Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s5500

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s5500

[ Pregleda: 5542 | Odgovora: 12 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550011.06.2006. u 21:41 - pre 217 meseci
Zapravo, uzeo sam sočivo iz objektiva mog starog aparata i jednostavno ga stavio ispred objektiva Finepix-a. Ovde su rezultati koje sam dobio, znači makro sa foto aparata i makro koj se dobija pojačavanjem sočiva. Ideja mi je došla sa Googla, pošto ima još paćenika nalik meni koji nemaju para da kupe pravu stvar pa prave slične stvarčice. Još samo da vidim da nađem bolje sočivo i da smislim kako da ga pričvrstim.

Inače slike su slikane u sobi, na svetlu diode, čisto da vidim kako to radi pa nisu baš ekstra, niti sam imao nameru da to budu... f je stavljen na 2.8 kako bi proverio da li dolazi do prevelikog zamućenja pri najvećim otvorima blende.

Bez sočiva
Sa sočivom

[Ovu poruku je menjao popacp dana 13.06.2006. u 16:13 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Gojko Vujovic
Amsterdam, NL

Administrator
Član broj: 1
Poruke: 13651



+165 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550011.06.2006. u 22:22 - pre 217 meseci
To često ljudi rade, mogu da se dobiju zanimljivi rezultati. Problem je postići konzistentnost, nezgrapan setup, malo teže za osvetljavanje, manja dubinska oštrina nego sa pravim macro objektivom, itd.

Slikaj nešto pametnije, biljčicu ili insekta, pa pošalji da vidimo kako ispada.

Evo ti dve moje, pre par godina sa A80 + 135/2.8 Revuenon-special ispred njega.



Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550011.06.2006. u 22:42 - pre 217 meseci
E, ali nije samo to, provalio sam da se na najvećem zumu (380 mm) ustvari dobijaju mnogo veća uvećanja, čudno ali istinito. Evo koliko sam uspeo da uvećam istu onu Halo Karticu. Doduše fokus mi nije bio na slovo I pa je malo mutno iako je otvor blende bio minimalan. Naravno i ekspozicija od 3 sekunde igra veliku ulogu a i sama kartica je mutna, ali videćemo rezultate sutra na dnevnom svetlu kada uspem da pričvrstim sočivo nečim i kada slikam nešto stvarno reprezentativno. U svakom slučaju ovo nisam očekivao :)

Slika

[Ovu poruku je menjao popacp dana 13.06.2006. u 16:13 GMT+1]
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550012.06.2006. u 14:20 - pre 217 meseci
Dakle krajnji rezultati:


bez sočiva


sa sočivom bez zuma (Wide), slučajno sam brisnuo normalnu sliku a ostala ova preeksponirana, ali me mrzi da slikam ponovo.


sa sočivom 10X zum (tele), ovo je maksimum koj sam za sad izvukao
Inače ni jedna slika nije kropovana, nije korišćen digitalni zum, nije dorađivana u programima. Jednostavno slikao sam sve u 0,3 megapiksela da bi videli pravu razliku i da bi lako okačio sliku.


-----------------------------------------------------------------------

Evo kako sam napravio sočivo. Najpre mi je trebala neka plastična cev, pa sam našao poklopac nekog parfema koj je bio malo uži od sočiva. Isekao sam rupu na njegovoj strani koja je bila zatvorena, i omekšao ga u ključaloj vodi kako bi sočivo uopšte ušlo. Posle pola sata mučenja sočivo je stajalo mnogo bolje nego što sam mislio da će. Kako je poklopac bio plav sa unutrašnje strane sam nalepio crnu izolir traku, pošto bi zidovi trebali da budu crni i upijaju svetlost. Verovatno bi bolje bilo da se sve to lepo ofarba sprejem, ali ne preterujmo... Sa spoljne strane sam nalepio polovinu debelog, rebrastog kartona u nadi da će se na njemu napraviti navoji kad pokušam da ga ušrafim na adapter Finepixa. Manje-više tako je i ispalo i sve savršeno pasuje, ništa se ne klima, a makro može lako da se skine i namesti. Takođe, lepo i izgleda s obzirom kakva su sve rešenja postojala na Googlu (pretražite sa how homemade makro lens). Evo i slike tog čuda:


Početnički ali biće bolje. Što je džaba i bogu je drago!

[Ovu poruku je menjao popacp dana 12.06.2006. u 15:32 GMT+1]
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550012.06.2006. u 16:21 - pre 217 meseci
Što veća daljina sočiva veće zamućenje na ćoškovima i veće zakrivljenje. Uz to dolazi i veće uvećanje, ali. Interesovalo me kako će se sočivo ponašati pa sam mu dao papir u kockama (nije milimetarac! već 3x3mm). Evo rezultata koga zanima.

Voleo bih da vidim slične rezultate nekoga ko ima fabričko makro sočivo. Please :)

Max Tele
Max Wide
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550013.06.2006. u 15:10 - pre 217 meseci
Nije valjda da niko nema komentara na moje brljotine, c c c. Evo još par bodlji slikanih na najvećem uvećanju, kasnije smanjenih na 640x480, ali ništa drugo nije dirano. Radim na tome da izbegnem blješteću belu boju, koja izgleda da mi jasno kaže preeksponirana ti je slika, u suštini makro mi do sad nije bila jača strana.





 
Odgovor na temu

Sasa_NS
Ha! Prčkam tu i tamo ponešto...
Novi Sad

Član broj: 61060
Poruke: 311
212.200.219.*



Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550013.06.2006. u 18:27 - pre 217 meseci
Ostali su svi bez reči.:) Šala.

Ja sam nešto slično radio davno, samo u drugom smeru. Naime, pravio sam tzv. "makro prsten" za moj stari Zenit tako što sam rasturio jedan objektiv za njega koji sam kupio jeftino od Rusa na pijaci (sličan sam imao na svom aparatu), pa sam kombinujući njegov deo sa navojem i polovinu plastičnog poklopca sa zadnje strane (on je imao drugi deo navoja koji mi je bio potreban - za suprotnu stranu), napravio pomenuti prsten...

Nažalost, nemam fotke ni tu skalameriju, ostalo mi sve u bivšoj državi (kao i sve ostalo :()..

Ti prstenovi se kod SLR fotoaparata ubacuju između kućišta i objektiva čime objektiv dobija na makro performansama...

U svakom slučaju, tvoj pokušaj je za svaku pohvalu (dobro se zabavljaš, zar ne?:)), a ni rezultati nisu loši...

 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550013.06.2006. u 19:45 - pre 217 meseci
Imao sam ja na starom Film-aparatu 3 takva prstena 1, 2 i 3x, no nisam imao Tripod tako da nisam ni pravio slike ovako velikog uvećanja. Sada sam ustvari i iskoristio stari Teleobjektiv 200mm za sočivo.

A zabava nije izostala, veruj mi.
 
Odgovor na temu

tarla

Član broj: 15527
Poruke: 1648



+42 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550014.06.2006. u 01:28 - pre 217 meseci
na slikama ispod imate moje brljotine sa s5500 i obrnutim objektivom od starog zenita kojeg sam pozajmio od kolege. inace nisam rastavljao objektiv nego sam ga samo uvalio u prsten koji dolazi uz fuji. odlicno pristaje i samo malo izolir trake ce da riejsi problem. jos ako je crne boje onda nema nikakve sanse da se bez zagledanja otkrije da je Grunf proizvod.

Ono sto mi smeta je zaista plitak DOF i jako je tesko fokusirati na ono sto zelis. Moja iskustva (vrlo malena) govore da fokusiranje aparata nema nikakvog smisla nego se sve radi priblizavanjem i odaljavanjem skalamerije od objekta snimanja. Da bi to sve islo kako valja trebalo bi da se aparat stavi na neki stalak (stalak od stone busilice recimo) i da se preko one poluge vrsi fokusiranje.



muva je odavno bila mrtva pa da se ne ljude ljubitelji zumzara da im ubijem ljubimce.





i jos samo da napomenem da ovo nisu skroz kropovi nego je radjen i resize pa se mozda cini malo sitnije nego stostvarno jeste. inace na zadnjoj je font 10 ili 12 ja mislim.


p.s. pa kad mi neko kaze da moze svaki papir u ink jet i da je to isto.... pogledajte samo koliko je ovaj chupav... kao dupe...


 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550015.06.2006. u 14:44 - pre 217 meseci
Da, DOF je jako loš sa HomeMade zezalicama, ali s druge strane, ni pravi makro objektivi tu ne mogu puno da urade, a cena se ne može uporediti, ipak se radi o jako velikom uvećanju. Zanimalo bi me kako bi izgledalo da Fuji ima otvor blende 16 ili 22, mada sumnjam da bi to mnogo pomoglo. U svakom slučaju bez tripoda i manuelnog udaljavanja aparata ništa.

Inače i na tvom objektivu se sastrane slika malo izvitoperila kako mi se čini. Ajde kad te ne mrzi slikaj neku svesku u kockama da vidimo kako to izgleda.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.neobee.net.



+1269 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550015.06.2006. u 16:54 - pre 217 meseci
Moze se i sa blendom 2,8 postici zadovoljavajuci DOF (bez “pomagala”). Evo jednog primera sa IXUSom sa komplet EXIF om.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550016.06.2006. u 14:42 - pre 217 meseci
Da, ali u odnosu na moj Fuji, ovaj aparat ima koliko toliko fenomenalan makro, osim ako nisi kropovao pčelu. Fuji jedva izvuče da cvet prekrije celu sliku, a pčela je samo sitna tačkica. Bez dodataka ništa od makro slika na FinePix-u.

Inače, nisam se dobro izrazio, hteo sam da kažem da je zamućenje i suviše veliko pri velikim uvećanjima, čak i pri najmanjem otvoru blende (9 za Wide ili 8 za Tele kod Fuji FinePix s5500).
 
Odgovor na temu

popacp
Miloš Popović
fakultet :)
Zajecar

Član broj: 19782
Poruke: 616
*.smin.sezampro.yu.

Jabber: popac@elitesecurity.org
Sajt: popac.drugitalas.org


+6 Profil

icon Re: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s550018.06.2006. u 17:03 - pre 217 meseci

Evo moje muve, s tim što je moja bila malkice manjoglava, ali opet mi se čini da imaš bolji učinak tvojim sočivom nego ja mojim. Na originalnoj slici od 4 megapiksela se lepo vide sitne ocele u očima.


A evo jedne slike koja mi se jako sviđa kako je ispala, pre svega postavka, naravno može komantari.
 
Odgovor na temu

[es] :: Digitalni fotoaparati :: Moj Home-Made Makro za Fuji FinePix s5500

[ Pregleda: 5542 | Odgovora: 12 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.