Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'

[es] :: Advocacy :: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 7676 | Odgovora: 41 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'22.03.2006. u 23:48 - pre 220 meseci
U Francuskoj su izgleda resili da resavaju ovako krupne stvari (na pogresan nacin), a to sto im svakih par meseci drzavu potresaju neki nemiri, manje je bitno.. Posle Microsofta, na red je dosla jos jedna USA kompanija:

A proposed French law that would force Apple Computer to make the songs it sells through its iTunes music store playable on devices that compete with its own iPod amounts to "state-sponsored piracy," Apple said Tuesday.

http://news.com.com/Apple+call...25_3-6052754.html?tag=nefd.top


Commercial-Free !!!
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'22.03.2006. u 23:51 - pre 220 meseci
@degojs

Tako i treba. Apple moze da poveca cene malo ako zeli, ali da pravi monopol ne.
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 00:35 - pre 220 meseci
Da, ti sedi i ne radi nista, a ovaj sto radi i uspe da napravi nesto - ti ga lepo optuzi za monopol i zavrsio si pricu..

I o kakvom monopolu pricas? Mp3 plejera, pored iPoda, imam koliko hoces a takodje i on-line prodavnica..


[Ovu poruku je menjao degojs dana 23.03.2006. u 01:41 GMT+1]
Commercial-Free !!!
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 00:39 - pre 220 meseci
Ne radi se o tome samo. Radi se i o tome da se prodaje muzika sa uslovljavanjem na kom uredjaju moze da se koristi. To je kao da kupis cipele od mene, ali si ugovorom uslovljen da ih koristis samo uz odelo koje si kupio od mene. Dakle, ima li i toga u zakonu? Izgleda, da. Sto se tice retorike Appleovog PR, samo je tezak BS, toliko mogu reci. na primer, u Nemackoj, kupovinom Apple SW ne mozes biti uslovljen da ga koristis samo na Apple hw, takav je zakon. Da li je to pozitivno? Nije mi najjasnije kako mozes zagovarati ogranicavanje slobode, ako je vec sve kupljeno legalno. Razmisli malo i sa aspekta korisnika koji kupuje preko Applea muziku, a ne sa stanovista zaposlenog u Apple marketingu

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 23.03.2006. u 01:42 GMT+1]
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 00:42 - pre 220 meseci
Pa nije iTunes valjda jedina prodavnica? Svasta, pa ima ih koliko hoces.


Citat:
Razmisli malo i sa aspekta korisnika koji kupuje preko Applea muziku, a ne sa stanovista zaposlenog u Apple marketingu


Upravo. Imam mp3 plejer koji nije iPod i do nedavno sam bio pretplacen na servis koji nije iTunes (a sad vise ne koristim niti jedan). Zaboli me uvo za Apple i iPod i iTunes. Sto bi kupovao muziku preko iTunes? Pf.

[Ovu poruku je menjao degojs dana 23.03.2006. u 01:57 GMT+1]
Commercial-Free !!!
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 00:46 - pre 220 meseci
Jeste, ali probaj da uslovljavas kupce muzike u online prodavnici da koriste samo Creative ili koji vec MP3 plejer ugovorom. U principu, mozda moze, ali eto u Francuskoj ne moze. francuska ima pravo da doese zakone kakvi im odgovaraju, a Apple moze da ih postuje, ili da se nosi.
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 00:52 - pre 220 meseci
Pa tako reci, vidis da se slazemo: ja cu da donosim zakon koji meni odgovara a kome ne odgovara neka se nosi. Lep nacin da te pljackam ili da ti onemogucim da radis.

Da se razumemo, ima toga i ovde. Npr. ja ne mogu legalno da kupim satelitsku i da gledam program stanica iz USA koje se pruzaju putem firmi kao sto je DishNetwork ili DirecTV (koje su velike firme iz USA). Doneli zakon da to nije legalno i zabranili im prodaju ovde :-) Zakon izgurale dve velike firme u Kanadi (Rogers & Bell) koje imaju svoje TV, infrastrukturu i slicno. I tako ne smes i ne mozes da gledas satelitski program ovih USA kompanija, nego moram da se pretplatim kod ove dve domace kompanije :) Lopovluk, sta da ti pricam.. A isto po zakonu, je li.

E, onda ide pokret otpora :)



[Ovu poruku je menjao degojs dana 23.03.2006. u 01:59 GMT+1]
Commercial-Free !!!
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 00:59 - pre 220 meseci
Jeste. Isto je, bez obzira sto ti ne ide u prilog. Apple uzima pravo da komentarise unutrasnju politiku strane zemlje suvise teskim recima. Moras priznati da to nije u nadleznosti te firme vec francuskog parlamenta. Ako ti zaista mozes da obrazlozis kako je otvaranje Apple DRM 'state-sponsored-piracy', izvoli. Nesto mi se cini da nema piraterije kada je placena muzika, bez obzira koji uredjaj koristim za slusanje (imam pravo onda i da prekopiram to na komp za sopstvenu upotrebu naravno, i to DRM ne moze da sprecava, inace ja potezem svoja ustavna prava, jer je pravo na privatno slusanje te muzike moje pravo koje sam platio, i ne moze mi biti uskracivano).

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 23.03.2006. u 02:00 GMT+1]
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 01:02 - pre 220 meseci
Pa jeste, u nadleznosti francuskog parlamenta je da.. donosi glupe zakone. Kao sto je i ovde donesen pomenuti zakon vezan za satelitske TV. Mislim, mislis li da bi IKADA doneli takav zakon da je domaca firma u pitanju? M'da :)

Apple cak nije ni monopol na tom trzistu, koliko mi se cini.

[Ovu poruku je menjao degojs dana 23.03.2006. u 02:05 GMT+1]
Commercial-Free !!!
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 01:04 - pre 220 meseci
@degojs

Sada pricas svasta jer Apple Fr placa Francuskoj drzavi porez. Nacional-ekonomija, nisam ocekivao da ces ti o tome da pricas ;-)

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 23.03.2006. u 02:05 GMT+1]
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.jetstream.xtra.co.nz.



+3 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 07:47 - pre 220 meseci
Citat:
bojan_bozovic:Apple uzima pravo da komentarise unutrasnju politiku strane zemlje suvise teskim recima. Moras priznati da to nije u nadleznosti te firme vec francuskog parlamenta.

Otkud ti to? Nije u necijoj nadleznosti da komentarise politiku vec je to ustavno pravo svakoga.

Citat:
Ako ti zaista mozes da obrazlozis kako je otvaranje Apple DRM 'state-sponsored-piracy', izvoli.
Kako ne razumes? Je l' znas sta pirati rade?

Citat:
Nesto mi se cini da nema piraterije kada je placena muzika, bez obzira koji uredjaj koristim za slusanje

Nije se ni mislilo na to kada je pomenuta piraterija.

Citat:
(imam pravo onda i da prekopiram to na komp za sopstvenu upotrebu naravno, i to DRM ne moze da sprecava

Pa DRM je dizajniran da to spreci, ne znam zasto mislis da on to ne moze da spreci?

Citat:
inace ja potezem svoja ustavna prava, jer je pravo na privatno slusanje te muzike moje pravo koje sam platio, i ne moze mi biti uskracivano).

Ne, onaj ko napravi muziku ili softver ima pravo da sastavi licencu pod kojom ti imas pravo to da koristis. Recimo kada kupis laptop sa nekim softverom ti nemas pravo da taj softver prekopiras na drugi komp kod tebe kuci jer licenca recimo dozvoljava samo da koristis na jednom racunaru. To je tvoje ustavno pravo da odlucis pod kojim uslovima moze neko da koristi tvoju intelektualnu svojinu. Izmedju softvera, filmova i muzike nema razlike. Da li ti hoces da kazes da ono sto je ugradjeno u windows, autocad i ostali softver koji zahteva aktivaciju da ne bi mogao da kopiras nije ustavom dozvoljeno? Takodje ti tu muziku nisi kupio vec ti je licencirana da je slusas pod odredjenim uslovima. Recimo slicno tome u windowsovoj EULA pise:
Citat:
3. RESERVATION OF RIGHTS AND OWNERSHIP. Microsoft reserves all rights not expressly granted to you in this EULA. The Software is protected by copyright and other intellectual property laws and treaties. Microsoft or its suppliers own the title, copyright, and other intellectual property rights in the Software. The Software is licensed, not sold.


Ako nesto zaista kupis onda sa time mozes da radis sta hoces sto bi znacilo da mozes da besplatno prikazujes na TV-u, bioskopu itd...Znaci ti ipak ne posedujes muziku nego samo posedujes CD ili fajl i pravo da pod odredjenim uslovima slusas tu muziku, koristis softver i slicno. Ako zaista posedujes nesto onda imas pravo da sa tim radis sta hoces (mada i tu postoje izuzeci pa je npr. ilegalno da spaljujes novac).

[Ovu poruku je menjao srki dana 23.03.2006. u 12:04 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 09:44 - pre 220 meseci
znam ne soli pamet! to sam i rekao, iamm pravo na slusanje te muzike (ne javno) na uredjaju koji mi odgovara!!!
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
*.ADSL.neobee.net.



+105 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 09:58 - pre 220 meseci
Ja kad kupim CD sa muzikom mogu da ga slusam i u kolima, i na liniji u stanu i na diskmenu... Ovde to nije slucaj...
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.jetstream.xtra.co.nz.



+3 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 10:24 - pre 220 meseci
Da, zato ja nikad ne bih kupio pesmu u njihovom e-shopu ali sam samo hteo da kazem da oni imaju pravo da ti licenciraju to da ne mozes da koristis na drugom uredjaju a na tebi je da odlucis da li ces da kupis pod takvim uslovima.

[Ovu poruku je menjao srki dana 23.03.2006. u 11:34 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 10:27 - pre 220 meseci
@srki

Citaj malo moje postove, u Nemackoj ne mogu da te ogranice da sw mozes da koristis samo na odredjenom hw. Back to the point, to zavisi od zakona drzave u kojoj se prodaje, vidis, u Francuskoj to nije dozvoljeno.
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.jetstream.xtra.co.nz.



+3 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 10:33 - pre 220 meseci
Citat:
bojan_bozovic: vidis, u Francuskoj to nije dozvoljeno.

Dozvoljeno je. Trenutno ne postoji zakon koji to zabranjuje.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 10:52 - pre 220 meseci
Vidi, tu si u pravu ;-) ali se zakon moze promeniti, a na Apple-u je da ga postuje ili ne postuje (i snosi konsekvence) ;-) Samim tim "U EU se nastavlja sa plackom" je vrlo pretenciozan naslov, a od piraterije nema ni P, jer otvaranje Apple DRM da bude kompativbilan sa drugim uredjajima (npr. sa nekim u autu) nije losa vec dobra stvar. Nema tu ni pljacke ni piraterije.
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.jetstream.xtra.co.nz.



+3 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 11:03 - pre 220 meseci
Citat:
bojan_bozovic: Vidi, tu si u pravu ;-) ali se zakon moze promeniti, a na Apple-u je da ga postuje ili ne postuje (i snosi konsekvence) ;-)

Naravno, da ih boli uvo za zakon onda ne bi ni dizali frku.

Citat:
Samim tim "U EU se nastavlja sa plackom" je vrlo pretenciozan naslov

Slazem se. Ionako su najvece mafioze ta udruzenja slicna nasem SOKOJ-u.

Citat:
a od piraterije nema ni P, jer otvaranje Apple DRM da bude kompativbilan sa drugim uredjajima (npr. sa nekim u autu) nije losa vec dobra stvar.

Kako za koga. Za njih nije a i za neke autore pesama nije. To je vec nesto subjektivno pa se ne bih upustao u tu diskusiju.

Citat:
Nema tu ni pljacke ni piraterije.

Ne razumes, nisu oni rekli da to predstavlja pirateriju. To samo pomaze pirateriji jer pirati onda mogu da to kopiraju i prodaju bez da placaju ikome ista (ni drzavi porez a ni autorima muzike). DRM je nesto nalik aktivaciji kod softvera koja sluzi da ti ne mozes da kopiras softver i da ga koristis na drugom racunaru...
 
Odgovor na temu

degojs

Član broj: 4716
Poruke: 5096



+51 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 12:52 - pre 220 meseci
Citat:
Slazem se. Ionako su najvece mafioze ta udruzenja slicna nasem SOKOJ-u.


Vece mafioze od politicara? Ne bih rekao. Na kraju, sigurno te niko ne prisiljava da kupis muziku. Taksu, sa druge strane, moras da platis :-)
Commercial-Free !!!
 
Odgovor na temu

nkrgovic
Nikola Krgović
Beograd

Član broj: 3534
Poruke: 2807

ICQ: 49345867
Sajt: https://www.twinstarsyste..


+655 Profil

icon Re: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'23.03.2006. u 15:07 - pre 220 meseci
Wired je celu pricu propratio vrlo pretencioznim clankom, nakrenutom na sasvim drugu stranu : How France Is Saving Civilization .

Moje licni stav svodi se na : Apple ima zatvoren format u kome prodaje muziku. Muzika koju kupite u tom formati ogranicena je na apple-ove softverske i hardverske plejere. Ceo koncept moze nekome biti prihvatljiv, a nekom drugom ne - ali koncept se tice zastite autorskih prava, i drzava ima obavezu da regulise taj deo trzista. Izbor Francuske da ne dozvoli zakljucavanje korisnika u propriatery format jedne kuce, tj. da zakonom primora kucu da saradjuje sa ostalima je tu pre svega zbog zastite prava potrosaca. Meni se licno dopada, mada ja nemam blage veze sa tim (nisam Francuz). Verujem da se dopada i vecini Francuza koji ne zele da razmsiljaju o tome sta i kako i sa cim radi. Apple-u se sigurno ne dopada jer rusi primat kuce na odredjenom trzistu, koji jeste dobijen kvalitetom, i za sta jeste zasluzan taj format. Ipak, tvrdnja Apple-a da je u pitanju drzavna piraterija, ili Dejanova tvrdnja da je to pljacka su, po meni preterane. Niko od Apple-a ne trazi cak ni da otvori format - niti da spusti kvalitet. Sve sto se trazi je interoperabilnost sa drugim proizvodjacima. Apple ima nacine da to omoguci, ne odajuci svoj format, jednostavno praveci konverter, ili dodajuci iTunes-u mogucnost da izveze muziku i na druge plejere, na primer. To sto je, recimo, mp3 mozda manje kvalitetan format na istom bitrate-u, pa ce korisnik dobiti losiji kvalitet, ili vece zauzece prostora, je nesto o cemu korisnik treba da brine, i tu Apple ostaje u prednosti.
Please do not feed the Trolls!

Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: U EU se nastavlja sa pljackom: Apple calls French law 'state-sponsored piracy'

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 7676 | Odgovora: 41 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.