Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?

[es] :: Vodič za emigraciju :: Život u Norveškoj :: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?

Strane: << < .. 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 7831382 | Odgovora: 21067 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tamtam
Oslo

Član broj: 313421
Poruke: 15
*.215.77.18.getinternet.no.



+2 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?23.09.2013. u 23:02 - pre 128 meseci
Citat:
Emmy:
Citat:
Mirjana Savicic:
I meni je to bilo super kada sam tek stigla...iovako sam teska i dominantna :) pa rekoh zemlja zena,to je to...ali ja ne bih nikada ali NIKADA volela da budem kao Norvezanke...Jadnice ali one najgore i najbednije u najnegativnijem smislu...to ponasanje,takvo vodjenje zivota...uzas.Za mene licno uzas.
Stefanko,mlad si covek...a ako se ozenis sa Noskicom,kopiracu ti ovaj post kroz neko vreme...kada prevalis 30-tu otprilike :) :) :)


Ovu pricu o blacenju Norvezanki vrti otprilike 90posto nasih udavaca tamo barem u Oslu i okolini. Nije ni cudo jer su Norvezanke sve ono sto one nisu, a uz to su i avioni po izgledu. Norvezanke su veoma kulturne i lepe zene i moli boga da te neka hoce. Nesto naj najlepse i bolje to sam video. Nase zene su obicne balkanske aspide pa makar zivele na Ullernu, sve im dzaba.

Nekima ni dipl ne pomaze. Retrogradni i zatucani stavovi.
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.rito.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 00:02 - pre 128 meseci
Boze,boze...blatiti balkanske zene a dolaziti sa Balkana.Pa tome te draga moja nisu naucile te tvoje Noskice.One i te kako cene svoje cak i sa svim manama...
To nama nikako ne polazi za rukom da ukapiramo/naucimo...A tek poimanje gde ko zivi...kakvi kompleksi...
Pamet se nekada moze pokazati i cutanjem...

PS.-A jos gore ako je musko u pitanju...ih...

[Ovu poruku je menjao Mirjana Savicic dana 24.09.2013. u 01:13 GMT+1]
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.rito.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 00:12 - pre 128 meseci
Citat:
blok63:
Danas je novi dan.Još jedan dan manje do Norveške. Evo ga i sunce....kad popijem kafu odoh na posao a onda na učenje.Dalje.... Inače moj deda je govorio da sve ono što ne voliš to te u životu i snađe.Pa tako ja ne volim zimu, bunde hladnoću..ali definitivno volim normalan život tako da prvo mesto gde dobijem posao u Norveškoj- moje je!

A za pasoše od 100,200, 1000 € i sl. nisam ja u toj priči. Zašto bih to na kraju i radila ako sebe smatram skilled. U svom poslu sam jako uspešna i sigurna sam da ću i uspeti u zemlji gde se ceni rad.

Hvala vam na svim savetima oko cv,intervjua i sl.dragoceni su.


Blok63,

Ova recenica:"Zašto bih to na kraju i radila ako sebe smatram skilled. U svom poslu sam jako uspešna i sigurna sam da ću i uspeti u zemlji gde se ceni rad.".
Dozvoli da je prokomentarisem...
Ovo jeste takva zemlja,ako radis cenice se to,to nije sporno.Medjutim,treba doci u poziciju da se pokazes,tj.da dobijes priliku da pokazes da si vredan radnik.E taj pasos vodi do otvaranja te mogucnosti daleko lakse.Ne treba zaboraviti da su sve pojednostavili kada je rec o EU emigraciji.Dakle,kada sef zna da nema cimanja oko tebe administrativnog,lakse se dobija sansa...ta prilika da udjes u sistem.Pogotovo za onu problematiku oko procenta koja kaci i zdravstvo i prosvetu.Tu igra ulogu taj pasos...i to ogromnu,preogromnu...ali to ces vec bolje uvideti kada dodjes...
Srecno...



MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.rito.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 00:20 - pre 128 meseci
Za stomatolog81:

Nama van EU stomatologija NIJE priznata.Ide se kroz kvalifikacijski put da bi se dobila autorizacija.Da bi saznala koji je to put moras dokumenta poslati u SAK,i platiti taksu za obradu.E sada,ovde je dosta stomatologa koji rade kao bolnicari tako sto su odradili prekvalifikaciju na opsti smer srednje medicinske odradili sestomesecni staz i dobili autorizaciju za helsefagarbeidera i usli u sistem na taj nacin pa jure tu kvalifikaciju za stomatologe sto traje godinama,to nije tako jednostavno ali resavaju i to ljudi.Dakle,ako imas srednju med.opsti smer onda da na taj nacin juris ulazak u sistem...

MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.rito.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 00:30 - pre 128 meseci
Citat:
sandra_b:
Nakon više dnevnog praćenja ove teme odlucih
Se i ja da nesto pitam. Zanima me iskreno SVALBARD
A sad će vjerovatno da neko opet ospe paljbu ali nema veze.
Trenutno u tome vidim samo izlaz. Konkretno ako moze neko nesto vise da mi napise o samom dolasku
Gore posla i slično. Posto nemogu orivatnu poruku
Jos molim vas da mi odgovori neko.


U Svalbardu vidis spas???
Vidi,najnizi porez,najvisa plata,nesto skuplji stan i hrana,imas avion direktno iz Osla za Svalbard.Ali cuj me sada(to je moj komsiluk-ja sam u Tromsu ),tamo se ide sa vec dobijenim poslom.Dakle,ne ides na Svalbard da trazis posao medju 2500-3000 ljudi,od cega ima mnogo Rusa...rudnik uglja postoji na Svalbadu,radi jedan nas covek tamo,ali nemam neki blizi kontakt a sto se zdravstva tice,tu prolaze intensiv sykepleier-i jer oni vrse stabilizaciju pacijenta u njihovoj bolnici i prebacuju kod nas u Univerzitetsku bolnicu u Tromsu uglavnom sve.Nije lako doci do posla tamo jer je trziste zatvoreno i vrlo malo javnih oglasa ima.Dakle,na takvu lokaciju kao i na Jan-Maien ide se sa dobijenim poslom.To sam i ja uradila kada sam dobila prvi posao u Karasjoku.Iako je Karasjok blaza varijanta i kopneni deo...Za Svalbard vaze drugacija pravila sto se tice stalne dozvole,drzavljanstva itd...u odnosu na kopneni deo Norveske,ali ne mogu da preciziram tacno jer se nisam dovoljno raspitivala.Mozda da ipak pogledas celu Norge prvo i otvoris mogucnosti...Sve naravno zavisi koja vrsta posla je u pitanju...
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.rito.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 00:33 - pre 128 meseci
Citat:
Emmy:
blok, dobro je biti skilled, ali je jos bolje imati papire (po mogucstvu drzavljanstvo) ! ;-)


Sad povezah i skontah postove...Odmah drzavljanstvo...e pa to nema odmah ni sa lepim i zgodnim Norvezankama sto bi ti rekao/a ne znam koji je pol u pitanju... i tu se trazi da prodju godine zajednickog zivota...
Biti faglært jeste put do stalne dozvole i drzavljanstva...
Nekim putem se mora ici...uvek...
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.rito.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 00:50 - pre 128 meseci
Blok63,

Da dopunim post...

Danas devojci koja je kod mene zakaze sef intervju.I to je bilo super...naravno.Medjutim,posalje on mejl jos jedan posle toga i kaze:"Moramo samo jednu stvar da razjasnimo odmah.Da li ti imas radnu dozvolu?".Ona mu napise da nema ali da moze imati ako dobije ugovor i preda ga u policiju.On naravno,kaze da od intervjua nema nista jer nema dozvolu.
E tu je ta caka...da se ima pasos EU odmah imas i dozvolu jer je za to bitno samo da nadjes posao bilo koji bez ikakvog zahteva,u smislu procenta i poslodavac te ne ceka da dobijes dozvolu ili rani start itd...
E na ovom slucaju se pokazalo da se nema uopste prilika da se pokazes da si vredan i dobar radnik.A zasto?Zato sto nemas radnu dozvolu,a zasto je nemas,pa zato sto zemlja iz koje dolazis nije u EU....I to je to vrzmino kolo...
O tome sam pricala u prethodnom postu...
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

stomatolog81
elvana sobo
stomatolog
dom zdravlja
sarajevo

Član broj: 317671
Poruke: 6
*.dynamic.telemach.ba.



Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 07:09 - pre 128 meseci
Citat:
Mirjana Savicic:
Za stomatolog81:

Nama van EU stomatologija NIJE priznata.Ide se kroz kvalifikacijski put da bi se dobila autorizacija.Da bi saznala koji je to put moras dokumenta poslati u SAK,i platiti taksu za obradu.E sada,ovde je dosta stomatologa koji rade kao bolnicari tako sto su odradili prekvalifikaciju na opsti smer srednje medicinske odradili sestomesecni staz i dobili autorizaciju za helsefagarbeidera i usli u sistem na taj nacin pa jure tu kvalifikaciju za stomatologe sto traje godinama,to nije tako jednostavno ali resavaju i to ljudi.Dakle,ako imas srednju med.opsti smer onda da na taj nacin juris ulazak u sistem...



Hvala Mirjana,ma tako sam i pretpostavljala,problem je sto sam ja zavrsila gimnaziju.Svakako cu ja poslati dokumente i sve sto traze u SAK-u,pa sta cu cekacu...
 
Odgovor na temu

stefanko23

Član broj: 304953
Poruke: 504
*.84-48-215.nextgentel.com.



+119 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 07:30 - pre 128 meseci
ja mislim da je blok kao i vecini jasno da se sa EU pasosem lakse prolazi... ali da je tako lako izvaditi jedan ne bi 30 000 srba cekalo na jedan , tj. bugarski...

blok ima po mom misljenju super stav... ako sam ne cenis svoje kvalitete nece niko drugi... ako ih imas, prepoznace ih neko i staviti ispred te dozvole...
ona ako dobije autorizaciju vaspitaca na konju je i nalazi posao lagano.,.. jedina prepreka do te autorizacje je polozen bergens test, tak da je opet mahom sve na njoj, tj. do toga koliko ce sebe napravi skilled ;)

sto se tice zena u globalu, niti sam primetio da su norveske zene jadnice niti da su nase isfrustrirane udavace... medju norvezankama ima i takvih koje vode te zivote nama malo atipicne, a i ovih koje su nama 'normalnije' sa mirnim porodicama, brakovima i poslovima... to ako npr. napravim presek zena u mom kolektivu...
 
Odgovor na temu

blok63
Beograd

Član broj: 301398
Poruke: 349
*.mbb.telenor.rs.



+90 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 09:02 - pre 128 meseci
Da. meni je i više nego jasno koliko su nam vrata otvorena bez EU pasoša.Imala sam ja susreta sa službenicima, amabasadama, policajcima za strance....i videla kako me gledaju sa visine.A takođe znam i da poslodavci neće da čekaju da se sređuje radna dozvola jer imaju kandidate koji mogu odm ah da počnu da rade. Ali ja sam na putu sa kojeg ne silazim pa verujem da uporni i odlučni kad tad uspeju u svojim namerama.

O varijanti vađenja pasoša nisam ni razmišljala jer ne želim da budem baksuz kojeg će da provale pa da mi vrata budu zauvek zatvorena i da ukopam svoju decu. Jedan događaj sam zapamtila za ceo život.Pre nekoliko godina u vreme najcrnje za nas Srbe ja bila u Nemačkoj kao turista (dobila uredno turističku vizu) ina putu ka kući u sred noći u nekoj nedođiji zaustavi autobus neka migrantska policija.Meni se uredno zahvale na saradnji a nekoliko naših skinu jer su imali falsifikate. Druga situacija u metrou u Parizu. Pojavi se ta ista neka policija za strance.MOj pasoš pogledaju nešto provere i zahvale se a nekoliko Arapa, i ostalih belaca skinu sa metroa.

A tek pasoš....Hvala lepo doviđenja....kad sam položila IELTS i to Academic..a on je tipično Britansko-pozerski-"nedostižni" test.

Hvala svima i dobro zdravlje
 
Odgovor na temu

Emmy

Član broj: 27487
Poruke: 253



+391 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 09:49 - pre 128 meseci
ko u plocu ko u klin.

blok,

mi smo ti samo sugerisali da ne odbacujes mogucnost vadjenja pasosa (HU, BG, HR) ako mozes zato sto bi ti to dalo veliko preimucstvo.

Ja sad ne znam sta radis i koliko si skilled, ali znaj da ces se takmiciti rangirano:

1. lokalnim Norvezanima
2. Norvezanima
3. Skandinavcima
4. Evropljanima iz EU

5. Evropljanima van EU

pod pp da su svi skilled za posao. Kod ove kategorije broj 5. mogao sam komotno staviti i 105. jer toj kategoriji treba radna dozvola.






 
Odgovor na temu

Emmy

Član broj: 27487
Poruke: 253



+391 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 09:57 - pre 128 meseci
da, naravno u obzir dolazi i brak sa lokalcem. On ti mozda nece doneti na tacni pasos, ali ces imati radnu dozvolu, da ne govorim o njegovim ili njenim vezama...

Tvoj nonsalantni stav prema ovoj ogromnoj administrativnoj prepreci ne obecava mnogo.
 
Odgovor na temu

zokiruma
Hammerfest

Član broj: 307537
Poruke: 1125
*.adsl.eunet.rs.



+318 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 10:45 - pre 128 meseci
sutra krecem sa zenom i klincem za norge, planiramo da do kraja meseca podnesemo zahtev za spajanje porodice. da li neko zna da li se placa za maloletno dete, kako se podnosi zahtev za maloletno dete, da li je potrebno imati ugovor o iznajmljivanju stana pri podnosenju zahteva.


tnx
Verdens Ende vil komme som en lettelse for oss
 
Odgovor na temu

indojanac901
Boris Budincevic
nezaposlen
Subotica, Srbija

Član broj: 317533
Poruke: 12
*.ptt.rs.



Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 11:03 - pre 128 meseci
Pozdrav narode, evo pratim ovu temu ima već nekoliko nedelja nešto sto sam uočio je da su naši ljudi tamo uglavnom zdravstveni radnici, vaspitači i slično a možda i grešim pa imam nekoliko pitanja za naše ljude koji su već tamo i koji su već prošli taj prvi korak dolazak tamo koliko je teško pronalaženje bilo kakvog posla bez znanja Norveškog jezika ali sa EU pasošem Mađarske i znanjem Engleskog jezika?

Svi znamo da finansijska situacija u Srbiji nije baš najbolja pa me zanima koliko bi jedna osoba ako se odluči da pođe put Norveške trbuhom za kruhom i boljim životom trebala da ponese NOK ili EUR čisto da preživi i prezimi do prve plate?

Znam čitao sam i pisali ste mnogo o tome koliko novca treba da se preživi u početku kad se dođe sve zavisi od osobe do osobe koliko sam shvatio nekome je dovoljno 10 000 NOK a nekome je 15 000 NOK malo pa ako nekom nije i suviše privatna stvar i može da kaže ''ja kad sam isašao poneo sam toliko i toliko novca i toliko i toliko mi je trebalo''?



 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.static.customer.pronea.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 11:33 - pre 128 meseci
Citat:
stefanko23:
ja mislim da je blok kao i vecini jasno da se sa EU pasosem lakse prolazi... ali da je tako lako izvaditi jedan ne bi 30 000 srba cekalo na jedan , tj. bugarski...

blok ima po mom misljenju super stav... ako sam ne cenis svoje kvalitete nece niko drugi... ako ih imas, prepoznace ih neko i staviti ispred te dozvole...
ona ako dobije autorizaciju vaspitaca na konju je i nalazi posao lagano.,.. jedina prepreka do te autorizacje je polozen bergens test, tak da je opet mahom sve na njoj, tj. do toga koliko ce sebe napravi skilled ;)

sto se tice zena u globalu, niti sam primetio da su norveske zene jadnice niti da su nase isfrustrirane udavace... medju norvezankama ima i takvih koje vode te zivote nama malo atipicne, a i ovih koje su nama 'normalnije' sa mirnim porodicama, brakovima i poslovima... to ako npr. napravim presek zena u mom kolektivu...


Stefanko,ja nemam za cilj da mracim.Samo sam realna.Polozen test nivo Bergen testa.To nema potrebe da ti pricam,znas i sam sve.Test je tako koncipiran da moras da zivis u Norveskoj da bi ga polozio.Ne zato sto sam ja tako rekla jer sam sujetna i zato sto sam ga ja polozila posle 1,5 godine zivota u Norge,pa sad ja nasla da tupim da niko ne moze iz Srbije da polozi....Realno,test je tako koncipiran,sto se oba dela tice i pismenog i usmenog.Ali ajde da se manimo testa...a vazno je...Engelski i norveski porediti je suvisno.O tome bolje da cutim jer nema svrhe...
Ideali su jedno,a realnost drugo.Sa aspekta od pre tri godine i sada...ima puno razlika,puno vise administracije sada nego sto je to bilo pre tri godine.To je realnost.Zato je taj pasos zlata vredan,taj EU pasos.Koliko god neko rekao da je svestan i da mu je ili joj jasno-nije.Sa nekim stvarima i pulsom trzista rada se upoznas tek kada krocis na to isto trziste.Kvaliteti jedne osobe su jedna tematika a politika je rekla bih cesto IZNAD toga.Nazalost,tako je.Emigracija u Norvesku nije samo zelja i upornost,vec i finansije i politika i sreca,i odredjeni tajming kada to radis...to je slozenica i to prilicna.Meni je zao sto ne ulepsavam sliku ali bolje je imati realnu pricu sada nego se sa njom susresti kasnije.

KO GOD MOZE DA UZME EU PASOS NA BILO KOJI NACIN-NEKA TO URADI.
A setice se kada dodje ovde zasto to toliko akcentujem...No,dosta sam o ovome cavrljala.Mozda sam ja previse realna...
Svi na sve nacine treba da grabe ako mogu da dodju,nije ovo mracenje vec samo akcentujem ako se moze izvuci taj pasos,da se to ucini.To cini ovaj put daleko sigurnijim.Daleko,daleko...
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

moukoko

Član broj: 168931
Poruke: 171
*.opera-mini.net.



+55 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 11:35 - pre 128 meseci
juce bas dobijem od wizzaira mail da se mnogo izvinjavaju sto je let otkazan, i da nazovem za promenu leta. kad ono - jos samo u oktobru lete za Oslo Sandefjord Torp, i nema vise :-( a mnogo lepo (i jeftino) bilo dok je trajalo.. ostaje uvek norwegian ;-) samo da ni oni ne odustanu
 
Odgovor na temu

Zeljka Djuric
Zeljka Djuric
Klinicko Bolnicki Centar Srbije
Beograd

Član broj: 289979
Poruke: 15
95.180.125.*



+1 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 11:37 - pre 128 meseci
Da li neko ide 2 oktobra u norge ako molim da mi posalje privatnu poruku
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.static.customer.pronea.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 11:42 - pre 128 meseci
Citat:
zokiruma:
sutra krecem sa zenom i klincem za norge, planiramo da do kraja meseca podnesemo zahtev za spajanje porodice. da li neko zna da li se placa za maloletno dete, kako se podnosi zahtev za maloletno dete, da li je potrebno imati ugovor o iznajmljivanju stana pri podnosenju zahteva.


tnx


Komso,3750 kruna za zenu i dete.Samo se maloletno dete i moze spojiti.Dakle,ne placas dve cene.Navodis adresu u Norveskoj na kojoj ce da ti stigne odgovor.Idi na portal UDI-a i idi na porodicno spajanje i popunjavaj semu celu i videces pitanja.Nije tesko ali zna malo da deluje konfuzno na momente...Ja nisam popunjavala za dete ali jesam za coveka naseg koji je dosao ovde.I prodje Srecan povratak i konacno ti komso sa tvojima...
I zasluzio si...
Mimoisli smo se pre 14 dana Neso-co,ja , Stefanko i ti...
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

Mirjana Savicic
KBC ZVEZDARA,visi radioloski tehnicar
Beograd

Član broj: 266686
Poruke: 2729
*.static.customer.pronea.no.



+1056 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 11:49 - pre 128 meseci
Citat:
indojanac901:
Pozdrav narode, evo pratim ovu temu ima već nekoliko nedelja nešto sto sam uočio je da su naši ljudi tamo uglavnom zdravstveni radnici, vaspitači i slično a možda i grešim pa imam nekoliko pitanja za naše ljude koji su već tamo i koji su već prošli taj prvi korak dolazak tamo koliko je teško pronalaženje bilo kakvog posla bez znanja Norveškog jezika ali sa EU pasošem Mađarske i znanjem Engleskog jezika?

Svi znamo da finansijska situacija u Srbiji nije baš najbolja pa me zanima koliko bi jedna osoba ako se odluči da pođe put Norveške trbuhom za kruhom i boljim životom trebala da ponese NOK ili EUR čisto da preživi i prezimi do prve plate?

Znam čitao sam i pisali ste mnogo o tome koliko novca treba da se preživi u početku kad se dođe sve zavisi od osobe do osobe koliko sam shvatio nekome je dovoljno 10 000 NOK a nekome je 15 000 NOK malo pa ako nekom nije i suviše privatna stvar i može da kaže ''ja kad sam isašao poneo sam toliko i toliko novca i toliko i toliko mi je trebalo''?





Ovo smo detaljno obradili i sve sa opisima sta je ko jeo tj.mazao na hleb u pocetku...
Ali da ponovim...ja sam pre tri godine posla sa 1250 eura ali to ne da je premalo nego neznas gde si supalj...no toliko sam mogla i bilo je ili ici sa toliko ili ne ici...
Realno,treba oko 3000 eura barem...poneti...jer to moje nije bilo juce,tada je dozvola za rad kostala 1100 kruna,sada je 3000 kruna,sve je skuplje...No,poneses koliko imas i jedes sta jedes...ali to je taj pocetak...
MIRKA (gledam u tuznu jesenju noc,s pokisle grane lisce opada,u daljini cujem muziku
neku i pitam sebe gde li si sada...)
 
Odgovor na temu

MARTIN.CO
nezaposljen
NIS

Član broj: 312876
Poruke: 36
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?24.09.2013. u 12:02 - pre 128 meseci
Pitanje za Zoki ruma ;koliki su ti bili troskovi

putovanja kada si putovao kolima do NO i kojom si marsutom isao ? Martin- NIS
 
Odgovor na temu

[es] :: Vodič za emigraciju :: Život u Norveškoj :: Život u Norveškoj, kako otići i kako se živi tamo?

Strane: << < .. 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 7831382 | Odgovora: 21067 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.