Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja

elitemadzone.org :: Poljoprivreda :: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja
(TOP topic, by pajaja)
Strane: << < .. 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 589107 | Odgovora: 1617 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
2.133.46.*



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 14:19 - pre 141 meseci
Citat:
sito90
Moje konkretno pitanje venturi je, da li moze podeliti svoja saznanja vezana za proizvodnju briketa i peleta od slame? Pretpostavljam da si se i na tu temu informisao a posto ja zelim da
udjem u taj posao, tvoje misljenje bi mi bilo znacano. Hvala.

Na sreću smo na vreme odustali od tog projekta... Briket/pelet od slame nema tržište (objasniću posle i zašto). Odmah na početku smo otišli na pregovore kod velikog trgovca briketom i peletom u Holandiji, i bukvalno prva rečenica koju je čovek rekao "možemo da pričamo o svemu, samo ne o slami". Tako da smo slamu od te godine iskoristili za nešto drugo, a mašine preusmerili.

Po termičkoj vrednosti slama (briket/pelet) je odlična. Međutim problemi nastaju kod silikatnih naslaga, pepela i nečistoća koje blokiraju peć, samim tim se svrha peleta poništava, jer peć moraš da čistiš jednom ili dva puta dnevno.

Slama kao orgrevni materijal ima budućnost ali samo u industrijskim postrojenjima. Nova toplana u Kotežu je projektovana da radi na slamu i poljoprivredni otpad, ima kotlove od 2 x 5MW i to odlično funkcioniše. Oni slamu skladište direktno u balama, i cele bale ubacuju u seckalice koje se dalje automatski prenose i doziraju u kotlove po potrebi. Drugo postrojenje koje znam je Delta Agrarova farma svinja kod Stare Pazove , oni imaju ukupno 5 MW i Toplingove kotlove (koji su se pokazali kao izuzetno dobri) i isto tako ubacuju direktno bale, i doziranje je automatsko.

Dakle, postrojenja koja mogu da koriste slamu kao gorivo su obično industrijska, i njima smanjivanje volumena goriva (briketiranje/peletiranje) ne igra neku veliku ulogu, i nema uopšte nikakvu ekonomsku računicu da bi platili 300% više za sirovinu samo da bi imali nešto manji volumen.

Tako da, ja u briketu a pogotovo peletu od slame ne vidim neku svetlu budućnost.
 
Odgovor na temu

sito90

Član broj: 92864
Poruke: 2
188.247.133.*



+5 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 14:48 - pre 141 meseci
Hvala na brzom odgovoru.
Da, jeste problem sa pepelom, pogotovo kod peleta koji ima automatizovano sagorevanje pa se gorionici zagusuju. To nam se i pojavljivalo u testovima koje smo radili.
Od poznanika iz Svajcarske sam dobio informaciju da se nekim hemijskim procesom prilikom proizvodnje mogu resiti ti problemi ali jos ne znam nista konkretno o tome.
Sledece pitanje je vezano za bio dizel, da li poznajes pravnu regulativu u vezi toga i da li je to isplativ posao u sadasnjim uslovima.
U perspektivi cu imati na raspolaganju cca 60ha obradive povrsine i zeleo bih da proces ne svedem na "pokosi i prodaj sto pre" vec da ga sirovinski vezem za neki proizvod.
Da li imas iskustva sa koriscenjem bio dizela?
Trenutno mi se nudi oprema za biodizel iz Nemacke vrednosti cca 50.000e koja navodno proizvodi dizel po evropskim standardima.
 
Odgovor na temu

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 15:45 - pre 141 meseci
sito90@ drzava Srbija ako tezi eu onda mora tako da se i ponasa! ali i bez eu ne sme svoje seljake da svake godine pljacka! svake godine su sve veci problemi zbog drzave!
meni samo trebaju isti uslovi koje poljoprivrednik ima npr u madjarskoj jer obojica radimo na istoj zemlji i istoj klimi a drugacije uslove otkupa placanja ponasanje drzave imamo! samo se o tome radi! u nasoj drzavi nemas ni zakon o roku placanja! sve je divlje!
lako bih ja ulagao u bolje sutra da je drzava ozbiljna bar oko teme poljoprivrede! treba da postoje planovi drzave bar za narednih 6 godina a ne stalno nesto da se menja!
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
2.133.46.*



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 15:54 - pre 141 meseci
Ako radiš namenske kulture za biodizel sa jednog hektara možeš dobiti 6000 litara. Sama oprema za biodizel je vrlo jeftina (50 hiljada je rekao bi prilično ozbiljna i kvalitetna oprema), te je u tome i srž problema. Zbog toga što je oprema jeftina, u Srbiji imaš na stotine malih pogona koji prave biodizel i etanol. Pošto je oprema za biodizel maltene identična opremi uljare, Victoria Group je pokrila kompletnu potražnju za biodizelom (postoji zakon po kome u gorivo koje se prodaje na pumpama mora biti umešano par procenata biodizela, i taj procenat se uvećava svake godine), jer imaju opremu i jedini mogu da zadovolje te kapacitete koje kupci traže, tako da su svima ostalima ostale neke mrvice i niše... Tih par ljudi koji prave biodizel a koje sam ja kontaktirao zbog otkupa glicerina, prave na godišnjem nivou od par tona, pa do reda veličina par desetina tona biodizela što ne verujem da ima neku rentabilnost...
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 19:01 - pre 141 meseci
Koji su komentari za otpustanje 1600 agrarskih savetnika.Usteda ili greska.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
2.133.46.*



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 19:08 - pre 141 meseci
Citat:
Lavlja_Jazbina: Koji su komentari za otpustanje 1600 agrarskih savetnika.Usteda ili greska.

Nisam pročitao detalje, samo sam načuo..

Ali po informacijama iz prve ruke (dečko koji je bio savetnik pa prešao kod mene), ti savetnici nigde nisu dobro primljeni, i zbog mentaliteta ljudi program nije postigao planirane efekte... Zamisli pojavi se tip od 25-30 godina i počne da deli savete poljoprivrednicima od 50+ godina koji ga ekspresno odjbu sa 'argumentacijom' tipa "ja radim ovu zemlju tako 40 godina, moj otac je radio zemlju tako, deda isto, i sad si ti mene našao da učiš! mrš!".

Zato treba stegnuti kaiš, a pametnjakoviće pustiti da uživaju u plodovima svog (ne)znanja i rezultata.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 19:29 - pre 141 meseci
Mozda je drakonski ,video si temu oko busplusa (MORA SE PLATITI KARTA),preskociti to ja radim 40 godina i mrs,i staviti obavezu za onoga ko je registrovan kaao poljoprivrednik
mora pristupiti agrarnom planu koji je zacrtan za tu godinu.Mozda surovo,ali ne mozes seci drvo u svom dvoristu jer nas u nizu ima 100 porodica i svi
u dvoristu imamo isto to drvo,jer je nekim planom i zasadjeno.Inat je najgora stvar kod nasih ljudi.
 
Odgovor na temu

djordjeno
Srbija

Član broj: 35204
Poruke: 332
*.adsl.eunet.rs.

Sajt: www.mobitel.si


+42 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 20:49 - pre 141 meseci
Kad je rec o poljoprivredi i susi koja se pominje, detalj oko procene stete mi privukao paznju.
Mene je iznenadilo poredjenje iz novina od pre neki dan, da je steta od suse samo ove 2012 godine, ekvivalentna sredstvima potrebnim da se napravi moderan sistem za navodnjavanje. (koji je koliko toliko dugorocna stvar)

Dakle imamo problem koji ima resenje koje nije zapetljano ili nepoznato. Prosto uloziti pare u sistem za navodnjavanje i kraj price.
Umesto da se uzimaju krediti za neke zeleznice (koje ionako mali % stanovnistva koristi) novac preusmeriti u probleme koji su jednostavno resivi.

E sad moguce da nije bas tako trivijalno kao sto se meni, laiku, cini. Jer iskljucujem mogucnost da neko iz struke (ministarstvo poljoprivrede, instituti) tu stvar ne vide i da im nije ocigledna, a samim tim i eventualno resenje.




 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
2.133.46.*



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja03.08.2012. u 21:30 - pre 141 meseci
@djordjeno:
Kad bi računao samo prihod sa parcela, možda bi mogao da otplatiš sistem za jednu godinu (koji košta reda veličine 1500 evra po hektaru za sisteme koji pokrivaju tipa 100 hektara), međutim tu imaš i neke rashode, i nije praktično da čitav profit gurneš u sistem, tako da je realna računica da se sistem otplati kroz 5-6 godina, i da ti naravno ostane i lepa zarada.

Sistem za navodnjavanje nije nikakav čarobni štapić koji će udvostručiti prinose tek tako. Dešavaće se često da sistem nema nikakvog efekta (ako je godina sa dovoljno pravilno raspoređenih padavina), ali će se dešavati suše poput ovogodišnje gde će sistem značiti duplo, trostruko, pa možda i petostruki prinos u odnosu na ono što je van sistema. Dakle, sa sistemom dobijate jednu stabilnost prinosa, što znači da je finansijsko planiranje dosta predvidljivije, i generalno lakše poslovanje.

Naši seljaci ne investiraju u sisteme za navodnjavanje jer za to nemaju potrebe. Kad su dobre godine, oni će imati 10-11 tona zrna, para ko blata, troši se ko da sutra ne postoji... Onda se jednom u X godina desi ovakva gde im suša sve pokosi pa skinu samo 3 tone zrna, e onda kreću problemi, minusi, kuknjava... I sad umesto da taj gubitak pokriju iz šteka (koji su potrošili na stan u Beogradu ili na 5. sprat kuće), oni lepo izađu na ulicu, blokiraju saobraćaj, i država im doplati koliko im treba... I ko je tu onda lud da investira u sistem za navodnjavanje kad im je i ovako lepo.
 
Odgovor na temu

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja05.08.2012. u 21:53 - pre 141 meseci
stvarno ne razumem one koji nemaju izbusen bunar na njivi pa bre to kosta 200e za dubinu od 30metara! jos dobijes gratis rucnu pumpu od plastike!
 
Odgovor na temu

Commandant Carlos
Student
Beograd

Član broj: 299470
Poruke: 75
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+85 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 14:06 - pre 141 meseci
Citat:
cika dacha: stvarno ne razumem one koji nemaju izbusen bunar na njivi pa bre to kosta 200e za dubinu od 30metara! jos dobijes gratis rucnu pumpu od plastike!


Reci mi da se salis molim te.

I sta ces da radis sa bunarom od 30m i plasticnom pumpom??? Da neces mozda posaditi par ari paprike i zalivati nocu??? Ili mozda mislis da sa tim bunarom zalivas kukuruz ili psenicu preko dana?


A sad malo ozbiljne price, ti mali bunari sluze za zalivanjue malih povrtarskih parcela i obicno se to radi nocu zbog razlike temperature vode i temperature biljke, neretko se desava da kod tih bunara dolazi do nestajanja vode. Za ozbiljne sisteme kao sto ima @ventura centar pivot ili neki tifonski sistem, moras imati konstantan protok vode (kapacitet bunara) a takvi bunari se kopaju bar kod nas na 120 i + m , sa vecim precnikom cevi i ostalim dzidza bidzama tako da te taj bunar izadje negde oko 10k eura. A kod nas sobzirom na velicinu parcele isplatio bi ga za 30 godina (i moras uvek zalivati nocu). Najbolja voda za zalivanje je voda iz reke , kanala ili jezera zbog temperature, jer biljka ne dozivljava temperaturni sok. I tu dolazimo do problema samo mali deo parcela se nalazi pored takvih hidro sistema (ventura ima srecu jer je blizu kanala DTD), 90% nasih kanala je projektovano za odvodnjavanje a ne za navodnavanje, citaj u prevodu, male su dubine i skoro pa uvek u njima nema vode, dok imas jedan centralni na svakih 20-50 km u kome mozes naci vodu za zalivanje.


Citat:
djordjeno: Kad je rec o poljoprivredi i susi koja se pominje, detalj oko procene stete mi privukao paznju.
Mene je iznenadilo poredjenje iz novina od pre neki dan, da je steta od suse samo ove 2012 godine, ekvivalentna sredstvima potrebnim da se napravi moderan sistem za navodnjavanje. (koji je koliko toliko dugorocna stvar)


malo ta racunica ne pije vodu, zaboravili su da moras i nju imati da bi zalivao tako da nije samo 1500e/ha, nego mnogo vise. Koliko ne znam, ali cifra o kopanju takvog kanalskog sistema mora da je astronomska. A najveci problem prestavlja usitnjenost parcela.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.static.isp.telekom.rs.



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 14:48 - pre 141 meseci
Citat:
Commandant Carlos
entar pivot ili neki tifonski sistem, moras imati konstantan protok vode (kapacitet bunara) a takvi bunari se kopaju bar kod nas na 120 i + m , sa vecim precnikom cevi i ostalim dzidza bidzama tako da te taj bunar izadje negde oko 10k eura.

Čisto perspektive radi, zalivni sistem koji pokriva 500 hektara ima sledeće kapacitete:
6 glavnih pumpi, svaka kapaciteta 7600 lit/min
2 rezervne pumpe, svaka kapaciteta 2200 lit/min

To mu dođe oko 830 l/sec kada sistem radi punom snagom.

Ilustrativno, ovako izgleda reka koja ima protok od 800 l/sec:




Dobiti tu količinu vode iz bunara... Možda je i tehnološki moguće, ali bi takav bunar koštao više nego cela ta zemlja, mehanizacija i sitem za navodnjavanje zajedno...
 
Odgovor na temu

Commandant Carlos
Student
Beograd

Član broj: 299470
Poruke: 75
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+85 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 15:16 - pre 141 meseci
@ventura

O tome i pricam, u tome i jeste kvaka 22 nema Srbija toliko vode da bi se zalivale sve parcele, to mogu samo one pored velikih hidro sistema. Pitanje sta bi i bilo sa velikim rekama (Sava, Dunav, Tisa) kad bi svu vodu preusmerili na neki imaginarni kanalski sistem koji pokriva 90 % Vojvodine i Macve. Ja verujem da bi presusili ili se bar upola smanjili tako da ih na nekim mestima mogao i pregaziti.

Hajde da se i kopaju takvi bunari sa tolikim kapacitetom ( zamislimo da je moguce na tom terenu i isplativo koliko toliko- drzava pokriva troskove izgradnje), i svaki baja na rastojanju na 5 km iskopa tako neki bunar, sta mislite da li bi bunari u sred sezone presusili? Naravno da bi. Evo jednog primera ciji sam svedok, selo gde su mi roditelji pre izgradnje centralnog seoskog punara za sistem gratske-seoske vode, imalo je bunare u svakom dvoristu koji su se nalazili na dubini od otprilike 72-78m (na toj dubini nalazio se prvi sloj), to je tako funkcionisalo jedno 40 godina, pre neku godinu iskopa se taj centralni bunar na 120 m + sledeci sloj sljunka, i sta se desilo voda na 72 m je nestala, nije fizicki ali hidrofor je ne moze povuci- nema dovoljan kapacitet( iako se voda nalazi u selu na 4m) , a to je jedno malo selo od 1000 stanovnika. A zamislite sta bi bilo sa ozbiljni bunarskim sistemima.

Zakljucak: VODA je OGRANICEN resurs i sa njim se treba ozbiljno raspolagati, samo parcele pored velikih hidro sistema se mogu navodnjavati vestackom kisom, dok ostali moraju preusmeriti proizvodju na kulture koje se mogu navodnjavati sistemima ""kap po kap"" , ili jednostavno gledati u nebo a sejanje kultura pomeriti za raniji period. Treceg resenja nema, klima se menja i mi tu ne mozemo nista mozemo se samo slusajuci nauku prilagoditi ili kao ludaci drzati se navika pa svake godine lupati glavom o zid. Ni jedna zemlja na svetu (Amerika, Rusija, Australija) ne navodnjava 100% povrsina osim mozda holandije jer ona drugaciji sistem kanala i konfiguraciju zemljista (ne nedostaje joj vode).
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.static.isp.telekom.rs.



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 15:23 - pre 141 meseci
Pa pazi, DTD sistem je projektovan da navodnjava nekih 500.000 hektara, od čega se navodnjava tek 30.000 hektara, što je mizeran procenat..

Ima tu dosta prostora za iskorištavanje postojećih resursa. Isto tako ta voda sa kojom se navodnjava, ona ide direktno u zemlju odmah pored tih kanala, tako da se vraća nazad u 'sistem', te ne verujem da je baš tako lako isušiti to...
 
Odgovor na temu

Commandant Carlos
Student
Beograd

Član broj: 299470
Poruke: 75
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+85 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 15:46 - pre 141 meseci
Ne vraca se sva, mozda manji procenat do 50% mah, jedan veliki deo ispari, manji zadrzi biljka dok jedna kolicina ode u dublje slojeve. Ali opet ta kolicina vode nije dovoljna za svu povrsinu Vojvodine i Macve, nego samo za relativno blize parcele. Koliko ste vi fizicki udaljeni od kanala DTD?


500 000 ha = 5 000km2, a duzina kanala( celog sistema je 929km uzmimo da je 1000km) sto nam daje da sa svake strane kanala mozemo navodnjavati zemljiste do 2.5km sa svim preklapanjima i odbijanjima neka bude i 3km, sto je moras priznati malo.
 
Odgovor na temu

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 16:06 - pre 141 meseci
Da, ali to što ispari, ponovo padne kiša i nadoknadi :). Tako da nije samo 50%.

S druge strane, vojvodina je prepuna podzemnih voda. Ovamo kod mojih u Kikindi, iskopaj rupu od 1m i videćeš već vodu...

Elem, kad već pomenuste navodnjavanje, morao sam da zastanem i da fotografišem ovo, jer sam ih obično video samo parkirane i nikada na delu :)


 
Odgovor na temu

Commandant Carlos
Student
Beograd

Član broj: 299470
Poruke: 75
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+85 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 16:14 - pre 141 meseci
Ispari i vazdusne struje odnesu, da je to tako prosto sta ispari to pada dole, nigde ne bi bile pustinje. Procitaj sta sam gore napisao ima na malim dubinama ali dovoljno samo za cika dacinu plasticnu pumpu. To ti je tvrdnja u fazonu "mi mozemo hraniti pola Evrope samo da hocemo" ili "Zapad nas ne voli samo zato sto smo najbolji i najpametniji a oni su glupi i pokvareni".
 
Odgovor na temu

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 16:59 - pre 141 meseci
Pa ispari i sa okeana koji je mnogo veci od DTD pa opet dodje kod nas.
Ne mozes tako da racunas. Kakvi procenti, kakvi bakrači...
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 18:56 - pre 141 meseci
Citat:
Commandant Carlos:  Ali opet ta kolicina vode nije dovoljna za svu povrsinu Vojvodine i Macve, nego samo za relativno blize parcele. Koliko ste vi fizicki udaljeni od kanala DTD?

Nije ni realno navodnjavati 100% zemlje, ali u Vojvodini ima ukupno 1.6 miliona hektara obradive površine, i ako bi se postiglo navodnjavanje na 0.5 miliona hektara koliki je projektovani kapacitet DTD-a, to predstavlja fenomenalnih 30% zemljišta pod sistemima za navodnjavanje.

Naše parcele su počinju od samog kanala pa do nekih 6 kilometara unutar, međutim crpna stanica se nalazi na 3.5 kilometra od glavnog DTD kanala i do nje je iskopan dovodni kanal sa kapacitetom navodnjavanja 2000 hektara.
 
Odgovor na temu

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja06.08.2012. u 21:20 - pre 141 meseci
Citat:
Commandant Carlos:
Citat:
cika dacha: stvarno ne razumem one koji nemaju izbusen bunar na njivi pa bre to kosta 200e za dubinu od 30metara! jos dobijes gratis rucnu pumpu od plastike!


Reci mi da se salis molim te.

I sta ces da radis sa bunarom od 30m i plasticnom pumpom??? Da neces mozda posaditi par ari paprike i zalivati nocu??? Ili mozda mislis da sa tim bunarom zalivas kukuruz ili psenicu preko dana?


A sad malo ozbiljne price, ti mali bunari sluze za zalivanjue malih povrtarskih parcela i obicno se to radi nocu zbog razlike temperature vode i temperature biljke, neretko se desava da kod tih bunara dolazi do nestajanja vode. Za ozbiljne sisteme kao sto ima @ventura centar pivot ili neki tifonski sistem, moras imati konstantan protok vode (kapacitet bunara) a takvi bunari se kopaju bar kod nas na 120 i + m , sa vecim precnikom cevi i ostalim dzidza bidzama tako da te taj bunar izadje negde oko 10k eura. A kod nas sobzirom na velicinu parcele isplatio bi ga za 30 godina (i moras uvek zalivati nocu). Najbolja voda za zalivanje je voda iz reke , kanala ili jezera zbog temperature, jer biljka ne dozivljava temperaturni sok. I tu dolazimo do problema samo mali deo parcela se nalazi pored takvih hidro sistema (ventura ima srecu jer je blizu kanala DTD), 90% nasih kanala je projektovano za odvodnjavanje a ne za navodnavanje, citaj u prevodu, male su dubine i skoro pa uvek u njima nema vode, dok imas jedan centralni na svakih 20-50 km u kome mozes naci vodu za zalivanje.


Citat:
djordjeno: Kad je rec o poljoprivredi i susi koja se pominje, detalj oko procene stete mi privukao paznju.
Mene je iznenadilo poredjenje iz novina od pre neki dan, da je steta od suse samo ove 2012 godine, ekvivalentna sredstvima potrebnim da se napravi moderan sistem za navodnjavanje. (koji je koliko toliko dugorocna stvar)


malo ta racunica ne pije vodu, zaboravili su da moras i nju imati da bi zalivao tako da nije samo 1500e/ha, nego mnogo vise. Koliko ne znam, ali cifra o kopanju takvog kanalskog sistema mora da je astronomska. A najveci problem prestavlja usitnjenost parcela.



druskane moja zemlja od 10ha koju radim kao drugi posao je na nadmorskoj visini od 60m u backoj u blizini novog sada! bunar ima oko 30 metara davne 1960-te iskopan ima f oko 120cm i nikad nije presusio!
nedavno merio i ima vode 12 metara a vidis kakva je susa!
i kad je potrosis (dok cekas popijes jedno pivo al hladno natenane) stalno nadolazi jer u vojvodini cim malo dublje zakopas vec posle 5-6 metara se javlja voda a negde i plice koja je iznad sloja gline, a ako ides dublje i prodjes tu glinu ima jos bolje i cistije vode a ako ides jos dublje negde mozes da naletis i na vrucu kao ovi u backom petrovcu!!
eto nama koji uvek zalivamo nikad nije presusio Hvala Bogu!
a najbolja voda za zalivanje je ph neutalna je jedino ako takvu vodu pije biljka ce biti u max jer tad moze da usvaja mikro i makro elemente!!kakva je kod mene i u mojoj okolini bunarska voda ph neutralna i ima 12 stepeni!
e ja nema pivote a i ne treba mi za moju parcelu jer mi se to ne isplati za 10ha!
nego imam obicne stare al.cevi f50 i bakarne prskalice i imam hondinu motornu pumpu koja baca oko 900l na min( tako pise na njoj) al ne teram je pun gas i imam dosta vatrogasnog creva! i sve mi to vrsi posao!
na parceli sam od kako je ja radim uzgajao do sad psenicu, krompir, kupus, kukuruz i na jednom malom delu lekovito bilje razno i danas!!
deda je uvek radio kupus i krompir covek je uvek zalivao a covek imao samo osnovnu skolu pa opet znao logikom da se sluzi!!!
a u vocnjaku na FG imam od nedavno pre 3 god smo probusili za podzemnu vodu stavljena cev i dobio gratis za tu cenu tu plasticnu pumpu koja je tu da kad upalis eletricnu ili motornu pumpu da napumpas vodu da bih pumpa lako povukla! i na njoj imas izlaz da stavis elektricnu ili motornu pumpu ja kupio neku metalnu rusku i eno je radi ko japanac :-) ima grub zvuk al odlicno tera vodu ! imam crevo 150m od pola cola i posto je vocnjak pod blagom kosinom sa tom pumpom i zalivam moje lesnike i jabuke i nesto malo musmula! a to sam pre 3 godine platio 200e da mi probuse i pumpu rusku sam platio 6 hiljada din i crevo sam platio 45 dinara po duznom metru! eto za male pare mi mali zemljoposednici mogu da povecaju rod i ne moraju u nebo da gledaju!


zato sam i rekao da ne razumem te poljoprivrednike koji ne imaju tako nesto kao i ja sto i nije skupo a brzo se otplati a znaju stalno da kukaju! al eto ima i takvih i u blizni moje parcele dosta ljudi nemaju izbuseno a voda je bas blizu!

valjda sam dovoljno napisao :-)

i naravno da drzava treba kanale da vrati u ispavno stanje(mislim na ove manje) al opet moras nesto i sam da preduzmes!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Poljoprivreda :: Prošlogodišnji scenario sa poljoprivrednicima se nastavlja
(TOP topic, by pajaja)
Strane: << < .. 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 589107 | Odgovora: 1617 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.