Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

TDA2030 DIY KIT - problem

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: TDA2030 DIY KIT - problem

[ Pregleda: 3069 | Odgovora: 12 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon TDA2030 DIY KIT - problem19.07.2013. u 19:22 - pre 131 meseci
Pozdrav,

bilo mi je potrebno pojacalo manje snage, a na ebay-u sam naleteo na neko bazirano na 2 TDA2030. Radi se konkretno o ovom:

http://www.ebay.com/itm/TDA203...reamps&hash=item5af205f61d

Kit je stigao, ja ga zalemio. Kada sam citao, pisalo je da je 12V AC/DC napon potreban za napajanje. Onda vidim da na ovoj stranici pise da je AC ulaz, ali posle ulaza cini mi se da ide grec. Ja ga napajam sa 12V DC od kompjuterskog napajanja.

Ono sto je problem je sto pojacalo nece da radi. Na izlaz za zvucnike sam stavio jedan zvucnik od 5.1 sistema od 12W za probu. Primecujem da, posto sam sklopio kit tako da imam 2 ulaza i 2 izlaza, onaj izlaz gde prikacim zvucnik, taj TDA krece nenormalno da se greje, i kad je potenciometar na jednoj, i skroz na drugoj strani. Uopste ne dobijam nikakav izlaz na zvucniku, samo vidim malecnu varnicu struje kada ga prikacim. Heatsinkove nisam hteo da kacim dok se ne uverim da sve radi.




Verujem da pravim gresku oko napajanja, ako neko moze da me posavetuje sta da radim, bio bih vrlo zahvalan.

P.S. da se neko ne zaleti i osudi me, sto nisam zalemio R4, pise da se R4 lemi ukoliko se koristi jedan koaksijalni ulaz za zvucnike, a ne lemi ako se koriste i levi i desni ulaz.

[Ovu poruku je menjao Zlatni_bg dana 19.07.2013. u 20:33 GMT+1]
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13059
*.adsl-a-4.sezampro.rs.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem19.07.2013. u 21:08 - pre 131 meseci
R4 se koristi kada jedna pločica radi u mosnom, spoju dva TDA 2030. Tada za stereo varijantu su potrebne dve takve pločice.
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 00:36 - pre 131 meseci
Jasno je to meni, zato sam se i odlucio da ne budu bridzovani, jer mi je dosta snage i od jednog po zvucniku. Ali mene interesuje zasto nece da radi. Da li je do jednosmernog napona? Ili sam negde drugo pogresio?

Trenutno nemam samo trafo da bih mogao da isprobam 12V AC, pa bolje da pitam, a jos nemam dovoljno iskustva da bih se igrao sa gradskom mrezom, pa mi ostaje jedino da pitam sta da radim.
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 02:17 - pre 131 meseci
Ako ista znace informacije, na ulazu dajem 12.3V sa PC napajanja, a na izlazu za zvucnike imam 10.3V otprilike. Na koji nacin da proverim u cemu je problem? Prelemio sam sve opet, misleci da se i preko solder maska slucajno nije zakacilo malo tinola i napravilo kratak spoj, opet je isto sve. Samo jedno "krc krc" kad prikacim zvucnik i to je to, nenormalno grejanje TDA2030 za par sekundi nezavisno od pozicije potenciometra. Probao i levi i desni TDA, isto sve, tako da verujem da nije do neispravnosti neke komponente, vec do nekog mog propusta.

Takodje, sto se tice ulaza za napajanje, imam 3 ulaza, AC, GND, i AC. Ja u jedan AC samo stavim DC, a u GND, GND sa PC napajanja. Da li mi treba ili moze da pomogne -12V koje takodje daje PC napajanje?
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.crnagora.net.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 07:40 - pre 131 meseci
TDA2030 se standardno napaja sa +/-12V, zato imas AC prikljucke, grec i dva elketrolita.
Probaj sa PC napajanjem i onih dodatnih -12V ako proradi, tj ako nisu osteceni IC-ovi posle ovih predhodnih pokusaja.

Maksimalni napon za njih je 36V (+/-18V). Moze i sa jednostrukim napajanjem da radi ali tada se na izlazu pojacivaca postavlja veci elektrolit sto nije varijanta koju ti imas.
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13059
*.adsl-a-1.sezampro.rs.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 11:15 - pre 131 meseci
Naravno, na samom početku je trebalo konsultovati PDE od TDA 2030.

http://pdf1.alldatasheet.com/d...TMICROELECTRONICS/TDA2030.html
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 18:48 - pre 131 meseci
Cini mi se da IC-ovi nisu, ali mi je jedan elko sumnjiv, ali nazalost nemam kako da izmerim kapacitativnost pa cu ga zameniti za svaki slucaj.

Ali ako mu treba AC struja, zasto imam 3 prikljucka? Zasto 2 AC i 1 GND, zasto ne samo 2 AC?

S obzirom da imam 2AC i 1GND, da li da probam da stavim +12V u jedan AC, -12V u drugi, i GND u GND? Da li je to pametno ili nekako drugacije to da izvedem?

S obzirom da imam grec, ako bih ga zaobisao, i na izlaz greca stavio DC struju, zar ne bih dobio istu stvar?

Hvala vam puno.
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13059
*.adsl-1.sezampro.rs.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 19:03 - pre 131 meseci
Zato što ti je potrebno simetrično napajanje. Znači potreban ti je transformator sa dva identična po naponu sekundara, jedan grec i dva istovetna elektrolita.

To čini jedan kompletan ispravljač.


Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 19:15 - pre 131 meseci
Ok, nije mi problem da nabavim transformator sa 2x12V. Ali bih trenutno zaobisao tu opciju i pokusao da iskoristim, ako je ikako moguce, ovo sto imam, jer imam i gomilu neiskoriscenih adaptera po kuci, pa mi se ne pravi jos posebno napajanje za ovo.

Problem kod -12V kod kompjuterskih napajanja je sto cini mi se daju samo nekih 1A na -12V, to ne znam da li je dovoljno s obzirom da je ovo 2x15W da kazemo.

Da li moze neki komentar na ovo sa zaobilazenjem greca ako koristim DC? Stvarno vam od srca hvala.
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13059
*.adsl-1.sezampro.rs.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 19:21 - pre 131 meseci
Ma kakvo crno zaobilažanje greca. Napravi napajanje kao što sam napisao u postu gore i uživaj.
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 19:26 - pre 131 meseci
Pa nisam mislio u potpunosti, vec koriscenje greca sa pc napajanja, i dovodjenja DC struje na mesto gde je izlaz greca na amp plocici... ispade skuplje napajanje od samog pojacala :)
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

zeoN_Rider
Beograd 🇷🇸 Srbija

Član broj: 167413
Poruke: 13059
*.adsl-1.sezampro.rs.

Jabber: zeoN_Rider


+459 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 19:32 - pre 131 meseci
Citat:
Zlatni_bgispade skuplje napajanje od samog pojacala :)


Naravno, napajanje, hladnjaci kutija.........uvek će biti skupo,
Ne mogu da verujem šta je slepaca
svuda oko nas!
 
Odgovor na temu

mikikg
System administrator
Srbija

Član broj: 3779
Poruke: 5059
*.crnagora.net.

Sajt: yu3ma.net


+505 Profil

icon Re: TDA2030 DIY KIT - problem20.07.2013. u 22:10 - pre 131 meseci
Stavi slobodno to napajanje od PC za probu. Mozes direktno da ides na originalne kleme za AC napon, dakle uzmi +12, -12 i GND grane sa PC napajanja, GND-na-GND a ove dve +/- grane na AC prikljucke. Obzirom da ima grec, nebitno je koju ces granu (+/-) na koji AC prikljucak da stavis, sam grec ce da preuzmeri tamo gde treba ;)
Jeste 1A za -12V nesto slabije nego sto treba, radice to poprilicno jako i samo sa tih 1A ali proba je u pitanju.
Kasnije nabavi adekvatan trafo za to ako hoces da to sve fino skockas.
Site about Software Defined Radio – SDR
http://yu3ma.net/
https://github.com/yu3ma
On-line LM317 kalkulator
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Audio-elektronika :: TDA2030 DIY KIT - problem

[ Pregleda: 3069 | Odgovora: 12 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.