Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?

[es] :: Ostali hardver :: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?

[ Pregleda: 1175 | Odgovora: 17 ]

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

DeeJay
Vlada Dinic
Sokobanja

Član broj: 16953
Poruke: 262
*.ptt.yu.

Sajt: pivnicaada.blog.co.yu


Profil

icon Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 12:41

Radim kao Dj u jednom klubu pa im je crkao komp pa moram moje kuciste da secam i tu se javlja jedna nedoumica, zagrejan komp iznesem iz kuce, (napolju pada sneg)natovarim u (hladan) auto, odnesem u hladan klub, ukljucim ga, radi 6 sati bez prestanka, iskljucim pa opet napolje, auto, kuca... Da li jednog dana da ocekujem da se ne ukljuci...
pivnicaada.blog.co.yu
01.02.2005. u 12:41 

JogyII

Član broj: 29257
Poruke: 623
*.imtel.co.yu.



Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 12:50
da, resenje : ostavi ga jedno sat vremena ugasenog u klubu da se privikne na uslove, cak mozda vise zbog kondenzacije nego temperature

So Long, and Thanks for All the Fish


01.02.2005. u 12:50 

boki
Boris Prpic
Network Administrator, Loudworks MM Studio. Freelance..
Beograd

SuperModerator
Član broj: 2681
Poruke: 2196
*.vdial.verat.net.

Jabber: boki@elitesecurity.org
ICQ: 195245022


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 13:01
Mislim da nebi trebalo da mu smeta... sve komponente u njemu volu hladnocu
ॐॐॐॐॐ


Koristi Ceger !
01.02.2005. u 13:01 

Slobodan Miskovic
Slobodan Mišković
CSP, Stream Global Services
EU

SuperModerator
Član broj: 4967
Poruke: 4901
*.ftn.ns.ac.yu.

Jabber: stelanuova * gmail * com
ICQ: 68710308
Sajt: www.miskovic.net


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 13:02
MOje licno iskustvo je pozitivno, ja sam isto do pre godinu ipo radio kao Dj i nosi komp non-stop, i nikada nisam cekao da se ugreje ili privikne na temparaturu. Bio je neukljucen nekih 10-15 min dok se sve ne poveze i ne montira. NIsam imao nikakvih problema a komp i dan danas radi ko sat :) E sad sve zavisi kod kvaliteta komponenti ali generalno ne bi trebalo praktikovati takve shockove za komp...ako su komponente kvalitetne onda nece biti problema ali ako je makar jedna stvar nekvalitetna moze da prouzrokuje stetu...

[Ovu poruku je menjao STELLANOVA dana 01.02.2005. u 14:03 GMT+1]
01.02.2005. u 13:02 

JogyII

Član broj: 29257
Poruke: 623
*.imtel.co.yu.



Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 13:03
samo da podsetim da vise smeta kondenzacija nego nagla promena temperature

So Long, and Thanks for All the Fish


01.02.2005. u 13:03 

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 7920
*.sbb.co.yu.

Sajt: www.pcteldoo.co.yu


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 13:50
Da, ali ovo dvoje ide zajedno pa nije ni bitno sta vise smeta. Opasno je unosenje iz hladnog u toplo, sansa da ostanes bez kompjutera je u nekim slucajevima pola-pola, a prenosenje iz toplog u hladno nije narocito opasno.

[Ovu poruku je menjao Bojan Basic dana 01.02.2005. u 19:08 GMT+1]
Boze,
daj mi smirenost da prihvatim ono sto ne mogu da promenim,
hrabrosti da promenim ono sto mogu
i mudrosti da to dvoje razlikujem.
01.02.2005. u 13:50 

JogyII

Član broj: 29257
Poruke: 623
*.imtel.co.yu.



Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 13:52
Citat:
pctel: Opasno je unosenje iz hladnog u toplo, a prenosenje iz toplog u hladno nije narocito opasno.
sa ovim bih se slozio

So Long, and Thanks for All the Fish


01.02.2005. u 13:52 

Java Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 1910
82.117.206.*



Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 14:07
Znaš kako. Sve je to manje-više u domenu teorije. Brate, ako je kućište zatvoreno, slobodno nosi, pali, gasi, do mile volje. I samo cool.
01.02.2005. u 14:07 

cicika
Tijana Dojčinović
Zemun

Član broj: 24659
Poruke: 3105
195.252.80.*

Sajt: galeb.etf.bg.ac.yu/~dt000..


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 15:15
Izvini molim te, kućište može da bude i vakuumirano ali je i dalje metalno a znamo da metali nisu izolatori kako za struju tako nisu i za toplotu/hladnoću. Sa kompom je nekako kao sa ribicama (akvarijumskim) bitno je samo da se navikne na temperaturu prostorije u kojoj se nalazi i onda je OK. Maje-više specifikacije svih komponenata dozvoljavaju rad i na ižim temperaturama (par stepeni ispod nule).
Možda ne bi bilo loše da sa unutrašnje strane kućišta staviš nekakvu izolaciju kako termički šokovi ne bi bili toliko veliki. Nešto tipa onog anti-static sundjera koji dolazi sa matičnim pločama (tj. u pakovanju matične ploče).
Use The Force!
CicikatoR :o)
“Who said anything about slicing you up? I just wanted to carve a little Z on your forehead — nothing serious.”
01.02.2005. u 15:15 

boki
Boris Prpic
Network Administrator, Loudworks MM Studio. Freelance..
Beograd

SuperModerator
Član broj: 2681
Poruke: 2196
213.244.197.*

Jabber: boki@elitesecurity.org
ICQ: 195245022


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 23:22
To se nebi svidelo kompu za vreme rada....
ॐॐॐॐॐ


Koristi Ceger !
01.02.2005. u 23:22 

cicika
Tijana Dojčinović
Zemun

Član broj: 24659
Poruke: 3105
*.dialup.sezampro.yu.

Sajt: galeb.etf.bg.ac.yu/~dt000..


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?01.02.2005. u 23:29
Možeš li da objasniš zašto umesto što si samo prokomentarisao. Ja ne nalazim nijedan razlog osim zagrevanja medjutim sa dobrim kulerom tamo gde mu je mesto išta mu ne bi bilo. Iz ugla elektronike, elektrostatike... čega god... nema nikakvih problema. Veći problem je paljenje na ispod 15C. (mislim na temperaturu komponenti ne na temperaturu prostorije).
Use The Force!
CicikatoR :o)
“Who said anything about slicing you up? I just wanted to carve a little Z on your forehead — nothing serious.”
01.02.2005. u 23:29 

boki
Boris Prpic
Network Administrator, Loudworks MM Studio. Freelance..
Beograd

SuperModerator
Član broj: 2681
Poruke: 2196
213.244.197.*

Jabber: boki@elitesecurity.org
ICQ: 195245022


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?02.02.2005. u 00:03
Normalno da mislim na zagrevanje... Ako to bude radio pod obavezno mora da ubaci bar jos 2 ventilatora. U komp-u ima dosta konponenti koje emituju dosta toplote a za hladjenje se oslanjaju na slobodno strujanje vazduha (opticki uredjaj, HDD, RAM)
ॐॐॐॐॐ


Koristi Ceger !
02.02.2005. u 00:03 

cicika
Tijana Dojčinović
Zemun

Član broj: 24659
Poruke: 3105
*.dialup.sezampro.yu.

Sajt: galeb.etf.bg.ac.yu/~dt000..


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?02.02.2005. u 00:19
Ah... sad vidim da nisam dovršila misao do kraja. Dovoljno bi bilo da to stavi kao što se stavlja zvučna izolacija, na bočne strane kućišta. Nikako napred i nazad.

Moraću da pazim ubuduće...
Use The Force!
CicikatoR :o)
“Who said anything about slicing you up? I just wanted to carve a little Z on your forehead — nothing serious.”
02.02.2005. u 00:19 

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 7920
*.sbb.co.yu.

Sajt: www.pcteldoo.co.yu


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?02.02.2005. u 00:43
Citat:
Veći problem je paljenje na ispod 15C.

Ovo sam licno probao jednom prilikom. Oko 30% elektronike je stradalo u prvih par minuta rada na temperaturi oko -10C.
Boze,
daj mi smirenost da prihvatim ono sto ne mogu da promenim,
hrabrosti da promenim ono sto mogu
i mudrosti da to dvoje razlikujem.
02.02.2005. u 00:43 

bakiman
Bane Vuchic

Član broj: 21588
Poruke: 1520
*.beotel.net.



Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?03.02.2005. u 23:49
JA sam palio komp na 5C i sve je bilo Ok, samo što je on i bio u toj prostoriji.
Dakle, problem je kondenzacija, a ne temp. poslušaj lika iz 1og posta.
03.02.2005. u 23:49 

StORM48
BG

SuperModerator
Član broj: 22809
Poruke: 6082
*.beotel.net.



Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?04.02.2005. u 22:29
Evo malo argumenata...

Osim kondenzacije koju ste svi pomenuli kao neprijatelja elektronike uopšte (nesporno), postoji i problem sa mehaničkim delovima. Prvo, današnji diskovi, koji umesto standardnih kugličnih ležaja koriste fluidne parnjake, imaju problem kada je temperatura ispod propisane, jer se viskozitet fluida (neka vrsta sintetičkog ulja) smanjuje i time pogoršava mehaničke osobine, a samim tim drastično smanjuje radni vek komponente. Mnogo veći problem bi mogao biti aktuator, koji u tom smislu još više zavisi od mehaničke pokretljivosti, te je lako zaključiti zašto nije predviđen za rad u nehumanim (da ne kažem "nekompjuterskim") uslovima.

Naravno, sama kondenzacija na platerima je još zanimljivija, tako da me ustvari i čudi sve ovo razglabanje "smeta mu - ne smeta mu".

Napajanje je samo vrh brega - kada je u smrznutom stanju, problemi variraju od prostog NEuključivanja (najčešće), ali ume da poprimi i zanimljiviji oblik - "polumrtvo" (ili "poluživo", kako ko voli) stanje, kada dobar deo komponeti zaboravi da se probudi idući put. Naravno, ovo su izuzetni slučajevi, ali ne i nemogući. Imao sam prilike da sopstvene podatke spasavam sa kompjutera koji je podvrgnut takvom tretmanu, u kancelariji koja se ne greje noću. Zato je moj savet: "Man'te se ljudi ćorava posla i podgrejte kompjuter pre konzumiranja".

Pozdrav
04.02.2005. u 22:29 

cicika
Tijana Dojčinović
Zemun

Član broj: 24659
Poruke: 3105
*.dialup.sezampro.yu.

Sajt: galeb.etf.bg.ac.yu/~dt000..


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?04.02.2005. u 23:03
Citat:
Napajanje je samo vrh brega


A ume i žestoko da zabruji ako mu je hladno. Kod mene se to dešava na oko 15C u sobi.

Use The Force!
CicikatoR :o)
“Who said anything about slicing you up? I just wanted to carve a little Z on your forehead — nothing serious.”
04.02.2005. u 23:03 

DeeJay
Vlada Dinic
Sokobanja

Član broj: 16953
Poruke: 262
*.ptt.yu.

Sajt: pivnicaada.blog.co.yu


Profil

icon Re: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?07.02.2005. u 13:06
Hvala vam ljudi, nisam znao da pomazete, ne stizu mi obavestenja na e-mail... A moje kuciste ima veeeliku rupu sa mrezicom sa strane (zbog hladjenja) uz to i plavu ultra bright LED unutra i sve mu to daje fancy look, ali izgleda nije dobro za adaptaciju... Kondenzacija mi na pamet nije padala, i tek sam sad primetio da je kuciste spolja (s' oprostenjem) ovlazilo :-) Usro sam se i sad ne znam sta cu, nosicu ga u nekoj debeloj torbi, cekacu, itd. Tanx people!
pivnicaada.blog.co.yu
07.02.2005. u 13:06 

[es] :: Ostali hardver :: Da li valja kuciste prenositi toplo - hladno?

[ Pregleda: 1175 | Odgovora: 17 ]

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.