Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?

[es] :: Advocacy :: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 8064 | Odgovora: 35 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 16:44 - pre 163 meseci
Citat:
Microsoft is facing a wave of disbelief and anger from Windows programmers after saying that it is demoting the would-be Flash-killer Silverlight for HTML5.
Server and tools president Bob Muglia apologized for any "controversy and confusion" caused by comments in an interview last week, when he said that Microsoft has shifted its strategy of using Silverlight to deliver a cross-platform runtime
Silverlight will be used for Windows Phones and client UIs — the latter taking Silverlight back to the Windows Presentation Foundation (WPF) from whence it came.
"Silverlight will continue to be a cross-platform solution, working on a variety of operating system/browser platforms, going forward," [Muglia] said. "But HTML is the only true cross platform solution for everything, including [Apple's] iOS platform."

A brilliant afterthought to the heavy WPF in 2007, Silverlight quickly became Microsoft's Flash. In 2010, it became a victim of history. With Apple banning Flash from the iPad and iPhone, and with Silverlight still not running on iOS, being "the other" Flash was a dangerous and limiting label.


Hvala Majesticu za link

Dal je moguce da je MS resio da ustane protiv svojih fanboja i da razmislja svojom glavom? Efektivno proglasise Silverlight za slepo crevo i iskreno me ne cudi, ovaj silverlight mi se ionako doima kao slepo crevo koje bi svasta htelo a nista nije umelo ni smelo. HTML5 je keva za silverlight (sto nije tesko posto je i Flash keva za silverlight), nazalost, jos samo kad bi ga standardno opremili sa svim onim dobrim stvarima iz silverlighta (strong typed script jezik za pocetak).

Meni je najvise zao ovih ljudi "Your comments (or at least the snippets that appeared in print) may have done irreparable damage to my career, and many others like myself that threw all of their eggs into the Silverlight basket", al to je definitivno problem svakoga ko sva jaja stavi u jednu torbu. Uostalom, ako zazivi WP7 mozda ih i dalje ceka neki gig. Losa strana je sto mi se cini da ce sav taj visak ljudstva koji je otisao u Silverlight dev sad da krene da trazi poslove u .NET general devu, losa vest za ionako poljuljane plate i job security.


I naravno, slatka osveta FOSSera na kraju
"Open sourcers might chuckle at the predicament of the Windows fan: if Siverlight had been an open source project, they might argue, then Microsoft's army of programmers wouldn't been left hanging when the project's primary backer changed its roadmap."
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Impaler

Član broj: 89808
Poruke: 183



+33 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 17:16 - pre 163 meseci
javascript je keva :-)

Code:
function init(){
    var b = {a:fn1,b:'sisa2'} ;
    b.a(eval);
    var bar = [{c:init,d:'nj'},2313,false];
    bar[0].c();
}

function fn1(x){
   var str = "var b = function(a){ alert(a); };";
   x(str);
   b('sisa');   
}


nisam vidio tako dobar prog jezik a da je sve prisutan kao jscript.
nevalja jedino za threading i native.



[Ovu poruku je menjao Impaler dana 02.11.2010. u 19:25 GMT+1]
NO FATE
 
Odgovor na temu

Majestic
Zagreb

Član broj: 2903
Poruke: 117
*.adsl.net.t-com.hr.



+2 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 17:21 - pre 163 meseci
Da, zalosno je na kraju sto programeri i ljudi koji se bave ovim poslom moraju jako paziti kad gledaju sta ce uciti. Danas ako zelis
biti uspjesan i biti u koraku sa "cutting edge" tehnologijom prvo treba imat dobar bulls*** detektor, skoro pa moras biti marketing strucnjak da
bi mogao razlucit sta valja od svih gova...a. Mislim svako ko je malo upucen u dogadanja bilo je jasno da Silverlight smrdi od
pocetka, uzevsi u obzir trziste koje cilja (Flash) i cinjenicu da IE vise nije top browser te okretanje velikih igraca prema HTML 5
jasno je da nema buducnosti. Ja nakon ucenja svih .NETova, AJAXA, PHPa, i ostalih frameworka mislim da cu preci na game development a
javascript i C# cu koristi sam za scripting bez delegata, singeltona, polimorfizma, lambda......
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 18:23 - pre 163 meseci
Citat:
Majestic: Da, zalosno je na kraju sto programeri i ljudi koji se bave ovim poslom moraju jako paziti kad gledaju sta ce uciti. Danas ako zelis biti uspjesan i biti u koraku sa "cutting edge" tehnologijom prvo treba imat dobar bulls*** detektor, skoro pa moras biti marketing strucnjak da bi mogao razlucit sta valja od svih gova...a.
Mislim svako ko je malo upucen u dogadanja bilo je jasno da Silverlight smrdi od pocetka, uzevsi u obzir trziste koje cilja (Flash) i cinjenicu da IE vise nije top browser te okretanje velikih igraca prema HTML 5 jasno je da nema buducnosti. Ja nakon ucenja svih .NETova, AJAXA, PHPa, i ostalih frameworka mislim da cu preci na game development a javascript i C# cu koristi sam za scripting bez delegata, singeltona, polimorfizma, lambda......


Mislis da u gamedev-u ima love To je prepuno wannabe klinaca, prakticno volontera Ispovesti zena gamedeva na internetu su potresne

Ne znam, meni se uopste ne svidja sta se desavalo sa MSom od kad je billy otisao. Neki totalni nonsensi koji se uce u Business 101. Ne mozes ti imati dve interne ekipe, jednu SDS (SQL Azure), drugu SQL Server koje obe javno reklamiraju da je njihov proizvod bolji od ovog drugog? Wtf? Sta ti da kazes sem da ih pitas "jeste vi momci iz iste firme?" Interna konkurencija, ok mada moze to i bolje, eksterna konkurencija internih timova, NIKAD! Jednostavno su se rasplinuli na 100 strana, kopiraju umesto da inventuju, bave se apstrakcijama umesto konkretizacijom i nijednu stvar ne rade kako treba a u medjuvremenu se javno glodju izmedju proizvodnih linija. Isto tako i ovaj silverlight je half-baked proizvod cija jedina svrha je nedovrsen pohod na Flash. Ko je bazirao svoju karijeru na tome i zasluzuje udar realnosti.

Vrhunac je bio kad je izasao vs2010 sa browser-based Help sistemom koji bi mene bilo sramota da bilo kome pokazem a koji su fanboji branili na krv i noz. Hvata me jeza od njihovog nedostatka kichme i nedostatka vizije i bio sam iskreno iznerviran cinjeicom koliko sam investiran u njihovu tehnologiju. Ja ovo iskreno vidim kao dobru odluku, dodatni fokus znaci i da ce alati za HTML5 brze doci sa svim dodacima kao sto je intelisense i debugging. Ovo ce i koristiti malo MS fanbojima kao budjenje, a i bice im od koristi da nauce HTML5, ako ni zbog cega drugog onda da im ne bi bila sva jaja u jednoj korpi.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Dejan Lozanovic
Dejan Lozanovic
Beograd

Član broj: 691
Poruke: 2325
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: null@elitesecurity.org
Sajt: speedy-order.com


+75 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 19:53 - pre 163 meseci
Iskreno receno ne znam sta da kazem :) ovo od njih nisam ocekivao :) ali mislim da je to mudra odluka na kraju, html5 je otvoren standard znaci svako moze da ga implementira, pa samim tim svi novi telefoni u principu podrzavaju isti. Manje vise stvar je takva i sa browserima. Generalni mislim da je lakse na N firmi pokirju jedan standard nego da jedna firma portuje svoju tehnologiju na N platformi.
 
Odgovor na temu

Dejan Lozanovic
Dejan Lozanovic
Beograd

Član broj: 691
Poruke: 2325
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: null@elitesecurity.org
Sajt: speedy-order.com


+75 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 20:13 - pre 163 meseci
Mada mmx sto si pravio novu temu kad je jedna ovakva postojala

http://www.elitesecurity.org/t403625-0-Silverlight-vs-Flash
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12846



+4783 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 20:58 - pre 163 meseci
Silverlight nikad nisam narocito gotivio, nekako mi je bio polovican wpf i pomalo mi isao na.. izvesne delove tela. Ali mi se svidelo sto predstavlja konkurenciju (ili bar ide ka tome) Flash-u koji mi bas svojski ide pomenute delove.
SL-a mi nije zao kao takvog, samo pomalo u gore pomenutom anti-Flash kontekstu. HTML5.. Sta znam, nekako mi deluje da se i on dize u nebesa vise nego sto zasluzuje, al' aj' sad, to je postalo moderno raditi. Ne volim JS (iako ga koristim) jer preferiram strongly-typed jezike.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?02.11.2010. u 21:14 - pre 163 meseci
Citat:
Dejan Lozanovic: Mada mmx sto si pravio novu temu kad je jedna ovakva postojala
http://www.elitesecurity.org/t403625-0-Silverlight-vs-Flash


Pa nije bas ta tema, vise je tema o Silverlight vs HTML5 ako cemo tehnoloski, pre medjutim o promeni fokusa MSa.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Majestic
Zagreb

Član broj: 2903
Poruke: 117
*.adsl.net.t-com.hr.



+2 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?03.11.2010. u 10:34 - pre 163 meseci
Citat:
mmix: Mislis da u gamedev-u ima love To je prepuno wannabe klinaca, prakticno volontera Ispovesti zena gamedeva na internetu su potresne

Ne znam, meni se uopste ne svidja sta se desavalo sa MSom od kad je billy otisao. Neki totalni nonsensi koji se uce u Business 101. Ne mozes ti imati dve interne ekipe, jednu SDS (SQL Azure), drugu SQL Server koje obe javno reklamiraju da je njihov proizvod bolji od ovog drugog? Wtf? Sta ti da kazes sem da ih pitas "jeste vi momci iz iste firme?" Interna konkurencija, ok mada moze to i bolje, eksterna konkurencija internih timova, NIKAD! Jednostavno su se rasplinuli na 100 strana, kopiraju umesto da inventuju, bave se apstrakcijama umesto konkretizacijom i nijednu stvar ne rade kako treba a u medjuvremenu se javno glodju izmedju proizvodnih linija. Isto tako i ovaj silverlight je half-baked proizvod cija jedina svrha je nedovrsen pohod na Flash. Ko je bazirao svoju karijeru na tome i zasluzuje udar realnosti.

Vrhunac je bio kad je izasao vs2010 sa browser-based Help sistemom koji bi mene bilo sramota da bilo kome pokazem a koji su fanboji branili na krv i noz. Hvata me jeza od njihovog nedostatka kichme i nedostatka vizije i bio sam iskreno iznerviran cinjeicom koliko sam investiran u njihovu tehnologiju. Ja ovo iskreno vidim kao dobru odluku, dodatni fokus znaci i da ce alati za HTML5 brze doci sa svim dodacima kao sto je intelisense i debugging. Ovo ce i koristiti malo MS fanbojima kao budjenje, a i bice im od koristi da nauce HTML5, ako ni zbog cega drugog onda da im ne bi bila sva jaja u jednoj korpi.


Haha mislis ko ovaj lik http://vimeo.com/6128236. Meni je ipak prije na prioritetnoj listi dobra pica i cuga . Ma ne mislim da se tu vrti neka velka lova,
mislim na entry segment ali kad malo razmisljam, recimo Unity3D engine, cijena mu nije uopce velika uzevsi u obzir neke AAA game engine, kolko sam do
sad ga proucio da se napravit s njim dosta kvalitetna igra. Tu i tam izade nova verzija, kad jednom udes u stos nema puno ucenja (mucenja), ono okupis
neku ekipu za dizajn i kad krene neki stalni cash income nema nekih zivciranja sa rokovim, klijenti te ne dave svako malo sa nekim izmjenama. Ono ovak
u teoriji mislim da bi se dalo lijepo zivjet kad jedom dode obitelj i to .
 
Odgovor na temu

Boris B.
Ljubljana

Član broj: 213615
Poruke: 286
*.dial-up.dsl.siol.net.



+14 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?03.11.2010. u 20:11 - pre 163 meseci
Ne bih se baš složio sa tvrdnjama da je Silverlight dead-end tehnologija. To govorim kao neko ko je radio više ozbiljnih poslovnih aplikacija i u Flex Builder-u i u SL 1-2-3-4, ako je išta promašaj onda je to Flex, pri tome pominjem Flex kao jedinu alternativu za SL tj. RIA development. HTML skoro i da ne nudimo strankama osim ako ne traže, jednostavno zato što količina uloženog vremena i truda za SL ili Flex vs HTML se razlikuje za red veličine, a kvalitet krajneg proizvoda i da ne pominjem.

Mmix, žao mi je zbog tvojih nedavnih loših iskustava sa SL4 + SOAP, ali da znaš da ni u Flex svetu nije situacija ništa bolja. Daleko sam više čupao kosu radeći u Flexu nego u SL, što mogu da kažem i za ostale developere u mojoj firmi. Kada moraju da otvore eklipsu posle visual studia život im se smuči, to čak ide dotle da smo proglasili rad u VS posle eklipse kao "vreme odmora". ECMA Script neću ni da pominjem, ta dinamičnost o kojoj svi govore ima tako usku primenu da je to zanemarljivo, i uvek bi pre menjao dinamičnost za kompajlirani, optimizovani i statički-provereni kod.

Što se HTML5 tiče, moje mišljenje je već godinama da je HTML kao standard bio obsolete još davne 1998, i jedini razlog zbog koga je ostao do današnjih dana je gargantuovska količina uloženog keša i čuvanje long-term investicija većih firmi. HTML je sa vremenom postao svojevrsni Frankenštajn, kojeg bi čak i prosečan developer znao od početka da napravi bolje i efikasnije, i nije nikakvo čudo da nijedan browser ne podržava 100% čak ni HTML4. Jedva čekam da mu vidim leđa i uopšte ne pozdravljam napredovanje u verziju 5 na osnovi koja je godinama trula, pogotovo ne pozdravljam podržavanje istog od firme kao što je MS kada u rukavu imaju nešto kao što je Silverlight.

Misilm da su glasine o zatvaranju Silverlight vrata ekstremno naduvane, i to sada kada ih od totalnog ownage-a konkurencije deli samo podrška za Linux a samim tim i Android platformu do neke mere. Mada je to podrška koju ruku-na-srce nisu nikada ni najavili opet imam velika očekivanja od Moonlight projekta. Kao što neko lepo reče u komentarima na Bobovom blogu "If Steve Jobs had something as good as Silverlight, he would wet himself".

if it walks like a duck and quacks like a duck, it could be a dragon doing a duck
impersonation.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?03.11.2010. u 21:12 - pre 163 meseci
Citat:
mmix
Vrhunac je bio kad je izasao vs2010 sa browser-based Help sistemom koji bi mene bilo sramota da bilo kome pokazem a koji su fanboji branili na krv i noz. Hvata me jeza od njihovog nedostatka kichme i nedostatka vizije i bio sam iskreno iznerviran cinjeicom koliko sam investiran u njihovu tehnologiju. Ja ovo iskreno vidim kao dobru odluku, dodatni fokus znaci i da ce alati za HTML5 brze doci sa svim dodacima kao sto je intelisense i debugging. Ovo ce i koristiti malo MS fanbojima kao budjenje, a i bice im od koristi da nauce HTML5, ako ni zbog cega drugog onda da im ne bi bila sva jaja u jednoj korpi.


Znam jednu firmu koja je prilicno obgrlila VS 2010 team system, sa kompletnom integracijom svega od code-versioninga pa na dalje.

Elem, moj poznanik koji tu radi mi je pokazivao sve te stvari od kretenskog usporenog browser-based helpa pa do totalno ali totalno nenormalno komplikovanog procesa vezanog za code-versioning sto me je navelo da se zapitam koja budala je to pisala i kako nesto moze biti toliko operisano od zdravog razuma.

Sto je najtuznije, VS je jedan od nekadasnjih svetlih primera MS proizvoda... SteveB-ova MSFT birokratija i to polako ubija i pretvara u mediokritet.

Meni je drago da sam izasao iz programerske price jos u Visual Studio 6 doba (IMHO, najbolji VS ikad ;-) - a i poslovi sa kojima moji ljudi imaju dodira su max. VS2008... za ovo dalje, nekako mi je toplo oko srca sto ne moram da razbijam glavu oko toga vise.

Mada, .NET ekipa mozda ima drugo misljenje...

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?03.11.2010. u 21:20 - pre 163 meseci
@Boris
Da, ali kome ces sad da prodajes celu SL ideju? Svaki kupac sa dva grama mozga ce izbegacati silverlight posle ovoga. Sasvim je sigurno da silverlight nece videti iXXX platformu a veoma veoma je diskutabilna ta nada oko moonlighta na linuxu a kamoli androidu kao mobilnoj platformi koja itekako pretenduje da proguta dobar deo mobile marketa. Sasvim sigurno ne u kontekstu performansi koje ima na win masinama i sasvim sigurno ce tu bitku voditi protiv Googleta koji ce forsirati HTML5. AKo neko vec sada u ovom trenutku treba da bira platformu za internet delivery, HTML5 je jedino logicno resenje koje ne zahteva paralelene razvojne linije. Isti proizvod za sve form faktore. Tesko da ces HTMLu videti ledja, pre ces ti sam odustati od SL nego sto ce HTML nestati.

SIlverlight je slepo crevo zato sto je out-of-scope internet-focused lightweight WPF, mislim da sam sve rekao. Ako nisi na internetu, vec na intranetu i hoces RIA i MS based si onda ti silverlight ne treba uospte, ako vec hoces interni RIA onda je xbap resenje. Zasto bi se interno u firmi maltreirao silverlightom i njegovim glupavim sandboxing fazonima ako mozes da imas kompletnu WPF aplikaciju published kroz browser?

Za ECMA skript si definitivno u pravu, ako je MS treba onesto da uradi trebao je da forsira prosirenje standarda jos nekim programskim opcijama. A ako ovaj announcement ista znaci znaci da ce VS konacno dobiti set pristojnih i upotrebljivih alata za HTML5 dev, tako da je prica sa eclipse-om bespredmetna. Ako je nesto lose onda je to sto ce asp.net mvc dobiti dodatni boost, a njega organski ne podnosim.

[Ovu poruku je menjao mmix dana 03.11.2010. u 22:31 GMT+1]
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1181



+835 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?03.11.2010. u 22:02 - pre 163 meseci
Hmm, sa html-om i nesto svog javascripta se jos uvek moze napraviti thin client, za razliku wpf,sl i flexa sa kojim se dobija u glavnom podebelo prase.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 09:18 - pre 163 meseci
Adobe je konacno shvatio gde se sve ovo krece. Preview konvertora FLA->HTML5



Cupaju i pokusavaju da spase flash liniju, po principu "razvijaj u flashu -> publikuj u html5 tamo gde ne moze flash". Mada sve je to lepo za prezentacioni layer (nije nezamislivo ni da bi plain xaml bez kontrola mogao da se pretaba u html5 u nekoj meri), ali sta cemo sa actionscriptom/CLR kodom?



Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Boris B.
Ljubljana

Član broj: 213615
Poruke: 286
*.zaslon-telecom.si.



+14 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 09:24 - pre 163 meseci
@mmix, znam za celu priču oko Google-a i čika-Steve da forsiraju HTML5 iz petnih žila, ali to je zato što nemaju svoje rich content delivery rešenje nego će pod maskom open standarda da (opet) izmuzu zajednicu i kolektivni genij ljudi iz opensource sveta, dok će Microsoft i dalje da ima imidž evil kompanije, HTML5 mu neće ništa pomoći jer će izgledati da hvataju "gravy train" a ne da sami inoviraju. Microsoftova priča sa HTML5 će biti open IE priča, neće podržati standard do kraja i biće non-viable opcija za ozbiljan development dugo vremena, jer ni sada nemaju alate za HTML5.

Microsoft je sa Sliverlightom ipak imao superirornu rich content delivery platformu, trebalo je samo da je opensourcuju i posvete pozamašnu sumu keša podrški za ostale platforme i stvar bi procvetala. Pa jbt čak i ljudi iz opensource sveta su prihvatili .net, pogledaj šta se desilo sa Mono platformom i Monodeveloperom za samo par godina. Umesto da najave paradigm shift na HTML5 trebalo je da najave multiplatform opensource Silverlight i ubiju HTML5. Bob se brani da ne mogu da podrže sve moguće platforme, ali u suštini su ostaju samo linux i android, a zahvaljujući opensource-u bi ga prihvatile i ostale egzotičnije platforme i Microsoft bi moga da sedi na vrhu i pravi developer alate i razvija svoje tržište za WP7 i Win7.
if it walks like a duck and quacks like a duck, it could be a dragon doing a duck
impersonation.
 
Odgovor na temu

Majestic
Zagreb

Član broj: 2903
Poruke: 117
*.adsl.net.t-com.hr.



+2 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 09:36 - pre 163 meseci
Uzevsi u obzir hrpetinu raznih uredaja/gadgeta(iPhone, Android, tableti, .....) koji rade na bezbroj razlicitih platforma, sto software-skih sto hardware-skih a
zajednicki nazivnik im je internet, mislim da je doslo vrijeme da se konacno uvede standard, pa makar bio i los, koji bi svi implementirali u POTPUNOSTI
svaki ponaosob za svoju platformu/e a ne da se ceka jednog da implementira svoj proprietary standard (hint: MS ) na sve ostale platforme.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 10:04 - pre 163 meseci
@Boris

pa ne bih rekao. Vec sada IE je taj koji predvodi kolo po HTML5 implementaciji, sto je samo po sebi neuobicajeno za MS/IE. Ne znam dal znas, ali trident vise ne postoji zajedno sa svim svojim kompatibility problemima, IE9 koristi potupno novi renderer i przi veoma solidno. http://test.w3.org/html/tests/reporting/report.htm
TO sto sad nema alata ne znaci da ih nece biti za koji mesec kako se budu blizili 100% i bice verovanto prvi i sa kompatibilnim browserom i sa kompatibilnim alatima i moci ce da reklamira VS platofrmu kao razvojno okruzenje ciji proizvod pokriva sve HTML5 konzumere, prica o inovaciji ovde ne stoji mnogo jer za ovaj deo price (internet delivery) separatna inovacija znaci cross-platform problem. To se pokazalo u praksi mnogo puta.


I napravi razliku izmedju mono platforme/monodeva i moonlight-a. Ja imam monodev na masini i ozbiljno eksperimentisem sa gtk#om zbog adaptacije arhitektura radi ekspanzije na Linux (narocito server code) ali mi ni na kraj pameti ne bi bilo da trosim moonlight za RIA push na Linux, tek sad kad Moonlight izgubi i ono malo podrske MSa sto je imao. I nisu ni Mono momci vise fosseri, ako hoces Mono dev u VS-u to sad kosta finu kintu i vec ima nekih stvari koje VS addon ima a monodev nema, a ocekujem da se taj set i dalje siri ;). To sto MS ima funkcionalno superiornu RIA platformu (ajde da ne pljujem) ne znaci za MS nista ako ne rezultira potencijalnim profitom, a jedini profit dolazi od prodaje alata dakle jedini koji nesto ima od neke ispoljene superiornosti te platforme si ti. I ti ocekujes da MS ulozi tone para u push silverlighta sa veoma neizvesnim ako ne nemogucim ciljem (zna se ko mora da pomazi i poljubi da be nesto uslo na ove danasnje wallgarden sisteme) da bi zastitio tvoj line of business. Pa, hmmm, ajde da razmislimo jos jednom.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Boris B.
Ljubljana

Član broj: 213615
Poruke: 286
*.zaslon-telecom.si.



+14 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 10:08 - pre 163 meseci
@Majestic: Pa koji bezbroj platformi? Imas Win32, iOS, WP7, Linux, Android i WinMo (koji umire). Ostale egzotike kao što su Solaris i tako nisu ciljna grupa za RIA. Sto se hardvera tice hardver nije ni bitan jer je abstrahovan sa operativnim sistemom kao što i treba da bude.

Druga stvar, zašto misliš da će HTML5 biti išta više standardan nego SL kad već sad postoje browser-specific ekstenzije za HTML5 (npr. moz-audio)? Pogotovo to što si napisao da će ga svi podržati U POTPUNOSTI? Slažem se da bi to bila prava stvar ali to se jednostavno neće desiti ako nas je išta naučio HTML4, iz prostog razloga što jedan browser mora biti po nečemu bolji nego drugi ako hoće competitive advantage. Browser sa sobom uvek nosi integraciju sa ostalim rešenjima date firme i otvara vrata za plasiranje ostalih proizvoda, i to velike komanije i te kako znaju.
if it walks like a duck and quacks like a duck, it could be a dragon doing a duck
impersonation.
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1181



+835 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 10:10 - pre 163 meseci
Vidim da otkacinju i Java applete, tj. eliminisu <applet> tag, nisam primetio ranije..

Po ovome izgleda da šenlučenju dolazi kraj, pod uslovom da izguraju, mada broj w3c standarda koji se malo/nimalo primenjuju stalno raste..
 
Odgovor na temu

Boris B.
Ljubljana

Član broj: 213615
Poruke: 286
*.zaslon-telecom.si.



+14 Profil

icon Re: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?04.11.2010. u 10:18 - pre 163 meseci
@mmix
Citat:
Ne znam dal znas, ali trident vise ne postoji zajedno sa svim svojim kompatibility problemima, IE9 koristi potupno novi renderer i przi veoma solidno. http://test.w3.org/html/tests/reporting/report.htm

Zanimljivo, nisam znao da su odbacili trident, ove cifre izgledaju obećavajuće. Ma krivo mi je što sam sa SL mogao da za par sati napravim čudo od aplikacije i da iskoristim postojeće WPF znanje i kod, ali sada niko od stranaka neće biti zainteresovan za SL klijenta. Osećam se kao VB6 developer pre par godina (nad kojima sam likovao btw. ), mada daleko od toga da sam polagao "sva jaja u jednu korpu" kao što si rekao. Oh well, ostaje mi da se okalim u novom Flex4 dok se ne pojave ozbiljni HTML5 alati.
if it walks like a duck and quacks like a duck, it could be a dragon doing a duck
impersonation.
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Microsoft ubiva Silverlight, HTML5 nova ljubav?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 8064 | Odgovora: 35 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.