Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Reformisana gimnazija bez informatike.

[es] :: Informatika :: Reformisana gimnazija bez informatike.
(TOP topic, by Zoran Rodic)
Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 83411 | Odgovora: 302 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zoran Rodic
Beograd

Član broj: 57538
Poruke: 3215
*.adsl-1.sezampro.yu.

Sajt: zoranrodic.in.rs


+63 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.02.04.2010. u 09:10 - pre 150 meseci
Citat:
dragilic: Odlično,
Ova diskusija u poslednjih nekoliko dana zaista dobija konkstruktivni karakter.


I ne samo to, već ceo ovaj podforum dobija na smislu naročito od momenta kada je privukao informatičare da se registruju i učestvuju, ili kada se neko ''reaktivira'' posle dužeg vremena :)

Da podsetim:

Forum Informatika je otvoren sa ciljem da okupi nastavnike i profesore informatike i poboljša međusobnu komunikaciju na temu primene Informacionih tehnologija u oblasti obrazovanja.
Diskusije na temu edukativnog softvera i popusta pri nabavci, stručna literatura, najave stručnih seminara, organizacija rada, internet prezentacije škola kao i razmena iskustava u radu sa EIS-om, takođe su poželjne teme na forumu.


Tako da, vrata su širom otvorena :)
Lomografija je kad imaš sa čime, a nećeš … a Pinhole kad nemaš sa čime, a hoćeš! tm

 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.02.04.2010. u 09:25 - pre 150 meseci
Ovaj članak prilično dobro opisuje sve ono što nam se dešava.

Tačno je da broj izdatih ECDL diploma nije pravo merilo informatičke pismenosti jednog društva.

Ali je takođe i činjenica da u našim državnim i javnim isntitucijama u kojima rade visokokvalifikovani ljudi koji odlučuju o mnogim stvarima u našem društvu, nisu dovoljno informatički pismeni. Mnogi od njih ne znaju da koriste elektronsku poštu, a kamo li da popune određeni obrazac na interentu ili još gore neku recimo Excel tabelu.

To je jedan od glavnih razloga zašto je naša država neefikasna i skupa, jer se troši nedopustivo mnogo vremena i za trivijane poslove.

Takođe, to je jedan od razloga zašto nije zaživeo recimo EIS, za koji je potrošeno puno para naših poreskih obveznika. Prvo baza je projektovana katastrofalno loše, zatim program je nefunkcionalan i neprilagođen postojećoj informatičkoj opremljnosti i pismenosti obrazovnog sistema i na kraju uošte nije ni predviđena nikakva tehnička podrška.
Pa smo zato imali jednu potpuno paradoksanlnu i izuzatno skupu situaciju. Potrošeni su meseci da informatičari u školama unose gomilu nepotrebnih podataka o svim učenicima i zaposlenima (to su radni sati i radni sati pa puta broj ljudi koji je radio i još uvek radi, naravno da budem jasan niko nije predviđen da bude plaćen, ali je vreme nepovratno utrošeno), a država još uvek nema bazu podataka i tačan broj zaposlenih, učenika i sl, već nanovo i nanovo šalje zahteve školskim uprava i školama da popunjavaju razne Excel tabele, kako bi imali koliko-toliko neko tačnije (aktuelno) stanje.

Ovo nije samo sramota, već čist neprofisionalizam. Kada bi neka privatna firma bila u sitacuiji da joj se desi ovakav promašaj, verovatno bi bankrotirala za nekoliko meseci, pa bi se zato potrudila da je na vreme izbegne ispravi i maksimalno spasi ogroman broj utrošenih radnih sati zapolsenih.

Na žalost, ovakvih primera ima na pretek. Ovo je izuzetno ozbiljan problem u našem društvu, jer ako samo prevedem na finansije, mogu slobodno da zaključim da smo siromašni, a ponašamo se vrlo ležerno kao da smo jedna od najbogatijih država na svetu.

Dakle, informatička nedovoljna pismenost naše administracije, pretvara je u čistu neefikasnu birokratiju koja je ne samo neefikasna i skupa već i pogubna za sve eventualne pozitivne procese koji se mahom dešavaju u privatnom sektoru što nas još više dovodi u sve teži položaj nekoknkurentnosti, koja za posledicu ima još skuplji državni aparat i skuplje administrativne i druge usluge (a samim tim i još nižeg standarda građana).

Evo prostog primera. Ako je za unos i obradu jednog naloga u bankama potrebno recimo najviše 5 minuta (norma), onda će za 1 sat biti obrađeno 12 takvih naloga građana i firmi. U našoj državnoj administraciji jedan nalog se radi u proseku 2-3 sata i to tako što se angažuje neko ko je iole informatički pismeniji od drugih. Dakle troše se dva zaposlena na istom poslu što znači da je njihov učinak skoro 30-50 puta manji nego šalterskog radnika u privatnoj banci.

Mislim, da je sada više nego jasno o čemu sam pisao u prvom postu na ovom forumu.

Tragično je što nam upravo baš takvi ljudi odlučuju o tome šta će naša deca učiti u školama i šta im je potrebno za budućnost!?

Još je tragičnije što apsolutno ignorišu mišljenja i dobronamerne kritike stručne javnosti, ljudi koji neposredno rade, pa i dešavanja i procese ne samo u razvijenom svetu, već i u zemljama u okruženju, kao što su BIH, Republika Srpska, Makedonija, Crna Gora, pa čak i Albanija, koje su, ne tako davno, bile daleko iza nas po svim tehnološkim procesima.

Dakle, ljudi, mislim da je više nego jasno da je krajnje vreme da počnemo da postavljamo stvari onako kako treba.

Što se naše struke tiče, svako od nas bi trebalo u svom domenu da angažuje sve svoje resurse kako bi smo ukazali na katastrofalne posledice ovako skupe i nedovoljno informatičke pismene administracije i birokratije a posebno njihovu najavljenu "modernu" reformu gimnazija bez informatike!?

Koristim priliku da vas sve pozovem da dođete na sledeću Konferenciju gimnazija Srbije, koja će biti održana u subotu 17.aprila 2010. godine na Prirodno-matematičkom fakultetu u Nišu, na kojoj će glavna tema biti upravo ovo o čemu pišemo na ovom forumu: Kakvo obrazovanje hoćemo, sa naznakom da je najavljena reforma gimnazija zamišljena bez informatike.

[Ovu poruku je menjao dragilic dana 02.04.2010. u 10:44 GMT+1]
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

Milan Milosevic

Član broj: 67
Poruke: 930
109.93.198.*



+31 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.03.04.2010. u 08:35 - pre 150 meseci
Jedino se kod nas sa uvodenjem kompijutera povecao i broj zaposljenih u administraciji koji ih opsluzuje.
Malim ulaganjem u tehniku i malo vecim u ljudstvo ne da bi se broj zaposlenih u birokratskoj upravi smanjio za 5- 10% vec 100 puta ,a efikasnost bi isto toliko porasla.
Naravno da onaj koji odlucuje nece sebi ili svojim rodacima i partskim poltronima ukidati radna mesta, oni ce lepo da stede na obrazovanju, zdravstvu, seljacima i na penzionerima. Neko troskove ovolike bolumente mora da placa.
Mislim da sva ova nasa prica nema nikakvog smisla. Pas laje vetar nosi. Dosada su zilijon puta pokazali da sto im padne na um sprovode bez obzira na zrtve, jer tranzicija i reforma trazi zrtve pa makar to bili i buduci narastaji.
Da se struka pita odavno bi sve bilo znacajno drugacije i bolje, reforme bi bile prave i korisne za sve i svi bi od njih imali koristi. Drzava bi iz dana u dan isla napred, korak po korak, ali za to trebaju pravi ljudi. Zivela nova reforma !!!!!

[Ovu poruku je menjao Milan Milosevic dana 03.04.2010. u 11:32 GMT+1]
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.03.04.2010. u 09:32 - pre 150 meseci
Apsolutno.

Ipak, smatram da imamo obavezu pre svega prema budućim generacijama, da pokušamo da postavimo stvari na pravo mesto, bez obzira što pas laje, a vetar nosi. Obaveza nam je da ukazujemo na katastrofalne posledice njihovih odluka, bez istraživanja i analiza. Uvek postoji šansa da se nešto promeni ili pomeri na bolje, ako smo izuzetno organizovani i
sinhronizovani i naoružani jakim i neoborivim argumentima.

Jednostavno imamo i obavezu i odgovornost da pokušamo. Svako treba da se maksimalno angažuje u oblastima u kojima ima puno iskustva.

Zato su i sve dobronamerne kritike i predlozi više nego korisni i dobrodošli i na ovom forumu.
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

maliradoznalac
radoznalac, okolina

Član broj: 215676
Poruke: 278
*.dynamic.stcable.net.



+10 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.08.04.2010. u 09:49 - pre 150 meseci
nije me mrzelo

Evo je strategija

strana 39

7.2.2 Izgradnja obrazovnog sistema prilagođenog potrebama informacionog društva
Informaciono društvo zahteva odgovarajuću, obučenu i veštu radnu snagu koja je sposobna da radi u
uslovima visoko konkurentne globalne ekonomije. Takva radna snaga samo može biti stvorena
odgovarajućim obrazovanjem. Obrazovni sistem, prema tome, mora da bude prilagođen da pruža efikasno
obrazovanje na svim nivoima promovišući kreativno razmišljanje i uvođenje učenja tokom čitavog života.
Kako je široka upotreba IKT postala presudna u mnogim profesijama, znanje o tome kako efektivno
koristiti IKT treba da bude integralni deo obrazovnih programa.

strana 74

Obrazovati građane o osnovnim IKT veštinama u
skladu sa nacionalnim standardima kompjuterske
pismenosti koji su kompatibilni sa ECDL.

Mislim da reformatori gimnazije nisu nazalost uspeli da se uklope u ovu strategiju cak ni deo oko opste informaticke pismenosti
 
Odgovor na temu

psavic
Pirot

Član broj: 30871
Poruke: 16
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+7 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.12.04.2010. u 21:37 - pre 150 meseci
Negde u predlogu reforme, ljudi kažu da su gledali zemlje u okruženju.
Bugarska jezička gimnazija stoji ovako:
I razred 2 časa predavanja nedeljno (2+0)
II razred 2 časa predavanja + 2 časa vežbi nedeljno (2+2)
III razred 4 časa vežbi nedeljno (0+4)
IV razred 4 časa vežbi nedeljno (0+4)

Imaju 2 predmeta Informatika , i Informacione tehnologije u I i II razredu, a u III i IV razredu samo Informacione tehnologije sa 4 časa vežbi

To je BUGARSKA, i to jezička gimnazija, pa sad vidite gde smo mi

Izvor je sajt škole
Ezikova gimnaziя „Akad. Lюdmil Stoяnov” iz Bugarske. Izvor je njihov sajt... http://egblg.com/spravki/ucheben-plan
 
Odgovor na temu

informaticar.nazalost
Jovan Markovic
Gimnazija, Novi Sad
Novi Sad

Član broj: 254608
Poruke: 14
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.16.04.2010. u 13:19 - pre 150 meseci
Ddiskusija je krenula u u dobrom smeru narocito za clanove Unije Sindikata prosvetnih radnika.
Ovaj sindikat je imao dva svoja clana u komisiji za plan i program reformisane gimnazije. I sta su ti ljudi uradili? Nista.
Cak sta vise sindikat ovu reformu gura kao ideju za spas Srbijanskog skolstva i svrstao ju je u svoj program.

Elem, sada taj isti sindikat napada komisiju, ministarstvo i svima sve po redu. Cilj ove buke je da se ljudi iz ove komisije ubace u komisije koje ce raditi po predmetima.

Dobio sam informacije o konferencijama koje su odrzane u Beogradu i Nisu. Ova konferencija je bila zamisljana i realizovana kao rasprava o polozaju informatike u nasem obrazovanju. Podrzavam njihove ideje i napore kao i zakljucke sa ove konferencije.

U Nisu je za sutra zakazana druga konferencija o kojoj ce izmedju ostalog biti reci o polozaju informatike ali glavan tema je ref. gimnazijama sa svim onim uopstenim temama.
Zao mi je sto su kolege Nislije podlegli pod uticaj Centrale iz Beograda a ovamo hoce da pricaju o decentralizaciji obrazovanja.

Pojedini clanovi ekipe iz Nisa su na vreme shvatili da treba podleci uticaju iz Beograda jer ovaj uticaj im moze omoguciti rad u komisijama a traze da se svi nastavnici ukljuce u proces izrade planova i programa.

Nema nama spasa ni sa sindikatom ni bez sindikata.

Smatram da informaticari treba da budu nestranacki, vansindikalno i neprofitno organizovani i istrajni u svojoj borbi.


[Ovu poruku je menjao informaticar.nazalost dana 16.04.2010. u 20:39 GMT+1]
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.16.04.2010. u 22:51 - pre 150 meseci
Hvala kolega na zapažanjima.

Ako se ova kritika odnosila na mene ja je doživljavam kao dobronamernu.

Za sada, samo mogu da pokušam da vas uverim da nisam stekao utisak da smo podlegli uticaju sindikata, odnosno nismo ni primetili da je sindikat vršio uticaj (ili smo previše naivni, što ne isključujem kao mogućnost).

Celu ovu inicijativu u Nišu su pokrenuli informatičari i ne samo informatičari iz Niša i okoline i to na duže staze.
Ovako ponuđena reforma gimnazija u ovakvim uslovima je samo povod za pokretanje mnogo važnijih tema, ali i tema položaja informatike u našem obrazovanju i društvu.

Takođe, jedan od ciljeva je i da informišemo ljude (pre svega) i da ukažemo na našu zabrinutost za sledeće generacije.

Dakle, za sada, uspostavljamo saradnički i partnerski odnos sa svima kojima je cilj bolje i kvalitetnije obrazovanje. Da li je on i iskren, videćemo, ali saradnja je neophodna.

Ovih dana smo uspostavili saradnju sa nekoliko fakulteta, regionalnom privrednom komorom, medijima, firmama, pa i sindikatima.

Želimo pre svega da čujemo i njihove stavove iz njihovog ugla, kako bi smo imali bolju i realniju sliku stanja u našem obrazovanju.

Usaglasili smo i usvojili nekoliko dokumenata u kojima ukazujemo na potrebu da IT treba da ima bolji status u našem obrazovnom sistemu.


Da ne bi donosili zaključke preuranjeno, predlažem da sačekamo da se ova Konferencija završi i da vidimo kakvi će izveštaji biti, pa ćemo onda moći da bolje primetimo da li je (i u kojoj meri) bilo uticaja, a što je još važnije, kakvi su konkretni rezultati i efekti ove inicijative i Konferencije u Nišu.

Zaista se zahvaljujem na ovakvom, nadam se, dobronamernom komentaru i istovremeno sve vas pozivam da sutra učestvujete u radu ove Konferencije.
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

MilicaH-filolog
Milica Heldic
gimnazijalka-filolog
Nis,Srbija

Član broj: 258450
Poruke: 1
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.27.04.2010. u 23:21 - pre 149 meseci
Ja sam djak filoloskog odeljena u Nisu. Iako idem u takvo odeljenje gde su djaci neverovatno talentovani za ucenje stranih jezika, smatram da je obrazovanje bez informatike u XXI veku velika glupost. Sve gimnazije u svetu polazu neverovatnu paznju na ucenje informatike jer tehnologija svake godine dosta napreduje. Mnoge gimnazije imaju nekoliko vrsta informatika koje predstavljaju primarne predmete u njihovom skolstvu pored ucenja stranih jezika.

Od obrazovanja ucenika zavisi i buducnost zemlje. Kako bi Srbija izgledala kroz 15-20 godina kada dosta intelektualaca ne bi poznavalo dovoljno informacione tehnologije?? Zbog potrebe vremena u kome zive morali bi da uzimaju dodatne casove informatike tj. da placaju skupe kurseve, a zasto kada su sve to znanje mogli da steknu u okviru svog skolovanja. Informatika treba da skoro svako zna kao sto svi ljudi uce engleski jezik koji nije bio tako popularan pre 20-30 godina.
Srbija mora da se ponasa kao deo sveta,i to vrlo modernog, a ne kao neka izolovana sredina !!!! Nismo mi u Africi!

Podrzavam borbu informaticara da se izbore da informatika ostane u sistem skolstva!!! Samo napred!!!

Imam samo jednu kritiku na racun Ministarstva Srbije:

Smatram da djaci filoloskih gimnazija ne treba da celu godinu posvete samo izucavanju programiranja koje im kasnije nece koristiti za zivot. Treba uciti programe koji se najvise traze za dobijanje posla: Microsoft Word, Excel, CorelDRAW. Njih treba znati do savrsenstva..Djacima je generalno govoreci vrlo tesko programiranje posto imaju samo 2 godine matematiku, a programiranje nije naivna stvar,morate se sloziti sa mnom.Filolozi izucavaju programiranje u III godini,a u toj godini gube matematiku.

Pozdrav svim informaticarima !!!



Milica Heldic
 
Odgovor na temu

gimpi
Savic Predrag
prof informatike, gimnazija pirot
Pirot, Srbija

Član broj: 259553
Poruke: 1
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: www.gimnazija.edu.rs


+1 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.13.05.2010. u 09:39 - pre 149 meseci
Sve je to lepo, ali gospoda odgovorna za ovo što se sprema su izgleda više na FaceBook-u
Trebalo bi tamo osnovati grupu, možda nas neko i čuje...
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6033



+4628 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.13.05.2010. u 22:24 - pre 149 meseci
Evo vam jedan od vasih ucenika, i to na strucnom smeru, sta on ne ume, sta trazi i kakav mu je stav prema necemu sto bi trbelao da mu je struka. A vi pricate o programiranju kao oabvezi filologa i buducih teoreticara


c++ Dijagram toka i Program
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.14.05.2010. u 22:22 - pre 149 meseci
Zahvaljujem se svima na dosadašnjim komentarima, a posebno učeniku iz filološkog odeljenja.

Ako pokušam još jednom da sumiram sve komentare u okviru ove teme, mogu da zaključim da je problem sa jedne strane ogroman, a sa druge se svodi na to da li učenici treba da uče programiranje!?

Lično smatram da je u našem društvu previše prisutan suštinski problem potpunog nerazumevanja informatičkih tehnologija, odnosno svih i pozitivnih i negativnih posledica koje sa sobom donose.

Kao ekstremni primer pokušaću to da prikažem na sledeći način:
Još uvek se kao društvo rukovodimo vrlo površno i to ili pomodarski i nekritično prema svemu što donose nove tehnologije ili totalno kritički, nekonstruktivno i često kontraproduktivno.

S jedne strane kritikujemo nove tehnologije, a sa druge besciljno lutamo u nekom virtuelnom svetu na nekoj društvenoj mreži i to smatramo vrhuncem novih tehnologija i izjednačavamo sa nastavom informatike.

Istovremeno već uveliko koristimo bankomate, kafemate, najnovije modele mobilnih telefona, kupovinu preko interneta, besplatnu ili piratsku muziku, filmove, knjige, enciklopedije...a sve to uglavnom sami sebi opravdavamo kako time praktično štedimo vreme i novac, a u stvari ni ne želimo da sami sebi priznamo da sve više postajemo robovi takve tehnologije i da imamo sve manje vremena za realan život, prijatelje, rodbinu, porodicu, prirodu...

Uopšte ni ne treba pominjati i stvarno humani aspekt koji dolazi sa novim tehnologijama kao što je recimo prava pomoć ljudima koji su na neki način hendikepirani i kojima je kompjuter zaista jedina mogućnost da imaju svoj prozor u svet. Ali ovde bih postavio pitanje: da li smo uopšte svesni da i potuno zdravi postaju na neki način hendikepirani?

Ako ovako navedim činjenice, svako ko bude površno pročitao ovaj tekst doneće zaključak da je informatika štetna i da je treba odmah ukinuti a kamo li uopšte decu zamarati tim opasnim stvarima.

E tu i jeste osnovni i suštinski problem našeg društva i države. Upravo nam se to sada i dešava. A onda se već 20 godina čudimo kako nas to ceo svet ne razume, a toliko smo pametni, vredni, lepi, odgovorni, stručni...

Ajde da to malo prevedem na rečnik medija, pardon glasnogovornika naših političara:
Najavljuju da će pojednostaviti administraciju, nekom giljotinom propisa (birokratskih naravno) kako bi uopšte privukli strane investitore (jer smo hronično gladni svežih finansijskih inekcija) tako što ćemo preći na e-administraciju i e-državnu upravu (što je inače ceo razvijeni svet već uradio), pa ni mi građani nećemo više morati da se danima šetamo od jednog do drugog šaltera i da nas vraćaju uvek zbog jednog papira (najupečatljiviji je primer iz Nacionalnog parka Srbija od pre 15-ak godina) već ćemo moći sve da završimo od kuće putem interneta.
Osim što ćemo svi biti na dobitku u vremenu, uštedećemo i tone i tone papira (tačno su izračunali koliko tona papira godišnje se ovako trošilo).

To je za javnost. Poruka je: Mi smo moderni, savremeni, pratimo svetske trendove i odmah primenjujemo kod nas, a sve u interesu građana.

Pravi razlog je sledeći: Ono što smo se kao država obavezali MMF-u i ostalim svetskim bankama to je da ćemo ove godine SMANJITI NEPOTREBU BIROKTRATIJU I ADMINISTRACIJU KOJA MNOGO TROŠI.

Drugim rečima, iza ovih za nas lepih vesti, krije se OTPUŠTANJE VIŠKA (INFORMATIČKI i NEPISMENE ali i PISMENE) ADMINISTRACIJE, a pre svega šalterskih radnika, jer PARA NEMA.

Mogao bih još mnogo ovakvih primera da navedem koji su se dešavali u poslednjih 20-ak godina, a ne treba nam ni puno mašte ni velike ekonomsko-finansijske stručnosti da samo pokušamo da zamislimo šta će se stvarno dešavati u narednih 20-ak godina, a posebno ako uzmemo u obzir da smo skoro sve vredno već prodali.

Da li mi u obrazovanju, treba da se pravimo da sve ovo uopšte ne vidimo i da učenike pripremamo za neku budućnost koja će da liči na 2010. ili možda na 1980. godinu?

Da li to znači da treba da ih plašimo, pa da se i oni razbeže u svet?

Da li to znači da treba da ih lažemo i da ih ubeđujemo kako samo treba da uče, steknu diplomu i da ne brinu, jer ih sigurno čeka i posao i dobra plata?

Ili možda ne treba ništa da ih učimo jer im najverovatnije ništa neće ni trebati...

Po meni ovo je suštinski problem. Naša država i naše društvo očigledno nemaju nikakvu viziju i nikakav plan ili stategiju na nešto duže staze. Kod nas se i dalje razmišlja od danas do sutra, a najviše na godinu dana. Logično je da prvo država treba da ima neku strategiju za narednih 10 i 20 godina, pa onda da postoji ekonomska i privredna strategija na isti perod, pa tek onda dolazi obrazovanje, koje treba da se postepeno prilagođava tim strategijama.

Pošto svega toga nema, naravno da svi delujemo kao totalno dezorjentisani ljudi i naravno da onda svako može da tvrdi kako ovo ili ono ne bi trebalo da uči u školi, jer mu nikada neće zatrebati u životu.

Pošto sam naveo suštinski problem našeg obrazovnog sistema, tek sada mogu da iznesem apsolutno moj lični stav na osnovu višegodišnjeg iskustva u struci, da zaista učenicima filološkog odeljenja nije potrebno programiranje, ali to nikako ne znači da im nije potrebna ni informatika. Naprotiv.

A što se programiranja u gimnazijskom obrazovanju tiče, treba reći i ovo: po važećem nastavnom planu i programu programiranje se obrađuje samo u III razredu gimnazije. Da li je to dovoljno, potrebno ili nepotrebno u mnogome zavisi iskjučivo od toga kakvo buduće društvo mi želimo, a ne od toga da li je to teško, komplikovano, nerazumljivo, zastarelo, moderno...

Programiranje i nije zamišljeno da se izučava kako bi učenici postali programeri, već da stiču veštine kao što su razumevanje zahteva, analiza, rešavanje, priprema, implementacija, ispravljanje grešaka, testiranje, održavanje i pre svega LOGIČKO RAZMIŠLJANJE.

U razvijenom svetu ove veštine i znanja visoko rangiraju. Jasno je da smo mi i previše daleko od razvijenog sveta u pogledu analize, razvoja, strategije, projektovanja i proizvodnje, ali smo itekako ODLIČNI POTROŠAČI I KORISNICI SVIH NJIHOVIH TEHNOLOGIJA i u tome uopšte ne zaostajemo, naprotiv.

Zato i imamo pogrešan utisak da nam sve to uopšte i ne treba, jer sve to već znamo i ne samo da znamo već i uveliko koristimo (i plaćamo).
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

nexilion

Član broj: 179712
Poruke: 6
109.106.226.*



+1 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.12.06.2010. u 23:44 - pre 148 meseci
Za matematicki smer najbolje:
1. god: Uvod u svet informatike (hardverski orijentisano)
2. god: Algoritmi i programiranje (Pascal)
3. god: Osnove jezika C
4. god: Uvod u Objekto orijentisano programiranje (C++ ili Java)
Da deca nesto nauce pametno, a crtanje i Paintu i prezentacije u PowerPointu ce i sami provaliti :D

@MilicaH-filolog: U pravu si, treba vam informatika. Svakome treba.
Inace posto ste filolozi, trebalo bi da izucavate kako se kreiraju programski jezici kao grupa vestackih jezika ako se dobro secam nekog predmeta gde su oni tako okategorisani. Druga stvar, ono programiranje koje vi ucite nema veze sa matematikom (matematika iz osnovne skole je dovoljna), tako da nemoj da se zalis uopste na racun matematike, jer vas niko ne tera da pravite program koji ce resavati integrale i izvode (mada su izvodi vrlo laki za programiranje, dovoljna je jedna matrica ili 2 niza pa moze cak i samo jedan niz brojeva a funkcija se radi u 5 reda).
Sto se Worda, Excela i Corela do savrsenstva tice, tesko to... Pogledaj pravu literaturu tipa eBook knjige koje u nazivu imaju Bible ili Advanced ili Professional ili Mastering da vidis koliko hiljada stranica imaju i da vidis da ima tu mnogo stvari koje treba znati i da je to savrsenstvo neuhvatljivo kao lepota devojke iz pesme "Devojka brza od konja" :D xD, da se tako drustvenojezicki izrazim :D



[Ovu poruku je menjao Goran Mijailovic dana 22.06.2010. u 14:39 GMT+1]
 
Odgovor na temu

ainspirationN

Član broj: 262478
Poruke: 12
*.dynamic.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.22.06.2010. u 12:34 - pre 147 meseci
Ne slazem se sa misljenjem da na drustveno jezickom smeru ne bi trebalo da bude programiranje kao izborni predmet...sta ako je neko zalutao na drustveno jezicki smer...i u toku druge,trece godine shvatio da ga ustvari zanima programiranje?! Naravno programiranje bi stavio kao izborni predmet na drustvenom smeru....

Sto se tice programa kao sto su office, corel.... oni bi po meni trebali da se uce prve dve godine... a sto se ne nauci u skoli postoji internet, knjige, skripte, tutorijali....uostalom i skole racunara za one koji vole da uce u drustvu... :-)

Inace prvo sto treba uraditi jeste proveriti sposobnost profesora za predmet koji predaju....nije bitna samo diploma...recimo ja sam isao u srednju elektro... u prvog godini sam radio word i dos koji je predavala zena za koju verujem da racunaru nebi prisla da joj nije profesorske plate.... sto se tice primene racunara (2. godina) "radili" smo protel....profa se pojavio svega 3-4 puta od cega je mozda jednom bio trezan :-)...Iako je po planu i programu a i po knjizi trebalo da se radi excel i power point...mi to nismo radili...
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.02.11.2010. u 13:13 - pre 143 meseci
Kako je i na ovom forumu bilo dosta kritika na račun postojećeg gimnazijskog obrazovanja, a posebno informatike, nadam se da su sve kritike bile pre svega dobronamerne, ali su neke verovatno dolazile i zbog nedostatka pravih informacija.

U tom smislu, pokušaću samo da dam kratko objašnjenje iz drugog ugla. Jedan deo od onoga šta sve rade sadašnji i bivši učenici niških gimnazija možete pogledati na sledećim adresama:

1. Grupa studenata, bivših učenika gimnazija, pokrenula je projekat NasaSkola.net,
koji je spoj društvene mreže i sistema za elektronsko učenje (domaća pamet, domaći softver):
www.nasaskola.net

2. Neka od dešavanja u školi objavili su mediji koje možete pogeledati na:
http://ssremac.blogspot.com/p/mediji.html

Naglašavam da je sve ovo pokrenuto i realizovano u više nego poznatim okolnostima besparice, nedostatka kvalitetne opreme i materijalno-tehničke podrške, odnosno iz čistog entuzijazma.

Takođe, ovde uopšte nisu nevedeni uspesi na postojećim republičkim takmičenjima, niti rezultati sa prijemnih i kvalifikacionih ispita.

Uloga informatike u svim njenim aspektima je ovde više nego evidentna, ali potpuno je poražavajuće to što nadležni (čast izuzecima) kao da se uopšte i ne trude da sve ovo na pravi način sagledaju.

Bilo bi dobro da pročitamo sve dobronamerne komentare u vezi sa ovom temom.

Unapred hvala

[Ovu poruku je menjao dragilic dana 02.11.2010. u 14:24 GMT+1]
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

dragilic
Dragan Ilić
Profesor računarstva i informatike,
Prva niška gimnazija "Stevan
Sremac"
Niš

Član broj: 189194
Poruke: 156
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: pdisni.wordpress.com


+15 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.01.2011. u 01:58 - pre 141 meseci
Samo da obavestim citaoce ovog foruma da ce reformisana gimnazija biti bez informatike:
http://www.fbg.org.rs/zavrsen-plan-za-gimnaziju/
Dragan Ilić
 
Odgovor na temu

informaticar.nazalost
Jovan Markovic
Gimnazija, Novi Sad
Novi Sad

Član broj: 254608
Poruke: 14
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.01.2011. u 11:04 - pre 141 meseci
Na žalost, oformljena je nova komisija koja je završila predlog plana i programa reformisane gimnazije. Ovaj nazovi posao je završen 24 decembra 2010. godine.
Prema najnovijem planu i programu ponuđena su još gora rešenja nego ova iz marta meseca.
U jezičkoj gimnaziji informatika će biti obavezna samo u I razredu i dalje je više nema. U matematičkoj gimnaziji je obavezna u I i II razredu dok je izborna u III i IV razredu.

U jezičkoj gimnaziji je predmet ukinut za 75% a u matematičkoj gimnaziji je ukinuta za 50%.
Detalje možete pogledati na sledećem sajtu

[url=http://www.fbg.org.rs/wp-content/uploads/2011/01/Plan_komisije_za_gimnaziju_24.12.2010.pdf][/url]
 
Odgovor na temu

the_tosic

Član broj: 37314
Poruke: 381
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+128 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.01.2011. u 11:31 - pre 141 meseci
Ljudi jel vi zezate?
Mislim da je ovo odlican plan i program.
Msm cak i ta informatika u 4toj godini je ima u svim izbornim paketima za prirodnjake.

Realno ako ne upropaste realizaciju ovo moze samo da bude + za skolstvo.
Msm da ne treba mozda i biologicari da kukaju sto jedam buduci elektroinzenjer slusa samo 2 casa biologije nedeljno!!!! Lepo svako ce moci da uzme ono sto ga zanima, a vi samo mozete da profitirate tako sto gomila uzima lakse ispite, a biologija nigde nije bila teza od informatike

EDIT: Evo ponovo gledam plan. Po tom planu sam ja lepo mogao da u 4toj godini ucim programiranje, baze i internet tehnologije i to na nekom visem nivou jer bi teoretski to izabrali oni koje to zanima. Ovako smo ucili sto godina for petlju jer biologe recimo to ne zanima :S. I sad je to lose :S?

[Ovu poruku je menjao the_tosic dana 10.01.2011. u 12:51 GMT+1]
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6033



+4628 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.01.2011. u 11:59 - pre 141 meseci
Ma ne kontas ti cemu sluzi ova tema. Da se predavaci informatike udruze radi zajednickog esnafskog interesa. Ako Slavica sa filoloskog smera treba da uci informatiku cetiri godine da bi oni nabili sebi fond casova to je njima sasvim prihvatljivo bez obzira na to sto Slavici ne treba nista od toga sem dobrog kursa worda i excela koje moze da dobije u jednoj skolskoj godini. Ja sam par puta pokusao da u ovu raspravu malo unesem i druge poglede na problem ali sam naisao na veliki otpor jer to ne ide u prilog njihovom fondu casova. Tako da, dzaba se trudis.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

nenad.dj
Nenad Đorđević
Niš

Član broj: 106137
Poruke: 15
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+11 Profil

icon Re: Reformisana gimnazija bez informatike.10.01.2011. u 23:53 - pre 141 meseci
Posmatrati kritiku reforme gimnazije kao borbu predavača informatike da zadrže fond časova ide u prilog onima koji žele da sprovedu ovakvu reformu. Komentara o tome zašto baš ovakva reforma već je bilo u ovoj temi. Da li je krajnji cilj školovati đake kojima je primena računara strana, otvoreno je pitanje ... Ovde pod primenom računara ne mislim na Facebook, Twitter, YouTube, Google.
Primetio sam da se predmet Informatika poistovećuje sa programiranjem. Ime predmeta ide tome u prilog. Da li slučajno ili namerno, ovo opet ide u korist predlagaču reforme. Mislim da bi predmet kao „Primena računara“ bio prikladniji.

Slažem se da Programiranje u reformisanoj gimnaziji može da bude izborni predmet. Bila bi mnogo kvalitetnija nastava ako je pohađaju samo oni koje to stvarno interesuje.

Svim učenicima treba pružiti znanja iz oblasti programa za uređivanje teksta (MS Word), programa za tabelarne proračune (MS Excel), programa za izradu prezentacija (MS Power Point) ... Pouzdano znam da svaka ozbiljna kompanija podrazumeva znanje stranog jezika, uglavnom Engleskog, i poznavanje programa koje sam nabrojao (ili alternativnih, kao na primer onih iz paketa Open Office). U nekim situacijama se traži i napredni nivo. Kada više kandidata konkuriše za isto radno mesto svako znanje i veština su plus.

Naravno, Internet tehnologije (elektronska pošta, pretraživači sadržaja, socijalne mreže, ...) danas su nezaobilazne. Ali verujem da većina dece nije svesna opasnosti koje vrebaju na globalnoj mreži. Trebalo bi im ukazati na to.

Ima još oblasti primene računara koje mogu biti približene đacima, ali pre toga učenici treba da budu svesni da one postoje ... Obavezna gimnazijska nastava bi trebalo da ima ovu funkciju.
Nailazio sam na komentare da svako može sam da nauči da koristi računar. Ovo može da bude tačno, ali po istoj analogiji svako ko zna da čita ćirilicu i latinicu može da nauči istoriju, geografiju, biologiju (ili neki drugi predmet) pa se ove nauke ipak izučavaju u školi. I to je sasvim OK – potreban je sistematičan pristup obrazovanju.

Navešću primer koji islustruje šta sam želeo da istaknem. Prvi kontakt potencijalnog zaposlenog i buduće kompanije je prijava za posao. Da li je prijava poslata e-mail-om ili tradicionalnom poštom (ako ova opcija uopšte postoji) već nešto govori o kandidatu. Dalje, sam format prijave i CV dokumenta će takođe preneti poruku budućem poslodavcu. Napraviće se jasna razlika između samoukog Word majstora (koji formatiranje rešava korišćenjem <SPACE> i <ENTER>, trudi se da upotrebi sve fontove koje ima instalirane i ne ume da koristi slova karakteristična za srpski jezik) i onoga ko stvarno zna da koristi program za obradu teksta.

Ne treba posmatrati natprosečno talentovane đake – oni će umeti sami naći put ka znanju; treba posmatrati prosečnu populaciju, koja je u većini.

Što se tiče koncepta „izbornih predmeta“ lično mislim da je ovo jako dobra stvar, ali nisam siguran koliko je primenljivo u Srbiji, danas. Pitanje je koliki procenat srednjoškolaca danas ima svest o tome šta žele da rade u životu ili posebno interesovanje za neku oblast. Pre mi se čini da bi pri izboru predmeta išli linijom manjeg otpora i birali predmet iz koga mogu da dobiju što je moguće veću ocenu sa što manje truda. Voleo bih da grešim, a jedan od načina da to saznam da li sam u pravu bilo bi neko istraživanje mišljenja reprezentativnog uzorka. Da li neko zna za bilo kakvo ozbiljno istraživanje koje je predhodilo reformi?

Kada sam već kod istraživanja, teorija Project Management-a kaže da se svaka značajna izmena prvo sprovodi na ograničenom i reprezentativnom uzorku („pilot“). Verujem da bi i na reformu gimnazija trebalo primeniti isti princip (naći će se među vama i onih koji su na svojoj koži osetili blagodeti „usmerenog obrazovanja“).

I na kraju želim da dodam da ne treba polemisti o stručnosti profesora da sprovedu nastavni plan i program. Pročitao sam komentare koji direktno ili indirektno dovode u pitanje znanja profesora.
Ovo jeste bitno, ali je bitnije da postoji zakonski okvir koji će omogućiti računarsko opismenjavanje nacije.

To što je neko natprosečno inteligentan ili ima veliko znanje iz oblasti rašunarstva i informatike nije garancije da bi bio dobar profesor jer „ ... nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati ... “


[Ovu poruku je menjao nenad.dj dana 11.01.2011. u 08:17 GMT+1]
There is No Patch for Human Stupidity
 
Odgovor na temu

[es] :: Informatika :: Reformisana gimnazija bez informatike.
(TOP topic, by Zoran Rodic)
Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 83411 | Odgovora: 302 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.