Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Opet problem sa Retro pojacolom! :)

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: Opet problem sa Retro pojacolom! :)

Strane: 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 11824 | Odgovora: 104 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

branko_g
Merna tehnika i elektronika

Član broj: 159227
Poruke: 756
*.static-fiber.styrion.net.



+9 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)23.09.2008. u 07:22 - pre 189 meseci
Citat:
Mozda je napon problem?? +/-54V??


Pa naravno da je problem, tranzistori su za maksimalno 80V a ti imaš napajanje od 108V.
Jesi li uopšte pogledao Datasheet, posebno stranu 2, Diagram "Safe Operating Area".
Pri 80V tranzistori ne mogu da daju ni 30mA!
Znači nađi neki drugi transformator koji daje maksimalno +-40V, odnosno 2x28V naizmenično.
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)23.09.2008. u 12:08 - pre 189 meseci
Ne,nije maksimalno 80V,nego 140V koliko se ja secam! Upotrebio sam 2N3773 umesto 2N3772. Zasto bih isao na maksimalno +/-40V,kada je pojacalo projektovano za +/-48V??
@likson69
Stoji to da je toplota veca sto su blize tranzistorima,ali zar ne mislis da moze i da se pretera? Kao nesto se mislim,sta ako diode previse smanje struju??
@viktor1986
Gledao sam Legend semu,onu obicnu sa 4feta.. Izgleda prosto,mislim da bih imao i napajanje za to,ne znam samo jel bi trafoi imali dovoljno snage,Retro guraju do kraja,sta ti mislis?? Ali nemam iskustva sa fetovima..
 
Odgovor na temu

branko_g
Merna tehnika i elektronika

Član broj: 159227
Poruke: 756
*.static-fiber.styrion.net.



+9 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)23.09.2008. u 12:37 - pre 189 meseci
Citat:
Ne,nije maksimalno 80V,nego 140V koliko se ja secam! Upotrebio sam 2N3773 umesto 2N3772.

Ja mislim na pobudni par BD139/140 !
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)23.09.2008. u 12:44 - pre 189 meseci
E,pa to ne znam... Znam samo da mogu da daju vise od 30mA! Zato sto je pojacalo lepo radilo godinu i nesto dana,a mirna struja je bila podesena na 35-40mA,iako treba ja mislim oko 50mA,ali sam je ostavio nizu posto je pojacalo bilo dosta eksploatisano... Jedino da se javi konstruktor,da vidimo jel preveliki napon?! Sa +-40V ne bi imao ni blizu ovoliku snagu...
 
Odgovor na temu

branko_g
Merna tehnika i elektronika

Član broj: 159227
Poruke: 756
*.static-fiber.styrion.net.



+9 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)23.09.2008. u 14:40 - pre 189 meseci
Dule, očigledno ne mislimo na iste stvari.
Ja sve vreme mislim o pobudnim tranzistorima.
Evo okačiću i Datasheet od BD140 pa pogledaj na šta mislim.
U prinzipu postoje ČETIRI ograničavajuća faktora kod bipolarnih tranzistora:
-Maksimalna struja, ograničavajući faktor kod malih napona.
-Maksimalni napon, pri struji kolektora =0 !!!
-Maksimalna disipacija, proizvod struje i napona ako je kućište na 25°C.
-Sekundarni proboj, pri višim naponima je to ograničavajući faktor(kao u tvom slučaju),
Pogledaj u priloženom fajlu.
I to što ti "crkava" baš taj otpornik u kolu BD-a ukazuje na to da je tranzistor crko zbog prevelikog napona.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)23.09.2008. u 14:54 - pre 189 meseci
Znam ja sve to... Ali na drajverima sigurno nema svih 100V! I pojacalo je projektovano da radi na +/-48V,sto znaci da ce izmedju plusa i minusa 96V,sto opet premasuje 80V iz datesheet-a,zar ne? I mislim da cemo se sloziti i da cika Bora nije mogao da napravi toliku gresku pri projektovanju pojacala? Mada,mozda i ima istine u tome,mozda su zbog toga bile moje muke onolike pri prvom pravljenju.. Mogu ja da stavim i MJE340/350,to ce onda sigurno resiti taj deo problema! Bas bih voleo da se 10XB javi da vidim sta ce reci na ovo...
Ali nije mi zbog toga otisao otpronik,nego zato sto su se preko hladnjaka spojile baze oba drajvera,i zbog toga je BD140 povukao vecu struju i pregoreo otpornik.
Taman sam sve namestio da opet probam pojacalo,ali otisla mi baterija u instrumentu! Videcu da to negde kupim,pa da vidimo jel se greju pobudni tr..
 
Odgovor na temu

likson69
ne radim

Član broj: 163543
Poruke: 136
*.teol.net.



Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 07:42 - pre 189 meseci
Stoji to da je toplota veca sto su blize tranzistorima,ali zar ne mislis da moze i da se pretera? Kao nesto se mislim,sta ako diode previse smanje struju??
Mislim da je bolja varijanta da budu što bliže tranzistorima. Vjeruj nećeš pretjerati i previše smanjiti struju!
Ali ostavićemo nekom iskusnijem od mene da komentariše ovaj detalj. Pozdrav
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13045
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 08:23 - pre 189 meseci
Pa to je i dobro kad sklop za mirnu struju smanji istu, ne valja obrnuto!

Jedino nije dobro da mirna stuja bude isuvise mala, tada su pri malim signalima velika izoblicenja!

Znaci mirna struja treba da bude tacno onolika koliko AB klasa pojacavaca trazi!

Pozdrav zeoN_Rider
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

branko_g
Merna tehnika i elektronika

Član broj: 159227
Poruke: 756
*.static-fiber.styrion.net.



+9 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 09:35 - pre 189 meseci
Citat:
Znam ja sve to... Ali na drajverima sigurno nema svih 100V!

Grešiš, ovaj, grešiš silno sinko.
Naravno da imaš onaj napon koji trenutno imaš na izlazu kada slušaš muziku, a to može biti i 100V na pobudnim tranzistorima!
E sad, ja verujem da je gospodin Bora sigurno negde napisao u svom uputstvu za to pojačalo da se BD tranzistori koriste do napajanja tog i tog, a ako neko hoće da pravi pojačalo veće snage, treba da koristi te i te tranzistore(MJE..).
Potpuno sam sigurno da to stoji negde u dokumentaciji tvog pojačala, ali si Ti to prevideo, i vrlo verovatno zbog toga imaš
sve te probleme.
Mirna struja je od sekundarne važnosti i ja sam prilišno siguran da TO nema veze sa tim zašto ti "crkava" pojačalo.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13045
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 11:18 - pre 189 meseci
Slazem se, lepo u shemi pise BD ili MJE, mada Ja iskreno nesto ne volim te tranzistore kao drajvere.

Pre bih stavio MJ 15030/31 ili novije tipove 32/33.

Ja stavljam 2SA958 i 2SC1268 Sanken, njih imam podosta, pa sto bih komplikovao!

Pozdrav zeoN_Rider
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 13:38 - pre 189 meseci
@zeoN_Rider
Na to sam mislio,da mirna struja bude previse mala,pa da dodje do izoblicenja...
@branko_g
Nema takvog podatka nigde! To sigurno... I nema uopste dokumentacije da se koriste nizi i visi naponi... Pojacalo radi na +-48V sa drajverima BD139/140,to je dokumentacija. Pojacalo je jako staro i cela dokumentacija mu je ova sema. Ali moram da vam odam priznanje,ovaj problem se dugo razmatrao,zna to Zeon,i niko nije provalio sta je. Ali me cudi sto je pojacalo RADILO,kako to objasnjavate?
 
Odgovor na temu

branko_g
Merna tehnika i elektronika

Član broj: 159227
Poruke: 756
*.static-fiber.styrion.net.



+9 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 15:18 - pre 189 meseci
Citat:
Nema takvog podatka nigde! To sigurno...

Da u pravu si, našao sam i sam Borin sajt:
http://bas.elitesecurity.org/mojiprojekti1.html

Ali treba čitati i ono na dnu:
"Ako ste manje iskusni u gradnji audio uredjaja, preporucujem da pogledate neka uputstva u TUTORIJALIMA. "

Citat:
Ali me cudi sto je pojacalo RADILO,kako to objasnjavate?


Pa radilo je jer taj veliki napon na izlazu nije trajan, već prema izlaznoj snazi traje najviše nekoliko milisekundi.
U svakom slučaju je tranzistor teran izvan svojih specifikacija, a koliko može pod tim uslovima da radi stoji samo u zvezdama.
Znači :" Skini nogu sa gasa ako misliš da ti se motor ne razleti", iliti smanji napon napajanja.
 
Odgovor na temu

2006985
tomic stojan

Član broj: 107965
Poruke: 224
*.etf.bg.ac.yu.



+1 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 15:54 - pre 189 meseci
dule opet cackas gde ti nije mesto, upravu su ljudi, ti tranzistori nece moci, smanji napon napajanja ili nadji neke druge bitno je samo da su za veci napon i da su komplementarni, ostatak postupka znas.
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)24.09.2008. u 15:56 - pre 189 meseci
Treba citati,to stoji... Al je problem sto ovaj problem ni konstruktor nije video,a ne neko manje iskusan...
Probao sam opet sa BD.. Opet gori otpornik. Sad kad merim baze drajvera su u kratkom spoju.. A,ne znam kako,nemoguce je! Nisam uopste stavljao srafove,nego plocicu preko njih.. Kako sad moze to da bude u kratkom spoju?? Ne razumem! I plus ih sad merim,izgledaju mi ispravno.. BD140: C-E 649ohm C-B 647ohm E-B 653ohm,jel to dobro?? BD139: C-E 557ohm B-C 645ohm B-E 655ohm?? Izlazni su mi nesto cudni... Aj zamenicu sve tr,pa cemo videti.. Samo mi recite kako mogu da budu kratko spojene baze drajvera? Zamenicu ih sa MJE,ali dzabe kad su im spojene baze.. Time su prakticno spojeni kolektor izlaznog na strani BD139 i baza drugog izlaznog na strani BD140... Sta se tu dogadja?
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13045
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)25.09.2008. u 00:51 - pre 189 meseci
Spoj izmedju C i E ni u jednom slucaju ne sme da postoji,cak i na mernom podrucju od 200K.

Da li tranzistore meris skinute ili na stampi?, mislim da meris na stampi!

Pozdrav zeoN_Rider
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Aleksandar Đokić

Član broj: 13478
Poruke: 4793
93.86.114.*



+638 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)25.09.2008. u 01:12 - pre 189 meseci
osim u slucaju da polarises bazu, npr. da pipnes mokrim prstom crvenu (+) pipaljku i bazu, tad bi trebao da provede tranzistor, tako se i ispituje na kraju krajeva
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)25.09.2008. u 20:14 - pre 189 meseci
Branko,hvala,svaka cast. Zamenio sam sve tr.osim 2N3439,i sad ne gori otpornik,umesto BD sam stavio MJE... Izbacio sam jednu diodu da bi smanjio mirnu struju,i nista se sad ne zagreva... Osim! Ne mogu da nastelujem simetriju! Offset ide izmedju 500mV pa cak do 2V,okretanjem trimera nista ne dobijam. I otpornik 1k2 koji se nalazi tu se zagreva jako... Da nije problem sto sam umesto 1/2W stavio 1W,a umesto 1k6 1W,sam stavio paralelno 3k3 1/4W (nema nigde 1k6!)??
 
Odgovor na temu

viktor1986
Viktor Bradjan
Beograd, Palilula

Član broj: 69458
Poruke: 1361
93.86.36.*



+20 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)25.09.2008. u 21:08 - pre 189 meseci
Sto se tice simetrije,mozda bi bilo zgodno umesto otpornika od 1K izmedju baze i emitora 2N3439 staviti trimer od 1K,onda ne bi trebaju da bude problema sa podesavanjem simetrije?

Mada,treba obratiti paznju i na kondenzator izmedju B i C kod tog 2N3439 tj na njegovu vrednost...
http://www.mc.rs/mc-web-televizija.1498.html

Na pomolu velika pljačka: Kvadrat zemljišta kao četiri kilograma krompira, tvrde građani Borče i Ovče povodom eksproprijacija za potrebe gradnje mosta Zemun-Borča
 
Odgovor na temu

dule6491
Beograd

Član broj: 136466
Poruke: 1418
*.dynamic.sbb.rs.



+4 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)25.09.2008. u 21:38 - pre 189 meseci
Sta cu konkretno dobiti time? Voleo bih da mi to malo objasnis.. Ali,mislim da to ne bi resilo problem. Ne znam,deluje mi kao da ovde ima neki drugi problem,ne verujem da bi se otpornik grejao bezveze,nije to neki napon,verovatno bi pojacalo moglo da radi i sa dva volta na izlazu,samo da stavim kond... I da okretanjem trimera nista ne dobijam,to mi je cudno!
 
Odgovor na temu

branko_g
Merna tehnika i elektronika

Član broj: 159227
Poruke: 756
*.static-fiber.styrion.net.



+9 Profil

icon Re: Opet problem sa Retro pojacolom! :)26.09.2008. u 07:14 - pre 189 meseci
Sve govori o tome da ti pojačalo osciluje.
Taj 1k2 otpornik dobija preko 100µF/63V uvek pun izlazni napon i ako pojačalo osciluje normalno
je da se on i primetno greje.

Viktor wrote:
Citat:
Mada,treba obratiti paznju i na kondenzator izmedju B i C kod tog 2N3439 tj na njegovu vrednost...

Tačno, taj kondenzator služi za frekventnu kompenzaciju i ako nije dobro dimenzionisan onda može doći do samooscilovanja.
Taj "offset" koji meriš je verovatno samo jednosmerna komponenta mnogo većeg naizmeničnog napona koji imaš na izlazu,
nastala usled male nesimetričnosti pojačala.
Imaš li osciloskop da to i proveriš?
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: Opet problem sa Retro pojacolom! :)

Strane: 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 11824 | Odgovora: 104 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.