Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Legalni besplatni programi za PCB

[es] :: Elektronika :: Mikrokontroleri :: Legalni besplatni programi za PCB

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 29677 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
95.180.61.*

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB08.02.2012. u 19:36 - pre 148 meseci
> 10 komada dvoslojna 3.8 dm2 je 1490.00 po komadu + min 30 €
> 10 komada dvoslojna 2.6 dm2 je 1160.00 po komadu + min 30 €

to je dakle ~14600 din za 10 plocki sa 10 milsa limitom, dakle neki dinar ispod 180$ (za ovu manju plocu)

kinezi prave 10kom 20x20cm plocicu (dakle 4dm2 ali je cena za 15x20 ista tako da svejedno imas "otpatke") za 130$, dakle 50$ manje (iliti EI je 40% skuplji) sa 6/6 limitom (mnogo bolje od 10/10!!) .. i HASL zavrsnim radovima + 50% e-test. Ako hoces 100% e-test i ENIG (pozlata) onda je to 155$ dakle i dalje jeftinije od EI-a a poprilicno sam siguran da je kvalitetnije (osim ako e-i ne radi mehanicko e-testiranje svih tacki na pcb-u i ENIG zavrsnu obradu?) ... tako da usteta da manjoj ploci je velika, a na ovoj vecoj jos znacajno veca.

Ono sto moram da primetim je da usteda nije ni blizu kao na 5x5 i 10x10cm plockama koje su bas jeftine (10$ i 25$ za 10kom) tako da se isplati podeliti projekat u manje 10x10cm plocke i vezati ih konektorima nego raditi jednu 20x10 plocicu (10x10pcb je 25$ 10kom a 10x20 je 70$ 10kom) ... kinezi naravno ne naplacuju nikakve dodatne pare za "dokumentaciju" .. podrazumeva se solder mask i silk screen sa obe strane. Dodatna kinta je jedino ako hocete lot lak neke "posebne boje" (default je zelena)

u svakom slucaju, mislim da je ovde najbitnije vreme. Kinezi salju pcb-e za 2-5 nedelja, EI verovatno za dan dva ... ove plocke u EI (ove velike) uopste nisu dovoljno skuplje da bi se isplatilo cekati 5 nedelja kada je posao u pitanju, doduse ako se zna da ce trebati vise plocki i ako je dizajn istestiran, na vece kolicine se kinezi opet isplate

no odosmo sa teme, koga zanima neka pogleda: http://www.seeedstudio.com/dep...b-service-p-835.html?cPath=185 ja ih koristim i prezadovoljan sam .. za 4 layer-a za sada kinezi nisu resenje, tj za sada ima jedino 5x5cm 4 layer ponuda za 65$ ali je vrlo limitirana ponuda, jedino HASL, sto je za 4layer plocu malo bez veze (ocekivao bi ENIG), mechanical tolerance od 0.08mm mi je opet za 4layer malo veliki, ne znam, nemam dovoljno iskustva sa 4layer da bi komentarisao, ali ko sto rekoh, ima i to .. 5x5cm (ili manje) 65$ za 10 komada
 
Odgovor na temu

Brelak
Nis

Član broj: 131174
Poruke: 227
92.60.239.*



+3 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB26.02.2012. u 12:32 - pre 147 meseci
Ja sad gledam neki tutorial na YT za EAGLE, svidja mi se dosta kako je odradjen, uglavnom je sve logicno. Dobro je sto ima mali milion biblioteka, "junction" alat je tu da osigura mesto spajanja provodnika. Ne valja sto je jedan od limita 10 x 8 cm velicina plocice koja se radi, pored toga da ne moze multilayer. On inace jeste besplatan kao freeware, ali potpuno neupotrebljiv ukoliko treba da se pravi nesto namenjeno prodaji. Non-profit verzija... Tako da mu dodje skoro isto kao i altium... KiCAD mi se uopste ne svidja, taj ko ga je pravio je mozda dobar programer ali instrukcije o tome kako treba da izgleda program i kakve funkcionalnosti treba ima je dobijao putem dimnih signala.
 
Odgovor na temu

ZAS011
Uzgajivač šargarepe izakuće
Vanuatu

Član broj: 288510
Poruke: 4543

ICQ: 8713400
Sajt: www.justfuckinggoogleit.c..


+530 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB26.02.2012. u 17:41 - pre 147 meseci
Za razliku os KiCAD-a meni je Eagle totalno van svih logika.
--
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
 
Odgovor na temu

goran_68

Član broj: 89012
Poruke: 932
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+81 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB26.02.2012. u 19:34 - pre 147 meseci
OK je KiCAD samo je prelazak na nesto drugo uvek tezak pa to smara. Kad legne i kad steknes rutinu sasvim je svejedno. Na zalost ja tu rutinu jos nemam ali bice valjda...
gorankg
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.31.24.217.adsl2.beograd.com.

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 00:23 - pre 147 meseci
jeste prelazak smor, i jeste rutina bitna, zato kada kreces da ulazes vreme i nerve i .. u sve to treba da osmislis sta ti se najvise isplati ...
- da ulozis vreme i nerve u eagle, steknes rutinu i da ne mozes da uradis 4slojnu plocu ili plocu vecu od 10x8, a krekovane verzije ne rade, imaju bagove, nece generisu ovo i ono kako treba ..
- da ulozis vreme u kicad, steknes rutinu i imas free, open source alat bez limita koji ce se razvijati sigurno brze nego eagle ali jos uvek nije na eagle nivou (no vrlo ce ga verovatno stici za godinicu ili dve)
- da ulozis vreme u nesto tipa designspark koji nije open source ali je na istom (ili visem) nivou kao eagle a bez limita a isto dzabe

meni eagle u bilo kojoj varijanti ne igra .. apsolutno je gubljenje vremena .. eagle se vadi samo na to sto je pre 10 godina bio jedini dzaba alat koji je "radio" .. i zato ima puno ljudi koji su pre 10 godina ulozili vreme i energiju i sad im se ne menja, ako pocinjes danas, pogledaj malo okolo, ako uzmes u obzir koliko eagle dugo postoji i koliko ga ljudi koristi, to je mnooogo los alat, posle ovoliko godina trebalo bi da nema decije bolesti a i dalje je prilicno nelogican i tesko upotrebljiv alat
 
Odgovor na temu

Brelak
Nis

Član broj: 131174
Poruke: 227
*.entercom.co.yu.



+3 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 09:51 - pre 147 meseci
Ma to mi je mnogo cudno, krenuo sam skoro paralelno da radim KiCAD i EAGLE, uz video tutorial EAGLE je toliko lak za koriscenje da je to smesno. KiCAD gledam i ne znam sta bi da mu radim. Toliko se opirem da napustim svet Altiuma na kojem sam godinama radio, strasno. Na kraju cu u paint-u da radim. Imate li onda vi preporuku za neki tutorial KiCAD-a?
 
Odgovor na temu

ZAS011
Uzgajivač šargarepe izakuće
Vanuatu

Član broj: 288510
Poruke: 4543

ICQ: 8713400
Sajt: www.justfuckinggoogleit.c..


+530 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 10:00 - pre 147 meseci
Cini mi se da imas tutorijal na sajtu u .pdf ili:

http://kicadlib.org/Fichiers/KiCad_Tutorial.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=rkQ0nVX1q1k
http://kicad.sourceforge.net/wiki/DE:Mini_tutorial

google cini cuda
--
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.31.24.217.adsl2.beograd.com.

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 10:08 - pre 147 meseci
ubedljivo najbolji tutorijal po meni: http://teholabs.com/knowledge/kicad.html

za 10min savladas sve sto ti je bitno da znas o doticnom alatu

da li si overio designspark? nije open source i ne radi na linuxu ali je mocna alatka
 
Odgovor na temu

Brelak
Nis

Član broj: 131174
Poruke: 227
*.entercom.co.yu.



+3 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 10:52 - pre 147 meseci
ej nisam, ali vidim da cesto pominjete, stavi link pa da probam i to. evo linka za EAGLE tutorial ako se nadje neko kome treba, tvrdim da je dobar tutorial! http://www.youtube.com/watch?v=4xjjahxMapc&feature=related
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.31.24.217.adsl2.beograd.com.

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 11:04 - pre 147 meseci
http://www.designspark.com/theme/designspark-pcb

mnogo je dobar alat, to je deo jednog veoma velikog profesionalnog alata.. isto kao sto element14 (farnell) gura Eagle, tako ove guraju RS-Components i Allied Electronics. SKROZ je free, ima sve opcije (3d, autoruter ..), ima veliku bazu elemenata, postaje EXTRA popularan u hobbi okruzenju (digilent ih gura takodje, chipKit challenge ide na designSpark-u ..) ... pritom moze da importuje eagle fajlove !!

zahteva "aktivaciju" sto je pdim, ako neces da dajes svoj mail, napravis temp negde neki account, das njega, posalju ti tamo activation, i to je to, nema dalje da brines .. sve radi extra

pre svega, pogledaj video :D
http://youtu.be/49ICrEQrNAY


 
Odgovor na temu

_str_

Član broj: 53798
Poruke: 878
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 13:21 - pre 147 meseci
Designspark je ok, ali skrolovanje crteza na pcb-u je jaaako sporo i pri tom guta resurse cpu-a. Mozda je do mog racunara a mozda i nije...
Kod ovakvih alata mi je bitno da 'radi' srednji taster od misa, zoom+- na tockic, a tasterom prevlacenje preko ekrana. KiCAD je jedan od retkih programa koji ovo nema i jedan od razloga zasto ga ne koristim.
Za linux gEDA je sasvim upotrebljiv, malo je problem dok se ne savlada upotreba ali i za njega postoje video tutorijali tako da... jos jedan upotrebljiv program.
__*__
*___*
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.com
Via: [es] mailing liste

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 13:45 - pre 147 meseci
cudno, meni designspark radi super brzo i to pod virtualnom masinom :) .. srednji taster drag, tocak zoom .. (da kicad tu smara extra) ... gEDA je nezgodan do bola, schematic je super ali pcb ... mila majko .... i isto kao kicad, fali back annotation, cak su i forward annotation-i prilicno traljavi .. objasnjenje developera je "radi na semi dok ne zavrsis, i kada skroz zavrsis semu pici pcb, ako menjas semu svejedno radis pcb ispocetka" ... kada mi je to reko, jedva sam se suzdrzao da ga ne oteram pred 200 ljudi u sali u tri lepe ...
 
Odgovor na temu

Odin D.
Mlađi referent za automatizaciju
samoupravljanja

Član broj: 37292
Poruke: 2549



+8370 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 13:49 - pre 147 meseci
Citat:
_str_: Kod ovakvih alata mi je bitno da 'radi' srednji taster od misa, zoom+- na tockic, a tasterom prevlacenje preko ekrana. KiCAD je jedan od retkih programa koji ovo nema

Vrlo iritirajuce za rad, zato sam ga ja u proslom pokusaju deinstalirao nakon 2 min cim sam to provalio.
Mada od skoro cituckam tu i tamo da ima neki scrool zoom koji centrira na polozaj strelice od misa, sto je ok ako su bar to sredili (slican zoom ima AutoCAD i meni licno vrlo odgovara, ako je to konacno tako uradjeno). Mozda probam danas danas da vidim kako izgleda.

Inace, svaki od ovih ovdje spomenutih kvazi-besplatnih alata ima nekih musica, bug-ova i iritanata. Samo je pitanje vremena da li cete na njih naletiti prije ili kasnije, tako da uvijek u rezervi treba imati na nekom papiricu zapisano nekoliko socnih psovki za svaki slucaj.

EDIT:
Citat:
jedva sam se suzdrzao da ga ne oteram pred 200 ljudi u sali u tri lepe ..

Da, to je to... vidim sad da si me pretekao... :)
 
Odgovor na temu

goran_68

Član broj: 89012
Poruke: 932
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+81 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 13:55 - pre 147 meseci
Zoom +- radi na tockicu misa u verziji koju ja imam
Version: (2012-01-19 BZR 3256)-stable


gorankg
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.31.24.217.adsl2.beograd.com.

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB27.02.2012. u 16:22 - pre 147 meseci
sa kicadom i gedom zoom nije problem... tocak radi ..

sa kicadom je problem PAN ... ocu da uvatim srednjim tasterom i da panujem, ali to ne radi (a bogami posle 30 min bauljanja po sorsu mi je prvo pripala muka kako je pisan sors :( a drugo nisam nasao kako da implementiram pan na srednje dugme) ... sad to centriranje na pacova nije losa ideja ali ..

kicad sledi istu filozofiju kao gEDA (zavrsi semu pa pravi pcb) ali je ipak tu mnoooogo slobodniji, dakle promene na semi se relativno lako salju na pcb ... jeste procedura glupava ali radi ... dakle menjanje konekcija, dodavanje cipova .. to sve sljaka, dakle forward annotation radi ok (za razliku od geda gde ni to ne radi ok) ... najveci problem mu je back annotation, dakle ako hoces na pcb-u da nesto promenis i da vratis to nazad u semu, to sa geda/kicad mozes samo da sanjas... doduse ni u eagle ne mozes 99% tih stvari da uradis (u proteusu, altium-u, or-cad-u .. ti mozes na primer u pcb editoru da kazes da hoces da swapnes gateove na nekom kolu i on ce automatski da vrati taj info nazad u semu i neki invertor koji je bio U10:A ce da postane U10:B ili cak U12:C i slicno, takodje mozes i drasticnije promene da uradis, da prebacis da neki net ne ide na pin8 na U10 nego recimo na pin12 sto je idealno kada radis sa CPLD, FPGA ili recimo pic24F koji moze da veze perferiju na bilo koji pin te sebi mozes 100 puta da olaksas rutiranje, ili recimo kada pravis breakout pa ti je bas svejedno koji je raspored pinova na hederu a ako zamenis mesta na 2 pina dobijes lakse rutiranje .. i slicno .. to ni geda ni kicad ne mogu, al ne moze ni eagle tako da ...)

mene kod geda, iako je odlican alat, mnogo brzi, bolji sors, od kicad-a, ne nervira toliko nedostatak funkcija, kada bi znao da se na njima radi i da su planirane za "nekad", vec to sto neke neophodne funkcije nece nikad biti implementirane zato sto ljudi koji vode projekat misle da su popili svima mozak i da samo oni znaju kako treba .. i oni ce sad da nas nauce kako se projektuje elektronika i da "mi treba 10 puta da razmislimo o semi pre nego krenemo da pravimo pcb" ... u 21. veku kada se pcb pravi za dolar jeftinije mi je da prodjem 10 iteracija pcb-a da dodjem do resenja nego da izgubim mesec dana simulirajuci kolo u glavi ... no .. cest la vie ... zato ja ne koristim geda .. kicad kao sto rekoh nije u tom fazonu, oni nemaju sve funkcije ali HOCE da ih implementiraju ... i sve su vec planirane samo .. vreme, novac ..

 
Odgovor na temu

rsinisa
Siniša Radanočević
Smederevo

Član broj: 2716
Poruke: 1586
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+321 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB07.03.2012. u 21:56 - pre 147 meseci
Australijanac dao svoje prve utiske o KiCAD-u i DipTrace-u.
http://www.eevblog.com/episodes/
Probao sam DesingSpark na brzu brzinu i nisam nešto oduševljen (verovatno treba odvojiti više vremena), a čini mi se da je DipTrace mnogo upotrebljivi. Probaću ovih dana i njega, mada izgleda da ne radi eksport gerbera kod besplatne verzije.

Pozdrav.
Sinisha
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.31.24.217.adsl2.beograd.com.

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB07.03.2012. u 22:25 - pre 147 meseci
da, to cini diptrace prilicno neupotrebljivim za rad ... bez gerbera je nemoguce odraditi plocke profi, ali ako sam ja dobro svatio diptrace i designspark su osakacena verzija istog programa!!
 
Odgovor na temu

rsinisa
Siniša Radanočević
Smederevo

Član broj: 2716
Poruke: 1586
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+321 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB08.03.2012. u 09:30 - pre 147 meseci
Odgledah upravo video tutorijale za DipTrace i deluje veoma moćno, ali i komplikovano. Probao sam export gerbera i radi bez problema - australijanac je probao na 300 pina verziji da odradi export ploče sa preko 700 pinova i moguće da mu zato nije dozvolio.
U skladu sa ovime što piše na njihovom sajtu
http://www.diptrace.com/nonprofit.php
zatražio sam licencu za 500 pinova, 2 sloja i dobio malo pre! Sve u svemu, mislim da ću ozbiljnije da se pozabavim ovim programom.

Citat:
bogdan.kecman:ali ako sam ja dobro svatio diptrace i designspark su osakacena verzija istog programa!!

Ne bih znao, ali ovo piše na DesingSpark sajtu:
This is not a cut down version of an expensive product or one with a time limitation on license.

Pozdrav.
Sinisha
 
Odgovor na temu

bogdan.kecman
Bogdan Kecman
"specialist"
Oracle
srbistan

Član broj: 201406
Poruke: 15887
*.31.24.217.adsl2.beograd.com.

Sajt: mysql.rs


+2377 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB08.03.2012. u 09:57 - pre 147 meseci
da, ne priznaju :D .. ali

EasyPC / Pulsonix i DesignSpark sve pravi ista firma koja se zove WestDev

EasyPC i Pusonix su "profi" alati a DesignSpark je free alat. On se ne reklamira kao "osakacen EasyPC" ali je bas to. DesignSpark jeste zaseban source tree, ali ga prave isti ljudi, koriste se delovi tamo vamo i slicno ... naravno DesignSpark ima format fajlova koji je potpuno razlicit (i ne ume import/export za easyPC) ... Inace DesignSpark sponzorise RS components (kao sto Eagle sada ima Farnell/element14 za vlasnika ..)

Ja koliko sam ga probao bio sam vrlo zadovoljan

DipTrace nisam probao - cuo sam od nekoliko ljudi da je "more polished" nego DesignSpark, ali DesignSpark ima 2 prednosti
- skroz dzaba (diptrace ima limit na broj pinova)
- import Eagle fajlova

u svakom slucaju, probati sve pa odluciti .. javi kakva su ti iskustva sa diptrace .. meni je na zalost 500pina mnogo nizak limit, stavim 208pina fpga, 104 pina mcu i nemam za perferiju :( .. tih 500 pina se mnogo brzo potrosi kada trosis velike mcu-e i male fpga/cpld cipove :( znam zato sto sam koristio PROTEUS sa 500 pina limitom .. tako da ja pokusavam da nadjem neki free program bez limita da radi posao .. progutacu neku nelogicnost i neku nestabilnost da bi dobio dobru alatku, za sada mi DesignSpark deluje kao dobro resenje, mada daleko od toga da sam zadovoljan (i dalje ga poredim sa komercijalnim proteusom i altiumom)
 
Odgovor na temu

rsinisa
Siniša Radanočević
Smederevo

Član broj: 2716
Poruke: 1586
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+321 Profil

icon Re: Legalni besplatni programi za PCB08.03.2012. u 11:26 - pre 147 meseci
Ma ja uspešno koristim prastati Protel 2.71 (kroz Wine), ali obzirom na neke planove trebaće mi nešto legalno što nije skupo, a radi dobro na linuxu.
DesignSpark ne radi kroz Wine pa sam morao da instaliram Virtual Box, a moj računar nije baš "svež" pa to ne radi baš glatko, ali nije nepodnošljivo.
DipTrace radi kroz Wine, ali ne radi 3D prikaz, što meni i nije nešto naročito potrebno obzirom da u starom Protelu to nema, a nisam primetio da mi fali :) . Ima još nekih detaja u programu koji ne rade kroz Wine kao na Windowsu, ali može da se navikne. 500 pinova mi je za sada sasvim OK, a ako mi se program svidi i bude potrebe... pa, odvojiti neku paru i ne bi trebalo da bude strašno - na kakve sam sve gluposti dao pare, ovo deluje kao pametna investicija.

Pozdrav.
Sinisha
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Mikrokontroleri :: Legalni besplatni programi za PCB

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 29677 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.