Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.

[es] :: Ekonomija :: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.

Strane: << < .. 19 20 21 22 23 24

[ Pregleda: 75795 | Odgovora: 478 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

zaza000111
Slobodnjak
Beograd

Član broj: 215121
Poruke: 77
*.vdial.verat.net.



Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.08.03.2009. u 21:21 - pre 183 meseci
Pa oni su vec izneli argumente a vi ste tvrdili da oni nisu tacni tako da je teret dokaza na vama makoliko vi pokusavali da izvrsite zamenu teza,nego sto niko nekomentarise i drugi clanak koji sam postavio.
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
88.203.200.*



+105 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.09.03.2009. u 06:54 - pre 183 meseci
Gde su ti argumenti? Gde je iznet podatak kolika je bila industrijska proizvodnja 1998. i koji je izvor podataka? Dosta vise sa spinovanjem i unistavanjem teme iznosenjem gluposti i politickih pamfleta.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.09.03.2009. u 07:50 - pre 183 meseci
Pozdrav,

Citat:
zaza000111: Ako i sami kazete da vase misljenje o autoru ne bi trebalo da utice na ocenjivanje samog sadrzaja clanka ,zasto onda ga na prvom mestu u svom obracanju napadate ad hominem i to u stilu sto vise da oblatimo coveka a onda ultimativno zakljucujete da je clanak narucen sto uzgred otkriva vasu politicku orjentaciju vise nego ocigledno samo mi nije jasno kako niste doneli svoj stav dok jos nisam naveo izvor nego samo clanak nego ste to odgodili.
P.S. Niko se vidim nevata one tvrdnje da je 1998 gonine industriska proizvodnja u Srbiji bila za 4% veca nego 2007-me.

[Ovu poruku je menjao zaza000111 dana 08.03.2009. u 21:07 GMT+1]


pa isti covek je vec vise puta narucivano davao izjave prema potrebama narucilaca, a redovno istih, u kojima se koristila njegova akademska titula i zvanje doktora da bi se apriori potcrtalo znanje. Problem u prici je upravo to znanje koga mozda i ima, ali ga jako dobro krije sem kada ide opisanim sistemom izvodjenja formule iz dobijenog rezultata. Niti se pomakao iz skolstva, niti je imao objektivnog dodira sa rukovodjenjem u makroekonomiji, a sto bi bilo osnovno za onaj stepen strucne analize koji bi za svrhu imao daleko vise od ovih jeftinih politcko-marketinskih clanaka. Prava analiza ima za cilj uspostavljanje novog ciklusa na realnim osnovama neponavljanja gresaka starog ciklusa, te zatim ta analiza mora imati elemente ucesca u odlicivanju u analiziranom ciklusu, ne mora nuzno licnih, ali bliskih tome. Zasto je to vazno?
Pa bas zato sto je jedan rezultat moguce dobiti na vise nacina, a nama je u makroekonomiji daleko vazniji nacin od samog cilja. Primera radi, priliv u drzavnu kasu je proistekao iz prodaje privatizacionih prava i imamo rezultat - puna kasa rezervi. Poblem je sto je to neobnovljiv izvor i traje dok traje, stoga nam uopste ne treba taj rezultat u analiziranju osim kao nekakav pocetni saldo za pracenje. Ono sto je bitno jeste kako namaknuti i makar deseti deo obnovljivim izvorom i zato srucna analiza mora u sebi sadrzati elemente koji dovode do neke odluke, a pristup tome nema citirani profesor. Jednom steceno zvanje nadalje kod nekih ima zadatak samo da se unovcava ili zadovoljava licne frustracije nazalost. Stoga, nacin kako je doneta odredjena odluka, u kojim okolnostima, cime je uslovljena i slicno, najbitniji su elementi analize jedne odluke. Ako to zanemarimo, nikakve koristi od analize jer vec sledeceg momenta se neki od faktora izmeni a mi samo gledamo prethodni rezultat bez ucesca onih faktora koji su realno doveli do njega.

Na identican nacin su isti takvi eksperti, samo sa, nazalost, vise moci od jednog predavaca na nekoj skoli, sledili isti princip davanja kredita za nekretnine u SAD onima za koje se provereno zna da ih nece moci otplatiti, samo nisu uzimali u obzir da je stalni rast vrednosti nekretnina onaj kljucni faktor usleha, a ne oduzimanje nekretnine po prestanku otplate anuiteta samo po sebi. Sian sicardzijski mozak je racunao da ce uvek ucesce i broj otplacenih anuiteta biti ona osnovna zarada a rast cena nekretnina sluzi, eto, da pokrije troskove prodaje valjda, ili su racunali da je to nepromenjiva konstanta. Naravno, upravo pad cena je onaj faktor koji se promenio ali ga niko nije uzimao za ozbiljno jer su posmatrali samo rezultat i na osnovu njega se drzali formule. Prica je prosta, svi joj danas placamo danak.

Takve nalize nema kod Dusanica jer on nema cak ni pristup elementima za donosenje odluka, ne zato sto su oni bas takva drzavna tajna (cim neko sidje sa vlasti, nema razloga da se ne otkriju, ako se vec pre toga ne objave bar u vidu traceva), nego zato sto je nezainteresovan za to, ali i svestan da svojom nekadasnjom titulom ne moze da parira potrebama da se savremena ekonomija prati, nadogradjuje i koriguje non-stop. Jednom steceno zvanje ga stiti od toga uglavnom, ljudi vole da veruju ;)
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1701
212.200.65.*



+768 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.21.06.2009. u 08:12 - pre 179 meseci
100 dana nakon...

Proslo je 4 meseca od kako je narodna banka poslednji put intervenisala. Kurs je u proteklom periodu bio stabilan, a poslednjih dana je dinar poceo da jaca. Svasta se nesto prognoziralo u ovoj temi i mislim da je proslo dovoljno vremena da mozemo da se osvrnemo na te prognoze i da vidimo sta se od toga ostvarilo.

Sopocanac?
 
Odgovor na temu

augustus
Novi Sad - Beograd

Član broj: 101581
Poruke: 358
*.dynamic.sbb.rs.



+46 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.21.06.2009. u 08:57 - pre 179 meseci
Prezivesmo ta 4 meseca, ali da je cupavo cupavo je. Cekamo jesen (vise kraj jeseni)pa cemo videti sta ce se desavati sa Srbijom dalje.
"Čovek je biće koje se na sve navikava, i ja mislim da je ovo njegova najbolja definicija."
Fjodor M. Dostojevski
 
Odgovor na temu

Marenović Slaviša

Član broj: 85917
Poruke: 1298



+264 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.21.06.2009. u 17:15 - pre 179 meseci
Citat:
tdusko: 100 dana nakon...

Proslo je 4 meseca od kako je narodna banka poslednji put intervenisala. Kurs je u proteklom periodu bio stabilan, a poslednjih dana je dinar poceo da jaca. Svasta se nesto prognoziralo u ovoj temi i mislim da je proslo dovoljno vremena da mozemo da se osvrnemo na te prognoze i da vidimo sta se od toga ostvarilo.

Sopocanac?



Nije dinar poceo da jaca, nego je tako tempirano.
U vreme kada dosta gastarbajtera dolazi u Srbiju, NBS zeli da otkupi te devize koje donesu po sto nizem kursu ( ponovice se oko nove godine ) da bi kasnije, najesen, prodala mnogo skuplje. Videces na koliko ce evro izaci.

Ovo je PRENADUVAN KURS DINARA
PČELAR.

OTKUPLJUJEM STARI NOVAC, STRIPOVE, ITD
_______________________________________________________________________
 
Odgovor na temu

augustus
Novi Sad - Beograd

Član broj: 101581
Poruke: 358
*.dynamic.sbb.rs.



+46 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.21.06.2009. u 17:21 - pre 179 meseci
:) here we go again....
"Čovek je biće koje se na sve navikava, i ja mislim da je ovo njegova najbolja definicija."
Fjodor M. Dostojevski
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1701
212.200.65.*



+768 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.21.06.2009. u 17:45 - pre 179 meseci
Citat:
MAREN: ...Videces na koliko ce evro izaci...


Nisam oziveo temu da bi opet davali pausalne prognoze vec da bi diskuvotali malo o tome zasto se predhodno davane prognoze o sumraku dinara nisu obistinile. 100-110-120 dinara za evro, ispraznjene devizne rezerve, bankrot drzave, stampanje para, inflacija... Ako je dinar prenaduvan kao sto se prica, zasto je onda 4 meseca kurs blago oscilovao bez intervencije narodne banke. Drugo, na koji nacin drzava sada spusta kurs da bi jeftinije kupovala devize gastarbajtera ako ne intervenise na trzistu deviza?
...
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.21.06.2009. u 22:45 - pre 179 meseci
Pozdrav,

ma sve je to zavera, vidim ja.....prenaduvan kurs???
Pa naravno da je prenaduvan ali odrziv. Vec smo pisali o tome da na krajnje zanemariv broj privrednika destimulativno utice takav kurs, dok na najveci deo privrede utice snazna oscilacija kursa....i uvek se pojavi neko ko nije citao nista od toga ali je cuo da je kurs prenaduvan...i to velikim slovima prenaduvan, jelte...
 
Odgovor na temu

zaza000111
Slobodnjak
Beograd

Član broj: 215121
Poruke: 77
*.vdial.verat.net.



Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.01.07.2009. u 01:14 - pre 179 meseci
Citat:
lancia88: Pozdrav,

ma sve je to zavera, vidim ja.....prenaduvan kurs???
Pa naravno da je prenaduvan ali odrziv. Vec smo pisali o tome da na krajnje zanemariv broj privrednika destimulativno utice takav kurs, dok na najveci deo privrede utice snazna oscilacija kursa....i uvek se pojavi neko ko nije citao nista od toga ali je cuo da je kurs prenaduvan...i to velikim slovima prenaduvan, jelte...



Pa dobro ponovo se javljaju 'eksperti' koji jelte se prave ludi kao da se od tada nije desila jedna vazna cinjenica koja je promenila celu situaciju a to je: Kredit MMF-a koji je kao ssto je prilikom njegovog uzimanja receno namenjen izmedzu ostalog i monetarnoj stabilnosti(prevedeno na srpski ocuvanju stabilnog kursa dinara) iako je stabilan kurs dinara vestacki jer nije zasnovan na odnosu uvoza i izvoza nego na upravo kreditu koji je uzet za njegovu odbranu.
Hint:Nego sacekajmo jesen nesto osecam da ce da bude malo toplija.

P.S. Ne moram da podsecam da ce mo taj kredit mi poreski obveznici da vracamo naravno sa kamatom ali dobro kao sto je rekao lancia88 to najvecem delu privrede i ide u prilog kada je on zasnovan na uvozu.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.01.07.2009. u 13:49 - pre 179 meseci
Pozdrav,

taman posla kada bi prirodan kurs bio odnos uvoza i izvoza, pa kud bismo tada?
Za kurs dinara prema stranoj valuti uzima se drugacija struktura parametara, i to ne samo jedan parametar.
Nazalost, kredit MMF-a ne samo da nije dovoljan, nego smo povukli samo jednu transu a tesko da cemo povuci i drugu, a kamoli sve. Naime, jedan od uslova je definitivno i smanjenje budzetskog deficita koji nismo ispunili do sada, ali i bojazan od vracanja duga jer nam je pad industrijske proizvodnje i dalje po 20 procenata sto nagovestava da nismo jos stigli do dna krize i da nam se krece uzlaznom putanjom privreda. Na nesrecu, sve ovo se desava u momentu kada u US Steelu radi jedna pec po pogodjenom poslom do septembra, tako da nam ni ta okolnost ne ide naruku. Losi smo a da se to ne desava ni u cak najlosojim uslovima....

Ono sto ne treba raditi, ako covek zeli da zaista spozna nesto o ovoj prici, jeste ne mesati fiskalnu sa monetarnom politikom. Uslovno govoreci, monetarna politika (NBS) se bori da stedi/pristedi/ne dozvoli trosenje, dok se fiskalna politika (Vlada RS) bori da sto vise potrosi. Uslovno kazem, jer se Vlada svojom potrosnjom mora starati o pravilnom ulaganju, podsticajima, ravnomernom regionalnom razvoju, smanjenju nezaposlenosti, investicijama u buducnost (obrazovanje, primera radi, koje bas, bas posle dugog ulaganja daje rezultate) i slicnim aktivnostima koje iziskuju novac i ulaganja. To implicira da Vlada mora biti "troskadzija" dok je NBS ona institucija koja mora da ocuva vrednost novcane jedinice i to kontrolom mase u opticaju. Trenutno NBS vec duze vreme samo kumulira devizne rezerve i ne koristi ih za odbranu kursa, sto je znak izvesne stabilnosti domace valute, na ma koliko realnom ili nerealnom nivou bila. Ocigledno je da na ovom nivou opstaje. Prethodni udari su bili delom svesni i planirani, iskorisceni momenti nezrelog zaduzivanja, svetske ekonomske krize, psiholoskog uticaja u kombinaciji sa poukama iz proslosti o stednji i slicno, i kao takvi su donekle i uspeli. Da nije toga, i dalje bi dinar bio prenaduvan ali stabilan. Jednako kao i sada.

Ono sto stvarno ne valja, to je krajnje nesposobna privreda da razduzi dugovanja drzave. Pojedine investicije da, ali vecina ne. Tu lezi problem, ali ne treba zaboraviti da se finansijska injekcija selektivno ubrizgana u relativno zdrav deo privrede, pokzala uspesnom ukoliko uzmemo u obzir alternativu kompletnog gasenja privrede domino efektom i inicijalnom nelikvidnoscu nezdravih delova privrede koja je uzrokovala domino efekat.
 
Odgovor na temu

zaza000111
Slobodnjak
Beograd

Član broj: 215121
Poruke: 77
*.vdial.verat.net.



Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.01.07.2009. u 14:25 - pre 179 meseci
Pa da smo mi normalna drzava odnos uvoza i izvoza bi trebalo da cini glavnicu formiranja kursa dinara a ne privatizacija, krediti i spekulacije stranaca i domacih tajkuna.Inace ta jedna transa koju smo povukli je razlog zassto je zadnja cetri meseca mirno jer samo njeno povlacenje je osim sopstvenog efekta imalo i siri efekat da smiri trziste ulije sigurnost i samim tim odrzi kakav takav odnos traznje i ponude evra kod nas, ali kao sto sam rekao sacekajmo jesen da vidimo sta ce biti kada ta prva transa ode i jos se ljudi istrose za letovanja itd.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.01.07.2009. u 23:41 - pre 179 meseci
Pozdrav,

da...tacno tako. Ako sada nije lose, sacekajmo malo, videcemo da ce jednom biti stvarno lose.

Obozavam taj pausal, dok sam bio mali, prvo su me nervirali, a zatim i fascinirali ljudi koji stalno proricu zlo. Ljutilo me sto uvek moraju biti na kraju u pravu, samo treba sacekati dovoljno dugo.
E onda sam shvatio da u njihovoj alhemicarskoj formuli nedostaje rocnost prognoze i onda bi sve te price pale u vodu. U trenutku sam bio srecan, a zatim je doslo tamno i mracno vreme....poceli su da me nerviraju, zatim fasciniraju i na kraju da me ne doticu ljudi koji su sposobni bez imalo trunke zelje da spoznaju fenomen nedostajuce rocnosti, i spremni da olako progutaju tako naivne trikove.

Danas sam porastao donekle, danas me nit' nerviraju, nit' fasciniraju, niti od jedne fele, ni one prve, ni ove druge. Naprosto sam se navikao da zivim u takvom okruzenju, dovoljno mi je da ne dozvolim da me asimiliraju.


...mada, ko zna, ako sacekam dovoljno dugo...jelte...;)
 
Odgovor na temu

zaza000111
Slobodnjak
Beograd

Član broj: 215121
Poruke: 77
*.vdial.verat.net.



Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.02.07.2009. u 14:26 - pre 179 meseci
Citat:
lancia88: Pozdrav,

da...tacno tako. Ako sada nije lose, sacekajmo malo, videcemo da ce jednom biti stvarno lose.

Obozavam taj pausal, dok sam bio mali, prvo su me nervirali, a zatim i fascinirali ljudi koji stalno proricu zlo. Ljutilo me sto uvek moraju biti na kraju u pravu, samo treba sacekati dovoljno dugo.
E onda sam shvatio da u njihovoj alhemicarskoj formuli nedostaje rocnost prognoze i onda bi sve te price pale u vodu. U trenutku sam bio srecan, a zatim je doslo tamno i mracno vreme....poceli su da me nerviraju, zatim fasciniraju i na kraju da me ne doticu ljudi koji su sposobni bez imalo trunke zelje da spoznaju fenomen nedostajuce rocnosti, i spremni da olako progutaju tako naivne trikove.

Danas sam porastao donekle, danas me nit' nerviraju, nit' fasciniraju, niti od jedne fele, ni one prve, ni ove druge. Naprosto sam se navikao da zivim u takvom okruzenju, dovoljno mi je da ne dozvolim da me asimiliraju.


...mada, ko zna, ako sacekam dovoljno dugo...jelte...;)


Koliko ja znam naziv teme je O kursu uopsteno tako da se ovde vodi rasprava uopsteno o kursu(sta na nega trenutno utice, kako se krece, buducce prognoze itd.) mislim ja bih rekao da barem tako ocigledan naslov nekim ljudima ce da bude samoopisan ali izgleda da sam se prevario.
Prognoze mozemo donositi na osnovu trenutno dostupnih podataka i informacija a ne na osnovu buducih koje ne znamo jer jelte nemamo kristalnu kuglu kada smo pre cetri meseca pisali o kursu jos nije bila odobrena transa kredita MMF-a tako da na osnovu tadasnjih podataka prognoza je bila ispravna inace ona je i sada ispravna jer se nista sustinsko osim kredita MMF-a nije promenilo i kada on se potrosi doci ce do neizbeznog ali evo konkretno da kazem:Trenutka kada Srbija ne bude vise u mogucnosti da uzima kredite dovoljne velicine da popuni sve rupe (kao Argentina 2001-ve) docice do inflacije i do realnog kursa dinara koji ce da odrazava stvarnu vrednost koja se u ovoj drzavi (ne)stvara.Na kraju o kakvoj realnoj vrednosti dinara mi ovde mozemo da govorimo kada se ta vrednost odrzava samo kreditom MMF-a a ne stvarnom proizvodnjom vrednosti,nema tu ni r od realnosti.


P.S. Ovo sve vazi osim ako ne prodaju Telekom ili EPS.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1701
*.dynamic.sbb.rs.



+768 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.24.10.2009. u 12:07 - pre 175 meseci
"Sacekajmo jesen pa cemo videti. Bice topla, bice vrela, bice uzavrela, bice bice bice..."

Eto, duboko zadjosmo u jesen, kurs 93 +/- nesto malo, nema intervencija NBS-a.

Sta sad cekamo? Zimu? Prolece 2010 ili mozda leto ili su proroci/naucnici mislili na jesen 2010,2011,...

 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.24.10.2009. u 15:10 - pre 175 meseci
Pozdrav,

kao sto rekoh - nedostaje rocnost u svim tim pausalima, tako da je mozda rec o jeseni neke od narednih godina.

Suma sumarum, danas smo vec prilicno zaduzeni, sa ruskim kreditom nam i kamate vise ne odgovaraju, ali za godinu do dve je moguce, a da se pritom nista ne promeni, usled ovih mera za smanjenje javne potrosnje, da se kompenzuje efekat te kamate mozda i u potpunosti.

Kurs je sasvim druga stvar i ne odrazava stanje u privredi linearno kako mnogo laika to tumaci. Mi sada raspolazemo vec ogromnim rezervama za odbranu kursa a i uvek nam je Svetska banka na raspolaganju sa jeftinim kreditima za devize kojima bi se branio kurs, te to sada nije realan pokazatelj stanja u privredi.

Nazalost, siva ekonomija je povecala znacajno svoje ucesce u ukupnoj ekonomiji, to se odrazilo na poreske prihode i trenutne intervencije sa inspekcijama nece bas brzo dati rezultate. Manjak dobrih investicionih projekata i veliki budzetski deficit dovesce nas uskoro u dugorocno posmatrano, tesku situaciju. Ovde Vlada ili neka od njenih struktura zapravo malo toga mogu da urade jer je pre svega problem u ljudima u privredi. Odredjene finansijske inekcije su se ubrizgavale u proteklom periodu i pomogle su u medjusobnom prebijanju dugova ali uglavnom na relaciji drzavna struktura prema privatnoj strukturi, a onda je novac lagano povlacen bez daljeg investiranja i kolanja. Prirodna posledica takvog odnosa prema poslovanju jeste i smanjen poreski prihod, dok je i sasvim logicna cinjenica da je deo novca zavrsio u zoni sive ekonomije, odnosno u onoj zoni gde se samo deo prometa prijavljuje i samo deo zarada zvanicno isplacuje.

Posle cirkusa sa 10 000 pripravnika i nedoslednom primenom takve zamisli, jasno je da je to sada jos jedan uglavnom protracen novac te da je zamisao sa Zastavom i onime sto ona sada radi a drzava stimulise, zapravo daleko najbolja zamisao koju ima Vlada kada je u pitanju stimulacija privrednog rasta. Tuzno, sve u svemu, ali se na kurs najverovatnije nece odrazavati.
 
Odgovor na temu

Donaa
Saradnik za medijsku podrsku
Novi Sad

Član broj: 164331
Poruke: 2
93.86.79.*



Profil

icon Re: O kursu evra uopšteno - trendovi, prognoze, novogodisnje promene12.12.2009. u 21:04 - pre 173 meseci
Evo jedanog zanimljivog clanka na temu novogodisnjih promena kursa Novogodisnje promene kursa evra

A takodje znam da portal vec 2 godine ima servis za prognozu kursa evra koju cesto koristim kada imam vecu sumu da kupim ili prodam.

[url=http://banke.online.rs/prognoza_kursa.htm][/url]


 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.01.02.2012. u 08:57 - pre 147 meseci
Moram da uplatim neke obaveze u narednih desetak dana, pa mi je svaka promena kursa bitna. Tako sam malo guglao i našao na ovo http://www.sef.rs/finansije/ko...iti-kurs-evra-2011-godini.html Ne znam ko je pisac, ali valjda neki "stručnjak"

Između ostalog, kaže i:

... Na aukciji šestomesečnih, čisto dinarskih, državnih zapisa Republike Srbije, održanoj 31.12.2010. godine prodato je oko 60% emisije po prosečnoj kamatnoj stopi od 15% na godišnjem nivou. Dva dana ranije, prodato je 100% emisije šestomesečnih državnih zapisa Republike Srbije koji su indeksirani u evrima, po kamatnoj stopi od 5,25% na godišnjem nivou. Na osnovu toga, proizilazi da kurs evra koji izjednačava prinose na ove hartije od vrednosti, a istovremeno i kurs koji banke očekuju na dan 01.07.2011. godine iznosi oko 110,5 dinara za evro sa sadašnjih 105,5 dinara za evro. Primena ovakve kalkulacije do kraja godine podrazumeva da bi se kurs do kraja 2011. godine mogao zaustaviti na nešto više od 115 dinara za evro. ...

Xa, xa, xa ! Šta reći ?! :) U julu je zapravo bio negde oko 100, nakon što se u junu srozao na oko 96. Na kraju godine, tj.30. i 31. decembra se špekulativno podigao na 107, nakon što je celog decambra bio oko 102.

Elem, ima li gde na netu neka ozbiljna prognoza kursa, makar i kratkoročna ?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Dexic
ASP

Član broj: 253999
Poruke: 3837



+1376 Profil

icon Re: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.01.02.2012. u 10:34 - pre 147 meseci
Dinar je totalna kvazi valuta, kontrolisana u svakom aspektu :)
Bilo kakve prognoze bez insider informacija nemaju nikakvih temelja, i ne vrede. Svasta se desava sto bilo kakvu tehnicku analizu stavlja macku pod rep.

Jedino sto je jaaaako verovatno je - ne ocekuj neke bitne oscilacije ili prejak kurs do izbora. Posle toga - all bets are off.


Ako ti je veca suma u pitanju uradi forward ugovor :)
 
Odgovor na temu

[es] :: Ekonomija :: O kursu uopšteno - trendovi, prognoze itd.

Strane: << < .. 19 20 21 22 23 24

[ Pregleda: 75795 | Odgovora: 478 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.