Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Problemi u nastavi matematike

[es] :: Matematika :: Problemi u nastavi matematike
(TOP topic, by Bojan Basic)
Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 64638 | Odgovora: 107 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

markob15
Marko Berar
Beograd

Član broj: 156982
Poruke: 79
*.adsl.eunet.rs.



+11 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike05.04.2011. u 03:48 - pre 129 meseci
@berazorica
Bravo! Mogu ti reci da sam (nazalost) iznenadjen tvojim interesovanjem i entuzijazmom vezanim za nastavu matematike.
Ovo "nazalost" se odnosi na cinjenicu da si u strasnoj manjini u odnosu na ostatak nadolazeceg kadra sa profesorskog smera matematickog fakulteta.

Zapravo fasciniran sam kolicinom neznanja i pre svega NEZAINTERESOVANOSCU za bilo kakvim udubljivanjem i samonapredovanjem vezanim za nauku koju studiraju, kao i njenim uzim segmentom nastave matematike.

Moj subjektivni dozivljaj je da takvi ljudi na prof. smeru cine nekih 95%
Garantujem i licno sam se uverio da slican procenat NE ZNA ni najosnovnije stvari, poput:
1.Limes niza i njegova razlika u odnosu na tacku nagomilavanja
2.Izvod i diferencijal f-je (za diferencijal mozda i 99% )
3.determinanta matrice (licno sam slusao kolegu koji je izjavio da je determinanta matrice razlika brojeva ab i cd i pritom zaradio ocenu 8!!!!)
4. ne daj boze neke komplikovanije stvari koje prevazilaze srednjoskolske okvire (analiza f-ja vise promenljivih itd)

Naravno ne smatram samo studente odgovornim, vec i ocajan(cast izuzecima, u manjini su kao i sve ostalo sto valja) nacin izlaganja i "predavaja"(ako se predavanjem moze nazvati naglas citanje PDF-teksta projektovanog na zidu ) kao i celokupni sistem skolstva (Bolonja i ostale nebuloze)

Dakle, zanima me tvoje a i misljenje svih "forumasa" na pomenutu temu.
STA SA NADOLAZECIM NASTAVNICKIM KADROM??

 
Odgovor na temu

berazorica

Član broj: 246954
Poruke: 165
*.mynsn.net.



+127 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike06.04.2011. u 15:12 - pre 129 meseci
Šta sa nadolazećim nastavnim kadrom?

Imam direktan uvid u strukturu nadolazećeg kadra, jer sam, sticajem okolnosti, posle velike pauze nastavila da studiram. Dakle, svakodnevno sam na predavanjima, svakakvim, ali mislim ipak dovoljno kvalitetnim. Prelazak na novi sistem doneo je skraćivanje ili deobu kurseva, tako da su svi predmeti jednosemestralni, pa je to iz nekih oblasti smanjilo i obim i kvalitet. Način polaganja bitno se promenio, sve je površnije nego pre, manje celine, malo vremena za učenje, površno učenje (često samo iz beležaka!), malo vremena za polaganje ( sat i po ili dva, umesto nekadašnjih tri, pa i zadaci manje zahtevni) i - znanje koje "drži vodu dok majstori odu".
Što se studenata tiče, neznanje je ogromno, neko ga je svestan više, neko manje, ali ga se niko ne stidi. To je ono što me je najviše začudilo u ovoj mojoj drugoj rundi studiranja. Toliko neumesnih i nezrelih primedbi, rasprava ispod nivoa, izmicanja suštine, "bisera" za koje je neverovatno da su uopšte studentski, a kamoli studenta matematike! A onda još i organizacioni problemi sa kojima se suočava Novosadski univerzitet, a odnose se na neakreditovana zanimanja, problem sa modelima studija 4+1 i 3+2, koji se vrlo tiču nas matematičara, i nekoliko generacija će biti kolateralna šteta cele situacije, na čijem se razrešavanju radi, ali prekasno za nas.
Imam pojačano interesovanje za nastavu, jer nameravam uskoro, konačno, da radim; na metodici raspravljamo o mnogim stvarima (profesor nas je uputio na MIŠ čije sam članke ovde citirala), a, s druge strane, imam prijatelje koji već godinama rade u nastavi i njihovo mi iskustvo govori da sve polako i nepovratno klizi nizbrdo.

Postavlja se pitanje i šta sa nadolazećim generacijama učenika?

Vrlo slikovit primer: u jednoj novosadskoj srednjoj stručnoj školi, na jednom od boljih smerova, profesorica je prošle nedelje dala četiri zadatka različite težine, za četiri različite pozitivne ocene. Ko uradi, dobija odgovarajuću ocenu u dnevnik. U celom odeljenju niko nije uradio nijedan zadatak! Ona ih je testirala na početku školske godine da bi stekla uvid u nivo znanja s kojim dolaze iz osnovne škole i znala je da je taj nivo nezadovoljavajuć, ali šta nadalje može da postigne s njima i koliko znanja i truda i strpljenja i entuzijazma treba da ima da bi sve to promenila?
Ili, primer učenika koji mi dolazi na privatne časove - dođe samo neposredno pred kontrolni ili pismeni, donese pet zadataka, kakvi se mogu očekivati, od tih zadataka opredelimo se za dva tipa koje nekako može da podnese, a onda, sa sveskom u kojoj smo vežbali takve zadatke (dakle, "top" umesto "puškice") učenik odlazi na proveru znanja i dobija jednu od 5-6 dvojki u razredu (ostalo su jedinice).

[Ovu poruku je menjao berazorica dana 06.04.2011. u 16:22 GMT+1]
"We are mathematicians, we are happy when we have a problem!"
 
Odgovor na temu

Milosh Milosavljevic1
student MF

Član broj: 311049
Poruke: 50
*.mbb.telenor.rs.



+5 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike18.01.2013. u 23:44 - pre 108 meseci
Okacicu jednu prepisku s facebook-a, a tice se kvaliteta nastave.
Milos: Studiranje je definitivno izgubilo poentu za veliki broj studenata naseg fakulteta. Izgleda da svi studenti upisuju fakultet zbog diplome i bez ikakve zelje za znanjem. Na kraju krajeva, bitno je poloziti ispit. Zato prodekani i dekani dobijaju zalbe vezane jedino za broj ispitnih rokova ili broj ESPB koji je potreban za budzet. Bitno nam je da se smanje kriterijumi, da se poveca broj ispitnih rokova samo da se sto pre zavrsi fakultet. Osecam da je vecini studenata nas fakultet mucenje, pa se pitam zasto li su ga upisivali? Zasto radis ono sto ne volis? Problem je, verujem negde drugde.Problem je u potcenjivanju naseg fakulteta i struke. Mislim da je potrebno poostriti kriterijume i povecati kvalitet nastave, u smislu uvodjenja mentorstva, snimanja predavanja i vezbi i njihovog postavljanja na sajt fakulteta, kao na MIT-u. Treba poostriti kriterijume upisivanja fakulteta. Trebalo bi uvesti da se polaze prijemni iz Geometrije, Algebre i Analize odvojeno. Da prijemni ispiti budu detaljniji, pa da budu recimo u tri dana po dva ispita iz svake od gore navedenih oblasti. Gde ce se na tim ispitima ocenjivati i inteligencija i zakljucivanje i kolicina prethodno stecenog cinjenicnog znanja u smilu poznavanja teorije i njene efikasne primene. Da se uvedu intervjui i da ne moze svako da upise studije matematike.
Na ovaj nacin, na koji mi studiramo koci se, a u neretkim slucajevima i potpuno ugusi razvoj mnogih briljantnih ljudi, koji se utope u masi zalutalih na studije matematike. Da se smanji broj studenata koji upisuje fakultet sa 300 na 200. Da se povecaju skolarine i ulozi novac u modernizovanje nastave, da se novac upotrebi za strucno usavrsavanje profesora. Od tih 200 studenata, skolarine treba naplacivati na osnovu finasijskog stanja roditelja, izuzev za recimo 60- 80 najboljih studenata. Da studenti dobiju strucnu psiholosku sluzbu koja ce pratiti njihov rad, gde ce svaki veci pad u uspehu studenta biti sprecen strucnim radom psihologa i motivatora. Da studenti budu ukljuceni u istrazivacki rad profesora i to obavezno. Barem po godinu dana. Da ocene na fakultetu dobiju opisni karakter, gde ce profesor upisivati koja znanja i vestine je student stekao iz te oblasti. Za sta je osposobljen. Koliko misli i zakljucuje samostalno. Da se uvede ocena mentora. Da studenti zavrsnih godina dobiju ta mentorstva i provedu vreme u radu sa studentima. I jos mnogo stvari. Ali, nama je dobro i ovako kako jeste. Bitna je diploma, zar ne?

DK:Ne razumem, Miloše, kako misliš da će pooštravenja kriterijuma za upis poboljšati stanje? Na taj način insistiraš na tome da fakultet upišu samo oni koji već imaju odlično predznanje, veliki IQ i ogromno interesovanje za matematiku. A i sam znaš da mnogi ljudi talentovani za matu odu na tehničke fakultete, fiziku i slično. jedino što time dobijaš je samo odabrana grupica ljudi kojoj profesori mogu da se posvete. Možda od njih napraviš matematičare svetskog ranga i istorijskog značaja, ali fakultet ne treba i ne sme da bude samo za to. Da li misliš da je onih 7% koji se spominju kao procenat visoko-obrazovanih u Srbiji PREVIŠE? Da treba to još malo smanjiti? Uopšte se ne slažem s tim elitističkim stavovima koji nauku ostavljaju nekolicini talentovanih i genijalnih, smatrajući da je niko više ne može razumeti i voleti. Matematičkom fakultetu je potrebna reforma, ali mnogo šta što si naveo, a posebno ovo za prijemni, uopšte nije smer kojim bi trebalo poći.

DK:Dodacu jos ovo: s jedne strane kritikujes sveopstu opterecenost poenima i diplomom - koja je, nravno, cilj većine mladih ljudi koji upisuju fakultete, svesnih da ih nakon te 4 godine ceka borba za zivot i posao, dakle kritikujes ljude koji misle samo na novac (=diploma, teoretski), a onda kazes da treba povecati skolarine da bi se nastava modernizovala. Po mom misljenju pare nisu problem, fakultet ih ima, profesori ih imaju. A problem jeste u kvalitetu nastave, tj. kvalitetu predavanja i ocenjivanja, tj. kvalitetu profesora. Kao sto znas, ima profesora kod nas koji su izvanredni po mnogo cemu, samo su retki. Sve to treba menjati, ali problemi su u samim ljudima, a ne toliko u pravilima i nacinu osenjivanja.

Milos:DK, moji stavovi nisu elitisticki, vec idealisticki. Naime, kriterijume bi trebalo povecati i za upis u srednje skole, kriterijume bi trebalo povecati i prilikom ocenjivanja u osnovnim i srednjim skolama, naravno i kvalitet nastave u istim. I sve ovo sto sam naveo za fakultet treba uvesti i u srednje i osnovne skole, srazmerno uzrastu, naravno. Zasto? Zato sto to sto ljudi dolaze sa relativno malim ili nikakvim predznanjem na MF, ili bilo koji drugi fakultet je posledica slabih kriterijuma i nestrucnih profesora, koji su rezultat upravo tih slabih kriterijuma, jer su se po njima skolovali. Nama treba dodatno ustrucavanje postojecih kadrova na svim nivoima, od osnovne skole do fakulteta. Jos su profesori na fakultetima najmanji problem, kakvih ima u srednjim i osnovnim skolama. Time bi samo povecali broj visoko obrazovanih u Srbiji. A sto se tice para, sta ce ti pare ako mrzis svoj posao? Jel su one zaista vredne, da osam sati dnevno do kraja zivota provedes mrzeci svoj posao. Ukoliko ne volis svoj posao ili fakultet ili srednju skolu, promeni ga! Upravo taj nacin razmisljanja, koji zivot svodi na prezivljavanje je problem u ljudima. Radi ono sto volis, tempom koji ti odgovara! Zamisli samo kakav bi bio svet da svako zivi svoj san, koliko bi ljudi bili uspesniji u svom poslu kad bi ga voleli, koliko bi bili kreativniji, koliko bi vise stvarali. Na ovom svetu ima vise nego dovoljno svega za sve ljude, ali mi to sebi sami uskracujemo upravo tim stavom koji nudi puko prezivljavanje. A ako pazljivije procitas, shvatices da bi to povecanje skolarine uticalo i bilo srazmerno finasijskom stanju studenta. Jos imam da dodam, da je nas fakultet jako vredan, da znanje koje nudi vredi mnogo vise od onoga sto studenti placaju. I ne slazem se da su kvalitetni profesor na nasem fakultetu retki, vec mislim da po ovim pravilima, koja su im nametnuta sto zakonom sto finansijskim stanjem i sa ovim studentskim kadrom, oni bolje ne mogu. Mada ima i nekvalitetnih to ne poricem.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike19.01.2013. u 16:08 - pre 108 meseci
Elitizam je na duge staze loš jer ne proizvodi dovoljno diplomiranog kadra, nakon čega predaju razni nediplomirani, gde ima velikog šarenila, što rezultuje sistematskim padanjem kvaliteta na duge staze.

Najčudnija stvar koju je Miloš predložio su obavezni intervjui, koji bi bili Pandorina kutija za zloupotrebe. No, svakako se može ugledati na jače univerzitete i preuzeti štošta od njih (ne sve, jer uslovi nisu isti).
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

igorpet

Član broj: 18898
Poruke: 553
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+46 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 11:08 - pre 107 meseci
Ja sam za varijantu da se svakom pruži šansa na početku, čak i da se upišu svi zainteresovani (do nekog razumnog broja, sa osnovnim predznanjem) a onda u prvoj godini i na kraju nje napravi selekcija. Nije sve u talentu, mnogo više je u radu.Ko ne pokaže nikakvo interesovanje i slabe rezultate u prvoj godini - tu napraviti rez. Ako treba tu i naplatiti školovanje za proteklu godinu, naplatiti zato što je neko neozbiljan zauzeo mesto nekom ko je želeo ozbiljno da studira. Prijemni je OK,tu može da se napravi osnovna selekcija, ne može baš bez elementarnog znanja iz npr. matematike da upiše matematiku, ali dozvoliti i prosečnima da dobiju svoju šansu.
Ostalo je stvar koncepcije programa, nastave i predavača.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 14:24 - pre 107 meseci
Prvo, prosečni nisu za fakultet. Njega ne može svako da završi.

Da li si za neki fakultet ili nisi, pokazuješ upravo na prijemnom i to je ta šansa koja se pruža svima. Naravno, mora se prvo završiti srednja škola.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

igorpet

Član broj: 18898
Poruke: 553
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+46 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 15:19 - pre 107 meseci
Citat:
Nedeljko: Prvo, prosečni nisu za fakultet. Njega ne može svako da završi.

Da li si za neki fakultet ili nisi, pokazuješ upravo na prijemnom i to je ta šansa koja se pruža svima. Naravno, mora se prvo završiti srednja škola.

Prosecnih je na fakultetu vise od 90%, natprosecni su u velikoj manjini, to je svugde tako.
Fakultete zavrsavaju uporni sa prosecnim nivoom znanja i inteligencije, natprosecni to urade uglavnom sa manje napora i njihove ambicije su uglavnom vece po pitanju akademskog usavrsavanja.

Ne razumem tvoju tvrdnju da prosecni, kojih je oko 50-60% u srednjoj, nisu za fakultet.
Pa ko onda treba da studira? Samo oni sa prosekom u srednjoj 5,00 sa takmicarskim diplomama?

Prijemni sipit jeste da pokazuje nesto od tvojih kapaciteta, ali 20-ak zadataka iz otprilike toliko oblasti tesko ce dati bas potpuno objektivnu sliku.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 16:22 - pre 107 meseci
Na fakultetu su većina studenata prosečni studenti, a ne prosečni građani. Prosečan mlad čovek ne može da završi ni srednju školu. Ljudi koji su bili u vojsci znaju o čemu pričam. Uostalom, kod nas 7% stanovništva ima fakultet. Govori li ti to nešto?

Za studije su barem đaci koji su u srednjoj bili barem vrlodobri, a ne školski prosek.

Fakultete završavaju vrlo natprosečni koji su pritom i uporni. Bez bilo čega od to dvoje ne može.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

igorpet

Član broj: 18898
Poruke: 553
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+46 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 17:05 - pre 107 meseci
Citat:
Nedeljko: ... Uostalom, kod nas 7% stanovništva ima fakultet. Govori li ti to nešto?

Za studije su barem đaci koji su u srednjoj bili barem vrlodobri, a ne školski prosek.

Fakultete završavaju vrlo natprosečni koji su pritom i uporni. Bez bilo čega od to dvoje ne može.

Mi imamo jako malo mladih u ukupnoj populaciji (jos malo pa ima i Japance da stignemo) od njih, naravno, ne upisu svi fakultete, a od onih koji upisu diplomira opet dosta malo. Ali 7% nije to tako malo, na kraju krajeva ne trebaju svima fakulteti i akademsko zvanje i znanje.

Po meni su prosecni studenti oni koji zavrse fakultet u roku ili produze 1-2 god., sa prosekom manjim od 8.
Oni koji zavrse u roku sa ocenom preko 8,5 ne spadaju u prosek, ali i njih nema sigurno vise od 4-5% (orijentaciono)

Prosecan srednjoskolac, po meni, buduci akademski gradjanin je neko sa prosekom 3,2-4,8
vise od toga iucestvovanje na takmicenjima i osvojena mesta i diplome sa istih je po meni vanproseka, i toga takodje nema vise od 3-4%, generalno govoreci.

Prema ovome sto sam rekao, po meni, okosnicu nasih akademaca cine prosecni ... ostalo su nadprosecni.
Mada nista nije garancija, ni nadprosecni i inteligentni ne zavse svi fakultete kao sto i dosta slabi srednjoskolci kasnije pokazu zavidne rezultate, znam za takve primere dosta, a verovatno svako zna za takve primere, sto znaci da nije pravilo da ce dobar u osnovnoj i srednjoj biti dobar i na fakultetu.
Zato kazem da trebamo ukazati priliku za studiranjem, mozda ne bas svima, ali barem onima sa minimalnim ispunjenim uslovima.

Mada da li neko zavrsi neku skolu ili je ne zavrsi (srednju, fakultet) dosta zavisi i od njegove motivisanosti a ne samo od realnih mogucnosti.
Motivi za skolom i znanjem su kod nas ja mislim kljucni problem, slaba perspektiva ne moze da motivise, pa to ne znaci da neko ne moze da zavrsi nego ne vidi perspektivu u tome i zbog toga stane, ili krene u neki drugi posao i zapostavi skolu.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 20:41 - pre 107 meseci
Prilike se stvaraju od rođenja. Prvo si išao u osnovnu školu i dobio priliku da nešto uradiš. Onda si u srednjoj školi dobio novu priliku. Međutim, 19 godina si spucao bezveze i sad hoćeš novu priliku. Pretpostavljam da odmah treba da ti daju diplomu kao priliku da se zaposliš, pa da te odmah zaposle dajući ti priliku da se pokažeš na poslu, pa kad ne budeš znao svoj posao, onda treba da ti se da prilika da se popraviš... ma daj.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

igorpet

Član broj: 18898
Poruke: 553
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+46 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 22:18 - pre 107 meseci
Pa kako mislis da onda povecamo procenat akademskih gradjana u nasoj drzavi?
Time sto im necemo pruziti sansu za upis na fakultet, time sto i kad zavrse fakultet nemaju gde da se zaposle u struci, time sto je pespektiva za usavrsavanje u struci jednaka nuli, time sto ne mogu da prezive od svoje visokoskolske plate, ... mislis da ih time stimulisemo i da ih tako motivisemo da se napnu uz petnih zila od osnovne, preko srednje skole pa do fakulteta?

Ja ne mislim da se degradacijom obrazovnog sistema, da se deljenjem diploma i olakog zavrsavanja fakulteta moze bilo sta postici, ali dati sansu mladom coveku koji zeli da uci i da se usavrsava, i pored jako slabe perspektive da upotrebi svoje znanje kasnije u praksi i zivi od svog znanja, mislim da je to OK kao stav.

Drzavne institucije trebaju biti u sluzbi gradjana, institucije obrazovanja trebaju biti u sluzbi obrazovanja i edukovanja mladih ljudi (u skladu sa potrebama te drzave) i pruziti im neki adekvatan program obrazovanja, jer to je njihova primarna funkcija. Nisu fakulteti tu zbog samih sebe, vec zbog studenata.

Oni koji "spucaju" 18 godina, kako kazes, zbog raznoraznih stvari ako je moguce dati im sansu da to promene u 19-toj jer ako i to propuste pa nek im drzava naplati sve.

Tesko je sve to usaglasiti, razumem ja i tebe sta hoces da kazes, ali mislim da se rezovi ne bi trebalo vuci tek tako ostro.
Zloupotrebljavaju ljudi kod nas sve i svasta, pa izmedju ostalog i sistem obrazovanja, ali uvek ima onaj procenat postenih i zeljnih znanja mladih ljudi koje ovi prvi istisnu, pa ispod crte uvek ostane vise dobrih nego losih, figurativno receno.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike21.01.2013. u 22:40 - pre 107 meseci
Citat:
igorpet: Pa kako mislis da onda povecamo procenat akademskih gradjana u nasoj drzavi?

Time što ćemo dekretom svima da podelimo diplome i proglasimo ih akademskim građanima, drugim dekretom sve zaposlimo sa odličnim platama i trećim dekretom svima podelimo odlične penzije.

Dečko, nijedna ozbiljna zemlja u istoriji nije tako funkcionisala. Ako hoćeš akademsko zvanje, moraćeš i da ga zaslužiš. Sve što je potrebno za pripremu prijemnog treba da bude dostupno, što i ejste slučaj. To su udžbenici i zbirke za školu. Kada zaslužiš da se upišeš, onda se i upiši. Ne moraš prve godine ako si nespreman. Ako nisi uopšte za to, pa ništa, i nemanje diplome je za ljude.

Naravno, ne govorim o tebi koga ne poznajem, nego o sistemu.

Što li se ne javi ventura na ovoj temi. Za ove stvari je odličan.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

HeYoo

Član broj: 72595
Poruke: 491



+1017 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike22.01.2013. u 00:01 - pre 107 meseci
Ovoj zemlji treba podici nivo obrazovanja, a ne broj ljudi s titulom. Fakulteti su najmanji problem i sto Nedeljko rece, sve sto je potrebno za polaganje tog prijemnog je javno dostupno i da se nauciti bez obzira na trenutno znanje ako ima dovoljno upornosti. Srednje skole su crne rupe koje su mnoge "nade" progutale i ako treba upirati prstom to je prava adresa. Stavise mnogi fakulteti svesni ovog problema organizuju dodatnu nastavu kako bi se nadoknadilo propusteno.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike22.01.2013. u 09:06 - pre 107 meseci
Treba podići i jedno i drugo. Elitizam ne vodi ničem dobrom. Praksa je pokazala da onda kvalitet sa vremenom pada. Čudna mi čuda što je tako ako ima manjka kadra, pa predaju razni nediplomirani, gde ima svakakog šarenila itd.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

igorpet

Član broj: 18898
Poruke: 553
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+46 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike22.01.2013. u 11:58 - pre 107 meseci
Pa, ovde nije bilo reci o sadasnjem prijemnom, koji uglavnom mogu i prosecni djaci pripremiti i poloziti.
Razgovor je zapoceo kako treba poostriti prijemni znacajno, vise dana, vise predmeta, drugaciji nacin ispitivanja i ocenjivanja prijemnog i slicno.
Diskusija je krenula od toga, a meni nije jasno da li vi podrzavate taj stroziji vid selekcije ili postojeci koji je dalek od strogog?
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8509
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2739 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike22.01.2013. u 16:18 - pre 107 meseci
Ja sam jasno napisao šta mislim o elitizmu u obrazovanju i praksa je to pokazala širom sveta, a ne samo kod nas.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Sini82

Član broj: 234605
Poruke: 479
*.teol.net.

Jabber: Sini82@elitesecurity.org


+33 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike03.08.2013. u 12:34 - pre 101 meseci
Naišao sam na ovaj sajt: http://edublogodak.com/category/matematika/ . Nevjerovatno je koliko ima matematičkih blogova! Vezani su za nastavu matematike, koliko sam uspio da vidim. Navodim ih ovdje, onoliko koliko sam uspio da pronađem prateći linkove sa sajta http://edublogodak.com i samih blogova:

http://nastavamatematike.wordpress.com/
https://sites.google.com/site/matkometa3/
http://profesorka.wordpress.com/
http://m4t3m4t1k4.wordpress.com/
http://domaciizmatematike.wordpress.com/
http://volimmatu.wordpress.com/
http://sladjinamatematika.wordpress.com/
http://matbilja.wordpress.com/
http://matematikaos.blogspot.com/
http://matematikon.wordpress.com/
http://zadaci.wordpress.com/
http://svetbrojeva.wordpress.com/
http://irenicapametnica.wordpress.com/category/matematika/
http://sanjamatematika71.wordpress.com/
http://matematikaisp.wordpress.com/
http://volarovj.wordpress.com/
http://matematikauskoli.wordpress.com/
http://jelenaskola.weebly.com/
http://matematikazaosnovce.wordpress.com/
http://ucionica17.wordpress.com/
http://milanvujicic.wordpress.com/
http://biljamatematika.wordpress.com/

Nevjerovatno je koliko blogova vezanih za nastavu ima, gledajući sve nastavne predmete. Koliko vidim sajt http://edublogodak.com je nastao pod pokroviteljstvom Republike Srbije i Obrazovno kreativnog centra. Da li zna neko više o tome? Osim "blogosfere" zahvaćene su i društvene mreže: http://e-seminari.net/ . Da li neko radi u takvoj školi u kojoj se sve ovo primjenjuje, kakvi se tu problemi javljaju? Koje su pozitivne a koje negativne strane svega toga?
 
Odgovor na temu

blekmor
fax
fax

Član broj: 309532
Poruke: 55
*.dynamic.kdsinter.net.



+30 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike16.10.2013. u 20:40 - pre 99 meseci
Očajni profesori, očajan program. Profesori se tripuju da predaju matematiku na fakultetu a program ih podržava. Natovare učenike nekim glupostima a učenici nemaju pooojma o osnovnim stvarima. Naši odlikaši znaju da nadju izvod funkcije ili da je integrale, ali nemaju pooojma ni šta je to izvod, ni šta je to integral, a ni šta je to funkcija. Znaju da rade sa matricama i determinantama, a nemaju pooojma za šta to uopšte služi. A i ne treba da znaju te stvari u srednjoj školi (osim u nekim specijalnim matematičkim odeljenima). Udjite u bilo koju "običnu" gimnaziju i nadjite 5 učenika koji zaista razumiju šta je to funkcija; nećete ih naći. Treba da se uči suština, da se nauči suština, osnove, a ne neke naprednije stvari koje tako lako ispare iz mozgova. Sad kad malo bolje razmislim, prilično sam siguran da ni odredjen broj nastavnika-profesora ne razumije "suštinu" gore pomenutih stvari, ali zato zna da nadje izvod neke funkcije. Kog će mi to vraga?
Program treba da bude jednostavan i kratak. Dvije trećine stvari treba izbaciti, a ovu preostalu trećinu treba detaljnije obraditi i ponoviti 2 puta. Nove stvari se rade u 1 i 2 razredu srednje (5 i 6 osnovne), a u 3 i 4 razredu srednje (7 i 8 osnovne) to sve se lijepo ponovi i maaaaaalo proširi. A za talentovanije i zainteresovanije napraviti posebna odeljenja, i kraj.
 
Odgovor na temu

Milosh Milosavljevic1
student MF

Član broj: 311049
Poruke: 50
*.mbb.telenor.rs.



+5 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike17.10.2013. u 23:32 - pre 99 meseci
To sto ucenici ne znaju i ne razumeju osnovne stvari je posledica slabih kriterijuma, po kojima svako mora da zavrsi srednju skolu.
Srednja skola nije obavezna.
Ukoliko neko ne razume da je sustina izvoda i diferencijabilnosti da se neka f-ja lokalno moze posmatrati kao linearna, onda on ne treba da zavrsi gimnaziju, niti da polozi matematiku.
To je kao da neko polozi citanje tako sto nauci napamet tekst koji treba da procita.
Danas se djacima gleda kroz prste u osnovnoj skoli, u srednjoj skoli, plan i program su osiromaseni do sramnog nivoa.
Kad pogledam one slikovnice iz sedmog ili osmog razreda osnovne skole, dodje mi da zaplacem. Mi smo jos u sestom razredu ucili da su trouglovi podudarni ako postoji izometrijska transformacija ravni koja jedan slika na drugi. Imali smo i dokaze koje je trebalo znati i mnogo kvalitetnije obrazovanje od onog koje deca dobijaju danas. To je bilo pre 8 godina.
Cak i tada su bili siromasni sadrzaji i nije se ucilo dovoljno. Insistira se na nekim osnovnim stvarima, a u sustini, ne insistira se ni na cemu. To je kao na faksu, ukoliko ucis i spremas se samo da bi jedva navukao neku sesticu, verovatno ces pasti, mozda i dobiti 6, ali vise od toga tesko.
Mi smo, kao drustvo, sveli osnovnu i srednju skolu na to da gradivo koje je neophodno za 2, za to da se prodje razred, bude dovoljno za 4 ili 5.
I onda se pitamo, sto su nam odlikasi nepismeni?
Zatim kao resenje za to nudimo jos vece srozavanje kriterijuma, koje je i uzrok svemu tome?!
Po principu i ovo osnovno je pretesko, dajte da smanjimo jos i da ih pitamo jos manje i da trazimo jos manje, mozda ce tada bolje znati, jer ce lakse i bolje nauciti kad ima manje?
A nece, vecina ce uciti onoliko koliko im treba da prodju i postajacemo sve nepismeniji i nepismeniji.
Resenje bi bilo da pocne zaista da se uci i radi nesto. Ja se pitam, ja sam bio Vukovac sa par sati ucenja nedeljno, vecina mojih drugova,
koji su bili odlikasi, takodje, sta to govori o nasem skolstvu? Da je u zalosnom stanju.
Danas je dovoljno ici u skolu i pratiti nastavu da bi bio odlican. Pa sta jos da se smanji, sta jos da se izbaci?!
 
Odgovor na temu

blekmor
fax
fax

Član broj: 309532
Poruke: 55
*.dynamic.kdsinter.net.



+30 Profil

icon Re: Problemi u nastavi matematike20.10.2013. u 17:40 - pre 98 meseci
@Milos Milosavljevic
Ti si toliko otišao od realnosti, da prosto ne mogu da vjerujem sta sam pročitao.
U osnovnoj i srednjoj školi djeca trebaju da steknu neki osjećaj o pojedinim granama nauke kako bi se kasnije usavršavali ukoliko to žele. Postoje specijalna odjeljenja koja okupljaju "napredne" klince, i tamo neka ih tovare raznim stvarima. Preko 95% populacije uopšte ne treba da zna ništa vezano za izvode funkcija.
Osnovna i srednja škola treba da nauči djecu nekim osnovnim stvarima, ali da oni te osnovne stvari stvarno savladaju. Treba da pruži tačno toliko da bi učenici mogli da odluče da li da idu na fakultet, šta da studiraju, da li da uče sami neke stvari ili da ostanu na tom akademskom nivou. Naravno izuzetak su specijalna odjeljenja(jezička, matematička...) i stručne škole(mesal, krojač, čak i neki smjerovi ekonomskih, poljoprivrednih,medicinskih škola....). Tako se radi u svim razvijenijim državama koje obrazuju kvalitetan stručni kadar i čijim naučnicima i profesorima nije osnovni cilj da pričaju kako su oni pametni i kako su u 6. osnovne znali dokaze za ovo ili ono, nego da budu pokretač države. Ako već ne možemo sami da smislimo nešto dobro, treba da preuzmemo u potpunosti ono što se koristi kod drugih i što provjereno funkcioniše.
Izbacivanje pola nepotrebnog gradiva nije srozavanje kriterijuma, nego način da klinci nešto stvarno nauče.

Nemojte zamjeriti što sam malo grub i bezobrazan, ali ovaj poslednji komentar me stvarno izbacio iz takta.
 
Odgovor na temu

[es] :: Matematika :: Problemi u nastavi matematike
(TOP topic, by Bojan Basic)
Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 64638 | Odgovora: 107 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.