Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Asterisk, predlog za maticnu plocu.

[es] :: VoIP :: Asterisk, predlog za maticnu plocu.

[ Pregleda: 2495 | Odgovora: 6 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

NulaNula

Član broj: 293380
*.mbb.telenor.rs.

icon Asterisk, predlog za maticnu plocu.10.11.2011. u 13:50 - pre 150 meseci
Ako neko ima preporuku za maticnu plocu, koja radi kvalitetno pod Asteriskom, ja bih bio zahvalan da cujem predlog.Shvatio sam da moze da se javi problem (verovatno i vise problema), ako VoIP kartica deli IRQ, u vidu jednosmernog audia.Hvala.

Odgovor na temu

DusanSukovic
Dušan Šulović
Na krevetu

Član broj: 35637

Sajt: www.MotoBoem.RS

+460 Profil

icon Re: Asterisk, predlog za maticnu plocu.29.01.2012. u 21:14 - pre 148 meseci
Citat:
NulaNula: Ako neko ima preporuku za maticnu plocu, koja radi kvalitetno pod Asteriskom, ja bih bio zahvalan da cujem predlog.Shvatio sam da moze da se javi problem (verovatno i vise problema), ako VoIP kartica deli IRQ, u vidu jednosmernog audia.Hvala.

Iz knjige Asterisk: The Future of Telephony

(for fair use)

2.1.3. Choosing a Motherboard
Just to get any anticipation out of the way, we also cannot recommend specific motherboards in this book. With new motherboards coming out on a weekly basis, any recommendations we made would be rendered moot by obsolescence before the published copy hit the shelves. Not only that, but motherboards are like automobiles: while they are all very similar in principle, the difference is in the details. And as Asterisk is a performance application, the details matter.

What we will do, therefore, is give you some idea of the kinds of motherboards that can be expected to work well with Asterisk, and the features that will make for a good motherboard. The key is to have both stability and high performance. Here are some guidelines to follow:

The various system buses must provide the minimum possible latency. If you are planning a PSTN connection using analog or PRI interfaces (discussed later in this chapter), the Digium Zaptel cards will generate 1,000 interrupt requests per second. Having devices on the bus that interfere with this process will result in degradation of call quality. Chipsets from Intel (for Intel CPUs) and nVidia nForce (for AMD CPUs) seem to score the best marks in this area. Review the specific chipset of any motherboard you are evaluating to ensure that it does not have known problems with IRQ latency.

If you are running Zaptel cards in your system, you will want to ensure that your BIOS allows you maximum control over IRQ assignment . As a rule, high-end motherboards will offer far greater flexibility with respect to BIOS tweaking; value-priced boards will generally offer very little control. This may be a moot point, however, as APIC-enabled motherboards turn IRQ control over to the operating system.

Server-class motherboards generally implement a different PCI standard than workstation-class motherboards . While there are many differences, the most obvious and well known is that the two versions have different voltages. Depending on which cards you purchase, you will need to know if you require 3.3V or 5V PCI slots. Figure 2-1 shows the difference between 3.3V and 5V slots. Most server motherboards will have both types, but workstations will typically have only the 5V version.

Figure 2-1. Visual identification of PCI slots

Consider using multiple processors. This will provide an improvement in the system's ability to handle multiple tasks. For Asterisk, this will be of special benefit in the area of floating-point operations.

It should be noted that evidence now suggests that connecting together two completely separate, single-CPU systems may provide far more benefits than simply using two processors in the same machine. You not only double your CPU power, but you also achieve a much better level of redundancy at a similar cost to a single-chassis, dual-CPU machine. Keep in mind, though, that a dual-server Asterisk solution will be more complex to design than a single-machine solution.

Avoid motherboards that include built-in audio and video components. If you want a sound card, install one. As for a video card, you may not need one at allcertainly Asterisk does not require one. It has traditionally been the more value-priced motherboards that have had these components on-board, and these board designs often make compromises to keep down the costs.

If possible, install an external modem. If you must have an internal modem, you will need to ensure that it is not a so-called "Win-modem"it must be a completely self-sufficient unit (note that these are very difficult, if not impossible, to find).

Consider that with built-in networking, if you have a network component failure, the entire motherboard will need to be replaced. On the other hand, if you install a peripheral Network Interface Card (NIC) , there may be an increased chance of failure due to the extra mechanical connections involved. Some value can probably be gained from having both primary and backup cards installed in the system.

The stability and quality of your Asterisk system will be dependent on the components you select for its architecture. Asterisk is a beast, and it expects to be fed the best. As with just about anything, high cost is not always synonymous with quality, but you will want to become a connoisseur of computer components.

Having said all that, we need to get back to the original point: Asterisk can and will happily install on pretty nearly any PC platform. The lab systems used to write this book, for example, included everything from a 433-MHz Pentium III on an Intel chipset to an Athlon XP 2000 on a VIA-based motherboard. We have not experienced any performance or stability problems running less than five concurrent telephone connections. For the purposes of learning, do not be afraid to install Asterisk on whatever system you can scrounge up. When you are ready to put your system into production, however, you will need to understand the ramifications of the choices you make with respect to your hardware.

Stane Dolanc: "Bavljenje tehnikom treba da postane svakodnevna potreba coveka.."

Odgovor na temu

Ivan Vujisic
Ivan Vujisic
Bgd

Član broj: 30747
212.178.227.*

+12 Profil

icon Re: Asterisk, predlog za maticnu plocu.30.01.2012. u 07:57 - pre 148 meseci
Svaka ploca mladja od 3 godine bice ok.

Odgovor na temu

valjan
Janko Valencik
Software Deployer
Schneider Electric
Novi Sad

Član broj: 158605
*.dynamic.sbb.rs.

+553 Profil

icon Re: Asterisk, predlog za maticnu plocu.30.01.2012. u 15:17 - pre 148 meseci
Ono što sam ja na teži način naučio je da neke OpenVox Dahdi kartice nisu kompatibilne sa određenim čipsetima na matičnim pločama, i iako će ti se sve lepo iskompajlirati i server će raditi svoj posao, imaćeš jako veliki šum na linijama i server će biti praktično neupotrebljiv za pozivanje, upravo zbog deljenja IRQ i istovremenog pristupanja baferu nekih uređaja, što se manifestuje kao prilično glasan klik, pa kad se to desi nekoliko desetina puta u sekundi na izuzetno brzim sistemima, dobiješ zujanje i krčanje. Problem je veći u tome što naši uvoznici poručuju samo određene modele Dahdi kartica, a recimo već sledeća generacija tog istog modela nema te probleme, ali ih nema kod nas u prodaji... I naravno, da bi došao do odgovarajućeg spiska kompatibilnog hardvera, moraš da Googlaš i Googlaš... Ako ti treba konkretan link za OpenVox, javi da ti pošaljem...

Naravno, obrati pažnju i da ako ubacuješ bilo šta od dodatnih specijalizovanih kartica, imaš odgovarajuće slotove, jer je danas recimo retkost naći matičnu ploču sa ISA slotovima, a sve su ređe i one sa klasičnim PCI, ili ih jednostavno nema dovoljno, pa ti se može desiti, kao meni, da Ubuntu 10.04 LTS ne prepoznaje integrisanu mrežnu na novoj matičnoj ploči (nema drajvere za nju), a pri ruci imaš nekoliko dodatnih ali sve su PCI, a ploča nema nijedan PCI slot...

E da, ako recimo planiraš da uzimaš SIP trunk kod Telekoma, za to će ti trebati najmanje dve LAN kartice, pa ili odmah uzmi ploču koja ima već dve integrisane, ili isplaniraj nabavku odgovarajuće dodatne mrežne sa odgovarajućim slotom (PCI ili PCI-E)...

Odgovor na temu

DusanSukovic
Dušan Šulović
Na krevetu

Član broj: 35637

Sajt: www.MotoBoem.RS

+460 Profil

icon Re: Asterisk, predlog za maticnu plocu.30.01.2012. u 17:02 - pre 148 meseci
Citat:
valjan:
E da, ako recimo planiraš da uzimaš SIP trunk kod Telekoma, za to će ti trebati najmanje dve LAN kartice, pa ili odmah uzmi ploču koja ima već dve integrisane, ili isplaniraj nabavku odgovarajuće dodatne mrežne sa odgovarajućim slotom (PCI ili PCI-E)...

Mozes da mi objasnis u koje svrhe se koristi ovaj SIP trunk kod telekoma?

Pozdrav.
Stane Dolanc: "Bavljenje tehnikom treba da postane svakodnevna potreba coveka.."

Odgovor na temu

valjan
Janko Valencik
Software Deployer
Schneider Electric
Novi Sad

Član broj: 158605
*.dynamic.sbb.rs.

+553 Profil

icon Re: Asterisk, predlog za maticnu plocu.31.01.2012. u 09:00 - pre 148 meseci
Umesto da vezuješ tvoj Asterisk sa "spoljnim svetom" preko obične analogne POTS linije ili preko ISDN veze, možeš da se povežeš preko IP veze, koristeći UDP ili TCP protokol i odgovarajuće kodeke za kompresiju zvuka. Na taj način izbegavaš konverziju iz digitalnog u analogni signal, nema potrebe za razvlačenjem dodatnih kablova, ne treba ti zasebna parica za svaku liniju već možeš "proterati" više linija kroz jedan kabel, koristiš već postojeću Internet konekciju, itd.

Primer je telemarketing kampanja koja se iz jedne susedne zemlje odvija u Švajcarskoj. Kupljen je SIP trunk od provajdera u Švajcarskoj, preko obične ADSL konekcije uspostavljen je SIP trunk između tog Asteriska i servera u Švajcarskoj, ne plaćaju se ogromni računi za međunarodne pozive, radna snaga koja obavlja pozive je daleko jeftinija nego u Švajcarskoj, ljudi koje pozivaju na svojim telefonima vide CID iz Švajcarske a ne sa Balkana, trenutno funkcioniše 4 istovremena poziva ali ima kapaciteta za još, itd.

Jedini problem je što ćeš možda u Telekomu naleteti na ljude koji će ti tvrditi da je kod njih sve podešeno kako treba i da veza ne funkcioniše jer kod tebe nešto ne valja iako je u stvarnosti potpuno obrnuta situacija, ali i to se da rešiti na pravi način...

Odgovor na temu

Erchamion
Beograd

Član broj: 33771
91.148.109.*

icon Re: Asterisk, predlog za maticnu plocu.27.03.2012. u 14:35 - pre 146 meseci
Ja sam vise puta koristio BeroFix kartice i uverio se da sa njima ne zavisi koju plocu koristis. Nema instaliranja drivera jer karticu sistem vidi kao ethernet controller. Jeste skuplja kartica od OpenVox-a ali ono sto donosi jer nezamislivo bolje pa se po mom misljenju isplati razlika u ceni. Jednostavno kartica se ponasa kao bilo koji sip trunk u mrezi i uzivancija. Probao sam i BRI i PRI isdn i stvarno nisam imao nikakvih problema. Sva podesavanja idu preko web interface koji je poprilicno intuitivan. Takodje odlicni su alati za troubleshooting ako ima potrebe. Jedina stvar koja je losa sto se dosta ceka nabavka ( oko 4 nedelje sigurno). Znam da ih je samo sionnet imao u ponudi ali nemaju lager nego porucuju.

Pozdrav.

Odgovor na temu

[es] :: VoIP :: Asterisk, predlog za maticnu plocu.

[ Pregleda: 2495 | Odgovora: 6 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.