Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!

[es] :: E-Poslovanje :: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!

Strane: 1 2

[ Pregleda: 9153 | Odgovora: 35 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Dragan Varagic
Internet konsultant, P2Internet
Novi Sad

Član broj: 4867
Poruke: 1325
*.nspoint.net.

Sajt: www.draganvaragic.com


+3 Profil

icon Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!06.04.2004. u 10:58 - pre 244 meseci
Da li je to početna priča novopostavljenog ministra trgovine i turizma Bojana Dimitrijevića, ali evo u ekonomskom dodatku Politike na temu strategije trgovine koju će da plasira novi ministar u narednom periodu, na dva mesta se spominje i e-trgovina.

Čovek kaže da će u strategiji maloprodaje do 2010. g. "dominirati (malo)prodaja u hipermarketima i supermarketima. Razvijaćemo i prodaju 'na kućnom pragu', preko Interneta."

Mistar spominje takođe da će se posvetiti određena pažnja razvoju elektronske trgovine, ali mislim da bi za to konkretno trebalo da neki od stručnih časopisa ga konkretno priupita, naročito na osnovu čega će se uopšte kreirati ovakva strategija.

Moram ovde da dodam jednu glupost koja se spominje u članku, a nema direktne veze sa e-trgovinom, a to je njegova najava (za koju sam već čuo ranije), da će prekopirati kampanje u BiH i Hrvatskoj, po principu "kupujmo domaće". To je kao ona kampanja u NS-u - "Novi Sad, grad kulture"... Kakva glupost...
 
Odgovor na temu

Goran Aničić
Goran Aničić
Novi Sad

Član broj: 7404
Poruke: 414
*.dialup.neobee.net.

Sajt: www.personalmag.rs/blog/o..


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!06.04.2004. u 23:11 - pre 244 meseci
Citat:
Dragan Varagic:
Da li je to početna priča novopostavljenog ministra trgovine i turizma Bojana Dimitrijevića, ali evo u ekonomskom dodatku Politike na temu strategije trgovine koju će da plasira novi ministar u narednom periodu, na dva mesta se spominje i e-trgovina.

Po meni, samo početna priča, koju smo čuli već X puta.

Citat:
Dragan Varagic:
Čovek kaže da će u strategiji maloprodaje do 2010. g. "dominirati (malo)prodaja u hipermarketima i supermarketima. Razvijaćemo i prodaju 'na kućnom pragu', preko Interneta."

Čovek nije rekao ništa novo, nepoznato ili nepredvidljivo, a što se tiče "prodaje nakućnom pragu" - ona već postoji (Maxi). Što se tiče prodaje preko Interneta, mislim da od toga opet nema ništa.

Citat:
Dragan Varagic:
Mistar spominje takođe da će se posvetiti određena pažnja razvoju elektronske trgovine, ali mislim da bi za to konkretno trebalo da neki od stručnih časopisa ga konkretno priupita, naročito na osnovu čega će se uopšte kreirati ovakva strategija.


Naglasiću samo ovo "određena pažnja" - kakvo diplomatsko izjašnjavanje, ovako rečeno, ne mora ništa biti urađeno.

Citat:
Dragan Varagic:
To je kao ona kampanja u NS-u - "Novi Sad, grad kulture"... Kakva glupost...

Ovo ne bih ni komentarisao, kampanja je zaista bila "izuzetna, svrsishodna i dala je zapažene rezultate". :)
ICT magazin
IT, Mobile, Gaming online magazin
------------------------------
Blog
Svakodnevnica Blog Auto blog
------------------------------

Kompjuterski e-zine
Personal magazine
 
Odgovor na temu

djoca!

Član broj: 14245
Poruke: 117
*.224.eunet.yu



Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 07:39 - pre 244 meseci
Sumnjam da ce se Vlada nesto baktati sa e-trgovinom. Bilo bi dovoljno da donesu bitne zakone koji bi sredili tu oblast i da puste trziste da razvije ostalo, ali cisto sumnjam da ci i to uspeti pored prioritetnijih zakona (kao sto je ovaj poslednji idiotski)

Sto se tice same kampanje, tu ipak ne delim vase misljenje. Te kampanje koje uporedjujete su potpuno razlicite. Mogao bi neko da iznese podatke o uspesnosti slicnih kampanja u dve pomenute zemlje. Vlada jednostavno mora da uradi nesto na pitanju deficita koji je ogroman i koji ce nas pojesti vrlo brzo. Toliko liberalno trziste bi pojelo i mnogo jace ekonomije od nase.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7174 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 09:45 - pre 244 meseci
Tacno, samo Vlada prvo mora da obezbedi ekonomsku infrastrukturu za kakve-takve uspesne "domace proizvode" - kojih, zaista, nema tako puno kao sto neki misle :(


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Goran Aničić
Goran Aničić
Novi Sad

Član broj: 7404
Poruke: 414
*.direcpceu.com

Sajt: www.personalmag.rs/blog/o..


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 11:05 - pre 244 meseci
Citat:
djoca!:
Vlada jednostavno mora da uradi nesto na pitanju deficita koji je ogroman i koji ce nas pojesti vrlo brzo. Toliko liberalno trziste bi pojelo i mnogo jace ekonomije od nase.


Pa ko reguliše uslove na tržištu, ako ne Vlada. I drugo deficit će se već popuniti prodajom nečega, npr. Mobtela :), a na taj način su deficit pokrivale i sve prethodne Vlade.
ICT magazin
IT, Mobile, Gaming online magazin
------------------------------
Blog
Svakodnevnica Blog Auto blog
------------------------------

Kompjuterski e-zine
Personal magazine
 
Odgovor na temu

Batica

Član broj: 6014
Poruke: 108
*.net.yu



+1 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 11:21 - pre 244 meseci
Citat:
djoca!:
Sumnjam da ce se Vlada nesto baktati sa e-trgovinom. Bilo bi dovoljno da donesu bitne zakone koji bi sredili tu oblast i da puste trziste da razvije ostalo, ali cisto sumnjam da ci i to uspeti pored prioritetnijih zakona (kao sto je ovaj poslednji idiotski)

Sto se tice same kampanje, tu ipak ne delim vase misljenje. Te kampanje koje uporedjujete su potpuno razlicite. Mogao bi neko da iznese podatke o uspesnosti slicnih kampanja u dve pomenute zemlje. Vlada jednostavno mora da uradi nesto na pitanju deficita koji je ogroman i koji ce nas pojesti vrlo brzo. Toliko liberalno trziste bi pojelo i mnogo jace ekonomije od nase.

Kakvo bre liberalno trziste, ovde je rec o monopolu koji za razne grane drze bivsi julovci.
 
Odgovor na temu

djoca!

Član broj: 14245
Poruke: 117
*.224.eunet.yu



Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 11:45 - pre 244 meseci
Da, tuzna cinjenica je da je veoma mali broj nasih proizvoda koji nesto valjaju, ali je opet cinjenica da se zbog nedostatka zastite uvozi masa i stranih proizvoda koji su katastrofa. I tu je po meni problem. Znaci, ne u tome sto se uvozi kvalitetna roba za kojom postoji potraznja, vec sto se uvozi masa nekvalitetnih stvari koje imas i ovde po istoj ili nesto manjoj ili nesto vecoj ceni svejedno. U principu, jednog dana cemo doci u situaciju da ce trziste morati biti takvo, ali sada jos nismo u toj situaciji, a kako stvari stoje i necemo skoro biti u istoj.

Sto se tice trzista, upravo sa to i rekao. Vlada treba da donese zakone, uredi trziste i da pusti da stvari dalje teku svojim tokom. Naravno uz zastitu domacih proizvoda onoliko koliko je potrebno da mogu da se razvijaju, ali ne previse da bi se ipak razvijali. Deficit ce naravno biti popunjen prodajom recimo ove godine Mobtela, sledece NIS-a, a one tamo EPS-a. Ali to bas nije pametno resenje, slozices se, nadam se.

A uvozni lobi na zalost se vise ne moze povezati sa Julom, posto nisam siguran ni da oni postoje vise. Mislim, tuzna je cinjenica da su sada igraci u kvazi demokratskim strankama, i to od prve do poslednje. No to je vec politika, pa da se manemo tuzne teme.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7174 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 11:50 - pre 244 meseci
Citat:

A uvozni lobi na zalost se vise ne moze povezati sa Julom, posto nisam siguran ni da oni postoje vise.


Sada bih rekao nesto, ali necu da ne bi ispalo da opet ide ka politici, ili da ES vodi kurs jedne politicke opcije )#&*!&&!

Sto se zastite domacih proizvoda tice, to je vrlo skakljiva tema i mislim da je najbolje upotrebiti ekonomske parametre - primer je Zastava, ako nema izgleda za poboljsanje, nema tu sta da se stiti - vec da se zatvori ili pretvori u nesto drugo. Industrija robe siroke potrosnje ili tekstilna industrija, koja moze biti ugrozena ultra jeftinom kineskom robom, mozda i treba da se stiti zastitnim carinama, ako postoji zdrav plan oporavka tekstilnih firmi ili izgled za poslovanje bez gubitaka.

Anyways - videcemo sta ce se desavati na e-polju u sledecih nekoliko meseci, zakoni postoje - napisani su, samo treba da se usvoje. Zakon o telekomunikacijama isto postoji, treba formirati Savet... e-pecat, predlog postoji, treba da se usvoji... itd...


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu



+25 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 13:00 - pre 244 meseci
Citat:
djoca!:
Da, tuzna cinjenica je da je veoma mali broj nasih proizvoda koji nesto valjaju,

Pa, to ne pada sa neba. Pametne zemlje u razvoju (u ovom trenutku daleko razvijenije od naše), npr. na Dalekom istoku, su organizovale kampanje za osvajanje i održavanje kvaliteta proizvoda svoje industrije. Kod nas bi se svi podrugljivo smejali i odmahivali rukom i vrteli glavom na tako nešto, kao da "to kod nas ne raste". Svi bi da dobiju platu ne trudeći se mnogo oko svojih proizvoda i to dobru platu, da mogu da kupe kvalitetnu stranu robu... Pljuc, pljuc, sve u q..c, daj pare! Ne ide to tako. Kad nam domaća roba bude konkurentna uvoznoj, onda ćemo možda zarađivati (ne računam sada veštački visoke plate u pojedinim trange frange firmama i pozitivne plate u firmama koje "posluju" sa gubitkom) toliko da možemo i da je priuštimo.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7174 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 13:20 - pre 244 meseci
Citat:

Pa, to ne pada sa neba. Pametne zemlje u razvoju (u ovom trenutku daleko razvijenije od naše), npr. na Dalekom istoku, su organizovale kampanje za osvajanje i održavanje kvaliteta proizvoda svoje industrije. Kod nas bi se svi podrugljivo smejali i odmahivali rukom i vrteli glavom na tako nešto, kao da "to kod nas ne raste"


Zato sto se deca u skoli ne uce sta je, recimo, TQM ili osnovama ekonomije - cisto da znaju sta je cash flow i kako se recimo garantuje kvalitet proizvoda, ali se uce ... uh... <cenzurisano> znas vec na sta mislim.

Dakle, ulaganje u obrazovanje (menadzment srednjeg nivoa? opste obrazovanje i shvatanje trzisne ekonomije? informacione tehnologije? kriticno i analiticko razmisljanje?) i jak marketing za podsticanje domace ekonomije - sistemski zakoni koji omogucavaju funkcionisanje ekonomije po zapadnim normama se podrazumevaju.

Zbog toga i podrzavam svaku akciju, pa i ovu, ali problem je sto takve akcije predstavljaju samo "front end" a ne vidim da se mnogo radi na "back endu", tj. sistemima koji omogucuju takav nacin poslovanja.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

dacha
Kragujevac

Član broj: 3291
Poruke: 148
*.vdial.verat.net



Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!07.04.2004. u 15:08 - pre 244 meseci
Mam kod nas se i (retke) dobre ideje (ili zakoni) izvrnu i zloupotrebe - ako bi uveli zakon kojim se stiti nase trziste od uvozne robe loseg kvaliteta, odmah bi se otimali za mesto na kome se odlucuje tj. procenjuje kvalitet, i ponovo bi se vratili na cuvene dozvole za kontigente! I eto propasti, uvozi se opet svasta, ali uvozi samo onaj ko plati ili ima vezu. Sa druge strane, potpuna liberalizacije u ovakvom stanju nase privrede verovatno znaci da se ona nece ni oporaviti. Lepo bi bilo da neko smisli nesto pametno, sto ne moze da se zloupotrebi, ali iz iskustva ...

Pricamo o e-trgovini, a PTT trazi produzenje monopola! I sto je najgore, cak ne sumnjam da ce ga na kraju i dobiti. O kakvoj onda e-trgovini pricamo? Onaj ko je pokusao da prodaje nesto putem interneta zna na sta lici slanje vrednosnih paketa sa otkupninom - ko ne zna ne bi poverovao. A o telekomunikacijama da ne pricamo.
 
Odgovor na temu

Goran Aničić
Goran Aničić
Novi Sad

Član broj: 7404
Poruke: 414
*.direcpceu.com

Sajt: www.personalmag.rs/blog/o..


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!08.04.2004. u 07:00 - pre 244 meseci
Ono o čemu ovde govorimo, a u vezi regulisanja tržišta, je donošenje Anti-damping zakona. Jednostavno one delove industrije (ovde pre svega mislim na primarnu poljopr. proizvodnju, tekstilnu industriju ) koje treba braniti od nekontrolisanog uvoza robe sumnjivog kvaliteta.
Pa pogledajte samo šta je uradio nekontrolisan uvoz po damping cenama našoj jedinoj fabrici sijalica "Tesli" iz Pančeva. Idite u prodavnicu i pokušajte da pronađete Teslinu sijalicu. Ali šta se desilo, velike strane kompanije, pre svega mislim na Tungsram (GE) i Philips, su na našem tržištu "uletele" sa sijalicama koje idu ispod bilo kakve realne ekonomske cene, pa ih tako možete pronaći i za 15-tak dinara. U isto vreme iz Pančeva ukazuju da ta cena ne može da bude manja od 25-27 dinara. Rezultat je totalno propadanje ove fabrike.
Slično je i sa celokupnom tekstilnom industrijom, zahvaljujući uvozu pre svega iz Kine (Turske) mi nemamo više industriju konfekcije, nekada izuzetno jaku granu koja je zapošljavala veliki broj radnika. Ovo je toliko daleko otišlo da se od nedavno čuju vapaji i iz Novog Pazara.
ICT magazin
IT, Mobile, Gaming online magazin
------------------------------
Blog
Svakodnevnica Blog Auto blog
------------------------------

Kompjuterski e-zine
Personal magazine
 
Odgovor na temu

trninic

Član broj: 675
Poruke: 73
*.ptt.yu

Sajt: www.danetsol.com


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!09.04.2004. u 00:49 - pre 244 meseci
Citat:
Goran: Ali šta se desilo, velike strane kompanije, pre svega mislim na Tungsram (GE) i Philips, su na našem tržištu "uletele" sa sijalicama koje idu ispod bilo kakve realne ekonomske cene, pa ih tako možete pronaći i za 15-tak dinara. U isto vreme iz Pančeva ukazuju da ta cena ne može da bude manja od 25-27 dinara. Rezultat je totalno propadanje ove fabrike.


To je sve stvar produktivnosti. Ne bih bas stao iza njihovi tvrdnji da cene ne moze biti niza. Sve je to pitanje produktivnosti. Ova rec je opsesija u EU, jer iako su pre vise godina u Lisabonu doneli odluku da im je najveci problem smanjenje jaza u produktivnosti izmedju USA i EU, do dana danasnjeg to je i dalje nekih 1,2:1.


Citat:
dacha: O kakvoj onda e-trgovini pricamo? Onaj ko je pokusao da prodaje nesto putem interneta zna na sta lici slanje vrednosnih paketa sa otkupninom - ko ne zna ne bi poverovao.


Posto radim u PTT-u, naglasio bih da vrednosni paket sa otkupninom i nije predvidjen za e-commerce. Ima tu novih usluga, samo treba platiti pravu cenu za pravu uslugu. Ako se traze prelazna resenja, najcesce zbog ekonomske racunice, onda su i rezultati prelazni, na skali od ocaja do proseka kvaliteta servisa koji nudi e-commerce biznis. To nikako ne moze biti greska PTT-a. BTW, PTT nije isto sto i Telekom, da li je moguce da ljudi nikako ne mogu da sebi ovo objasne.
 
Odgovor na temu

djoca!

Član broj: 14245
Poruke: 117
*.252.EUnet.yu



Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!09.04.2004. u 09:31 - pre 244 meseci
Gresis sinko, silno gresis :-) Damping nema veze sa produktivnoscu nego sa pricom o tome kako velika riba jede malu. Njihova cena nije tako mala jer je to njihova prava cena, nego jer osvajaju trziste. U startu uloze kintu, spuste cenu i rade za gubitak ali i za unistavanje lokalnih protivnika. Kad protivnici padnu na zemlju cena se podigne i u narednih par godina sa monopolskim trzistem ostvaruju profit, pri cemu uzasno brzo povrate izgubljenu cifru. Protiv toga moze da se bori drzava jedino, a ne firme same, bilo koju produktivnost da imaju. Zato drzava takve stvari treba ostro da sankcionise i onda nikom ne bi palo na pamet da se igra sa tim. Ali, naravno onda se ministri pitaju, a gde je tu moj deo.

A za PTT i njegove cene, bolje ne pricaj nista. Ta vasa prava cena za pravu uslugu bi bila smesna da nije zalosna.
 
Odgovor na temu

trninic

Član broj: 675
Poruke: 73
*.ptt.yu

Sajt: www.danetsol.com


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!09.04.2004. u 13:56 - pre 244 meseci
Citat:
djoca!:
Gresis sinko, silno gresis :-) Damping nema veze sa produktivnoscu nego sa pricom o tome kako velika riba jede malu. Njihova cena nije tako mala jer je to njihova prava cena, nego jer osvajaju trziste. U startu uloze kintu, spuste cenu i rade za gubitak ali i za unistavanje lokalnih protivnika. Kad protivnici padnu na zemlju cena se podigne i u narednih par godina sa monopolskim trzistem ostvaruju profit, pri cemu uzasno brzo povrate izgubljenu cifru. Protiv toga moze da se bori drzava jedino, a ne firme same, bilo koju produktivnost da imaju. Zato drzava takve stvari treba ostro da sankcionise i onda nikom ne bi palo na pamet da se igra sa tim. Ali, naravno onda se ministri pitaju, a gde je tu moj deo.

A za PTT i njegove cene, bolje ne pricaj nista. Ta vasa prava cena za pravu uslugu bi bila smesna da nije zalosna.


Ovo je pravi primer nase pameti. Svi volimo da govorimo o globalizaciji i svetskim trendovima u poslovanju, a tesko nam je proverimo te nase zakljucke barem u jednoj zemlji u regionu, da ne pricamo o sirem geo-ekonomskom podrucju. Pogledaj malo cene tih istih sijalica u zemljama regiona, ko tamo prodaje te sijalice, gde se te sijalice proizvode, da li postoji domaca proizvodnja sijalica, da li je kapital u tim firmama domaci ili strani, da nije kojim cudom taj kapital bas iz velikih firmi koje prozvode te iste sijalice po 'dapming' cenama... Vidim da si jak sa terminologijom, pa me cudi kako ti nije palo napamet da bi taj izraz mogli znati i ljudi iz Tesle. Bar zadnjih 10-20 godina puna su nam usta reci anti-damping itd. I svi to znamo, znaju i oni iz Tesle, i nista nisu uradili. Kriva Vlada, valjda. Dobar top menadzer je onaj koji moze da predvidi vise realnih razvoja dogadjaja na nekom trzistu. Ako oni nisu mogli da predvide da je i ovo moguce, jer ja treba da ih branim. Znam da je mnogima drago sto sa ovom Vladom ima sanse da se vrati drzavna ekonomija, ali dzaba ste krecili. Ili cemo se prilagoditi realnosti i pravilima ekonomske politike ili cemo imati sijalice dva puta skuplje od onih iz sveta. Da barem imamo neke poreze ili da su plate radnika 2 puta vece od onih u Ceskoj ili Poljskoj, pa da covek nesto i kaze u odbranu. Ovako, za Teslu i slicne, wake up, komunizam je prosao a i ovo sto dolazi nece vam pomoci.

Sto se tice cena usluga u PTT-u, one su i vise nego dobre.
 
Odgovor na temu

dacha
Kragujevac

Član broj: 3291
Poruke: 148
*.vdial.verat.net



Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!10.04.2004. u 02:16 - pre 243 meseci
Citat:
trninic:
Sto se tice cena usluga u PTT-u, one su i vise nego dobre.


Zapanjen sam ovom izjavom. Mislim, a u praksi osecam, da je PTT jedna od najvecih prepreka za razvoj e-trgovine, a organizacija ove firme je na tom nivou da ako ikada dobiju konkurenciju proci ce kao oni stari taksisti koji su naplacivali najmanje 10 Dm da bi krenuli, i cekali par ljudi dnevno koji moraju (ili mogu) da koriste taksi. Da ne bi bilo da pricam napamet, evo konkretnog primera:

Moja firma prodaje putem interneta proizvod sa cenom reda velicine 10 evra (tezina je ispod 0.5 kilograma). Za svaku isporuku (paket) moramo da 5 puta napisemo nasu adresu, i 5 puta adresu kupca (doslovno po 5 puta, na 2 formulara za vrednosni paket sa otkupninom, plus sam paket). Covek u Posti koji radi na prijemu paketa mora da potrosi jos nekoliko minuta po paketu da bi sve podatke upisao u kompjuter, ispisao jos neke formulare i izlepio nekoliko nalepnica na svaki paket! Strasna procedura. O "dobrim cenama" da ne pricamo - za slanje proizvoda cija je cena realna cena oko 725 dinara, placamo 103 dinara (6x dinara za prenos vrednosnog paketa plus 3% od vrednosti plus 16 dinara za prenos postanske uplatnice), plus 8 dinara za neke markice koje lepe na paket = 111 dinara. Na ovih 111 dinara kupac mora da plati jos 41 dinar za prenos novca i 74 dinara zato sto mu je postar doneo paket na kucnu adresu! Ukupno 226 dinara, sto je preko 30% od vrednosti proizvoda! Ovo sve pod uslovom radi o robi koja ne moze da se osteti brutalnim bacanjem. Ako zelite iole pristojan tretman paketa, placa se dodatno.

Na ovo treba dodati troskove koji nastanu kada Posta zagubi nas novac, jer u tom slucaju MI MORAMO DA PLATIMO ZA OBRAZAC I MARKICE da bi poslali poternicu za novcem koji su oni zagubili!

Mnogo bih mogao da pricam o katastrofalnom ponasanju i poslovanju ove firme, a svaki put kada odem kod kontrolora da nesto raspravim ostanem bez teksta.

Zamislite samo prodaju necega sto kosta 100 - 200 dinara po komadu! A troskovi slanja preko 100% od vrednosti proizvoda! I jos trninic kaze da "vrednosni paket sa otkupninom i nije predvidjen za e-commerce. Ima tu novih usluga, samo treba platiti pravu cenu za pravu uslugu" - pa kolika li je tek prava cena, kada je ova minimalna ionako prevelika?

A kada neko iz PTT-a kaze:
Citat:
wake up, komunizam je prosao a i ovo sto dolazi nece vam pomoci.

onda se stvarno moze reci "bez komentara"!

 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7174 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!10.04.2004. u 13:08 - pre 243 meseci
Citat:
trninic:
Sto se tice cena usluga u PTT-u, one su i vise nego dobre.


Eh :)

http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/E04040901.shtml

Citat:

Izgubljeno i orobljeno

U 2001. godini u unutrašnjem saobraćaju izgubljeno je, na 100.000 pošiljki, 11 preporuka, dva vrednosna pisma i četiri paketa, dok je orobljeno 35 paketa među 100.000. Iz inostranstva izgubljeno je devet pisama, 450 preporuka i vrednosnih pisama, a na 10.000 paketa, izgubljeno je 14. U 2002. godini zabeležena je bolja situacija, jer je na 100.000 pošiljki u unutrašnjem saobraćaju izgubljeno devet preporuka i jedno vrednosno pismo. U međunarodnom izgubljeno je šest običnih pošiljaka, 118 vrednosnih pisama i preporuka i 16 paketa među 10.000.


Citat:

- Završen je i projekat "track and trace", nedostaju nam računari. On predviđa da će građani moći da prate svoje pošiljke, vrednosna pisma, pakete, preporuke, osim običnih pisama. I to putem Interneta ili telefonom kada



DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

dalek
tehnicka podrska
Beograd

Član broj: 19569
Poruke: 429
*.dial.InfoSky.Net



+4 Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!11.04.2004. u 08:55 - pre 243 meseci
Citat:
trninic:

Posto radim u PTT-u, naglasio bih da vrednosni paket sa otkupninom i nije predvidjen za e-commerce. Ima tu novih usluga, samo treba platiti pravu cenu za pravu uslugu. Ako se traze prelazna resenja, najcesce zbog ekonomske racunice, onda su i rezultati prelazni, na skali od ocaja do proseka kvaliteta servisa koji nudi e-commerce biznis. To nikako ne moze biti greska PTT-a. BTW, PTT nije isto sto i Telekom, da li je moguce da ljudi nikako ne mogu da sebi ovo objasne.



E nisam mogao a da ne odgovorim, slanje posiljke sa otkupnimom je tako uzasna usluga da se uopste stidim sto nosim zvanje dpl.inz. ptt saobracaja, kolega.
Kada sam prvi put slao posiljku na taj nacin popunjavao sam tri puta onu novcanu uputnicu, sada je vec bolje ali opet ruka mi otpadne ako saljem desetak posiljaka.
Kolega iz direkcije PTT-a radite nesto i uvedite neku modernu i kvalitetnu uslugu u cijem je centru korisnik usluge.
 
Odgovor na temu

trninic

Član broj: 675
Poruke: 73
*.ptt.yu

Sajt: www.danetsol.com


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!11.04.2004. u 17:02 - pre 243 meseci
Opet, znam sta pricam, nikoga ne krivim i pritom Postu ne aboliram. Moje misljenje je i u Posti i van nje vrlo dobro poznato, s obzirom da 2003. godine nisam prihvatio mesto direktora Sektora za e-commerce. Taj sektor je nedavno ugasen i nikada nije imao direktora. Ukratko, nisam naivan u pogledu znacaja Poste u razvoju e-trgovine (autor sa vise radova na first-class konferencijama u inostranstvu), probleme ne zatrpavam i zaboravljam, ali nisam ni budala da prihatim svaku kritiku, koju iz aviona mogu prepoznati kao nekompetentnu i malicioznu.

[Ovu poruku je menjao trninic dana 11.04.2004. u 19:24 GMT]
 
Odgovor na temu

trninic

Član broj: 675
Poruke: 73
*.ptt.yu

Sajt: www.danetsol.com


Profil

icon Re: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!11.04.2004. u 17:21 - pre 243 meseci
Vidim ja da bi dacha i njemu slicni da prodaju preko Interneta tako sto ce robu da salju kao vrednosne pakete za 103 dinara i slicno. Vidi, ti sebe maltretiras jer si vec odlucio da ti je i to bolje nego da to radis u pet minuta preko neke od vise kurirskih sluzbi u zemlji. Eto, Posta tu nije jedina i monopolista. Ali, to treba platiti 200-300 dinara, nemam pojma ni sam, nikada nisam radio u postanskoj delatnosti.

A za nekoga reci da treba da se pokrije usima samo zato sto radi u Posti... Nemam komentar, ali to valjda nesto govori o onome koji tako nesto misli. Samo jedan parametar, mislim da sam medju najproduktivnijim autorima u zemlji kada je u pitanju e-commerce, sad vec sa 10 radova u inostranstvu, verovatno najvise radova prezentovanih na nasoj E-Trgovina konferenciji u prethodnim godinama, preko 100 sajtova za klijente sirom sveta, medju kojima su i oni koje su veci i od Poste. Mislim, kad nemas puno informacija nije pametno donositi zakljucke tako olako. Sta bih ja trebao sada da mislim o tebi?
 
Odgovor na temu

[es] :: E-Poslovanje :: Ministar trgovine i turizma najavio razvoj e-trgovine!

Strane: 1 2

[ Pregleda: 9153 | Odgovora: 35 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.