Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana

elitemadzone.org :: MadZone :: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana

Poruke: 1797
*.dialup.sezampro.yu.

+5 Profil

icon Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana30.12.2005. u 16:33 - pre 222 meseci
Dvoumio sam se da li da ovu poruku napisem u Mad Zone ili u Nauka sobu...
...na ovo me je inspirisao photo session jednog mog poznanika,slovenca,koji je 18.12. ove godine pravio izlet na Ucku (1400m Hrvatska planina kod Rijeke) i Nanos (mislim 1300m planina u Sloveniji).
Dan je bio izuzetno bistar tako da je pogled bio spektakularan.
Sa Ucke pogled je dopirao cak do Italijanskih alpa-Dolomita(pogledajte na karti kolika je to udaljenost sigurno 300km vazdusne linije),videli su se i Julijski Alpi sa sve Triglavnom(to je nesto blize vazdusnim putem).
Na Ucki je bio u prvom delu dana,dok je popodne proveo na Nanosu,sa koga je pogled isto bio spektakularan.Posle zalaska Sunca pogled se pruzao cak do nekog brda blizu Padove i brda kod San Marina.

galerije slika sa Ucke

galerija slika sa Nanosa

Sta mene interesuje,voleo bih da napravim i ja ovako dobre snimke,dobrih panorama za vreme bistrih dana tako da bi se za prvo vreme skoncentrisao na planine u blizini Beograda(znam da necu videti Alpe )

1.Avala...da li sada kad nema tornja postoji neki vidikovac sa kog se pruza panorama na Beograd,i Sumadiju sa druge strane?
Sta sve moze da se vidi sa Avale u bistrom danu.Pretpostavljam da se sigurno vidi Kosmaj,Fruska Gora,Maljen,moze li se videti i jos neka planina,naprimer Kopaonik (videcete zasto pitam) ili Rudnik?

2.Fruska gora...postoji li uopste neki deo na vrhu Fruske gore da moze da se pruza panorama na okolinu,neki kao vidikovac.Preko fruske gore sam isao za Novi Sad u martu mesecu,ali koliko sam video okolo je suma,i duz puta bar(preko Rume i S.Kamenice) nije postojao ni jedan vidikovac.Sa Fruske gore se pretpostavljam vidi Avala i Beograd.Pretpostavljam kad je bistar dan da se vide i jos neke planine?

3.Kopaonik...na njemu sam bio prosle godine u aprilu,medjutim vreme je bilo promenjivo(smenjivanje kise,grmljavine,grada,magle i lepog vremena),pa nije bilo pametno ici na vidikovac na Suvom Rudistu.Moj burazer je bio na Kopu proslo leto,i peo se na suvo rudiste,mislim njega te panorame ne interesuju mnogo,ali covek koji je isao sa njima pokazao im je Durmitor koji se po recima burazera jasno video u daljini.Imao sam neki stari prospekt sa Kopoaonika koji sam uzeo jos 1994 kad sam bio tamo na zimovanju i secam se da je bila karta sa oznacenim planinama koje se vide sa vrha Suvo Rudiste.Secam se vrlo dobro,da je oznacena i Avala.Razgovarali smo tada sa nekim starosedeocima koji su potvrdili da se Avala vidi po izuzetno bistrom vremenu i jasno se prepoznaje po tornju.Nazalost sad kad nema tornja sumnjam da bi se Avala prepoznala.Da li neko mozda zna koje sve planine mogu da se vide sa kopa?

4.Planine duz Crnogorskog primorja.Uvek kad sam bio na crnogorskom primorju cuo sam price kako moze da se vidi Italija sa tih planina.Malo mi je to cudno s'obzirom da je "preko puta" Crne Gore uglavnom ravnica,ali ponovo,ko ce ga znati,da li neko zna pouzdanu informaciju,ili jos bolje da li postoji slika toga?

5.Vas izbor... da li neko zna koji su jos dobri vidikovci u krugu od 150 km od BG,ma moze i dalje,samo da je pristupacno tj.da se ne izlomatam penjuci se na vrh(nisam alpinista )

[Ovu poruku je menjao Stefano dana 30.12.2005. u 17:36 GMT+1]

Poruke: 209
*.tehnicom.net.

+8 Profil

icon Re: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana31.12.2005. u 02:20 - pre 222 meseci
Matori.. odlicna tema.
Za frusku goru stvarno ne znam. Sto se tice avale, moja keva mi je pricala da su se sa dvogledom, sa samog tornja, gde je bio onaj restoran, mogle videti, po izuzetno cistom danu planine na jugu srbije. Sad ni ona sama ne zna koje, ali da su mogle, mogle su.
Dalje, za crnogorsko primorije sam i ja isto cuo, a mogu ti reci i video. Nisam bio na planinama, ali sa priobalja, nocu moze da se vide svetla luke i priobalja u bari-u.
To nisam uspeo da uslikam ove godine, jer moj digitalac ne radi bas dobre slike po mraku, osim sa blicom, koji mi nista nebi znacio u tom slucaju
Ali ako uvece mogu da se vide svetla bari-a, onda sigurno moze da se vidi obala italije preko dana. Naravno, pod idealnim uslovima.

Sto se tice mog izbora.. hehe, pa nisam bas nesto jurio neke vidikovce, ali bez obzira, to mi je extra. A jedini koji sam 'pronasao' je od mog ortaka, par zgrada od mene krov. On zivi u potkrovlju, i letos smo isli kod njega na krov u popodnevnim casovima. Sa krova, smo jasno videli rudnik, obrenovac, toplanu u obrenovcu (sto i nije tako daleko). Takodje smo videli i tok reke save.. e sad.. ne znam do koliko km smo videli tok save..
E da, njegova zgrada je u skojevskom naselju (kao i moja), i najvisa je u okolini.. primera radi.. mi sa krova nasih zgrada, pa i njegove, smo u nivou krova beogradjanke, ako ne i vislji.

Pozdrav.

Mardz Simpson
Moja kuca Vrsac-Beograd

Član broj: 44460
Poruke: 415
*.dial.b92.net.

Profil

icon Re: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana31.12.2005. u 09:10 - pre 222 meseci
Vrsacki breg
www.pdpobeda.org.yu/pldomovi/vrsackibreg.htm
Nasmesi se, to je druga najlepsa stvar koju mozes da uradis sa svojim usnama!!

Stefano

Član broj: 13287
Poruke: 1797
*.dialup.sezampro.yu.

+5 Profil

icon Re: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana31.12.2005. u 12:58 - pre 222 meseci
znaci Rudnik moze da se vidi iz BG-a...ajd' napravi fotku toga bas me zivo interesuje kako izgleda u daljini

druga stvar za koju me bas zivo zanima da li je neko video iz BG-a,evo uzeo sam juce atlas i vidim da je pocetak Rumunskih Karpata vazdusnom linijom svega 120 km udaljen od BGa (mislim na neki vrh od 1400m) dok su visi vrhovi (oko 2000-2200m) oko 150-170km vazdusne linije...
ja sam gotovo ubedjen da to moze da se vidi iz BG-a tj.sa okolnih brda,a mozda i sa nekih zgrada koje imaju "cistinu" ka tom delu,kao sto su naprimer "Zmajeve kule" u Zemunu,Genex kula ili Usce tower.
Ima i blizu mene brdo na koje cu se popeti cim bude ekstremno bistar dan,jedino sto je pogled u tom pravcu prilicno ogranicen,tj.vidi se Pancevo i rafinerija,a po atlasu pocetak Karpata bi trebao biti "malo desno" od Panceva,pitanje je da li cu videti posto jedan deo zaklanja drugo brdo,koje je mnogo dalje,i stvarno nemam pojma kako bih dosao do njega pesaka(a i drugacije)

broker

Član broj: 2415
Poruke: 8514
212.62.59.*

+11 Profil

icon Re: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana31.12.2005. u 13:25 - pre 222 meseci
Bio sam na Rumiji iznad Bara. Pogled je fenomenalan na sve strane ali je najbolji prema unutrasnjosti kopna, narocito planine sa druge strane Skadarskog jezera.

Medjutim, imam utisak da su retke prilike kada je u priobalju bez izmaglice, mozda u rano prolece dok je jos hladno.

stonex

Član broj: 25873
Poruke: 642
*.internet.krstarica.net.

+9 Profil

icon Re: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana31.12.2005. u 16:22 - pre 222 meseci
Pa , jednom sam bio u restoranu Genex kule po izuzetno bistrom danu i mogu reci da se Fruska gora videla kao na dlanu a Beograd je izgledao fenomenalno sa celom okolinom . Kada sam bio u vojsci na Albanskoj granici iznad Prizrena ( 1300 metara nv . ) po izuzetno lepom danu u sred leta su kao na dlanu bile Prokletije ciji su vrhovi bili pod snegom . Videlo se odlicno u dubinu od sigurno oko 200 km , a da je bio preko puta neki vrh u Italiji , sigurno bi se video lepo . Zao mi je sto tada nisam imao digitalac da to slikam .

DDMM

*.vdial.verat.net.

Sajt: www.ddmrm.com

Profil

icon Re: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana03.01.2006. u 01:41 - pre 222 meseci
Evo jedne fotke sa Genexa.

EXIF nisam dirao.

[Ovu poruku je menjao DDMM dana 03.01.2006. u 02:45 GMT+1]
X

elitemadzone.org :: MadZone :: Dobre panorame...pogled u toku bistrog dana

[ Pregleda: 6863 | Odgovora: 6 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.