Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Canon, nekoliko objektiva raznih namena

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Canon, nekoliko objektiva raznih namena

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 9082 | Odgovora: 46 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.mediaworksit.net.



+17 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena20.03.2008. u 15:20 - pre 196 meseci
@lancia88

iako sam rekao da vise necu polemisati s tobom, ovde ipak moram da ti odgovorim, jer mislim da bi ovaj kvalitativan pomak bilo steta propustiti...

sto se tice slika, tu se zaista slazem sa tobom, tacno je da se hronoloski moze videti taj prelaz, i samo je jedan razlog tome... do tada je "bord" moderatora (marcom je to jasno i nedvosmisleno i napisao) trazio slike "sirove", bez daljeg post-procesa, samo resize... kada je to docekano "na noz" i poneku tesku rec, okrenulo se i to... mislim cak i da sam to negde napomenuo, ako nisam nije toliko ni bitno... elem, sto je najinteresantije i sve ovo drugo, pisano u nastavku si potpuno u pravu...

i, ne samo bolje... najbolje je da ostanu slike, poneki valjani savet, bez daljih rasprava, teskih reci...

kao sto vidis, sve moze i ovako, lepo i korektnim tonom...

zato sam ti i odgovorio

Pozz



[Ovu poruku je menjao beske dana 20.03.2008. u 16:39 GMT+1]
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena20.03.2008. u 16:48 - pre 196 meseci
Pozdrav,

naravno, uvek moze lepsim tonom ali nam se uvek nadje ponesto sto to ne dozvoljava. Vazno je da na kraju ipak moze.

Stvar nije u polemisanju, od samog pocetka je mozda usled tonova povukla na tu stranu, vec u konkretnom problemu. Ja sam i ocekivao diskusiju o ostrini, odnosno neostrini koja me jako interesovala jer me pogadjala licno i zato sam hteo da ne guramo pod tepih taj problem kao nevazan.

Slicno je i sa ovim preporukama za objektive, zanimljivo je procitati vise stavova gde se svako moze pronaci delom, ili cak kompletno u nekom od njih. Samo zelim da kazem da je to ono sto dobrom delu citalastva treba. Vise misljenja, i vise "odbrana" takvih misljenja dace nam malskimalno dovoljno uporista u kojima cemo tragati za svojim logikama. Eto, ja opet danas premeravam raznorazne upotrebne vrednosti objektiva bas zahvaljujuci ovoj temi....
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 20:23 - pre 196 meseci
Zamolio bih one koji imaju malo vremena, da mi prokomentarišu sledeći test:

EF 70-300mm f4-5.6 IS USM vs EF 70-200 f4L USM
http://www.the-digital-picture...mp;SampleComp=0&Camera=452

Dakle, cenovno, objektivi su isti. Svaki ima svoje prednosti. Kod prvog je to IS i nešto duži raspon, dok je kod drugog, osim kvaliteta izrade tu i zum bez izvlačenja prednjeg elementa, zonerica koja dolazi u kompletu, ali i par nedostataka - u paketu NEMA prstena za montiranje na stativ (ionako teškog objektiva), nema stabilizaciju i raspon mu je manji. Opet, tu je i konstantan otvor blende na celom rasponu.

Ono što mi je donekle čudnije je par testova koje sam video (između ostalih i gore navedeni) gde se jasno vidi prednost L optike u poređenju sa 70-300 IS, bez obzira što sam na više mesta (pa i ovde) pročitao da je to "hidden L", te da optičke razlike i nisu baš lako vidljive. Istina, razlike zaista nisu vidljive u svim kombinacijama raspona i otvora blende, ali recimo da je gornji primer najupečatljiviji.

Dakle, u mojoj koži, šta biste pazarili, uzimajući u obzir sve - od stabilizacije, raspona i kvaliteta optike, do kvaliteta izrade, pa i trivijalnosti tipa nedostatak zonerice (70-300), nedostatak neophodnog prstena (70-200), pa i ukupne mase (nije teško pogoditi koji je teži).

Kao što je iz priloženog jasno, još nisam krenuo u hajku na objektive (nadam se tome uskoro), pa rekoh da ne ostanem uskraćen za još par cenjenih mišljenja, pošto sam od više izvora čuo da se ljudi (ipak) radije odlučuju za ovaj L.

Rešenje je (svakako) kupiti 70-200 f4L IS, ili čak EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM, ali to malo bije po ušima, a ja želim da rešim veći deo raspona odmah, a da kasnije divljam sa kupovinom egzotike. Iz tog razloga mi se ne troši previše para na ovaj raspon odmah, već bih se zadržao na nekih 600-700€, za početak. Da postoji, rešenje bi svakako bio neki 70-300f4L USM, ali to ne postoji.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Abdee
Srdjan Abdijevic
Novi Sad

Član broj: 42836
Poruke: 1577
*.ADSL.neobee.net.

ICQ: 329875614


+1 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 21:17 - pre 196 meseci
Ne razmisljaj "cime?" vec "sta, kako i gde".




 
Odgovor na temu

maxa11
Marko Stanojević
Nis

Član broj: 142573
Poruke: 295
79.101.138.*



+1 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 21:35 - pre 196 meseci
ja bih se odlučio za 70-300. prvenstveno zbog veličine, a kao što si i sam rekao, optički i nije neka razlika. i, naravno, cena.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8384
*.3dnet.co.yu.



+1351 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 22:37 - pre 196 meseci
Zavisi od namene.

Lično, za ono za šta ja pretežno koristim aparat, nemam nikakvu dilemu da bih pre uzeo 70-300 IS.

Ali da sam recimo fotoreporter i snimam isključivo sport ili koncerte pri slabom svetlu - takođe bez dvoumljenja bih pre uzeo 70-200 f4 L.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 22:52 - pre 196 meseci
To je sasvim precizno i jasno!

Nisam ga do sada držao, pa ne znam kakav je "na dodir", pošto sam već na par mesta čuo kako je malo "šugavog" kvaliteta plastike. Tačno ili ne? Drugim rečima, poređenje u dve-tri reči sa 17-85 IS USM?

Danke!

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8384
*.3dnet.co.yu.



+1351 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 23:03 - pre 196 meseci
Imaš ga ovde u poređenju sa 17-85 IS i još nekima.

Nije šugav ni po čemu.

Ali malo da ti zakomplikujem, 17-85 IS je prilično šugav u odnosu na Nikkor 16-85 VR ;)

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 23:14 - pre 196 meseci
Drugim recima,
ne mozes se ..... a da ti ne udje.

Veliki su to hohstafleri.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena02.04.2008. u 23:18 - pre 196 meseci
@Nebojsa Milanovic
Hehehe, to znači da je taj VR "strahota-dobar", al' ne mogu da ga navrnem, osim da nabavim neki adapter kod Kineza u Bloku 70.

@zarsilic
To sam odavno shvatio. Nekako me cela priča neodoljivo podseća na HW svet.

Hvala, još jednom!

Pozdra
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.mediaworksit.net.



+17 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 07:41 - pre 196 meseci
@StORM

70-300 IS je jako dobar opticki, zaista ga ne zovu dzabe hidden L bar po pitanju kvaliteta samog zapisa koji daje... i konstrukcijski se nikako ne bi mogao nazvati "sugavim", plastika od koje je izradjen jako je kvalitetna, nista losija od one na 17-85 IS, deluje to prilicno ubedljivo "na dodir"... jedino neko moje "cons" zapazanje je vrlo cesta pojava da, kad ga drzis navrnutog (sto je normalno) dok si recimo u setnji, ume sam da izleti u krajnji tele polozaj, da se izvuce, jer je prilicno labav, cak i kad je nov, i time prilicno neprijatno iznenadi...

I, nekako, kada ga stavis uz 17-85 IS, deluje bas kao da su "osmisljeni par" (u svakom pogledu) koji pokriva prilicno sirok opseg, a u jednom cenovno vrlo prihvatljivom rangu.

Po meni (a znas i zasto) L serija tesko da ima alternativu, ali, ako bas zapinjes za tih 300mm, uzmi u razmatranje i 70-300 f4.5-5.6 DO IS... jeste skuplji bilo je losih primeraka u seriji (kao i svugde) ali... vredno pomena, i razmisljanja... Mislim da taj moze cak da se uzme i na rental, znas vec gde, sto je sasvim dovoljno da napravis sam za sebe jedan ozbiljan test istog, pre nego sto se odlucis za bilo kakvu kupovinu.

Uvek je bolje malo sacekati, razmotriti sve mogucnosti, po mogucstvu i probati, nego... dobro staklo nema alternativu.

Pozz
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:08 - pre 196 meseci
A šta bih dobio tim DO staklom osim skraćenog izgleda i malo jačeg vinjetiranja (testovi jasno pokazuju da je malo lošiji od standardnog 70-300)?

Inače, L objektivi su realnost i svakako ću na kraju nakupiti ceo opseg iz te klase. Pitanje je samo koliko ću daleko ići što se tiče blende i stabilizacije, jer mi se zaista ne daje 5000-7000€ za objektiv, ma koliko moćan bio. Ako me put fotografije, na neki volšeban način, ipak odvede tako daleko - što da ne(?), ali zasad će L objektivi do 400mm f/5.6L prajm biti sasvim odgovarajući za sve vrste fotografija koje me privlače (a to su, mahom, sve vrste).

Svestan sam da možda preterujem sa opterećivanjem oko opreme, a još uvek nisam dovoljno izgustirao i ovo što imam, ali takav sam i protiv toga ne mogu. Težim beskompromisnim uslovima iako sam svestan da nemam znanja i iskustva da bih to mogao da iskoristim. Ali, racionalnost je jedno, a pasija sasvim nešto drugo.

U svakom slučaju, ubedili ste me. Zasad ću uzeti taj EF70-300 f4-5,6 IS USM, a L će verovatno biti EF70-200 f2.8L IS USM, a možda EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM, koji je prava stvar za pregršt raznih situacija.

U principu, meni se sviđa ideja menjanja objektiva, ali prosto MORAM da imam i neki koji u cugu može da pokrije dobar deo raspona. Jer, šta mi vredi torba za 6-7 objektiva, kad se smorim dok to izvadim, pa skidaj postojeći, pa mu stavi poklopac, pa izbunari drugi, pa mu skidaj poklopac, pa navrni, da bi opalio jednu, dve fotke i onda mi opet treba nešto šire?

Znam, tupim mnogo, ali zamišljam sebe u tim situacijama. Zato ću se verovatno častiti (odnosno sebe i lepšu polovinu, pošto je i ona davno pelcovana, možda i pre mene) još jednim telom u budućnosti, pa ću na jedno da navrnem 17-85 (ili slično), a na drugi 70-300.

Koji sam idiot, jbt!

Primećujem da Sigma i Nikon raspolažu većim brojem (grešim li?) tih objektiva koji počinju od 17-18, a završavaju se na 200 (ili čak više). To je ono što mi nedostaje kod Canona. Ja bih voleo neki 17-300, ali to (koliko mi je poznato) ne postoji. Verovatno da postoji neki razlog i objašnjenje za to, a pretpostavljam da je problem zadržati kvalitet na celom rasponu kada se ide u tolike krajnosti. S druge strane, taj 28-300 ima savršeni raspon za neki FF, pa bi u nekoj budućnosti svakako bio još upotrebljiviji.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8384
*.3dnet.co.yu.



+1351 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:17 - pre 196 meseci
To što Canon neće da napravi dobar 17-125 ili 17-200 objektiv je teško oprostivo.

Argument da time optički kvalitet trpi ne stoji jer su više puta demantovani iz suprotnih tabora (Nikon, Sigma), a što je najgore i sami sebe su demantovali (Pro 1, EF 28-300..).

Ali Canon ne pravi one objektive koje mi želimo, nego one koji im prave najveći profit.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:28 - pre 196 meseci
Istina.

A logično je da im veći profit prave dva objektiva, koja su neophodna za isti raspon, nego jedan skuplji. Jer, i dva je teško uklopiti, ako se želi dosta široko i usko u isti vreme (recimo raspon od 16-400, za koji je OK imati dva objektiva, ali zašto 3-4?).

Recimo, u toj varijanti koju si pomenuo, ja bih rado posedovao 17-125 i 100-400 i to bi bilo sve što mi treba za raspon. Onda bih ostatak novca mogao da uložim u makro stakla, TS i još koješta od egzotike. Ovako, maltretiranje bez potrebe.

Kad bi barem neka Sigma radila kako treba sa Canonom, pa da uzmem neku 17-200, to bi bilo odlično staklo za svaki dan.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:33 - pre 196 meseci
Ne bih da davim više, al' imam još jedno pitanje.
Video sam u više cenovnika/kataloga Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo i neke stvari mi kod njega nisu jasne. Svi odreda kažu da je to ubedljivo najbolji makro koji postoji, a da na tih 65mm ne treba obraćati pažnju. (?!)

Šta to tačno znači? - oni pišu o nekih 1-5X uvećanja, što daleko prevazilazi tih 65mm. Kako se onda ta žižna daljina uopšte uklapa u fizički deo tog objektiva?

I da, da li je neko to probao?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8384
*.3dnet.co.yu.



+1351 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:36 - pre 196 meseci
Žižna daljina i uvećanje su dva različita podatka, ne treba ih mešati.

Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro je veoma specijalan objektiv, sa kojim nijedan od običnih, bio makro ili ne, nije uporediv.

Prilično iskustvo i jako dobro osvetljenje onoga šta snimaš je neophodno u radu sa njim.

Ali rezultati mogu biti "breathtaking".
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:48 - pre 196 meseci
Isto to sam pročitao na Digital Picture i PhotoZone review sajtovima!

Čudi me da je toliko jeftino, obzirom na superiornost. Još ako bih mogao da nabavim i MR-14EX ringflash, to bi bila prava stvar :



Pozdrav
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Abdee
Srdjan Abdijevic
Novi Sad

Član broj: 42836
Poruke: 1577
*.ADSL.neobee.net.

ICQ: 329875614


+1 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 09:52 - pre 196 meseci
Evo ti jedan lep clanak o MP-E65: http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/mp-e-65.shtml

Probao sam ga u kombinaciji sa MR14 i apsolutno mu nema ravnog... Ali... Kada je uvecanje 3X ili vece apsolutno mozes da zaboravis pucanje iz ruke jer ne postoji teoretska sansa da ubodes i kadar (kad gledas kroz trazilo imas ustisak da si na esidu) i fokus (i na F16 ti je dof vrlo, vrlo plitak). Sa "obicnim" makro objektivima jos i mozes pucati "ad hoc" i bez neke velike pripreme ali ovo je sasvim jedna druga prica.


Citat:
Čudi me da je toliko jeftino, obzirom na superiornost.


Superiornost je u ovom slucaju skroz ubila univerzalnost i MP-E65 ne mozes koristiti kao normalan objektiv.
 
Odgovor na temu

beske

Član broj: 159958
Poruke: 1126
*.mediaworksit.net.



+17 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 10:24 - pre 196 meseci
Citat:
StORM48: ...A šta bih dobio tim DO staklom osim skraćenog izgleda i malo jačeg vinjetiranja (testovi jasno pokazuju da je malo lošiji od standardnog 70-300)?


Rekoh vec jednom, pusti se testova, pogotovo tudjih... Takodje rekoh, ako vec nesto ima da se izrentira (a ima) ne vidim razlog zasto ne bi priustio sebi vlastiti test istog i uverio se da li je sve ono sto si citao i drugi pisu istina, ili...

Po pitanju izbora tele objektiva, i "odluke" da to bude EF400f5.6L, samo jedan kratak, prijateljski savet... Uzmi to staklo, stavi ga na svoj 40D i probaj njime da uslikas nesto... Prvo, na tvom cropu to je ekv 640mm, to znas... Drugo, takvim staklom bez ISa slikanje iz ruke je uglavnom "nemoguca misija"... Bez stativa, slika s njime (uglavnom) tesko da ce biti... Meni licno, taj objektiv uzimati za kakvo god tele-resenje, je samo izvor potencijalnih problema, on mi je bas "ni tamo, ni 'amo".

Pisati da, kod objektiva tipa 18-125 ili 18-200, opticki kvalitet pri tolikom rasponu ne trpi, i pri tome kao primer za to pominjati u bilo kom kontekstu Sigmu, hmmmm... Za te Sigme vazi pravilo (a potvrdilo se i u praksi, bas za ove dve navedene), valjaju taman onoliko koliko i kostaju, a ako neko zeli da me demantuje, molio bih da to cini slikom a ne tekstom... I po pitanju Pro 1, sve je bila stvar kompromisa... i on je u tom svom sirokom opsegu (iako je L staklo u pitanju) imao problema i sa CA, posebno sa vinjetiranjem kad je max. otvoren... To jeste bio (i ostao) odlican aparat, i revolucija u trenutku u kom se pojavio (Nikon nikad nije odgovorio na taj izazov), ali... , on je itekako imao svoje limite, i to ne bas male.

Sto veci raspon pokusavas jednim objektivom da pokrijes, veci kompromis pravis. Samo je pitanje, koliko si spreman sa tim da se miris.

Pozz
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Canon, nekoliko objektiva raznih namena03.04.2008. u 10:29 - pre 196 meseci
Citat:
beske: Rekoh vec jednom, pusti se testova, pogotovo tudjih... Takodje rekoh, ako vec nesto ima da se izrentira (a ima) ne vidim razlog zasto ne bi priustio sebi vlastiti test istog i uverio se da li je sve ono sto si citao i drugi pisu istina, ili...


Nije to problem, probaću ga, ovako ili onako.
Ipak, čak i da je isti (pa i 20% bolji), previše je skuplji (gotovo duplo), a maksimalni otvor blende mu je manji. Ne mnogo, ali manji.

No, neću biti tvrdoglav i probaću ga.

Citat:
beske: Rekoh vec jednom, pusti se testova, pogotovo tudjih... Takodje rekoh, ako vec nesto ima da se izrentira (a ima) ne vidim razlog zasto ne bi priustio sebi vlastiti test istog i uverio se da li je sve ono sto si citao i drugi pisu istina, ili...

Po pitanju izbora tele objektiva, i "odluke" da to bude EF400f5.6L, samo jedan kratak, prijateljski savet... Uzmi to staklo, stavi ga na svoj 40D i probaj njime da uslikas nesto... Prvo, na tvom cropu to je ekv 640mm, to znas... Drugo, takvim staklom bez ISa slikanje iz ruke je uglavnom "nemoguca misija"... Bez stativa, slika s njime (uglavnom) tesko da ce biti... Meni licno, taj objektiv uzimati za kakvo god tele-resenje, je samo izvor potencijalnih problema, on mi je bas "ni tamo, ni 'amo".


Slažem se. Zato ja nigde ne idem bez stativa.
A voleo bih jedan takav za što kvalitetnije snimke na daljinu. Međutim, to je još uvek u domenu želja i tome slično, pa se neće naći na listi, sve dok ne pokupujem ove koji su mi najbitniji. Reklo bi se (čak) da će on biti (ako bude) poslednji u nizu od pobrojanih u ovoj temi.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Canon, nekoliko objektiva raznih namena

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 9082 | Odgovora: 46 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.