Države članice treba da:
• Obezbede detaljan regulatorni okvir za primenu elektronskog nadzora telekomunikacija, u saglasnosti sa zahtevima utvrđenim Evropskom konvencijom o ljudskim pravima;
• Obezbede kontrolu zakonitosti odobravanja i primene elektronskog nadzora telekomunikacija unutar struktura policije i tužilaštva;
• Obezbede mehanizme sudskog nadzora nad procesom odobravanja i primene elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Uvedu sistemske mehanizme unutrašnje kontrole primene elektronskog nadzora telekomunikacija, kroz administrativni ili nadzor tužilaštva;
• Pored sudskih, uvedu i dodatne sistemske mehanizme eksterne kontrole primene elektronskog nadzora telekomunikacija (specijalni sudski odbori, skupštinski odbor za bezbednost ili ombudsman);
• Preduzmu zakonodavne mere koje će obezbediti integritet i prihvatljivost materijala dobijenih primenom elektronskog nadzora telekomunikacija kao sudskih dokaza; pravila i procedure prikupljanja dokaznog materijala treba istovremeno da zaštite pravo okrivljenog na pravedno suđenje;
• Ohrabruju i promovišu prihvatanje međunarodnih standarda za tehnička rešenja u primeni elektronskog nadzora telekomunikacija, kako bi se omogućilo korišćenje ove mere i u međunarodnom kontekstu; Pod međunarodnim standardima podrazumevaju se Rezolucija Saveta ministara EU broj 9194/01 od 20.06.2001. i tehnički standardi Evropskog instituta za telekomunikacije ETSI iz LI serije.
• Obezbede odgovarajuće ljudske, tehničke i finansijske resurse za primenu elektronskog nadzora telekomunikacija u službama za sprovođenje zakona, nezavisne od resursa i institucija državne bezbednosti;
• Formiraju specijalizovane jedinice za primenu elektronskog nadzora telekomunikacija u okviru službi za sprovođenje zakona i obezbede njihovu operativnu nezavisnost;
• Obezbede regulatorno i institucionalno odvajanje elektronskog nadzora telekomunikacija koji primenjuju službe za sprovođenje zakona u svrhu
kriminalističkih istraga, od sličnih aktivnosti službi za nacionalnu bezbednost;
• Obezbede da zakoni i procedure koji se donose za oblast elektronskog nadzora telekomunikacija u obzir uzmu i nove tehnologije koje se uvode u primenu. U tom smislu države članice treba da blisko sarađuju sa privatnim sektorom kako bi obezbedile najefikasniju primenu postojećih tehnologija;
• Obezbede čuvanje podataka o saobraćaju od strane telekomunikacionih operatora i stavljanje tih podataka na raspolaganje zakonom službama ovlašćenim službama, saglasno domaćem zakonodavstvu, Evropskoj konvenciji o ljudskim pravima i Konvencijom
o zaštiti pojedinaca u odnosu na sisteme za automatsku obradu ličnih podataka;
• Preduzmu odgovarajuće mere radi obezbeđivanja minimuma zahteva u pogledu zaštite tajnosti (u smislu da prikupljene informacije mogu biti dostupne samo određenim i za to ovlašćenim licima), integriteta (autentičnosti i kompletnosti) informacija i raspoloživosti tehničkih sistema za realizaciju primene elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Detaljno utvrde način postupanja i uništavanja materijala i ličnih podataka prikupljenih primenom elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Omoguće uvid u materijale dobijene primenom elektronskog nadzora telekomunikacija odbrani okrivljenih tokom krivičnog postupka i njihovo osporavanje;
• Usvoje detaljne interne propise i podzakonska akta koji regulišu procedure predlaganja, odobravanja i izvršavanja, tok dokumenata, način rukovanja prikupljenim materijalom, mere na očuvanju tajnosti primene i druge detalje od značaja za primenu i korišćenje rezultata primene elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Sistematski prikupljaju i analiziraju informacije o primeni elektronskog nadzora telekomunikacija; Jednom godišnje da javno objave statističke podatke o primeni elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Obezbede prezentaciju godišnjih izveštaja o primeni elektronskog nadzora telekomunikacija odgovarajućem državnom organu;
• Identifikuju pozitivna iskustva i praksu u pogledu primene i kontrole korišćenja elektronskog nadzora telekomunikacija u odnosu na policiju i tužilaštvo;
• Ohrabruju ovlašćene službe da bolje koriste svoje mreže međunarodnih kontakata u oblasti elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Institucionalizuju obuku službenih lica uključenih u primenu elektronskog nadzora telekomunikacija;
• Razmotre mogućnost obezbeđivanja specijalizovanog savetodavnog tela na nacionalnom nivou sa zadatkom da pomaže i savetuje ovlašćene organe u procesu primene mera elektronskog nadzora telekomunikacija.
Smernica se odnosi samo na podatke koji su generisani ili obrađeni kao posledica neke komunikacije ili komunikacijske usluge i ne odnosi se na podatke koji predstavljaju sadržaj dostavljene informacije. Podaci bi trebalo da budu zadržani na takav način da se izbegne njihovo ponovno zadržavanje. Podaci koji su generisani ili obrađeni u toku pružanja komunikacijskih usluga se odnose na podatke koji su dostupni. Posebno, u pogledu zadržavanja podataka koji se odnose na elektronsku poštu i internet telefoniju, obaveza zadržavanja podataka može da se primeni samo u odnosu na podatke koji dolaze iz provajderovih sopstvenih usluga ili sopstvenih usluga provajdera mreže.