Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Software Defined Radio - SDR

[es] :: Elektronika :: Radio elektronika i tehnika :: Software Defined Radio - SDR

Strane: << < .. 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 281344 | Odgovora: 747 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR20.11.2012. u 21:11 - pre 138 meseci
@starkg Koji konretan stik je u pitanju, chipset? Moze neki screen shot?
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

starkg
Kragujevac

Član broj: 51088
Poruke: 711
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+89 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR21.11.2012. u 07:03 - pre 138 meseci
Pozdrav, nisam video sinoc a sada sam na poslu, ma ne bre, obican radio Kinesko djubre od 7e. Ako upsem uopste da vidim sta na njemu pise, mada ruku na srce ima bolji prijem HF nego onaj DSP koji je cetiri puta skuplji Tecsun pl-606.
YU1OTW
 
Odgovor na temu

Marcony
Network security inzenjer
Beograd

Član broj: 10486
Poruke: 1853
*.dynamic.sbb.rs.



+18 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR21.11.2012. u 07:54 - pre 138 meseci
Icom bolje cuje od SDR-a.

YU2MP
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.static.sbb.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR21.11.2012. u 11:01 - pre 138 meseci
Citat:
Marcony: Icom bolje cuje od SDR-a.


Naravno, tesko moze da se uporedi stik od <20$ sa Japanskim high-end prijemnikom bez obzira sto je XX godina mator :)
Icom ima krs hardwerskih filtera, keramickih filtera, pre-amp i svasta jos nesto da bi izvukli maksimum iz prijemnog signala. To se sve odnosi uglavnom na osetljivost i dinamiku prijemnika.

Sto se tice demodulisanog audio signala to treba da se uporedi slusanjem na istim zvucnicima pa onda da se donese neki zkljucak. Generalno kod SDR demodulacija se vrsi digitalno i u tom smislu moze da ima skoro idealne osobine za razliku od analognih resenja. Kvalitet digitalizovanog IF signala (AD konverter) odreduje krajnje perfomanse audio signala.

Pre neki dan sam slusao sa ZMSDR na 80m jednu RA stanicu gde je operator koristio Elekraft SDR primopredajnik sa LSB modulacijom.
Auh kako se to dobro culo!!! Svi smo navikli na onaj "paja-patak" zvuk kada slusamo klasicne radio predajnike ali ovo se culo tako dobro da ja nemam reci. Cista modulacija sa skoro idealnim frekvetnim odzivom, cak ima i prijatan bas u glasu. Dakle demodulacija kod SDR nije problem, pre ima problema sve ispred IF stepena ...

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 21.11.2012. u 12:16 GMT+1]
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.static.sbb.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR30.11.2012. u 13:43 - pre 137 meseci
Stigao mi je jedan primerak DDS-a sa AD9850 pa da podelim info ...
Ukratko, ovo je digitalni sintetizator / generator signala ucestanosti do 70MHz. Talasni oblik, nivo i ucestanost se zadaju programski.
Sklop ima siroku paletu primene posto moze da generise i sinusni signal pa moze posluziti kako za razne merne NF / RF uredjaje tako i kao promenljivi VFO za RX/TX, naravno i za SDR kao glavni promenljivi oscilator.
Uz ovaj modul je neophodan dodatni mikro kontroler za njegovo upravljanje.

Modul ima da se nadje na Ebay po vema simpaticnoj ceni od nekih 10-ak $. Ja sam ga pazario preko domacih oglasa po nesto visljoj ceni.



Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

scoolptor

Član broj: 305514
Poruke: 1620



+585 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR03.12.2012. u 18:05 - pre 137 meseci
Posle 60 dana cekanja, konacno sam dobio dva prijemnika sa R820T.
Vise informacija kada budem uradio par testova.
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR12.12.2012. u 13:54 - pre 137 meseci
Igram se ovih dana sa raznim varijantama I/Q demodulatora i dosao sam do jedne veoma zanimljive pojave :)
Prosto ne znam da li je dobro ili lose, ali rezultat je odlican :)

Dakle, uzmem I/Q modulator sa klasicnim CBT3253. Nikakve filtere na ulazu nemam.
Poteram lokalni oscilator na recimo 18.94MHz i upadnem tacno na 5 harmonik lokalne FM radio stanice na 94.7MHz.
Skoro iste rezultate dobijem ako upadnem na 7 harmonik.

Radi FM demodulacija samo tako! Stereo samo bije :)
Znaci ubo sam stap antenu od cca 1m direktno u ulaz modulatora i to radi. Ima shuma u prijemu (jos jednom, nemam pre-amp, nemam filter, suv HF I/Q demodulator, 1m antena) i radi veoma pristojno.

Probao i na 144MHz sa tokcem, ma radi prijem strava :)

Nikako mi ne ide u glavu kako moze da radi tako dobro ??!
Sta sam dobio, harmonicni I/Q demodulator? :)

Naravno, kada stavim LPF za HF nema vise VHF prijema i HF prijem radi kao i do sad, veoma veoma dobro.

BTW: A ima i jos jedna zanimljiva pojava, na HF opsegu, slusam neku malo jacu AM stanicu i ako podesim LO veoma precizno (u nekoliko Hz) na ucestanost nosioca te stanice, u IF (medjufrekvenci) dobijem direktno demodulisan AM signal, znaci bez ikakvog SDR programa, samo malo vise postavim gain u lancu i slusa se stanica direktno na zvucnicima :)

Evo i jedan sample kako zvuci FM stereo. Nisam nista "budzio" snimak (EQ i slicno), ostavio sam bas kako jeste demodulisan iz SDRsharp programa ... Po meni super zvuci obzirom kako sam dosao do toga :)
http://uploaded.net/file/ldr7d8k5


[Ovu poruku je menjao mikikg dana 12.12.2012. u 22:47 GMT+1]
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

lucky88

Član broj: 105296
Poruke: 416



+117 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR12.12.2012. u 21:54 - pre 137 meseci

Jel ima neko da koristi na Linuxu drm-radio.

Trenutno nemam prijemnik da isprobam ali pokazuje da ne dekodira criptovane signale:

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR12.12.2012. u 22:02 - pre 137 meseci
Ja sam se igrao sa Dream ...

Nisam bas skontao sta si tacno probao, ali DRM signal se malo teze hvata kod nas ... Prvo zbog programske sheme koja uglavnom nije 24 sata nego rade od-do nekog vremena a zbog propagacija mogu se uhvatiti samo u predvecernjim satima na ~7 i 9MHz. Na podrucju oko 4-5MHz ima gomila signala koje zvuce/izgledaju slicno kao DRM ali to nije to, to su neke vojne criptovane stanice ...
DRM se moze prepoznati po tome sto zauzima tacno 10kHz bandwitha, jedna "masna strafta" na prijemnom SDR ekranu.
Ja sam u HF opsegu svega 5-6 stanica uspeo da uhvatim, nekoliko ruskih, jednu nigerisku, jednu indisku (hindu) i jos jednu cinimi se da je bio DW-Europe. Ruske i ova indiska imaju najjace signale.
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

lucky88

Član broj: 105296
Poruke: 416



+117 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR12.12.2012. u 22:32 - pre 137 meseci
Samo sam instalirao program. Ne pali na zeleno FACC SDC MSC. Nemam nikakav prijemnik da isprobam, možda će upaliti sa signalom.
Mrzi me da pravim konvertor, ali probaću da nešto sastavim jednostavno.

Ti si to na macu probao valjda. Da li može na VM da se instalira mac os?

A nemem ni antenu, sa zicom od par metara teško da se mogu čuti te stanice. :)

poz


[Ovu poruku je menjao lucky88 dana 12.12.2012. u 23:52 GMT+1]
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR12.12.2012. u 23:58 - pre 137 meseci
Citat:
lucky88: Samo sam instalirao program. Ne pali na zeleno FACC SDC MSC. Nemam nikakav prijemnik da isprobam, možda će upaliti sa signalom.
Mrzi me da pravim konvertor, ali probaću da nešto sastavim jednostavno.
Ti si to na macu probao valjda. Da li može na VM da se instalira mac os?
poz


FACC SDC MSC i ostale statuse pali redom kada pocne da dekodira signal. Treba prilicno jak signal da bi mogao da radi bez prekida demodulaciju. Nije problem moze to i sa "zicom" da se vidi signal, ali treba da imas oscilator i demodulator da bi dobio IF za dalju obradu.

U sustini, opet se svodi da ti je potreban promenljivi oscilator da bi mogao da postavis neku prijemnu ucestanost. Stari problem.
Jedino fino sto sam video skorije je FLL sa PIC-om ali sve ostalo ti je vec poznato.
Prakticno smo dosli do momenta gde vise ne vredi praviti VCXO bez uCPU implementacije (PIC, Atmel i sl) i/ili neki specifican (PLL/DDS) IC.

Vezano za mac, moze da se instalira u VM ali radi nesto drugacije kada se instalira obrnuto ;) Pogledaj temu na ES oko toga.


Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR15.12.2012. u 00:08 - pre 137 meseci
Hmm, u vezi predhodne moje konstatacije oko "harmonicnog mixera", to stvarno radi tako i koristi se u nekim slucajevima!
U sustini samo treba da se postavi odredjeni BPF tako da prakticno 3.5, 7, 14, 21, 28MHz bandovi mogu da se primaju sa jednim istim prijemnikom posto su harmonicno povezani :)

Evo ovde link koji to malo objasnjava + nekoliko zanimljivih shema mixera:
http://www.vk6fh.com/vk6fh/RF%20MIXERSfet.htm
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

Marcony
Network security inzenjer
Beograd

Član broj: 10486
Poruke: 1853
147.91.216.*



+18 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR25.12.2012. u 07:43 - pre 137 meseci
Citat:
scoolptor:
Posle 60 dana cekanja, konacno sam dobio dva prijemnika sa R820T.
Vise informacija kada budem uradio par testova.



Ima li nekih novosti... Kako radi novi SDR?
YU2MP
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR05.01.2013. u 19:16 - pre 136 meseci
Posle duzeg vremena uspeo sam da poteram nov I2C oscilator sa Si5351A (8kHz - 160MHz), po meni naslednika legendarnog Si570, sad dal kao bolji ili losiji to ce mo tek videti ;)



Prvi rezultati su u granici ocekivanog. Sa preporucenim kristalom http://www.txc.com.tw/download/products/c/7M-2008-P08.pdf 27MHz deklarisanim za 10ppm gresku, bez ikakvog dodatnog podesavanja ili kalibracije dobio sam 27.00037MHz sto bi prakticno bilo +13ppm greska sto opet nije tako lose.

Trebace tu jos vremena da se sve isproba jer ima preko 200 konfiguracionih registra a svaki od njih ima od jedne do osam sub-funkcija ;)

Bice update kada dobijem jos neke konkretne rezultate ...
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

Filip.ue
Uzice

Član broj: 263102
Poruke: 319
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+21 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR14.01.2013. u 04:03 - pre 136 meseci
Pozdrav.

Zna li neko gde moze da se uzme Ezcap tjuner (i da se plati karticom) ? Na DX-u ga nemaju na stanju...
Filip
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR14.01.2013. u 05:29 - pre 136 meseci
Pogledaj na Ebay, ima ih bas puno u ponudi.
http://www.ebay.com/sch/i.html...0t&_osacat=0&_from=R40

Izaberi samo nekog prodavca koji ima dobre komentare ili je prodao dosta komada i da ima free sheeping.
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

Filip.ue
Uzice

Član broj: 263102
Poruke: 319
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+21 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR14.01.2013. u 11:32 - pre 136 meseci
Da, samo sto nemam PayPal...
Filip
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR14.01.2013. u 15:51 - pre 136 meseci
Nadam se da ce to oko PayPal da se napokon resi ove godine ako ne iskrsne neki drugi problem ...

I ja to isto nestrpljivo ocekujem bas zbog Ebay.
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

Filip.ue
Uzice

Član broj: 263102
Poruke: 319
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+21 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR15.01.2013. u 00:59 - pre 136 meseci
Oni taj problem resavaju pet godina, pa nikako da ga rese...

Elem, sada sam dobio odgovor da trenutno imaju OVAJ model na stanju. Da li on moze da se iskoristi za SDR?
Filip
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: Software Defined Radio - SDR15.01.2013. u 05:13 - pre 136 meseci
Taj vec moze. Ima malo losiji tuner FC0013 ali generalno ce da radi.
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Radio elektronika i tehnika :: Software Defined Radio - SDR

Strane: << < .. 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 281344 | Odgovora: 747 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.