Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?

[es] :: Ekonomija :: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 79446 | Odgovora: 420 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?05.08.2012. u 21:45 - pre 141 meseci
Citat:
Odin D.:
^ To bi možda imalo smisla kad bi seljak pristao da njegov bijeli luk košta koliko i kineski, ili čak i manje da bi bio konkurentan, pa da se kaže da se svi zrtvuju za opste dobro - i seljaci i kupci. Medjutim, pošto seljak udara cijene isključivo prema svom interesu, bezveze je očekivati od kupaca da samo oni rade protiv svog interesa.


hoces da kazes da nas seljak nema prava na zaradu?dal ti znas koliko su nizi troskovi tamo za uzgoj b.luka??? bude realan! seljaci nisu se bas obogatili za domacim proizvodima nego se obogatise uvoznici i nakupci! nas seljak nema para da beli luk bude hibridan i zatrovan i svaki komad jednak! njegovo beli luk je em zdraviji em ukusniji a cena je nebitan faktor kad je zdravlje upitanju! razvijaj ti kinesku ekonomiju a nemoj svoju!
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?05.08.2012. u 21:55 - pre 141 meseci
Ne pocelo je i pre 80 ako ce mo tako.Uvek scenario kroji neko drugi a ovde se samo odradjuje dobar marketing od strane patriotske ekipe.
Ovde je glavna stvar sto nema odgovornosti.Svako ce da uradi sta hoce (sto partija odluci)i nece kasnije odgovarati.
Odakle bivsem guverneru (Jelasicu) vila od 2 mil.€.I jedan i drugi nisu odgovarali na koji nacin taj kurs je tako promenljiv u jednom danu.
Zaradili su mnogi bas zbog tih guvernera.A isto sto je bilo i 90 ih kada se sa legalnom kupovinom deviza republike otimale te devizne rezerve.
Da li si nekad bio u trezoru sa spakovanim bradonjama.hmm.To isto rade i sada.A da je evro platezna moc,sta bi onda bilo.
Jer din drzavni pa me pitas ili privatniku treba da gledam u dzep.
Citat:
da je izvoz samo ono sto drzavno-drustvene firme izvoze

Naravno da ne,ali me uzasno nervira uvoz recimo milke i ostalog djubreta sto nam serviraju.Nije valjda beli luk uvezen da bi seljaka naucili kako treba da se ponasa.
Mi smo nula,i nismo porebni nikome.Nema ovde nafte i zlata.Mi smo jedna smetnja na ovome prostoru i treba da se nasele novi.
Neko je pomenuo 1+1 je 2.Ne,treba da bude tri,jer tada je profit ostvaren i sa njime se placa.Isto tako i guverner je samo figura ako nema sa cime da raspolaze i usmerava.
 
Odgovor na temu

Odin D.
Mlađi referent za automatizaciju
samoupravljanja

Član broj: 37292
Poruke: 2549



+8370 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 03:06 - pre 141 meseci
Citat:
cika dacha: hoces da kazes da nas seljak nema prava na zaradu?

Ne, samo se pitam šta bi taj seljak rekao kad bi njega natjeravali da kupuje IMT-ov traktor po većoj cijeni nego što je John Deer-ov?
Valjda i naši radnici u industriji imaju prava na zaradu, zar ne? I oni su ljudi, isto kao i seljaci...
 
Odgovor na temu

574nk3
Software Developer
Freelance
Belgrade

Član broj: 38673
Poruke: 248
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+33 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 06:22 - pre 141 meseci
Citat:
Lavlja_Jazbina:Mi smo nula,i nismo porebni nikome.Nema ovde nafte i zlata.Mi smo jedna smetnja na ovome prostoru i treba da se nasele novi.

Zašto smo onda smetnja ako na ovom prostoru nema ničega?
 
Odgovor na temu

bigvlada
bgd

Član broj: 41095
Poruke: 325
46.240.145.*



+94 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 07:05 - pre 141 meseci
Citat:
2000. su bile male rezerve, manje nego danas, a koliko nam je bio dug ? Ako govorimo o performansama ekonomije moramo sve parametre uzeti u obzir, a ne potencirati samo ono sto se nama svidja. Ni ja ne kazem da tekovina realativno stabilnog dinara nije mala stvar, ali po koju cenu ? Samo je Soskic da bi ostvario proklamovanu stabilnost u dva kvartala ove godine potrosio preko pola milijarde deviznih rezervi da ocuva dinar, a mi smo se prosle godine natezali treba li ili ne prodati telekom za skoro iste pare !

Loše ti je poređenje. Treba da porediš devizne rezerve iz 1990. godine sa deviznim rezervama iz 2012. godine, tj. startne pozicije pre genijalne ideje da se deviznim rezervama kreditira privreda. Rezultat te ideje je oko 300 miliona dolara sa kojima smo dočekali 21. vek. Raditi istu stvar a očekivati drugačiji rezultat je odlika najblaže rečeno ne mnogo pametnih ljudi. Kako ono beše, Sankcije su izazov za našu privredu! (tm by SM)

ps. zaboravljaš da nam je londonski i pariski klub otpisao dobar deo dugova.

Citat:
Sto se tice razvojne banke koju i ja zagovaram, salzem se da je ona potencijalno veliki izvor korupcije, nepotizma i burazerovanja i da cela stvar moze naopako da krene. Medjutim, pogledajmo svetli primer nemacke razvojne banke KfW...


Ne može, nego hoće.To što je postavljen visokopozicionirani član partije (i to nije prvi put da se to dešava) za guvernera (i to sa gotovo nepostojećim radnim iskustvom što je skandal samo po sebi, pogledaj cv-je guvernera po Evropi ili bilo kojoj drugoj normalnoj državi) bi trebalo da ti bude dovoljan razlog. Svaki put kada je guverner bio stručnjak, nateran je da podnese ostavku jer alavoj vladi nije odgovaralo kako raspolaže deviznim rezervama.Posle ovog zakona, NBS više nije nezavisna institucija, svako ko tamo radi se može smeniti u zavisnosti od trenutne političke klime a ne rezultata rada.

Nesposobna privreda (čast izuzecima) ne gleda devizne rezerve kao sredstvo stabilnosti monetarnog sistema već kao gomilu para koju bi veoma rado uzeli da popune rupe u poslovanju. Davljenik se i za slamku hvata.

btw. Svetli primer ne koristi svetle evre iz svetlih deviznih rezervi.

Što se tiče poljoprivrede, smanjivati i na kraju ukinuti sve subvencije u roku od četiri godine. Kao što je uradio Novi Zeland. Polovina proizvođača im je propala (oni što su mislili da se metodama proizvodnje iz 19. veka može biti konkurentan), druga polovina je napredovala i posle par godina je država proizvodila više nego pre ukidanja subvencija. Mene čudi kako mi sa 1% navodnjavanih površina uopšte nešto izvozimo. Ono što država treba da uradi je da obezbedi što bolje uslove za poslovanje; u slučaju poljoprivrede to znači da revitalizuje mrežu kanala, kako DTD tako i drugih, i osmisli strategiju izgradnje novih kanala. Tada je na poljoprivrednicima da investiraju u proizvodnju (nabave uređaje za zalivanje) ili propadnu. Navući se na tuđe (državne) pare je jedan od najgorih oblika zavisnosti.

Ono što takođe nijedna vlada nije uradila (pa neće ni ova) je smanjenje administracije. Na primer, imamo glomazan i neefikasan obrazovni i zdravstveni sistem a na svakom popisu ima oko 300.000 stanovnika manje. Imati škole i nastavnike za par đaka/ambulantu i lekare za par pacijenata ili kupiti autobus koji će da ih razvozi?

 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 07:12 - pre 141 meseci
Citat:
574nk3: Zašto smo onda smetnja ako na ovom prostoru nema ničega?


Ma to je klasicna zvaka plebsa, ili ce sve da bude kao sto smo mi zamislili ili cemo da tantrumujemo i odnesemo svoje igracke, nek nam srce iscupaju nek nam oganj ugase, bla, bla, truc, truc. To je sve prica da se pokrije istina da smo nula i niko i nista svojom zaslugom, jer uvek je lakse optuzivati druge nego prilagoditi sebe.

Ako seljak ne mzoe da proda beli luk sem kroz protekcionizam onda nek ne gaji beli luk, gde pise da beli luk mora da se gaji ovde? Zasto ja moram da kupujem crvljivi "zdravi" domaci luk ako se meni svidja savrseno oblikovani bolesni luk. Uzas bre, svakome u ovoj zemlji moze da se nadigne da drugima odredjuje sta ce kupovati zarad svojih finansijskih interesa.

Citat:
Kobasa: Nestao je razlog zbog
koga si ziveo, sve je palo u vodu i onda sta da cinis? Da se ubijes? Posto ga "razlog za zivot" vise nema???


Onda nadje drugi razlog da zivi umesto da tera mene da kupujem ocajan namestaj da bi onn imao sta da radi. Kako mene nije pitao kad je birao svoju karijeru sasvim je psoteno i da ja ne snosim posledice njegovih odluka, ne?
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 07:39 - pre 141 meseci
Svakom svome.Ali mmix ja bih te zamolio da budes dosledan sebi,pa menjas auto na 3-4 godine,to isto radis sa namestajem,gledas sebe
godinama kako se naduvas sa zlatiborac-vijetnam mesom itd.Sve u fulu.Kako ces proci,mm videces da u kasi ima sve manje para,za auto si se zaduzio kao
i za ostalo ali onda dolazi posle zaostale rate kuc,kuc na door.Cao jedan manje,sa kuknjavom na ulici i novinarima.Ali,nisi u pravu,vestacki zivis.
Naravno samo sam karikirao neke delove iz tvog posta i nije licno.Nisam mislio da kupujes budjav luk i lebac ali svako je guverner u svojoj kuci sa finansijama.
Mogu da kupim sat od 1k,ali kazem sebi dobar ti je ovaj i od 200€,auto nov,ne moze i od 8k.I tako u nizu.Pa hocu da ulozim u neke dugorocne stvari,pa pocne
polako da se vraca ulozeno,pored troskova (plate,penzije) i sve krene sinusoidom na gore.
Mi evropi trebamo za magistralu i radnu snagu,ostalo su samo bajke da nesto vredimo.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 07:50 - pre 141 meseci
Zbog cega bih ja radio sve to? Vozim 8 godina star auto i koristim IKEA namestaj koji necu menjati dok ne propadne, ako budem menjao auto kupicu opet polovni jer se vise isplati sa obzirom na stanje na trzistu. Ja zivim u skladu sa svojim mogucnostima i za ono sto ne mogu da priustim ili trazim alternativu ili ODUSTAJEM (znam, sokantno).

Mi evropi trebamo za magistralu i radnu snagu jer za bolje i nismo, ali ne zato sto su oni to rekli/odredili vec zato sto smo sami sebe postavili u taj polozaj svojim mentalitetom/odlukama. Nigde evropa nije propisala da je Srbija zemlja sa 147 parafiskalnih nameta i drzava u kojoj je budzetski posao vrhunac uspeha u zivotu. Nego bi mi i jare i pare.


Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:14 - pre 141 meseci
^bigvlada

to sto ti kazes ja sve potpisujem ali kad bi se radilo o zemlji cija privreda odlicno funkcionise i koja nema deficit. Vec smo pricali da takvoj zemlji ni ne bi trebao politicki guverner i da je svakako to jedan od znakova da smo u vanrednom stanju pa shodno tome idu i vanredne mere.

Da li neko moze da sabere nasa 4 bivsa guvernera da objasne narodu zasto je izvrseno zaduzivanje sa deviznom odrednicom pri precenjenom dinaru ? To samo zanci da ni oni sami nisu verovali u dinar, a jos su ga drzali precenjenim time su sigurno izvrsili krivicno delo obmane javnosti.

Evo ja pozivam bigvladu da kaze sta bi on uradio, a ne samo da pronalazi zamerke onom sto sam ja rekao. Da nastavimo ovako da "branimo" dinar to samo znaci da cemo nastaviti da krnjimo te iste devizne rezerve za nista osim da se mozda pomogne duznicima i to kratkorocno dok i te devize ne nestanu, a onda svakako fajront.

Znaci ili:

1. nastaviti sa s3.14ckavanjem deviznih rezervi na "odbranu" kursa sto je nemoguca misija i za max godinu ipo zavrsavamo sa nulom
2. pokusati pametnije iskoristiti devize...
 
Odgovor na temu

dule_ns
Novi Sad

Član broj: 123863
Poruke: 257
194.247.212.*



+690 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:39 - pre 141 meseci
Citat:
Braksi: ...
Znaci ili:

1. nastaviti sa s3.14ckavanjem deviznih rezervi na "odbranu" kursa sto je nemoguca misija i za max godinu ipo zavrsavamo sa nulom
2. pokusati pametnije iskoristiti devize...


Samo jedno pitanje, šta ti misliš da će da radi novi guverner?
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:43 - pre 141 meseci
To je neodgovorno igranje sudbinama ljudi. Cena neuspeha te inicijative je sve ono o cemu drobimo u ovoj temi od prve strane. Ajmo stoga da pogledamo par detalja tog master plana:

1. Ko ce da ga sprovodi? No comment, to valjda ne mora niko ni da vam kaze

2. Kako ce se sprovoditi? Pumpanjem deviznih rezervi u solventnost propalih javnih preduzeca jer su sanse da privatni entitet emituje hartiju od vrednosti koju ce kupiti NBS verovatno jednaka verovatnoci da neko dobije posao na budzet bez clasntva u partiji.

I dalje mislis da je to dobra ideja? Da cemo na kraju ciklusa trosenja rezervi biti na nivou jedne Nemacke koja mzoe industrijskom proizvodnjom da brani svoj kurs?
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:46 - pre 141 meseci
Guvrner,narodna banka su oni koji bi trebalo imati veliku odgovornost jer su zaduzeni za deviznu politiku,banke su u njihovoj nadleznosti
,lizing kuce,kontrolise drustva za penzijske fondove,monetarna i devizna politika itd..Kome polazu racune,Narodnoj skupstini Srbije koja je
stastavljena od gladnih vukova,i koja nikog nije pozvala na odgovornost za agro banku,pa i tih milijardu ipo sa kojom je SOSKIC BRANIO KURS.
Citat:
Zbog cega bih ja radio sve to?

Pa ako si rekao da neces domace,ti kupuj to sto se uveze novo..Nemoj reci sad da je i polovno bolje od domaceg trulog.
Ti vozis i zivis u svojim mogucnostima,i dobar si guverner u svojoj kuci ali sa svojim novcem.Kako bi bilo da guverner odgovara sa svom
pokretnom i nepokretnom imovinom,uzimajuci i celu familiju.Sta mislis koliko bi se mudrica prihvatilo tog posla guvernera.
Tacno je da smo sebe stavili u ovaj polozaj svojim mentalitetom,a ovi koji daju lovu to i koriste.
Mali off.
Hoces da kazes da je u dokumentarcu tezina lanca sve laz ili je ipak istina..
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:53 - pre 141 meseci
@mmix
Citat:
Cena neuspeha te inicijative je sve ono o cemu drobimo u ovoj temi od prve strane.

Ne, od prve strane se ovde manipuliše nagađanjima npr. ovakvim:
Citat:
Kako ce se sprovoditi? Pumpanjem deviznih rezervi u solventnost propalih javnih preduzeca...

a naslov teme je posebna priča. Ova tema, kao što sam već napisao, nema veze sa ekonomijom već je podrška jednoj političkoj opciji.
Citat:
Da cemo na kraju ciklusa trosenja rezervi...

Ne odgovori ti meni, znaš li šta se desilo sa dinarima u vrednosti 1,3 milijarde evra?
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:55 - pre 141 meseci
Ti (ali ne daj se uvrediti, takva je i vecina plebsa) brkas uloge koje u ekonomiji imaju guverner NBS i izvrsna vlast. Nije uloga guvernera da odredjuje kurs, njegova uloga i jedina uloga je da stabilizuje rast i pad kursa koristeci devizne rezerve. To ima svoju cenu, u ovom slucaju milijardu i po. Ako mislis da je to skupo zamisli kolika bi steta po gradjane i privredu bila da svakog 1.og u mesecu pred placanje hipoteka kurs zbog spekulacija skoci na 220 ili 250. Znaci svakog meseca, svaki put u dzep spekulanata ide evro na evro. Koliko meseci b i proslo pre nego sto steta premasi milijardu i po?

Citat:
kalimero 011: a naslov teme je posebna priča. Ova tema, kao što sam već napisao, nema veze sa ekonomijom već je podrška jednoj političkoj opciji.


Ne, to je podrska zdravom razumu. Postoji razlika, steta sto je ne vidis. Mozda zbog svoje podrske jednoj politickoj opciji?
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.crnagora.net.



+1001 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 08:56 - pre 141 meseci
Citat:
Kobasa: Svaki put pozelim da se ne javljam vise, kad ono... Vidi ovoga...
Auhhh teBra... Kazi mi molim te koje supstance koristis? Hocu i ja malo.

Znaci, evo primera kako to izgleda: Radis npr. u fabrici namestaja i zivis za to sto radis(ti rece da tako treba)
onda lepo dodje kriza fabrika se zatvori (jer vise niko ne kupuje namestaj). I sta onda? Nestao je razlog zbog
koga si ziveo, sve je palo u vodu i onda sta da cinis? Da se ubijes? Posto ga "razlog za zivot" vise nema???

Prosto neverovatno do koje mere su nekima mozgovi isprani.
Zar jos uvek postoji neko ko misli da je neko drugi do te mere pGlu?


Uhvatio si se prilicno priglupog primera da ilustrujes svoje nerazumevanje toga sto sam rekao.

Pravu snagu (ekonomsku, industrijsku, pa i svaku drugu) cini istrajnost u drzanju kontinuiteta
u odredjenoj disciplini. Iako se ekonomski usponi padovi desavaju i tu i tamo na globusu, na duze
staze isplivava kvalitet koji se gaji predanoscu kroz generacije, ljubomornim cuvanjem tradicije,
ono sto ameri zovu ´live and die for´.

Mogu da pocnem da nabrajam (i da se ne zaustavljam do podne) proizvode, pocevsi od optike
Carl Zeiss iz Jene, preko svajcarskih satova, motocikala i drugih opstih mesta u potrosackom izboru.

Tradicija, naravno, ne garantuje mesto bas na samom vrhu top liste kvaliteta u bas svakoj sekundi
u stolecu, ali garantuje dugorocno prisustvo u samom vrhu marketa. Onde gde se ljudi dugorocno i
predano bave nekom delatnoscu, prilike za hvatanje prikljucaka sa trendovima vremena u toj disciplini
su uvek vrlo izgledne.



Tamo gde vrhunska vrednost postane puko posedovanje, i gde je rentijer veci baja od vrhunskog
zanatlije, tu srece nema. U takvim okruzenjima, gde je najbitnije posedovati, igra se igra oko toga
kako ce se na bilo koji nacin (pa i sraman, kradjom, muckom, prevarom, pa i ubistvom) docepati
para, pa makar i trajno ostetio sve oko sebe, blizu i siru zajednicu.

U pametnim zemljama su to na vreme shvatili, pa su sistemom poreza i regulacija jalovo sedenje na
gomili imovine (novac, vrednosni papiri, nekretnine) ucinili prilicno nezgodnim sportom gde niti mozes
da profitiras, niti mozes da godinama cak budes i u plusu. Sistem te jednostavno tera da stvaras
novo, a ne da gnezdis debelo doope na imovini svojoj ili babovoj, setas medju palmama, pevas slagere,
a da bi stvarao, treba da budes to cime se bavis....

...i da se vratim na tvoj primer: ako radis u fabrici namestaja, pa ta fabrika propadne, ti onda ne
sedis u istom mestu gde pokusavas da prezivis na aru okucnice sa kozom i tri kokoske, nego se skupis
sa jos par kolega majstora, pa otvoris svoju malu radionicu, koja nece praviti to sto se ne kupuje, nego
ces da izvidis sta je to sto ce da ide (a uvek nesto ide, mozda ne stilske garniture, ali ce mozda ici okviri
za prozore). Ako bas nista ne ide u tom tvom gradicu, svoj alat i radionicu stavis u torbu (ili natovaris na
prikolicu) pa put pod noge u susedno mesto gde fabrika namestaja jos radi, pa kad iscrpis susedne fabrike,
ides dalje. Kad ponestane u jednoj drzavi, ides u drugu, kad ponestane drzava, menjas kontinent ...zato
jer nisi svastar nego imas svoj licni identitet proizvodjaca namestaja, lika koji o tome sve zna, jer su ti taj
posao radili jos njih 5-6 u porodici. Na drugom kontinentu na kojem se zapatis, pocinjes da dovodis na stalne
ili sezonske poslove gomilu zemljaka. U neke kafane u Astoriji u NYC mozes gotovo po kalendaru da odes da
bi video oprostajnu veceru za zemljake koji se vracaju posle x meseci sezonskih poslova nazad kuci, donoseci
donoseci pare koje u zavicaju ne bi zaradili ni za pet do deset godina.

I naravno, posto volis i pratis to sto radis, neces cekati da ti drzava dekretom javi da su se pojavili nove
vrste drveta, farbi i lakova, nove alatke, nego ces da svaku crkavicu stedis da odes na sajmove i vidis sta
ce da se desava, pa makar ti svi u kuci imali najbednije moguce mobilne telefone.

Kad se tako misli i radi (pocevsi naravno od drzave koja ce svoja realna dobra te vrste da stiti pametnom
uvoznom politikom dokle god se to realno moze, kao i poreskim merama koje ti maksimalno oslobadjaju od
poreza sve sto si nabavio vezano za tu tvoju delatnost), onda nesto dobro moze i da se desi. Kao suprotan
primer imas sve sto se desavalo u Srbiji u poslednjih 15-tak godina, gde je nepotrebno ali brzo unisteno
dosta toga u cemu smo proveli dosta vremena i sa rezultatima bili mozda ne u samom vrhu, ali cesto
sa svojim prepoznatljivim mestom u potrosackom svetu, sve u slepom ubedjenju da su pare, a ne kvalitet
najbitnija stvar.


[Ovu poruku je menjao milanche dana 06.08.2012. u 10:23 GMT+1]
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 09:03 - pre 141 meseci
@mmix
Citat:
Ne, to je podrska zdravom razumu. Postoji razlika, steta sto je ne vidis.

Zdrav razum nalaže da se barata činjenicama, a ne nagađanjima...
Citat:
Mozda zbog svoje podrske jednoj politickoj opciji?

Nisam ja pokrenuo temu.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 09:15 - pre 141 meseci
Citat:
kalimero 011: @mmix
Ne odgovori ti meni, znaš li šta se desilo sa dinarima u vrednosti 1,3 milijarde evra?


Delom u dzepovima spekulanata i banaka ostvarno na kursnoj razlici, delom u masi dinara povucenoj sa trzista, najvecim delom u placanju trgovinskog deficita. Sto je opet bolje nego placanje trgovniskih deficita preko komercijalnih kredita.


Citat:
kalimero 011: Zdrav razum nalaže da se barata činjenicama, a ne nagađanjima...


Cinjenica broj 1: Imas piromana
Cinjenica broj 2: Upravo si mu dao kantu benzina i sibice

Da cekamo pozar ili cemo da nagadjamo sta ce da se desi? Preventiva ja uvek bolja od reakcije, a umesto vidjenog cinjenicnog stanja u preventivi koristimo analize, predvidjanja i iskustvo. AKo cekas empirisjke dokaze, kad ih budes dobio bolece te uvo za njih jer ces biti zauzet laktanjem sa babama za koricu hleba.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 09:38 - pre 141 meseci
^
Citat:
Delom u dzepovima spekulanata i banaka ostvarno na kursnoj razlici, delom u masi dinara povucenoj sa trzista, najvecim delom u placanju trgovinskog deficita.

Mislim da ti je jasno šta sam pitao i znam da znaš da su DINARI trebali da završe samo ovde:
Citat:
u masi dinara povucenoj sa trzista

Dalje:
Citat:
Sto je opet bolje nego placanje trgovniskih deficita preko komercijalnih kredita.

Ti sad ovde kažeš da je OK da se trgovinski deficit finansira iz deviznih rezervi i da se to uradi na taj način da se interveniše određenom količinom evra, a pri tome DEO dinara dobijenih u toj transakciji povuče iz opticaja?

Što se ovoga tiče:
Citat:
Cinjenica broj 1: Imas piromana
Cinjenica broj 2: Upravo si mu dao kantu benzina i sibice

moj problem sa ovom temom je samo u tome što znam da je jedan piroman samo zamenjen drugim, verovatno lošim, možda i gorim.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 09:42 - pre 141 meseci
MMIX,posto imas predloge kako preduprediti neke stvari.
Ti si guverner.
Sta radis,tvoj mandat 2 godine.
 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?06.08.2012. u 09:55 - pre 141 meseci
Citat:
mmix:
Ti (ali ne daj se uvrediti, takva je i vecina plebsa) brkas uloge koje u ekonomiji imaju guverner NBS i izvrsna vlast. Nije uloga guvernera da odredjuje kurs, njegova uloga i jedina uloga je da stabilizuje rast i pad kursa koristeci devizne rezerve. To ima svoju cenu, u ovom slucaju milijardu i po. Ako mislis da je to skupo zamisli kolika bi steta po gradjane i privredu bila da svakog 1.og u mesecu pred placanje hipoteka kurs zbog spekulacija skoci na 220 ili 250. Znaci svakog meseca, svaki put u dzep spekulanata ide evro na evro. Koliko meseci b i proslo pre nego sto steta premasi milijardu i po?

Citat:
kalimero 011: a naslov teme je posebna priča. Ova tema, kao što sam već napisao, nema veze sa ekonomijom već je podrška jednoj političkoj opciji.


Ne, to je podrska zdravom razumu. Postoji razlika, steta sto je ne vidis. Mozda zbog svoje podrske jednoj politickoj opciji?


a mozda i zbog tvoje podrske jednoj politickoj opciji ? Zar ti se ne cini da i tebe neko vidi kao pristrasnog ?

Sto se tice tvoje primedbe da bi pustanje kursa izazvalo pad dinara i haos medju duznicima (koji su vezani za evro STO JE OPET MASLO DOSADASNJE A NE BUDUCE ekonomske politike) ona stoji. Jedino sto u tvojoj racunici ne valja je sto nam nisi rekao kako mislis da beskonacno branimo kurs ? Zar imamo beskonacno deviznih rezervi ?

za dule-ns:

odabrace pod b), skoro 100% sam siguran.
 
Odgovor na temu

[es] :: Ekonomija :: Pad Soskica i poslednji cin povratka 90ih?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 79446 | Odgovora: 420 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.