Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Macro fotografija

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Fotografija :: Macro fotografija
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 171300 | Odgovora: 468 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

prof. Vlada
Vladimir Stanojev
Vrsac

Član broj: 127804
Poruke: 59
212.200.204.*



Profil

icon Re: Macro fotografija11.02.2008. u 15:43 - pre 196 meseci
...drugi ugao

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8304
*.3dnet.co.yu.



+1340 Profil

icon Re: Macro fotografija11.02.2008. u 17:48 - pre 196 meseci
Bravo Vlado, lepo.

Daj još neku na ovu temu.
 
Odgovor na temu

prof. Vlada
Vladimir Stanojev
Vrsac

Član broj: 127804
Poruke: 59
212.200.204.*



Profil

icon Re: Macro fotografija11.02.2008. u 18:39 - pre 196 meseci
Hvala Nebojsa, evo jedne bubice (Sony P73, 1/200s f5.2 , ISO100):

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin-1.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Macro fotografija11.02.2008. u 21:47 - pre 196 meseci
Lepo, lepo.

Evo jednog mog primera. Ova fokta mi je interesantna jer samu uz jako sunce odpozadi uspeo da dobijem crnu pozadinu. U suštini ovakve moje fotke ne volim jer ne mogu dobro da razaznam o kom insektu se radi, ali sam tada eksperimentisao sa aparatom pošto mi je buba pozirala 5 min i slikao sam je i „celu“. Slika je malo pregorena, znam...


Ova slika je osvetljena mobilnim telefonom i slikana jako dugom ekspozicijom. Na slici je pauk koji je umro u nekom podrumu i ostao da ga obraste buđ. Imam i slike koje su osvetljene belom svetlošću i možda imaju malo bolju dubinu, ali mi je ova upravo interesantna zbog te svetlosti.


Setih se, evo imam i detalja iz intimnog života,... Slike nisu nešto, prva je slikana kroz lupu pa je bila jako loša i morao sam da je izoštim malo. Bilo bi lepo da sam je slikao s niže tačke, ali bih pokvasio aparat i bilo bi lepo da je glava buba oštra. Na drugoj sam hteo da po svaku cenu uhvatim odraz u vodi i tako izgubio dubinu na fotografiji... Pa eto bar se učite na mojim greškama :( :( :(



[Ovu poruku je menjao popacp dana 11.02.2008. u 23:32 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao popacp dana 11.02.2008. u 23:44 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

prof. Vlada
Vladimir Stanojev
Vrsac

Član broj: 127804
Poruke: 59
212.200.204.*



Profil

icon Re: Macro fotografija11.02.2008. u 22:08 - pre 196 meseci
Treba imati malo srece da ti insekt da dovoljno vremena . :-) (1/800s f4.9 ISO400)




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

dzura

Član broj: 165704
Poruke: 610
212.62.49.*



+4 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 08:33 - pre 196 meseci
Popac ovo su ti najolje fotke koje si okacio do sada... mozda tebi ne znace za posao kojim se bavis (studiradnje biologije), ali kao fotke su vrlo solidne, ova prva (koju si kudio) je odlicna... dobar kontrast, solidna kompozicija, itd. Ova poslednja je super, po meni najbolja... lepe boje, ima dubinu, dobra kompozicija! Ajde ti dalje kaci slike koje se tebi ne svidjaju, bice tu jos dobrih primera :))
 
Odgovor na temu

prof. Vlada
Vladimir Stanojev
Vrsac

Član broj: 127804
Poruke: 59
212.200.204.*



Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 10:12 - pre 196 meseci
Evo mozda i ova prodje kao makro, setajuci Vrsackim bregom ugledah sumsku kornjacu...



Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

prof. Vlada
Vladimir Stanojev
Vrsac

Član broj: 127804
Poruke: 59
212.200.204.*



Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 10:17 - pre 196 meseci
..ovde joj vise nisam bio interesantan... (s6500fd + close up filter +2, 1/500s f4 iso 200 bez crop-a)



pozeljan komentar!

[Ovu poruku je menjao prof. Vlada dana 12.02.2008. u 11:56 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Paramecijum

Član broj: 15642
Poruke: 1314
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 11:40 - pre 196 meseci
Evo makro iz praistorije, snimljeno je 1978. godine negde na jugu Srbije. Znam tačno kada je pošto nakon toga nisam ovo više radio. Slajdove sam priručno skenirao za ovu priliku. Zenit TTL i prstenovi za odaljavanje objektiva, imali smo tri kompleta. Imam negde jednog mnogo zanimljivog crva minijaturu (1 mm velikog) ali ne uspevam da pronađem slajd. Imam i ove bubamare oštre, a možda mi je neko i uzeo taj slajd. Bio je hit u to vreme.
Dakle, ovo je tehnički smešno u odnosu na današnje mogućnosti digitalaca i posebno profi makro objektiva, ali zanimljivo je za videti kakav je to napredak i tehnike i svesti. Za vrhunsku makro fotografiju pre 30 godina trebalo je dati više para nego za automobil, danas svako može bolje od ovoga, ali se granica pomerila i vrhunska makro fotografija danas izgleda svemirski u odnosu na ovo nekada.

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 11:50 - pre 196 meseci
Vrlo interesantno. Imamo 2 ista aparata:Ivanov (cozmo_im) i Vladin (prof. Vlada) koji potpuno razlicito "rade".

Inace S6500 spada u veoma mocne aparate kad je macro u pitanju.
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.mediaworksit.net.



+17 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 12:06 - pre 196 meseci
A, bre, Paramecijum... sta je ovo?

Losa kompozicija, los odnos boja, lose skenirano, ovo je, bre, cist SNAPSHOT makro fotografije!!!

nema nikakvu dubinu, potpuno ravno...

Sta je ovde trebalo da vidimo? Odnos tehnike i svesti nekada i sad??? Daj bar onda neki prikaz tehnike i od sad, ovo od nekad je...
 
Odgovor na temu

Paramecijum

Član broj: 15642
Poruke: 1314
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 12:24 - pre 196 meseci
pa to sam i sam rekao. Kada su napravljene, ove fotke su bile nešto, danas su ništa.
Dakle, radi se o usklađenju sa trenutnim normama i modom.
OK, videćemo uskoro (kada izađemo iz završnih računa) i taman da se prolepša vreme, šta u makro modu mogu danas.
Ali, na kraju krajeva, to je ipak samo snaga tehnike i aparature.
 
Odgovor na temu

markom
Marko Milivojević
Network Engineer
Google
Mountain View

Član broj: 18427
Poruke: 4227
*.du.xdsl.is.

Sajt: https://markom.rs


+16 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 12:28 - pre 196 meseci
Vidiš... inspirisali su me tvoji "izgovori" ... :-)
 
Odgovor na temu

dzura

Član broj: 165704
Poruke: 610
212.62.49.*



+4 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 12:43 - pre 196 meseci
Evo iskopao sam jos jednu fotku. Nikon D200, Nikkor 85, f 1.8 manuelni, sa makro prstenom (od ona tri, onaj najduzi :)) slikano pod neonskim svetlom u kancelariji jednog naseg druga (starog Nikondzije, koji ce uskoro postati vlasnik jednog D300, iako se dugo batrgao sa svojim F2AS), inace je objektiv njegov, prvi koji se ikad pojavio u AI verziji. WB na auto itd...
Kao sto se vidi problem dubinske ostrine, koji je inace izrazen kod macro fotografije, ovde je jos izrazeniji, sto ce reci veoma mala dubinska ostrina (zbog slabog svetla i otvor blende nije mogao da bude mali). Inace je slikano sa stola okidac na automatici.




[Ovu poruku je menjao dzura dana 12.02.2008. u 14:03 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao markom dana 12.02.2008. u 14:05 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 14:25 - pre 196 meseci
Dobra je kad se prepece.

Evo i jednog provokativnog primera po pitanju dubinske ostrine sa F 2.8



Oko 1MB je jpg.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8304
*.3dnet.co.yu.



+1340 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 14:31 - pre 196 meseci
Vlado, kornjača je odlična.

Što se tiče dubine polja oštrine, u makro fotografiji kompakt aparati u tome daleko prednjače DSLR modelima, uz već poznatu makro snagu i nepotrebnost eksternih dodataka.

Već sam govorio da se preteruje u favorizovanju malog DOF-a kod DSLR. U amaterskim snimcima naročito, dubok DOF je češće poželjen nego plitak.
 
Odgovor na temu

dzura

Član broj: 165704
Poruke: 610
212.62.49.*



+4 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 14:40 - pre 196 meseci
Ako mislis na mene, ja naprotiv nisam favorizovao mali DOF, nego govorio o nesposobnosti da se postigne veci DOF, pogotovo sa makro prstenom. Zato sam i okacio ovu fotku.
A kompaktni aprati imaju prednost jer imaju manji cip, pa samim tim su im i objektivi manje zizne daljine, sto stvara veci DOF, ako se ne varam.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8304
*.3dnet.co.yu.



+1340 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 14:55 - pre 196 meseci
Ne, ne mislim na tebe.

Mislim na one kojima je mali kompaktni digitalac prvi aparat u životu, pa kada pređu na DSLR, onda sledi ono čuveno "WOW kako je mali DOF". Smoriše pričom o tome.

A neko, kao na primer moja malenkost, ko je celog života snimao sa SLR analognim, pa sa FF DSLR telom, često poželi da DOF bude veći nego jeste.

Zato za neke prilike pre koristim kompakt aparate, trpeći njihova ograničenja, samo zbog velikog DOF-a.
 
Odgovor na temu

dzura

Član broj: 165704
Poruke: 610
212.62.49.*



+4 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 15:06 - pre 196 meseci
Da. Isti je slucaj i samnom. Imam Canona F1, cak i Mamiyu RB67 (nju sam dobio relativno kasno i jako malo slikao sa njom, najvise CB).

Odusevio sam se kad sam dobio Olympusa Camedia 2500L. To je bilo cudo od aparata. Cesto sam slikao sa njim razne male uredjaje, em je veca dubinska ostrina, em iskrivi perspektivu (jer je sirok ugao) ... kakvo odusevljenje! Dobijao sam bas atrakivne snimke.

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Macro fotografija12.02.2008. u 16:29 - pre 196 meseci
dSLR. Skroman objektiv. Plitak DOF dobrodosao.

1 MB jpg


 
Odgovor na temu

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Fotografija :: Macro fotografija
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 171300 | Odgovora: 468 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.