, upravo je da se nastavni programi pročiste.

- To znači da se u predmetima ostave samo osnovne stvari, a da se višak upakuje u izborne modele. Oni koji, na primer, žele više matematike, mogu da izaberu te predmete. Ovo je dobro jer učenici mogu da se usmeravaju kaže Radunović za Blic i dodaje da postoji mogućnost i da broj predmeta bude smanjen.

I predstavnici Ministarstva i Nacionalnog prosvetnog saveta slažu se da su učenici preopterećeni, ali pomoćnik ministra Lazarević kaže da esnafi teško prihvataju promene i kada je sadržaj i broj nastavnih oblasti u pitanju.

Nacionalni prosvetni savet nedavno je usvojio standarde za profesore u kojima je opisano kako dobar nastavnik treba da predaje, kakav odnos prema učenicima treba da gradi, kao i koja znanja treba da poseduje. Prema ovim standardima, kompetentan nastavnik treba da osposobljava učenike za život i za rad, da pruža dodatnu podršku talentovanim đacima, učenicima sa teškoćama u razvoju, kao i onima iz osetljivih društvenih grupa. Dobar nastavnik, takođe, treba da motiviše učenike za učenje, da ih uči toleranciji, da sprečava diskriminaciju i nasilje u školama.

Sve to zavisi upravo od nastavnika jer i loš nastavni program, dobar nastavnik može učiniti dobrim, za šta nisu potrebni bilo kakvi dokumenti. Miodrag Sokić, predsednik Foruma beogradskih gimnazija, kaže da je donošenje standarda opravdano.
- Ovi standardi su neophodni jer ne može da se neko ko završi fakultet zakuca u školu i proglasi da zna da predaje. Nastavnici moraju stalno da se usavršavaju i zbog toga su standardi potrebni kaže Sokić.
S druge strane, Radunović ističe da su takozvani standardi za postignuća učenika veći problem.
- Ideja je da se tačno zna šta učenik treba da zna kad završi školu, šta ume da uradi, da se tačno definiše šta hoćemo da postignemo obrazovanjem kaže ona.
Kada je počela priča o reformi srednjih škola, najveća prašina se podigla oko najava da će informatika biti izbačena iz nastavnog programa, kao i oko toga da će broj časova latinskog jezika biti smanjen.

- U predloženoj reformi nisu izbačeni postojeći predmeti, već se njihov fond razlikuje zbog mogućnosti izbora. Stav komisije koja je izradila predlog jeste da informatika treba da bude zastupljena kroz svaki predmet i da služi kao alat učenicima i nastavnicima. Ista situacija je i sa latinskim. Profesori sa grupe za klasične jezike izneli su razloge zbog kojih bi trebalo da se ovaj jezik izučava i dalje u istom ili povećanom obimu. I sa njima ćemo razgovarati kako bismo došli do adekvatnog rešenja kaže Bogoljub Lazarević.

Za nekoliko godina opšta matura:

Plan reformi podrazumeva i drugačije polaganje mature, tako da će maturanti gimnazija i srednjih stručnih škola kroz nekoliko godina polagati opštu maturu.
- Još nemamo koncept matura, ali ćemo tokom ove i iduće godine kroz projekat iz IPA fondova i u saradnji sa zavodima razviti koncept koji će se razlikovati od postojećeg. On bi trebalo da, pored selektivne uloge pri upisu na fakultet, daje odgovor i na pitanje kvaliteta obrazovanja na srednjoškolskom nivou ukazuje Bogoljub Lazarević.
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.08.05.2011. u 16:35 - pre 157 meseci
* [url=http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/251689/Prvo-odrediti-sta-bi—djaci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta]http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/251689/Prvo-odrediti-sta-bi—djaci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta[/url]
* http://www.mojedete.rs/868-Prvo-odrediti-sta-bi-djaci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta.html
* [url=http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/251689/Prvo-odrediti-sta-bi—djaci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta/komentari#ostali]http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/251689/Prvo-odrediti-sta-bi—djaci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta/komentari#ostali[/url]
* http://www.gsprs-nezavisnost.org.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=576%3A2011-05-04-06-44-57&catid=1%3A2010-03-06-12-36-45&Itemid=1&lang=sr_lat
* http://vesti.aladin.info/2011-05-04/674445-prvo-odrediti-%C5%A1ta-bi-%C4%91aci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta
* http://www.vesti.rs/Drustvo/Prvo-odrediti-sta-bi-djaci-morali-da-znaju-pa-smanjiti-broj-predmeta.html

Prvo odrediti šta bi đaci morali da znaju, pa smanjiti broj predmeta
Objavljeno: 06.05.2011

Dugo najavljivana reforma gimnazija i srednjih stručnih škola odložena je za godinu dana jer nisu usvojeni potrebni standardi za nastavnike i za učenike.

Prvo odrediti ta bi đaci morali da znaju, pa smanjiti broj predmeta

Standardima bi trebalo da se tačno propiše šta učenik treba da zna kad završi školu i da se definiše šta je cilj obrazovanja. O ovim standardima se trenutno pregovara, a kada se nastavni planovi i programi promene, moguće je i smanjenje broja predmeta.

Reforma srednjoškolskog obrazovanja najavljivana za 1. septembar je odložena, pa će đaci i profesori na promene čekati još najmanje godinu dana. Naredna, 2011/2012. školska godina, odvijaće se po starom, po mišljenju mnogih, zastarelom i preobimnom nastavnom programu koji nije menjan poslednjih deset godina.

Iako su pravci razvoja obrazovanja u Srbiji doneti početkom marta, zaključeno je da je bolje sačekati donošenje standarda kako bi na osnovu njih bili izrađeni novi nastavni planovi i programi, kaže Bogoljub Lazarević, pomoćnik ministra prosvete i nauke.

- Planiranom reformom predviđeno je uvođenje dva smera – prirodnog i društvenog, a odvajanje na smerove bilo bi od drugog razreda. U trećem i četvrtom učenici bi imali mogućnost izbora takozvanih izbornih paketa predmeta u zavisnosti od opredeljenja za studiranje ili afiniteta. Mogućnost izbora bila bi veća u četvrtom nego u trećem razredu – kaže Lazarević za „Blic”.

Iako su promene odložene, ministar Žarko Obradović kaže za „Blic” da sa predstavnicima Nacionalnog prosvetnog saveta razgovara o tome da li neke novine u nastavne programe mogu da uvedu već na početku naredne školske godine.

Osnovna ideja reforme, kako naglašava Desanka Radunović iz Nacionalnog prosvetnog saveta, upravo je da se nastavni programi pročiste.

- To znači da se u predmetima ostave samo osnovne stvari, a da se višak upakuje u izborne modele. Oni koji, na primer, žele više matematike, mogu da izaberu te predmete. Ovo je dobro jer učenici mogu da se usmeravaju – kaže Radunović za „Blic” i dodaje da postoji mogućnost i da broj predmeta bude smanjen.

I predstavnici Ministarstva i Nacionalnog prosvetnog saveta slažu se da su učenici preopterećeni, ali pomoćnik ministra Lazarević kaže da esnafi teško prihvataju promene – i kada je sadržaj i broj nastavnih oblasti u pitanju.

Nacionalni prosvetni savet nedavno je usvojio standarde za profesore u kojima je opisano kako dobar nastavnik treba da predaje, kakav odnos prema učenicima treba da gradi, kao i koja znanja treba da poseduje. Prema ovim standardima, kompetentan nastavnik treba da osposobljava učenike za život i za rad, da pruža dodatnu podršku talentovanim đacima, učenicima sa teškoćama u razvoju, kao i onima iz osetljivih društvenih grupa. Dobar nastavnik, takođe, treba da motiviše učenike za učenje, da ih uči toleranciji, da sprečava diskriminaciju i nasilje u školama.

Sve to zavisi upravo od nastavnika jer i loš nastavni program, dobar nastavnik može učiniti dobrim, za šta nisu potrebni bilo kakvi dokumenti. Miodrag Sokić, predsednik Foruma beogradskih gimnazija, kaže da je donošenje standarda opravdano.

- Ovi standardi su neophodni jer ne može da se neko ko završi fakultet „zakuca” u školu i proglasi da zna da predaje. Nastavnici moraju stalno da se usavršavaju i zbog toga su standardi potrebni – kaže Sokić.

S druge strane, Radunović ističe da su takozvani standardi za postignuća učenika veći problem.

- Ideja je da se tačno zna šta učenik treba da zna kad završi školu, šta ume da uradi, da se tačno definiše šta hoćemo da postignemo obrazovanjem – kaže ona.

Kada je počela priča o reformi srednjih škola, najveća prašina se podigla oko najava da će informatika biti izbačena iz nastavnog programa, kao i oko toga da će broj časova latinskog jezika biti smanjen.

- U predloženoj reformi nisu izbačeni postojeći predmeti, već se njihov fond razlikuje zbog mogućnosti izbora. Stav komisije koja je izradila predlog jeste da informatika treba da bude zastupljena kroz svaki predmet i da služi kao alat učenicima i nastavnicima. Ista situacija je i sa latinskim. Profesori sa grupe za klasične jezike izneli su razloge zbog kojih bi trebalo da se ovaj jezik izučava i dalje u istom ili povećanom obimu. I sa njima ćemo razgovarati kako bismo došli do adekvatnog rešenja – kaže Bogoljub Lazarević.

Završen prolećni raspust

Đaci u Srbiji kreću u školu, posle 12 dana prolećnog odmora. Školsku godinu prvi završavaju maturanti gimnazija, 20. maja. Učenici osmog razreda osnovnih škola i đaci završnih razreda srednjih stručnih škola na raspust odlaze nedelju dana kasnije, 27. maja. Svi ostali osnovci na raspust odlaze 10. juna, a srednjoškolci 17. juna.

Za nekoliko godina opšta matura

Plan reformi podrazumeva i drugačije polaganje mature, tako da će maturanti gimnazija i srednjih stručnih škola kroz nekoliko godina polagati opštu maturu.

- Još nemamo koncept matura, ali ćemo tokom ove i iduće godine kroz projekat iz IPA fondova i u saradnji sa zavodima razviti koncept koji će se razlikovati od postojećeg. On bi trebalo da, pored selektivne uloge pri upisu na fakultet, daje odgovor i na pitanje kvaliteta obrazovanja na srednjoškolskom nivou – ukazuje Bogoljub Lazarević.

Izvor: Blic
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.05.2011. u 07:59 - pre 157 meseci
http://pdisni.wordpress.com/20...strucni-skup-informatika-2011/
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.22.05.2011. u 15:33 - pre 157 meseci
Izvor:
http://www.unijasprs.org.rs/in...iew&id=16545&Itemid=36
http://www.fbg.org.rs/novi-kon...sane-gimnazije-od-2012-godine/

Novi koncept reformisane gimnazije od 2012. godine

Ned, maj 22, 2011

[reforma gimnazije]

Novi koncept gimnazijskog obrazovanja u Srbiji, najavljivan za septembar ove godine, biće odložen, pa će gimnazijalci u novoj školskoj godini učiti po dosadašnjim planovima i programima.

Za reformu gimnazija nedostaje nekoliko dokumenata, poput standarda postignuća učenika i standarda kvalifikacija nastavnika, rekao je Tanjugu pomoćnik ministra prosvete i nauke Bogoljub Lazarević.

“Ministarstvo prosvete i nauke zaključilo je da novi nastavni planovi i programi za gimnazije, bez donetih standarda postignuća učenika i standarda kvalifikacija nastavnika u školama, ne bi bili dovoljno inovirani”, rekao je Lazarević.

Reforma gimnazija odložena je u dogovoru i saradnji sa Nacionalnim prosvetnim savetom (NPS), Savetom za stručno obrazovanje, zajednicama gimnazija i srednjih stručnih škola, rekao je Lazarević i podsetio da su u osnovnom obrazovanju već usvojeni standardi, a da za srednje škole to tek treba da se učini.

Na odlaganju je najviše insistirao NPS, tražeći da reforma započne 2012. godine, odnosno kada budu utvrđeni principi, ciljevi i standardi postignuća.

Tek potom treba usvojiti nove nastavne planove i programe za te škole, po redosledu poteza koji inače predviđa zakon, smatraju u NPS.

Novi koncept gimnazijskog obrazovanja, prema dosadašnjim najavama, kao osnovne novine predviđa “paket izbornih predmeta” i opštu maturu – zamenu za sadašnji prijemni ispit na fakultetima.


[Ovu poruku je menjao dragilic dana 22.05.2011. u 16:52 GMT+1]
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

[es] :: Informatika :: Reformisana gimnazija bez informatike.
(TOP topic, by Zoran Rodic)
Strane: << < .. 9 10 11 12 13 14 15 16

[ Pregleda: 90457 | Odgovora: 302 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.