Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Li-ION baterije i punjenje...

[es] :: Elektronika :: Li-ION baterije i punjenje...

Strane: << < .. 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 51044 | Odgovora: 177 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...02.11.2018. u 06:11 - pre 65 meseci
Jel' ima neko (bar) principijelnu (blok) shemu spajanja baterije i BLDC motora u srafilici-busilici i naravno shemu komunikacije baterije i punjaca ?
Ova baterija o kojoj sam prethodno pisao je 100% od aku alata sa BLDC motorom i veoma mi je vazno da skontam logiku spajanja i rada istog (npr. kako elektronika u alatu zna u kom polozaju se nalazi rotor ? Pretpostavljam neki HAL, enkoder... ?) a najvaznije od toga mi je komunikacija baterije i punjaca ! Na bateriji imam pet kontakata (pretpostavljam da se svih pet koriste u komunikaciji baterija - elektronika unutar busilice) a na punjacu cetiri pa mi odnos baterija-punjac puno znaci u bacanju malo svjetla na ovu tematiku !?
Pozdrav, BP
 
Odgovor na temu

ZAS011
Uzgajivač šargarepe izakuće
Vanuatu

Član broj: 288510
Poruke: 4542

ICQ: 8713400
Sajt: www.justfuckinggoogleit.c..


+529 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...02.11.2018. u 09:39 - pre 65 meseci
Nema komunikacije baterija<->punjač kao ni baterija<->šrafilica.
Punjač se bavi punjenjem baterije i jedino što u njoj posmatra je temperatura, a ostatak odrađuje on.
Šrafilici je potrebno samo dovesti napajanje iz baterije, i ukoliko je dovoljno pametna, i ona posmatra temperaturu baterije kako je ne bi poslala bogu na istinu kod velikih opterećenja.
BLDC drajver? mogu da se nađu rešenja na internetu i sa HAL-om i bez. Ako se ne koristi HAL, onda se posmatra BEMF (indukovana kontraelektromotorna sila) u neaktivnim namotajima. Ili specijalizovana kolca ili neki mikrikontroler se bave "vožnjom" BLDC-a i regulacijom njegovog broja obrtaja i smera rotacije.
--
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...02.12.2018. u 19:13 - pre 64 meseci
Prilikom punjenja Li-xx baterija, na pocetku ide CC dok napon postepeno raste. Kad dostrigne priblizno 4.2V onda ide CV a struja dosta strmo opada i treba prekinuti punjenje kad struja dostigne vrijednost 50-100mA.
Ovo sam naveo (a znam da vam je to poznato) da razjasnimo da li to radi elektronika u punjacu ili BMS u baterijskom paketu. Koliko sam izguglao punjenje se ne prekida na 4.2V nego na vrijednosti struje od 50-100mA.
Ovo je izuzetno vazno u slucajevima kad hocemo preraditi aku alat sa Ni-Cd tehnologije na Li-xx tenologiju pa moramo obezbijediti adekvatan punjac. U ovom slucaju bi trebalo ugraditi kolo za mjerenje struje i adekvatno iskljucivanje punjenja.
Savjeti?
Predlozi?
Komentari?
Welcome !
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Moderator
Član broj: 7761
Poruke: 3860
31.223.133.70



+333 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...07.12.2018. u 20:56 - pre 64 meseci
Citat:
veselinovic:

Baterija i potrosac nisu na istom pada.
Punjac i potrosac vec jesu, a to si trazio u pretproslom pitanju.
Citat:
boro62promaja: Pa posto se na iste padove kaci i charge i discharge onda ne vidim mogucnost da elektronika iskljuci napajanje motora ?!

Kod ovog Ivicinog kola se i potrosac i punjac kace na Eb ( + i -).
Kolo na neki nacin ( preko napona na pinu Vm) skonta kad je prikljucen punjac a kad potrosac.
Shodno tome pali FET1 ili FET2.
Pri punjenju otvara se FET2, a struja ide iz punjaca na Eb+, pa u bateriju pa kroz diodu FET1 pa kroz SD dionicu FET2 i na kraju se vrati u punjac.
Kod praznjenja FET 1 i FET 2 zamijene uloge.


Pogriijesio sam - hvala Zici na prosvjetljavanju.
Elem, oba mosfeta vode ili ne vode, diode ne sluze nicemu u ovom sklopu.
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Nikola S
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 4420
*.dynamic.sbb.rs.



+498 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...07.12.2018. u 21:15 - pre 64 meseci
Citat:
boro62promaja:
Prilikom punjenja Li-xx baterija, na pocetku ide CC dok napon postepeno raste. Kad dostrigne priblizno 4.2V onda ide CV a struja dosta strmo opada i treba prekinuti punjenje kad struja dostigne vrijednost 50-100mA.
Ovo sam naveo (a znam da vam je to poznato) da razjasnimo da li to radi elektronika u punjacu ili BMS u baterijskom paketu. Koliko sam izguglao punjenje se ne prekida na 4.2V nego na vrijednosti struje od 50-100mA.
Ovo je izuzetno vazno u slucajevima kad hocemo preraditi aku alat sa Ni-Cd tehnologije na Li-xx tenologiju pa moramo obezbijediti adekvatan punjac. U ovom slucaju bi trebalo ugraditi kolo za mjerenje struje i adekvatno iskljucivanje punjenja.
Savjeti?
Predlozi?
Komentari?
Welcome !


Zavisi. U vecini slucajeva sav mozak punjenja je u baterijskom paketu, dok je ono sto mi zovemo punjac uglavnom samo strujni adapter za DC.

Na 4.2V i treba baterija jos malo da se puni, jer kako opadne struja punjenja sa, recimo 300mA na 100mA, umesto 4.2V ces imati dosta nizi napon, verovatno 4.05V do 4.1V. Tek kada na 4.2V sa vrlo niskom strujom punjenja napon vise ne pada, punjenje se smatra zavrsenim.

Ne razumem samo, kakav predlog ti treba, tj za sta? Kompletno resenje za prebacivanje alata sa NiMH na Li-po ili nesto drugo? Moze na mnogo nacina da se odradi, nijedan nece biti pogresan dokle god si ispostovao sve zastitne mere da napon ne predje 4.2V pri punjenju, ne ode ispod ~3.xV pri praznjenju, dok je struja punjenja ogranicena (ne da strujni izvor pruza koliko mu se pruza, da neko ne pusti 20A u bateriju) i sve ostalo o cemu smo pisali. Dakle, da li ces punjac da bude u alatu a da se na paket kaci samo DC izvor struje, ili da baterija nema mozak vec da se puni sa adapterom+elektronikom za punjac, na tebi je bukvalno. U vecini slucajeva se gleda najjeftinija opcija koja zadovoljava potrebe. To je opet uglavnom baterija sa zastitnom elektronikom + adapter za DC.
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...08.12.2018. u 15:24 - pre 64 meseci
Prvenstveno mislim na opciju u kojoj se elektronika nalazi u baterijskom paketu. U tom slucaju napon strujnog pretvaraca za punjenje baterijskog paketa bi trebao biti Sx4.2V i mozda malo visi. Savjeti i predlozi se odnose na to da li elektronika u bat. paketima vrsi i balansirano punjenje i ogranicavanje struje punjenja i praznjenja ? Zatim ove kineske BMS, da li i one vrse sve tri navedene funkcije ? I konacno; koja je razlika u kontrolnim elektronikama koje imaju punjenje i praznjenje na stim padovima i onih sa padovima za punjenje i posebno padovima za praznjenje ?

I kako bi izgledao sklop za mjerenje jacine struje punjenja ?
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...10.12.2018. u 18:20 - pre 64 meseci
Evo nesto malo prakticnog rada na dobroj, staroj, Ni-Cd srafilici, busilici... sta sve nije pregurala na svojim baterijskim plecima.
Ukratko; prepravak dobre (sto se tice mehanike) stare masinice koja ima odlican "borfuter" a na njoj je napravljena firma u kojoj trenutno radim. Imao sam viska par, tacnije tri, polovna 18650 Li-Ion clanka, koje sam punio-praznio (i tom prilikom mjerio koliko koji clanak ima mAh) na nekim kineskim (odlicnim) spravicama koje su mi trenutno pri ruci.
Koga zanima bice mu jasno (a nije problem i da pojasnim nesto ako ima neko koga zanima), poredacu par fotki sa telefona onako otprilike, ne vjerujem da cu bas potrefit redoslijed radnji na stolu !?
Pozdrav, BP
















Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...10.12.2018. u 18:32 - pre 64 meseci
Da ne bude zabune, clanak na kome se vidi, flomasterom iscrtana, strelica je stari Ni-Cd clanak na kome se nalaze kontakti za spoj baterije i masine, pa sam ga iskoristio kao nosaca tih kontakata !
 
Odgovor na temu

DSL
Sweden

Član broj: 47290
Poruke: 1874
31.223.128.*



+162 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...10.12.2018. u 19:28 - pre 64 meseci
Boro, ovde si iskoristio 3 18650 clanka i stavio ovaj BMS.
Sta sve radi BMS?
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...10.12.2018. u 19:45 - pre 64 meseci
Da, iskoristio sam 3 komada 18650 clanaka i stavio na njih "kineski bms". Puni, prazni, nadgleda... jos samo pitu da ispece.
 
Odgovor na temu

DSL
Sweden

Član broj: 47290
Poruke: 1874
31.223.128.*



+162 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...10.12.2018. u 20:12 - pre 64 meseci
Na sve to samo nakacis 14...18VDC?
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...10.12.2018. u 20:42 - pre 64 meseci
Ne, za 3SBMS idu tri clanka a to znaci 10.8-12.6VDC,a struja konkretno za ovaj moj je do 40A u piku a 20 CC.
 
Odgovor na temu

dojcilocuk
dojcilo cuk
liofilizator
oportunity
rijeka, hrvatska

Član broj: 339524
Poruke: 26
*.dsl.iskon.hr.



+1 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...15.12.2018. u 17:20 - pre 64 meseci
Ima li neko prikladnu shemu sklopa za mjerenje struje i prekida rada pri odgovarajucoj vrijednosti ?
dojcilocuk
 
Odgovor na temu

vucko47
Užice

Član broj: 303041
Poruke: 1541



+174 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...15.12.2018. u 17:34 - pre 64 meseci
Koje struje i na kojoj vrednosti?
Sinan Hasan Jašar Šaban...
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...15.12.2018. u 18:41 - pre 64 meseci
To i meni treba, da mjeri struju i da napravi prekid napajanja kod vrijednosti od 50mA !
 
Odgovor na temu

ZAS011
Uzgajivač šargarepe izakuće
Vanuatu

Član broj: 288510
Poruke: 4542

ICQ: 8713400
Sajt: www.justfuckinggoogleit.c..


+529 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...15.12.2018. u 18:52 - pre 64 meseci
Na primer https://www.analog.com/en/products/ltc4007.html
ili https://www.maximintegrated.co...attery-management/MAX1757.html
ili http://www.ti.com/tool/PMP10921
.
.
....
--
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
 
Odgovor na temu

zica49
Ivica Antolović E74ZI
44°50′N 18°03′E

Član broj: 3011
Poruke: 4673
*.team.ba.

ICQ: -27


+1146 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...15.12.2018. u 20:09 - pre 64 meseci
Citat:
boro62promaja:
To i meni treba, da mjeri struju i da napravi prekid napajanja kod vrijednosti od 50mA !


Mjenjao sam kolegi Vladi celije (koje je on kupio negdje) u Haupa presi za kablovske stopice. Pet celija u accu packu. Pack ima svoj unutarnji BMS.
Nikakva magija osim sto je punjac u stvari stabilizovani ispravljac na 21,5 VDC. Kod praznih celija ih "roka" sa mnogo C te kako napon na celijama raste struja proporcionalo opada.Porastom napona (ili napunjenosti celija) struja se smanjuje. Interesantno konstruktivno rjesenje jer veci pocetni unos energije u celije rezultira vecim zagrijavanjem. Sa smanjenjem struje i manjim unosom energije temperatura pada .
Kako se napon po celijama priblizava 4,2V po clanku struja opada dok na kraju ne ostane u tragovima par mA (a to je ono sto si trazio).

Boro nemoj uopste da komplikujes sklop.Broj celija puta 4,2V te na to dodas js malo. Koliko je to jos malo odredices iz par testova, koliko ostaje na onom glavnom BMS mosfetu tj njegovom RDS-u i kolika je potencijalna razlika potrebna da bi struja uopste tekla kad su celije pune.
CV na punjacu je rjesenje jer bez razlike potencijala nema ni struje.


Ja sam iz BiH sporo "kontam"pa molim za razumijevanje!
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...16.12.2018. u 07:31 - pre 64 meseci
Ma to je sve u redu Ivice (osim onog sto si naveo da na pocetku struja punjenja ide do nekoliko C, to ne ide tako), prestanak punjenja ce se svakako dogoditi po izjednacavanju potencijala na punjacu i bateriji. Ono sto mi treba je vise "estetske" prirode jer zelim adekvatnu signalizaciju o prestanku punjenja. Vec sam rekao da punjenje ne prestaje kad napon na bateriji dostigne 4.2V vec kad struja punjenja dostigne vrijednost 50-100mA. Vjerujem da se i ovo sto sam naveo moze uraditi sa nekim komparatorom ali...
 
Odgovor na temu

ZAS011
Uzgajivač šargarepe izakuće
Vanuatu

Član broj: 288510
Poruke: 4542

ICQ: 8713400
Sajt: www.justfuckinggoogleit.c..


+529 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...16.12.2018. u 08:17 - pre 64 meseci
Svi ozbiljni pinjači koje sam imao prilike da vidim/otvorim su u sebi imali neki kontroler (Bosch/Milwaukee/Makita).
Ne bih da otvaram svog boška sada samo da bih ti uslikao.
--
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
 
Odgovor na temu

boro62promaja
borislav babic
nezaposlen
doboj, BiH, RS

Član broj: 284763
Poruke: 2242
*.dsl.iskon.hr.



+52 Profil

icon Re: Li-ION baterije i punjenje...16.12.2018. u 08:30 - pre 64 meseci
Boška ne otvaraj, vjerujem na rijec. U firmi imam Milvoki alatke i njihova pamet se nalazi u baterijskom paketu a svicerski punjac daje napon 14-18VDC. U slucajevima koje si naveo, "pamet" se nalazi u punjacu (logicno, jer kod discharge nije potreban nikakav balans nego samo uzimaj energiju sa + i - i rokaj) i to mi je sad dalo ideju da kod prepravki sa Ni-Cd na Li-xx upravo slijedim tu logiku ali samo do 3S jer posle toga prikljucak za punjenje postaje komplikovan ?!
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Li-ION baterije i punjenje...

Strane: << < .. 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 51044 | Odgovora: 177 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.