Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!

[es] :: Vodič za učenje :: Obrazovne institucije :: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!
(Zaključana tema (lock), by Bojan Basic)
Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 23436 | Odgovora: 76 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Kosta ******um Rex Persia
tre
Ofenbach am Main

Član broj: 44544
Poruke: 2312
77.46.224.*



+4 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!10.07.2007. u 23:00 - pre 204 meseci
Vidim da je neko rekao da ni ja ne znam sve detalje, što je i normalno jer ipak ja nisam tako blizak s tim profesorom, ali sam zaobikalnim putem preko jednog drugog profe s kojim sam odličan, saznao ono što sam vam rekao u prvom mom postu na ovoj temi.

Naravno da ni ja ne mogu ispravno da procenim situaciju, probaću da nagovorim dotičnog profesora da nam se obrati na ovoj temi i da nam sam ispriča šta je bilo, ali ne mogu da garantujem da ću uspeti u tome, jer je on ipak još mlad profesor i verovatno neće imati smelosti za tako nešto.

Pogotovo što je direktor Goran Petrović vrlo grub čovek, koji koristi sve moguće i nemoguće pritiske na profesore kako bi ostvario svoje ciljeve, a to je da njegovi mašinci budu glavni u školi, koja, uzgred, upravo zbog takvog kabadahijskog ponašanja direktora ima VRLO LOŠE međuljudske odnose.

Mašinci i električari ne mogu ni očima da se vide, kao pretvaraju se da sarađuju, a u pozadini na sednicama se vidi koliko je atmosfera narušena. Čak toliko da su dva puta tražili smenu direktora i to je otišlo čak do ministarstva prosvete dok je ministar bio Vuksanović, ali se Petrović nekako izvukao i nije bio smenjen.

A pouzdano znam da je profesor fizike, ma koliko on bio mlad i zelen, potpuno u pravu. Neću da ulazim u razloge zbog čega je taj učenik s ocene 5 spao na ocenu 1, moguće je da je ljubav, ali to profesore uopšte ne treba da interesuje, već razrednog starešinu. Na profesoru je da REALNO i PRAVEDNO oceni znanje ili neznanje učenika, a ne da se poklanjaju ocene bez pravnog i moralnog utemeljenja.


Live long and prosper.
Permission to come aboard,captain.Permition granted.
 
0

Bojan Basic
Novi Sad

SuperModerator
Član broj: 6578
Poruke: 3996
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: bojan_basic@elitesecurity.org
ICQ: 305820253


+605 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!11.07.2007. u 00:07 - pre 204 meseci
Zaista nije u redu što već treći put ignorišeš moja pitanja, ali dobro — uporan sam ja, pitaću koliko god puta treba.

1. Da li je učenik imao upisanu opomenu na tromesečju? (Naglašavam da opomena nije isto što i jedinica, opomena se posebno upisuje.)
2. Da li je sastanak koji pominješ predstavljao zvaničnu sednicu nastavničkog veća, na kom je dotično veće redovnim postupkom podiglo ocenu učeniku?

Dokle god ne budemo imali odgovore na prethodna dva pitanja, sve je što pričaš samo puko nagađanje, i tvoje tvrdnje da „pouzdano znaš da je profesor u pravu“ sasvim su besmislene.
Ljubičice crvena, što si plava kô zelena trava.
 
0

waikiki

Član broj: 51675
Poruke: 702
77.46.229.*



+130 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!11.07.2007. u 00:31 - pre 204 meseci
Da malo pojasnim. Opomena se dodeljuje tako sto se jedna od postojecih jedinica zaokruzuje u dnevniku. Ne upisuje se posebno. Predmetni nastavnik ne moze da zakljucuje ocene, vec samo daje predlog. A ocene ucenika zakljucuje odeljensko vece (ne nastavnicko). Odeljensko vece cine profesrori koji predaju odeljenju. A nastavnicko vece cine svi profesori skole plus strucni saradnici.
 
0

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!11.07.2007. u 06:27 - pre 204 meseci
Pozdrav,

evo, ponovicu se i ja:

nadzorni organ direktoru skole jeste Skolski odbor (upravni odbor skole) te ne postoji mogucnost apsolutne samovolje direktora. Tek ukoliko ta instanca odobri direktorove postupke na koje se osteceni zali, onda slucaj ide na visu instancu, a tu su i odbori/pododbori za prosvetu na lokalnom/regionalnom nivou, sve do samog Ministarstva. Naravno, ukoliko se kada pokaze da je neko u tom lancu stitio direktora znajuci da ne radi po zakonu, postoje krivicne prijave protiv clanova odbora na koje niko nije imun. Ovo su stvari koje realno i funkcionisu u praksi u najvecem broju slucajeva pa mi je tesko poverovati da je neko bas toliko uspeo da sistemom licnih veza zaobidje sve te instance i postane opste poznati, a nedodirljivi direktor.
 
0

_djevojka_

Član broj: 51707
Poruke: 539
..2-tull-pth.comindico.com.au.



+3 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!11.07.2007. u 12:30 - pre 204 meseci
@Basic,
Naravno da nije pricao o uceniku iz Bora, nego je pisao o ocu (m)ucenika iz Seste. GAL.

@Dimkovic,

Kakvo zaboravljanje konteksta? Tebi je svejedno da li ce biti objavljeno ime oca tog ucenika iz Bora, ili ime oca ucenika iz Seste. Bitno ti je da bude objavljeno. Upravo zato sam i vratila pricu na ucenika iz Bora – jer detalje te price znamo. Znaci, niko nije shkrabao o (m)uceniku iz Seste, nego je tema (m)uceniku iz Bora. Neko je sam ubacio jos jedan primjer, a ti si odmah uskocio.

Ako ces da objavljujes necije ime, hajde da bude objavljeno sa citavom propratnom pricom o Ministarstvu koje je uspjelo da doprinese ukakenoj situaciji. Tema – (m)ucenik iz Bora. Otvori novu za (m)ucenika iz Seste.

@Kosta,
Citat:
Naravno da ni ja ne mogu ispravno da procenim situaciju, probaću da nagovorim dotičnog profesora da nam se obrati na ovoj temi i da nam sam ispriča šta je bilo, ali ne mogu da garantujem da ću uspeti u tome, jer je on ipak još mlad profesor i verovatno neće imati smelosti za tako nešto.

Usput ga upitaj da objavi gdje je imao praksu, da li je imao mentora, i ko ga ubacio da ocjenjuje ucenike, a sam nije ispunio osnovne uslove da bude nastavnik. Nek’ ispuni normu (bar), pa onda nek’ gega.

Citat:
A pouzdano znam da je profesor fizike, ma koliko on bio mlad i zelen, potpuno u pravu.

Stvarno?
 
0

Kosta ******um Rex Persia
tre
Ofenbach am Main

Član broj: 44544
Poruke: 2312
77.46.224.*



+4 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!11.07.2007. u 16:27 - pre 204 meseci
Citat:
Bojan Basic:
1. Da li je učenik imao upisanu opomenu na tromesečju? (Naglašavam da opomena nije isto što i jedinica, opomena se posebno upisuje.)
2. Da li je sastanak koji pominješ predstavljao zvaničnu sednicu nastavničkog veća, na kom je dotično veće redovnim postupkom podiglo ocenu učeniku?


Nisam siguran, mislim da nije imao zaokruženu ocenu, ali ne znam pouzdano. Čekaj, a nije mi jasno kakve veze ima da li je imao opomenu ili ne, bitno je da je imao ocenu 1 na tromesečju, a ne da li je ta ocena posebno negde upisana.

Drugo, na drugo pitanje odgovor je da to nije bilo nastavničko već zvanična sednica odeljenskog veća gde je izglasano da učeniku bude poklonjena dvojka. Druge detalje još uvek nisam saznao, bar zasad.



Live long and prosper.
Permission to come aboard,captain.Permition granted.
 
0

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7173 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!11.07.2007. u 16:51 - pre 204 meseci
Citat:

Čekaj, a nije mi jasno kakve veze ima da li je imao opomenu ili ne, bitno je da je imao ocenu 1 na tromesečju, a ne da li je ta ocena posebno negde upisana.


Ima, i te kakve - jer ako nije imao pismenu opomenu, ne mozes mu zakljuciti 1 na kraju godine - bar ne po zakonu.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
0

Bojan Basic
Novi Sad

SuperModerator
Član broj: 6578
Poruke: 3996
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: bojan_basic@elitesecurity.org
ICQ: 305820253


+605 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!12.07.2007. u 04:44 - pre 204 meseci
@Kosta ******um Rex Persia:

Hvala.

Za prvo pitanje je Ivan već odgovorio zašto je bitno.

Što se tiče drugog odgovora, odeljensko veće (istina, pogrešio sam — hvala na ispravci — što sam ranije pominjao nastavničko, ali to ne menja suštinu) može učeniku da podigne ocenu. Kako si to opisao u prvoj poruci, ispalo je da su se direktor i dva-tri najbliže osobe našli u kafani da uz rakiju nerviraju profesora fizike; budući da smo došli do podatka da je u pitanju bila zvanična sednica, onda je sve legalno i profesor tu ništa ne može.

Možeš reći i da ovo nije u redu, da bi bilo bolje ovako ili onako; možda, ali ne bih se bavio komentarisanjem zakona, već samo primenom dotičnog.
Ljubičice crvena, što si plava kô zelena trava.
 
0

kelja

Član broj: 70429
Poruke: 1416
91.150.99.*



+35 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!14.07.2007. u 15:27 - pre 204 meseci
@Kosta, potpuno shvatam o cemu se ovde radi, i sam znam za slicne situacije, i sramotno je u celu pricu upetljavati neki legalizam. Od legalistickog lelemudanja samo protuve u ovoj zemlji imaju koristi (naucno dokazano!).
1) Covek je zakljucio ocenu koju je zakljucio, realno procenjujuci ucenikovo znanje
2) Na njega su vrseni strahoviti pritisci -NE ZATO STO JE PREKRSIO ZAKON, NE ZATO STO NIJE UZEO U OBZIR RAD U PRVOM POLUGODISTU, NEGO zato sto je jedinicu dao "pogresnom" uceniku.
To je sustina price, i sve legalisticke postapalice samo pokrivaju tu sustinu...
Poenta je u sledecem:
I DA JE UCENIK IMAO od pocetka godine jedan, i da mu je prosek ocena manji od 1,50(ako je visi, zakon kaze da mu se zakljucuje NAJMANJE dva), i da ne postoji nijedna legalisticka 'olaksavajuca' okolnost, OPET bi jadnom profesoru j*****i majku i na razne suptilne ili manje suptilne nacine vrsili pritisak na coveka da ucini ono sto se kosi sa njegovim moralnim principima.
Simple as that!Ako neko to ne shvata(ne moze da shvati ili se pravi lud) pozeleo bih mu barem jednu takvu situaciju u zivotu. :)

[Ovu poruku je menjao kelja dana 14.07.2007. u 19:04 GMT+1]
 
0

Bojan Basic
Novi Sad

SuperModerator
Član broj: 6578
Poruke: 3996
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: bojan_basic@elitesecurity.org
ICQ: 305820253


+605 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!14.07.2007. u 20:56 - pre 204 meseci
Džabe. Koliko god iznosili činjenice, neki i dalje nastavljaju s nagađanjem i proizvoljnom ocenom situacije.

Da si pročitao celu temu i da realno razmišljaš umesto što si zaslepljen najverovatnije sličnim situacijama koje „i sam znaš“ (a koje su verovatno sve, samo ne slične ovoj — a problem je upravo u tome što postavljaš stvari simple as that, dok zapravo ni blizu nisu jednostavnih; znao bi da si pažljivo pročitao i razumeo ono o čemu se ovde govorilo).

Ukratko, za tebe još jednom. Da je učenik sin lokalnog đubretara, opet ne bi dobio jedinicu za kraj! To bi zaključio i sam da si obratio više pažnju na ovu moju poruku i ovu Kostinu, u kojoj je potvrdio ono što se navodi u prvoj. Time direktno pada u vodu tvoja teorija da je učenik „pogrešan“, i da su stvari simple as that, a onda i cela tvoja poruka ostaje bez smisla.
Ljubičice crvena, što si plava kô zelena trava.
 
0

Kosta ******um Rex Persia
tre
Ofenbach am Main

Član broj: 44544
Poruke: 2312
77.46.224.*



+4 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!14.07.2007. u 21:37 - pre 204 meseci
Ja mogu ruku u vatru da stavim za ovo što sada kažem: da taj učenik nije sin jednog profesora, garantovano niko ne bi obratio pažnju na njega i ne bi ni bili vršeni pritisci na profu fizike. Ovde se radi o politici duplih standarda, baš kao što USA primenjuje prema Srbiji i statusu Kosova.

Ovaj slučaj samo još više me utvrđuje u uverenju da ova naša Srbija nije normalna država, niti imamo normalno društvo kao što imaju razvijene, pa čak i neke manje razvijene države.


Live long and prosper.
Permission to come aboard,captain.Permition granted.
 
0

Bojan Basic
Novi Sad

SuperModerator
Član broj: 6578
Poruke: 3996
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: bojan_basic@elitesecurity.org
ICQ: 305820253


+605 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!14.07.2007. u 22:00 - pre 204 meseci
Citat:
Kosta ******um Rex Persia:
Ja mogu ruku u vatru da stavim za ovo što sada kažem

Na osnovu čega?

A čak i da jeste tako (što ne bih da uzimam zdravo za gotovo dok ne čujem argumente), onda bismo eventualno mogli da pričamo zašto sinu đubretara nije ispravljena ocena, a ne zašto jeste sinu profesora; iz činjenica koje imamo sledi da treba ispraviti obojici.

[Ovu poruku je menjao Bojan Basic dana 14.07.2007. u 23:31 GMT+1]
Ljubičice crvena, što si plava kô zelena trava.
 
0

kelja

Član broj: 70429
Poruke: 1416
77.46.227.*



+35 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!15.07.2007. u 00:39 - pre 204 meseci
Vidi Bojane, ja uglavnom pazljivo procitam prethodne poruke pre no sto me skribomanski svrabez natera da i sam nesto napisem, pa sam to uradio i ovog puta, te nema potrebe da me upucujes na ponovno iscitavanje.
Lepo je sto si ti legalista i sto si se uvek borio za striktno sprovodjenje zakona, i suprotstavljao se "laznim autoritetima", ali bojim se da ti ovde jednostavno izmice poenta.
Citat:

Ja mogu ruku u vatru da stavim za ovo što sada kažem: da taj učenik nije sin jednog profesora(lokalnog mocnika, clana skolskog odbora...dodati po zelji), garantovano niko ne bi obratio pažnju na njega i ne bi ni bili vršeni pritisci na profu fizike.

Kosta moze to da tvrdi zato sto je upucen u situaciju bolje i od tebe i od mene, poznaje ljude koji su upetljani u ovo. Ja mu verujem, ti ne verujes. Svako ima svoje razloge.

Da si pazljivo procitao celu temu i da realno razmisljas, video bi da pritisci nisu vrseni na taj suptilan legalisticki nacin koji ti favorizujes:
Citat:

Pre tri dana izvršen je STRAHOVIT pritisak na mladog profesora fizike MEŠ-a (skraćeni naziv škole) gde je od njega DECIDIRANO i grubo traženo da pokloni jednom učeniku dvojku za kraj godine.


Dakle, nije bilo kanda price o zakljucnoj oceni na tromesecju, o proseku ocena ucenika...itd itd...

I ne znam otkud se ti tako samouvereno pozivas na cinjenice?!?
Stvari su ponekad zaista mnogo jednostavne(i prljave) samo sto to zaslepljeni ljudi ne vide...

Veruj mi, nisi u pravu ovaj put, znam kako to ide, znam kako radi ta masinerija, poznajem metode rada, faze akcije i finalno legalisticko pakovanje(trijumfalna sednica Nastavnickog veca). :)

[Ovu poruku je menjao kelja dana 15.07.2007. u 01:54 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao kelja dana 15.07.2007. u 01:55 GMT+1]
 
0

Bojan Basic
Novi Sad

SuperModerator
Član broj: 6578
Poruke: 3996
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: bojan_basic@elitesecurity.org
ICQ: 305820253


+605 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!15.07.2007. u 01:18 - pre 204 meseci
Citat:
kelja:
I ne znam otkud se ti tako samouvereno pozivas na cinjenice?!?

Činjenica 1:

Učenik ne može imati zaključenu jedinicu na kraju godine ukoliko nije imao opomenu na tromesečju.

Činjenica 2:

Odeljensko veće može učeniku da popravi ocenu na sednici (čak i ako se predmetni profesor s tim ne slaže).

Nakon nekoliko strana, od samog Koste smo dobili informaciju da ne zna je li učenik imao opomenu (što samo po sebi ukazuje na prerano zaključivanje, uz nedovoljno raspolaganje informacijama), kao i da je sastanak na kom je došlo do nadglasavanja (kako je on to opisao) predstavljao zvaničnu sednicu Odeljenskog veća; iz druge činjenice zaključujemo da je ocena ispravljena bez „muvanja“, i kraj priče.

Šta od ovog nisu činjenice, na šta ne bih smeo „tako samouvereno“ da se pozivam?

A sad da vidimo kako ti diskutuješ: „Kosta kaže da može da stavi ruku u vatru, a ja mu verujem. Veruj i ti meni, nisi u pravu.“ Sve se zasniva na verovanju i držanju ruke u vatri, a nigde nijedne činjenice, nijednog argumenta! Ako grešim, očekujem od drugih da me ubede u to nepobitnim činjenicama (poput gorenavedenih), a ne da treba da im poverujem da grešim, zato što oni tako kažu (!); neverovatno.

I pored svega, ako prihvatimo da je ipak ključni deo to što je reč o sinu profesora, pročitaj poslednji pasus moje prethodne poruke (onaj koji si vešto izbegao).
Ljubičice crvena, što si plava kô zelena trava.
 
0

kelja

Član broj: 70429
Poruke: 1416
77.46.227.*



+35 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!15.07.2007. u 01:51 - pre 204 meseci
Vidi, ne zelim da se igram igre dokazivanja i pobijanja, nema smisla... ako krenemo tako, svasta bi se moglo dokazati/pobiti, a ovde nisu u pitanju logicke zackoljice...
Hajde da probamo jos jednom:
Cinjenica 3:
Pre tri dana izvršen je STRAHOVIT pritisak na mladog profesora fizike MEŠ-a (skraćeni naziv škole) gde je od njega DECIDIRANO i grubo traženo da pokloni jednom učeniku dvojku za kraj godine.

Nije mu kulturno ukazano na to da njegova zakljucna ocena nije u skladu sa zakonskim normama...Sto me navodi na:

Pretpostavka 1:
Ključni deo je to što je reč o sinu profesora.

I molim te, probaj da razumes- ja ne pobijam cinjenice1 i 2, tacno je to, nazalost...

Ali ne mogu da poverujem da si tako naivan pa da mozes da tvrdis ovo:
Citat:

iz druge činjenice zaključujemo da je ocena ispravljena bez „muvanja“, i kraj priče.



Ti fazoni - 'crno na belo', te legalisticke svinjarije, na tvoju veliku srecu, ocito nisi doziveo, pa mozes da govoris o argumentima i cinjenicama.
Iza pritisaka i ponizenja ne ostaju pisani tragovi, Bojane. Voleo bih da mozes iz prve ruke od profesora da cujes koju rec o tome kako se sada oseca...
A zivotno vazne CINJENICE najcesce ostaju izvan zapisnika, dnevnika, pisanih zakljucaka, i sl.

Meni su, recimo, neuporedivo vaznije i zanimljivije one stvari koje NISU zapisane(da jesu bile bi dokazni materijal na sudu, u nekoj normalnoj drzavi), koje se ne mogu DOKAZATI ,u smislu pukog advokatskog dokazivanja """istine"""(pod sto navodnika mogu da je stavim-pravda je bozja, a pravo djavolje:)), o kojima se samo PRICA( poput onih neutemeljenih i nikad dokazanih prica o tome da je JUL bio mafijaska organizacija- nikad to nije dokazano, nije postalo CINJENICA, zar ne).

Hocu samo da kazem da se pitanje poznavanja svih relevantnih cinjenica ne svodi na obicno tumacenje Zakona i iscitavanje Zapisnika sa jedne sednice.

U ovom konkretnom slucaju, Zakon je bio na strani ucenika, briznog direktora i savesnih kolega ovog profesora :) Opet ponavljam-imam utisak(imam mnogo razloga da VERUJEM u to, ali nemam dokaza!) da bi to dete dobilo dvojku i da nije bilo 'zakonskih olaksica'. :)
A deca djubretara... pa ona su tu da skola 'trenira strogocu', da pokaze kako se izvesni standardi postuju i kako se neznanje odvaja od znanja...



[Ovu poruku je menjao kelja dana 15.07.2007. u 03:15 GMT+1]
 
0

_djevojka_

Član broj: 51707
Poruke: 539
..2-tull-pth.comindico.com.au.



+3 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!15.07.2007. u 07:21 - pre 204 meseci
@kelja,

Informacije koje je Kosta okacio na ES povodom raskrinkavanja zavjere u skoli xyz u Boru su cisto reciklirane, iliti second hand. Imenuje direktora skole, jer on toboze ucestvuje u zavjeri, a gdje je ime novopecenog clana kolektiva koji nije upoznat sa zakonima, pa dize prasinu i frku oko nicega? Mnogo je veci blam i problematika sto neko nije prosao odgovarajuci stepen edukacije i praksu sa mentorom, i da biva pusten k’o vuk medju ovce, da toboze edukuje neciju djecu, a ni sam nije edukovan niti ima zdravog razuma – blam i za skolu, i za opstinu, i za Ministarstvo.

Dalje, jos jedan idealan primjer da Radio Mileva jos uvijek funkcionise u Srbiji. Valjda bi bilo normalno da Kosta kao m/ucenik te skole uziva u raspustu (nek’ me ispravi ako grijesim), a ne da se bavi necijim ocjenama. Nek’ se bavi svojim ocjenama, kao sto je i normalno. Nikad nisam razumjela kakve je ikad imalo veze sto se odredjeni m/ucenici raskokodacu po sokacetu/selu/carsiji/gradu/kakogod da je taj i taj dobio to i to. A kad ih upitas koju su oni ocjeni dobili – nece da kazu, tipa privatna stvar i kakve to ima veze? :) Neko ima vremena za ubijanje na pretek, pa im je to sansa da se neko bavi njima. :)

Ovdje je jedan covjek (otac tog m/ucenika) skontao da poznaje zakone/pravila, i da ima odredjen stepen zdravog razuma da ustane i kaze da nije ok da njegov sin propadne godinu, ako postoji sansa da bude ocjenjen u saglasnosti sa pravilima koja vaze i za druge m/ucenike. Postoji razlika izmedju Kostine interpretacije:
Citat:
Taj nastavnik je, nisam baš siguran, funkcioner jedne od vladajućih stranaka i uzeo je sebi za pravo da na potpuno NEODGOVARAJUĆI način bruka svoju profesiju tako što moli i kumi razrednog starešinu da mu sin dobije dvojku na bilo koji način. To niko nema prava da uradi, nijedan roditelj, a kamoli jedna tako odgovorna i ozbiljna ličnost poput nastavnika u osnovnoj školi.

i urgiranja tog oca da se ocjene njegovog sina ponovo razmotre – jer ima pravo to da trazi. Znaci, nema price o brukanju i sl. glupostima, jer da se za koju godinu radi o Kostinom djetetu i da on poznaje zakone ili da ima malo zdravog razuma – da li bi ga bio BLAM da nazove razrednog starjesinu ili da trazi razgovor sa direktorom u vezi ocjena? Ako mu moc rasudjivanja ostane na ovom nivou, reci ce sebi da nema prava da se mijesa u ocjenjivanje koga god da prikace njegovom djetetu (cak i da osoba nije kvalifikovana i kompetentna da obavlja posao). Evo pitanja - da li bi da vjezba nemar prema svom (buducem) djetetu, ili odgovornost? E, pa tako i taj roditelj pravi izbor.

Profesor fizike (profesor pod navodnicima) je udario u bunt jer nije navikao da su sve odluke podlozne promjenama, te zato osjeca pritisak. Em nije upoznat sa zakonom, em je moguce da ima fiks ideje od pocetka da je njegova posljednja i da je spreman da pravi autonomne odluke, jer mu je dosadilo da slijedi naloge autoriteta i sl. gluposti. Ostatak kolektiva ima nesto duzi staz i nesto vise zivotnog iskustva, a moguce i bolje poznavanje zakona. Opet, obavjestenost nije jaca strana – pa ima nekoliko kljucnih ljudi koji prate promjene zakona/pravila, a ostali k’o ovchice klimaju glavom jer im to dodje previse informacija.

Sto se tice Kostinog:
Citat:
Potom je pritisak izvršio razredni starešina koji ga je plašio raznim stvarima, kako nije to dobro da se radi, kako je on mlad profesor i da mu to ne treba u životu, bla, bla, bla...

Nema sta da ga plasi. Rekao mu je kako jeste. Nepoznavanje zakona/pravila skola ili manjak zdravog razuma ga nece spasiti ako neki roditelj vidi da se taj profa vjezba nad njihovim djetetom. Nek’ uvjezbava u nekom rezervatu, ili nek’ uci jos. Ovako ne kapira koliko stete nanosi i sebi i citavoj skoli.

@kelja,
Citat:
Opet ponavljam-imam utisak(imam mnogo razloga da VERUJEM u to, ali nemam dokaza!) da bi to dete dobilo dvojku i da nije bilo 'zakonskih olaksica'. :)
A deca djubretara... pa ona su tu da skola 'trenira strogocu', da pokaze kako se izvesni standardi postuju i kako se neznanje odvaja od znanja...

vjerovatno imas konkretne primjere nad kim su trenirali strogocu, i zbog cega – ali u pravu si oko jednog: postoji odredjen sloj profesora koji tjera po svome, i koji na pocetku svake godine brizno ispitaju ko je ciji otac/majka, kojim se poslovima bave i sl. gluposti. Citava godina im prodje u sortiranju djece u odgovarajuce kutije koje im oni namjene, ni manje ni vise. Znanje kao mjera im je na posljednjem mjestu. Zive u svom malom svijetu dok im neko ne skrese krila, i dovede ih u red.

Sto se tice djece djubretara, valjda mislis na djecu ljudi koji rade kao komunalni radnici? Ne bih da ti kvarim utisak, ali nisu svi komunalni radnici, ni cistaci/ce needukovani. Naravno da nemaju svi isti pristup informacijama/skolskim pravilima/zakonima, i moguce je da to pravi razliku sto se tice intervenisanja usljed neprimjernog ocjenjivanja. Mada, materijal za novu temu, sasvim.

U vezi ocjene, nema razloga zasto m/ucenik ne bi trebao dobiti dvojku u ovom slucaju, jer zdrav razum nalaze da je moguce doci do nekog srednjeg rezultata koji opisuje performans tokom citave godine (koliko god nespretno, takav je nacin ocjenjivanja za sada); ko god da mu je otac/majka, kakav god da je profesor i njihova moc rasudjivanja. Zakon je ionako mrtvo slovo na papiru ako se ne primjenjuje, bilo u punom smislu, bilo selektivno. Nakon svega, da li se neko upitao sta bi se desilo da nije bilo famoznog zakona/pravila? Bitnije je sto je neko imao petlju da ustane za svoje dijete i da kaze - halo, radio je citavo prvo polugodiste, zakazao pri kraju, i nije ok da pada godinu zbog toga. Ako je moguce da neko kaska sa dvojkom prvo polugodiste, dobije keca, i nekako se navuce dvojka da osoba zaobidje popravni, zasto bi onda prvi slucaj odudarao toliko mnogo i osoba da pada godinu zbog nekog zelenog predavaca koji hukti i dize prasinu jer neko dovodi u pitanje njegov nacin ocjenjivanja i odluke? A sva buka dolazi od osobe koja ocigledno jos uvijek nema dobru moc rasudjivanja, niti odgovarajuce kvalifikacije, ni je prosla kroz odgovarajucu praksu sa mentorom da bi se bavila poslom kojim se bavi.
 
0

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
..lecom.global-gateway.net.nz.



+3 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!15.07.2007. u 10:29 - pre 204 meseci
Citat:
_djevojka_:
Valjda bi bilo normalno da Kosta kao m/ucenik te skole uziva u raspustu (nek’ me ispravi ako grijesim), a ne da se bavi necijim ocjenama.

Ako mu pogledas profil videces da ima 27 godina i da tesko da je on ucenik te skole, zavrsio je istoriju i moguce je da on predaje tamo.

Citat:
Nek’ se bavi svojim ocjenama, kao sto je i normalno.

Mozda se i bavi, mozda je on taj "profesor fizike" ali jednostavno nije hteo da se to uzima u kontekst da ne bi tokom rasprave to uticalo na diskutante i da zbog toga budu vise subjektivni nego sto inace jesu.

Citat:

Nikad nisam razumjela kakve je ikad imalo veze sto se odredjeni m/ucenici raskokodacu po sokacetu/selu/carsiji/gradu/kakogod da je taj i taj dobio to i to. A kad ih upitas koju su oni ocjeni dobili – nece da kazu, tipa privatna stvar i kakve to ima veze? :) Neko ima vremena za ubijanje na pretek, pa im je to sansa da se neko bavi njima. :)

Kako ti uvek sve znas, bravo :-)
 
0

Kosta ******um Rex Persia
tre
Ofenbach am Main

Član broj: 44544
Poruke: 2312
77.46.250.*



+4 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!15.07.2007. u 18:28 - pre 204 meseci
Ne, naravno da ne predajem nigde, zaposlen sam , a uopšte NEMAM nameru da ikada predajem u bilo kojoj školi, nakon što sam čuo to što sam čuo. Neko da mi skrati život za 10 godina zaista mi nije potrebno.

A detalje o meni ne treba nikog ovde da zanimaju, potpuno su off-topic u ovoj temi. Ukratko, radim u jednoj privatnoj firmi, toliko od mene. A sasvim slučajno sam upleten u ovu aferu, pošto znam tog profu (ne on nije taj profa fizike već jedan drugi).


Live long and prosper.
Permission to come aboard,captain.Permition granted.
 
0

Bojan Basic
Novi Sad

SuperModerator
Član broj: 6578
Poruke: 3996
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: bojan_basic@elitesecurity.org
ICQ: 305820253


+605 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!16.07.2007. u 12:20 - pre 204 meseci
Citat:
kelja:
Vidi, ne zelim da se igram igre dokazivanja i pobijanja, nema smisla...

Ako nešto kažeš, moraš biti spreman da stojiš iza toga nekim potvrdama ukoliko neko drugi pokuša da ospori to što pričaš. Šta sad, rekao si ali „ne želiš da se igraš dokazivanja“; drugim rečima, očekuješ da ti se bespogovorno veruje?

Citat:
kelja:
Cinjenica 3:
Pre tri dana izvršen je STRAHOVIT pritisak na mladog profesora fizike MEŠ-a (skraćeni naziv škole) gde je od njega DECIDIRANO i grubo traženo da pokloni jednom učeniku dvojku za kraj godine.

Nije mu kulturno ukazano na to da njegova zakljucna ocena nije u skladu sa zakonskim normama...

To nije činjenica. To je priča jedne strane (i to još prepričana iz treće ruke). Ukoliko bismo čuli mišljenje direktora škole, priča bi bila sasvim drugačija. Ne možemo ni jedno ni drugo mišljenje da uzimamo kao činjenicu.

Citat:
kelja:
Hocu samo da kazem da se pitanje poznavanja svih relevantnih cinjenica ne svodi na obicno tumacenje Zakona i iscitavanje Zapisnika sa jedne sednice.

Već i na bespogovorno prihvatanje mišljenja tog profesora — naravno, subjektivnog. Pitanje je je li taj profesor uopšte znao da njegova nije poslednja, da veće ima pravo na korekciju njegove odluke; ukoliko nije, glasanje na veću — što je redovna procedura — doživljava kao atak na njegovu ličnost, autoritet, štogod, i priča iz njegovog ugla izgledala bi daleko gora nego što zapravo jeste. Naravno, ti uopšte ne uzimaš u obzir to da je profesorova priča vrlo subjektivna; ne, tebi je to činjenica. Kako da ne.

Citat:
kelja:
U ovom konkretnom slucaju, Zakon je bio na strani ucenika, briznog direktora i savesnih kolega ovog profesora

E sad smo već negde stigli. Dakle, zaključujemo da je krajnji rezultat priče bez sumnje ispravan. Ostaje samo pitanje je li sam način dolaska do tog rezultata bio u redu, a ti pretpostavljaš da nije. Dobro, ja ne pretpostavljam ništa što se toga tiče, jer nemam na osnovu čega da zaključujem. U svakom slučaju, smatram da je to manje bitno od krajnjeg rezultata, za šta mi je drago da smo se složili.

Citat:
kelja:
Opet ponavljam-imam utisak(imam mnogo razloga da VERUJEM u to, ali nemam dokaza!) da bi to dete dobilo dvojku i da nije bilo 'zakonskih olaksica'.

Kada budemo pričali o takvom primeru, sa zadovoljstvom ću se uključiti u priču (i verovatno ću biti na strani profesora, ukoliko činjenice budu na to ukazivale). Ovde ostaje fakat da je sve urađeno prema, kako kažeš, „zakonskim olakšicama“.

Citat:
Kosta ******um Rex Persia:
Ne, naravno da ne predajem nigde, zaposlen sam , a uopšte NEMAM nameru da ikada predajem u bilo kojoj školi, nakon što sam čuo to što sam čuo. Neko da mi skrati život za 10 godina zaista mi nije potrebno.

Ako će za deset godina život da ti skrati saznanje da tvoja reč kao profesora nije poslednja, onda bi trebalo ozbiljno da poradiš na rešenju tog problema — budući da isto skraćivanje života možeš da doživiš na drugim mestima: pošto radiš u privatnoj firmi, svakako imaš nekog šefa i direktora koji mogu da stavljaju primedbe na tvoje postupke i preinače tvoje odluke (ako ti je posao takav da nešto odlučuješ); ako jednog dana otvoriš neko svoje preduzeće, imaćeš inspektore koji će da kontrolišu radiš li kako treba — opet ne može kako ti hoćeš itd.
Ljubičice crvena, što si plava kô zelena trava.
 
0

_djevojka_

Član broj: 51707
Poruke: 539
..1-tull-pth.comindico.com.au.



+3 Profil

icon Re: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!16.07.2007. u 14:43 - pre 204 meseci
@srki,
Citat:
_djevojka_: Valjda bi bilo normalno da Kosta kao m/ucenik te skole uziva u raspustu (nek’ me ispravi ako grijesim), a ne da se bavi necijim ocjenama.

Citat:
srki: Ako mu pogledas profil videces da ima 27 godina i da tesko da je on ucenik te skole, zavrsio je istoriju i moguce je da on predaje tamo.

Upravo nema potrebe da se gleda profil, jer je recenica napisana tako da bi se ili Kosta ili neko drugi odazvao i sam popunio kockice. Niti je m/ucenik u skoli, niti ima direktne veze sa m/ucenikom, nego je na neki nacin povezan sa osobom koja se predstavlja kao nastavnik fizike svo ovo vrijeme, a koja nije zavrsila osnovno skolovanje koje ta pozicija zahtjeva, niti odradila koji sat prakse, niti konta m od mentora, a ni zakone/pravila skole u kojoj radi. Neobavjesten o procesu razmatranja ocjena, kompetencija pod upitnikom, i jos se ljutnuo jer se neko nije slozio sa njegovom odlukom. Naravno, sve to upakovano u jeftinu ambalazu i haoticno vikanje da se zavjera raskrinkava upravo pred ocima gladnih citaoca, koji su zeljni da se dodje do pravde i srzi svih zala u toj skoli. Kad ono – obicno razmatranje ocjena pri kraju skolske godine, koje se tice m/ucenika u pitanju, nastavnika (u ovom slucaju amatera) koji mu je dodijelio ocjenu, direktora skole i ljudi prisutnih tog dana na sastanku. Nit’ se tice Koste, ni tebe, ni mene, ni nekog lijevog.

Citat:
Nek’ se bavi svojim ocjenama, kao sto je i normalno.

Citat:
Mozda se i bavi, mozda je on taj "profesor fizike" ali jednostavno nije hteo da se to uzima u kontekst da ne bi tokom rasprave to uticalo na diskutante i da zbog toga budu vise subjektivni nego sto inace jesu.

Pa bice ipak da ne, jer da se bavi prosvjetnim radom, bio bi dovoljno inteligentan (bar se covjek nada) da skonta da se stvari koji se ticu m/ucenika u pitanju rjesavaju u skoli, a ne na ES forumu. Svaka dodatna, propratna komentarisanja samo mogu da mu nanesu stete, kao i tom ‘nastavniku’ fizike; iako je pricica ispricana sasvim brizno, stavise, da je vrijeme da se stane na stranu malog covjeka koji svesrdno radi sve sto je u njegovoj moci da se ocuva neki moral i postenje, i kako vise sile pokusavaju da ga uniste – kad ono – cvrc, osoba nema pojma sta radi. Pa jeste bruka i sramota; tog ‘nastavnika’. Gdje je samoinicijativa da sjedne i procita koju rijec (ili se raspita) o zakonu/pravilima/procesu koji se prati u toj skoli prilikom razmatranja ocjena? Samo navika da je njegova posljednja i uklesana u kamen. Booooooooring.
Citat:
Nikad nisam razumjela kakve je ikad imalo veze sto se odredjeni m/ucenici raskokodacu po sokacetu/selu/carsiji/gradu/kakogod da je taj i taj dobio to i to. A kad ih upitas koju su oni ocjeni dobili – nece da kazu, tipa privatna stvar i kakve to ima veze? :) Neko ima vremena za ubijanje na pretek, pa im je to sansa da se neko bavi njima. :)

Citat:
Kako ti uvek sve znas, bravo :-)

:) Sad mi objasni kakve ima razlike u tome da se neki m/ucenik raskokodace ili to uradi covjek od 27 godina – a prica se ionako neticenijednognidrugog. Nikakve dodirne tacke, nego zanimacija cisto onako.

@Kosta,
Citat:
Ne, naravno da ne predajem nigde, zaposlen sam , a uopšte NEMAM nameru da ikada predajem u bilo kojoj školi, nakon što sam čuo to što sam čuo. Neko da mi skrati život za 10 godina zaista mi nije potrebno.

Ma opasno po zdravlje biti prosvjetni radnik, slazem se, pogotovo kad moras konstatno da se suocavas sa carsijskom pricama i problematikom nepoznavanja zakona/pravila koji ostatak kolektiva pokazuje + nezainteresovanost za rjesavanje problema u pitanju + tracarenje u kolektivu bla bla bla. Eto, saberi koliko to vremena oduzima za pocetak.
Citat:
A detalje o meni ne treba nikog ovde da zanimaju, potpuno su off-topic u ovoj temi.

Stvarno? Iznosis necije podatke i razvlacis pricu k’o zvaku, a ti bi da gledas sa pendzera?

- ...Borskoj srednjoj školi (MEŠ skraćeno)...
- ... Dotični učenik je u prvom polugođu imao 5 iz fizike, što još više čudi. Ali, u drugom polugođu taj učenik je totalno podbacio i imao je dve jedinice i jednu dvojku iz fizike….
- ... Taj nastavnik je, nisam baš siguran, funkcioner jedne od vladajućih stranaka...
- ... Naravno, profesor fizike (koji nije primljen za stalno i kome su ostala još 3 ispita do diplome iz fizike u Beogradu)…
- ... kod pedagoga škole…
- …razredni starešina...
- ... ispostavilo se da je taj učenik sin jednog nastavnika iz osnovne škole u selu Krivelj, 3 kilometara od Bora...
-...direktor škole Petrović Goran...

I jos: ....Ukratko, radim u jednoj privatnoj firmi, toliko od mene. A sasvim slučajno sam upleten u ovu aferu, pošto znam tog profu (ne on nije taj profa fizike već jedan drugi)....

Sve u svemu, skontao si da nema afere, nego je cisto interna skolska stvar kojoj nije mjesto ovdje. To sto je tvoj poznanik neobavjesten/nije upoznat sa pravilima/zakonima je cisto njegov problem koji moze da rijesi ako zeli da nastavi da se ozbiljno bavi prosvetnim radom. Ostatak je prica za malu djecu koju malkice ko shvata ozbiljno.

Stavise, uspio si informisati ostatak populacije da je moguce da nastavnici njihove djece nemaju odgovarajuce kvalifikacije, niti su zavrsili odgovarajucu praksu, niti se zanimaju za zakone/pravila kojim je normalno da se rjesavaju pitanja ucenika. Konacno osvjezenje, da se dvoriste malo pocisti i da se stvari stave na svoje mjesto. Steta sto Ministarstvo nema strozije kontrole koga prima medju redove prosvjetnih radnika.
 
0

[es] :: Vodič za učenje :: Obrazovne institucije :: Bruka i sramota u jednoj srednjoj školi u Boru, vrlo pogubno za autoritet škole!
(Zaključana tema (lock), by Bojan Basic)
Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 23436 | Odgovora: 76 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.