Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne

elitemadzone.org :: AutoZone :: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne

Strane: << < .. 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 295429 | Odgovora: 1383 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne01.11.2011. u 22:56 - pre 151 meseci
Ne, ali ce verovatnoca nezgode prici verovatnoci da te grom udari dva puta.

Preziveli ce ziveti duze, zbog manjeg stresa u saobracaju, tehnicka kultura ce olaksati svakodevni zivot svima, kao i opsta kultura.

Tada ce rec "opusteno" imati pravi a ne dzanki smisao..

Tehnicki ispravno vozilo ne znaci savrseno vozilo, vec vozilo koje je sa voznim sposobnostima bar 90% od maksimuma..

Da li nedostaju nosaci casa, ukrasi enterijera, patosnice ili pocepan tapacirung, to je stvar estetike, ali stabilnost, sile kocenja i upravljanja, treba da su u dobroj kondiciji..ako trosi malo ulja to nije tehnicka ispravnost, ali ne utice na bezbednost, dok ne pocne da poliva ulje po kolovozu..

Ako neko vozi gume koje imaju zone manje od 4mm, to nisu apsolutno nebezbedne gume, ali ne bih preporucio da su propisana ogranicenja brzine maksimalno dozvoljena, takav vozac neka smanji za 10%, i postavi sopstvena ogranicenja brzine...i leti i zimi, neka se prilagodi sebi, vozilu i uslovima puta...

Za to treba jaka kultura i jaka savest..tome treba teziti kao cilju, mozda se ne postigne u procentu 100%, i nemoguce je, ali ce dramaticno smanjiti bahatost, javasluk, glupost(tehnicku nepismenost), bezobrazluk i broj nesreca...

Poz
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 13:55 - pre 150 meseci
Najnovijom izmenom pravilnika odredba iz naslova ove teme konačno postaje logičnija i normativa se kreće u pravom smeru. Naime, pored odlaganja primene dela pravilnika koji se odnosi na sve četiri zimske gume (što je ovoga puta urađeno jasno i na pravno valjan način, za razliku od prošle godine), izmenjen je i sam stav 4 člana 121 i on sad glasi ovako:
Citat:
U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

što i dalje nije idealno, ali je značajno bolje od bezuslovnog datumskog propisivanja, upravo onako kako smo prošle godine ovde raspravljali da bi to moglo da se reši.
 
Odgovor na temu

waikiki

Član broj: 51675
Poruke: 702
*.dynamic.sbb.rs.



+130 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 14:36 - pre 150 meseci
Odakle ti informacija o izmeni pravilnika?
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 14:41 - pre 150 meseci
^
Iz Službenog glasnika. ;)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 15:39 - pre 150 meseci
Lagani ali dobar napredak prema tehnicki i bezbednosno logicnom i primenljivom propisu.

Poz
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 16:32 - pre 150 meseci
Sto znaci da ce vecina voziti sa letnjim gumama na minusu ako nema snega a verovatno ce dosta njih i po snegu jer tad nece biti patrola koje kontrolisu(sneg je jelte).

Prvo sam se bunio sto je striktno od-do a sad vidim da je mozda ipak bolje da su stavili striktno samo malo promenili datume(15.11.-15.2. na primer) jer ipak ne mozemo da se oslanjamo na narodnu pamet da ce svako po svojoj savesti ciniti sta je ispravno.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 16:46 - pre 150 meseci
Neodgovornima najcesce pomaze da im neko sa pendrekom bude u blizini, i da ih preventivno zvekne kada pridju kolima.

Zakon treba da je realan i da je princip bezbednosti dominantan. Ako je to volja zajednice i zakonopisca.

Ako je volja uvoznika, servisera, prodavaca delova, osiguravajucih drustava, policije i medicinara da se sto bolje i vise razbijamo po drumovima, onda je sve besmisleno..vozaci i ucesnici u saobracaju postaju topovska hrana izvor zarade za auto industriju i ubirace kazni i pride davaoci organa..

Ako je bezbednost i funkcionisanje uvecanog saobracaja imperativ, zakoni treba da prate sve elemente i da izbegavaju birokratska mesanja u neregulativne pojave..vremenske prilike ili datume pocetka neke sezone..

Ali uslovi na putu su poprilicno jasni i merljivi, za sve oblike meteoroloskih prilika. Samo ih ne treba nerazumno ogradjivati datumima, razumno i fleksibilno moze, za neke posebne potrebe..

Poz
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4901
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 16:59 - pre 150 meseci
Citat:

Prvo sam se bunio sto je striktno od-do a sad vidim da je mozda ipak bolje da su stavili striktno samo malo promenili datume(15.11.-15.2. na primer) jer ipak ne mozemo da se oslanjamo na narodnu pamet da ce svako po svojoj savesti ciniti sta je ispravno.

Ako je malo zimskih meseci u rasponu, onda ce ljudi imati u podrumu zimske gume stare 15 godina sa dobrom sarom, i letnje gume koje ce trajati od 2 do 3 godine.

Ako zakon dozvoli slobodnu procenu kada ce pasti sneg i koliko ce trajati, onda sve pare ulazem na to da ce 95% ljudi u sneg uci sa letnom varijantom i na njoj i ostati.

Uravnotezenjem meseci se dobija da imas uvek ispravne gume na vreme.



E sad, protivnici ove teorije govore kako su zimske gume pogibeljne na temperaturama od +"ne znam koliko" zbog klizanja i trosenja, a NIKADA ih nisu montirali.
 
Odgovor na temu

LazarM
Bgd

Član broj: 95779
Poruke: 89
77.243.20.*



+1 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne03.11.2011. u 18:03 - pre 150 meseci
Meni je bolje resenje ovo novo,za resenje treba onoga sa letnjim gumama na snegu kazniti po budjelaru oho pa nek bira svako sta ima u gepeku/kolima.
A da se zimske klizaju i drugacije ponasaju po mom iskustvu da,al ko ce nam ugoditi.
Evo na STB panduri dobili cepelin pa ce sad da nas snimaju kamere gde oces,j... ti drzavni budzet sta sve izdrzi.
 
Odgovor na temu

Deker
Beograd

Član broj: 94948
Poruke: 169
*.eps.rs.



+3 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 08:22 - pre 150 meseci
Da, slažem se da je novo rešenje u Pravilniku o zimskoj opremi mnogo kvalitetnije. Čini mi se da je tako slično ili isto u Austriji. A i lako je primenjivo. Čim je minus napolju, postoje uslovi bar za poledicu, pa je neophodno montirati zimsku opremu. Inače, ni teoretski ne bi mogle da se primene dosadašnje odredbe o zimskoj opremi, a vidim da malo ko razmišlja o tome. Zamislite sledeće, pošto je od 1. novembra obaveza za zimske gume, kako je moguće da se recimo za jedan dan zameni oko 6 miliona guma (ako pretpostavimo da imamo oko 1,5 miliona vozila)? Ili, ako ne može za jedan dan, da li može za jednu nedelju? Ili mesec? To je pitanje. Koliko ima vulaknizera u Srbiji? Znam, recimo, da u jednom manjem gradiću, sa oko 10.000 stanovnika, a cela opština ima oko 30.000 ljudi, ima, koliko znam 3 vulkanizera. Sigurno ih nema više od 5. I ako u kalkulaciju ubacimo broj automobila, može da se predvidi da ta operacija traje više nedelja. A u Beogradu recimo?
To je slično sa izdavanjem novih pasoša i ličnih karata, koje žele da promene za godinu dana, što je nemoguće, vidimo da ima problema i sa tablicama, i zašto su tablice morale da se menjaju u jednoj godini? I opet će za 7 godina, pa ćemo imati sličan problem (rok trajanja im je 7 godina?)...
Na ovaj način, će se to već nekako rasporediti, na mesec ili dva, neće svako to ni montirati, ko recimo ne izlazi iz grada, i ne može me niko ubediti da neko drugi treba da razmišlja o svom interesu (mislim na bezbednost ili pak sigurnost), umesto samog sebe.
Ta priča kako neko drugi treba da brine o tebi (država u vidu pravilnika i kazni), da vi ili ja ne znamo šta je bezbednost (pa moja sestra koja nema pojma o vožnji, novopečeni vozač je, ali polako i sigurno uči, priča mi o zimskim gumama, kako je to dobro za bezbednost), ne pije vodu, jer postoji svest o tome.
Za neupućene, postoji i vremenska prognoza, i to dugoročna, od 15 do 30 dana, pa se može informisati o vremenskim prilikama i blagovremeno reagovati...
Prognoza za Beograd, za novembar:



Vidi se, da bar sledećih desetak dana, nema potrebe za zimskom opremom.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.direct-adsl.nl.



+6455 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 08:54 - pre 150 meseci
Citat:
Deker:
Prognoza za Beograd, za novembar:
...
Vidi se, da bar sledećih desetak dana, nema potrebe za zimskom opremom.

Hoćeš da kažeš da taj datum od 1. Novembra nema smisla, ili da treba da gledamo prognozu kada da montiramo zimske gume?

Ako ćemo prema prognozi, 2008 godine zimske gume smo trebali da montiramo 15. Septembra.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 09:00 - pre 150 meseci
Citat:
X Files: ...E sad, protivnici ove teorije govore kako su zimske gume pogibeljne na temperaturama od +"ne znam koliko" zbog klizanja i trosenja, a NIKADA ih nisu montirali.


Cek cek, ne TVRDE to ni zagovornici ni protivnici, nije to TVRDNJA, nego istina, tehnicki podatak dobijen merenjem, koje se logicno poklapa sa prirodom meke gume.

I trenutno je situacija da je bar 70% ljudi montiralo zimske gume na pogonske tockove(u tih 70% je solidan procenat onih sa sve cetiri zimske). Dobar deo vozaca vozi nova kola(do 3 god) sa dobrim letnjim gumama.

Pa neka se prilagodjavaju. Jutros je kod mene bilo -1C, a u Sjenici -7C. Svakako da su drugaciji uslovi u saobracaju, a zakon vazi ravnomerno i treba da pokrije celu teritoriju na kojoj vazi.
Tokom dana bice u BG-u 15, a po planinskim predelima verovatno lagani minus ili sitan plus. Naravno da se treba prilagoditi uslovima, ali zasto bi neko iz BG-a bio proglasen opasnoscu u saobracaju jer vozi letnje na +15, i pravljena razlika izmedju njega i nekog vozaca iz Sjenice koji vozi zimske na -4(ili +2).

Realno su obojica prilagodjena uslovima saobracaja...

Ne verujem da je tolika nepismenost da se ne mogu predvideti tako proste stvari, kao sto je variranje temperature. Takvi treba da sede u bezbednom skrovistu i da se kriju od civilizacije..

Poz
 
Odgovor na temu

Deker
Beograd

Član broj: 94948
Poruke: 169
*.eps.rs.



+3 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 09:13 - pre 150 meseci
Citat:
Hoćeš da kažeš da taj datum od 1. Novembra nema smisla, ili da treba da gledamo prognozu kada da montiramo zimske gume?


Upravo tako. Da, nema smisla. Kao što gledate prognozu da bi mogli adekvatno da se obučete. Naravno, kada već stavite zimske gume, nećete ih svaki čas menjati, već ćete, verovatno, ostaviti do kraja sezone. Nema potrebe da meni neko određuje šta je u mom najboljem interesu, pa valjda ja to sam znam. Znam da zimska guma pravi razliku u vožnji, u zimskim uslovima, i na pamet mi ne pada da recimo, sa letnjim gumama prelazim planinu, ili krećem na neki duži put, i znam, da u Beogradu, kada padne sneg, zimska služba nije baš naročito efikasna, pogotovo manje ulice, a specijalno ulice sa nagibom (živeo na Medaku, bez zimskih guma ne bih uspeo da dođem do kuće, čini mi se bila je zima 2005-2006, tamo nisu nikad ni prišli toj ulici, nisu imali one male kamiončiće što ih sada imaju, a baš i neverujem da tu ulicu i danas čiste).
Čini mi se da sam spomenuo Austriju, da je tamo slično rešeno. Proverite, moguće je da nisam u pravu. Takođe, i Austrijanci su imali obavezu da pale svetla stalno, pa su je posle par godina ukinuli (stalno da svetle), jer su primetili da im stradaju vozači motocikala, jer su postali neprimetni (koji su i ranije morali, kao kod nas, da imaju upaljena svetla), a na drugoj strani nisu primetili neki boljitak što se tiče bezbednosti. Treba ipak učiti na tuđim greškama, ako je ikako moguće. I čini mi se, da sam skoro pročitao, da kod nas, upravo vozači motocikala imaju 80 puta?! veću šansu da stradaju u nezgodi od drugih učenika u saobraćaju.
I, da. Niste iskomentarisali to masovno menjanje guma, pred prvi novembar. Šta mislite o tome? Moguće je da grešim. Ali ako ne grešim, sva rasprava o ovome gubi smisao, ili, kao prelazno rešenje, dati rok, recimo od mesec dana (pa nek bude taj novembar), kada bi ljudi mogli da promene pneumatike.

[Ovu poruku je menjao Deker dana 04.11.2011. u 10:23 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 09:17 - pre 150 meseci
Citat:
vladd: Jutros je kod mene bilo -1C, a u Sjenici -7C.


Upravo je to jedan od glavnih razloga dopune podzakonskog akta.

Ovo pitanje moglo se resiti na 2 nacina: ili "regionalizacijom"; nesto slicno kao sto je u Italiji, ili na ovakav nacin kao sto je to kod nas trenutno uradjeno, nesto fleksibilnije gde se vozavima dopusta da, uslovno receno, sami procenjuju kada je pravi momenat za postavljanjem zimskih pneumatika. Neko ce reci demokratski .

Postojala je jos jedna opcija koja striktno naredjuje upotrebu od-do, uz internu naredbu policiji da ne vrsi kontrolu kada to vremenski uslovi ne zahtevaju, ali je, kao sto vidite, ona, dopunom clana 121, otpala.

Da li je to bolje, ili gore, ostaje da se vidi.

Medjutim, i dalje ostaje problem koji je Ventura spomenuo: sta ako van ovog zakonskog intervala vremenski uslovi zahtevaju upotrebu zimske opreme?
 
Odgovor na temu

Deker
Beograd

Član broj: 94948
Poruke: 169
*.eps.rs.



+3 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 09:46 - pre 150 meseci
Citat:
Medjutim, i dalje ostaje problem koji je Ventura spomenuo: sta ako van ovog zakonskog intervala vremenski uslovi zahtevaju upotrebu zimske opreme?


Ponašati se racionalno. To znači, ako su ti uslovi kratkotrajni, rešenje je odložiti put ako nije hitno, ili to posao ne zahteva, ili staviti zimsku opremu, ili koristiti javni prevoz. Da li sve u životu mora da reguliše neki propis? Ne mora. Nekako smo preživljavali i pre toga. Ali iz tog grafikona se baš i ne vidi da su postojali zimski uslovi tada. Prvi grafikon, crvena linija, nešto nisam primetio da temperatura ide ispod nule.

Ali, nekako se nameće, da je sva odgovornost za bezbednost, i cena toga (u materijalnom smislu), prebačena na vozače i vlasnike vozila. Ne sporim da je potrebno tako urediti, no šta je sa ostalim, da kažem, "subjektima" u saobraćaju? A znamo ko su. Piše u zakonu o bezbednosti. Ništa ne rade, i njima je bukvalno, smanjena odgovornost. Od novog zakona, sve što sam video, to su nove table za oznaku naseljenog mesta, i video nadzor u većim gradovima. Kako komentarisati odredbu zakona da putevi manjeg značaja od magistralnih (a njih je ogromna većina), ne moraju da imaju bele linije po ivici kolovoza, već samo srednju (koje na dobrom delu puteva takođe nema)? Ili ostanak odredbe o prilagođavanju vožnje uslovima puta, i na taj način odricanje od odgovornosti subjekata odgovornih za stanje puta? Ili to što većina tela - organa koja su trebala da se osnuju i urade deo svog posla, a prošlo je 2 godine od donošenja zakona, ni danas ne postoje, ili postoje na papiru, a posao koji treba da rade, nije ni započet?
Ne vrede nama zimske gume, ako malo, po malo, naletite na led na putu, obično je na krivini (tu baš zimska guma mnogo ne pomaže, pomaže malo, ali ne dovoljno), a bićete krivi jer niste "prilagodili brzinu uslovima puta". Ili na krater na putu...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 10:14 - pre 150 meseci
@Zare

Naravno regionalizacija, kao realna i jaka varijanta, ali je to trenutno osetljivo pitanje, pa bi svaki slican predlog momentalno naisao na zid. Jednostavno se mora odigrati politicka igra, odnosno, lukavi politicari nece dozvoliti varijantu da je tehnika ili bezbednost u pitanju.

I to ne samo regionalizacija, vec da se deo saobracajnih obaveza prenese na opstine, ili cak mesne zajednice(mozda nepotrebno, ali recimo, NBGD je OPSTINA, gradska, koja broji 240000 ljudi na relativno velikom terenu, Zemun, Palilula, Grocka..6 beogradskih opstina imaju preko 1,3 miliona stanovnika), od brige za puteve, do mozda i postavljanja upozorenja ili obaveza kretanja (tipa jednosmerna ulica u zimskom periodu, ili zatvorena za saobracaj..)

Vazno je da zakon dobija "ljudski" oblik, da nije izprazno birokratsko nerazumno zamajavanje(a postaje jasnije kada se primeti kolicina birokratskog talenta kod recimo ljudi koji rade u Agenciji za saobracaj), koje pod raznim drustvenokorisnim parolama, nudi neprilagodjena i na kraju losa i neprimenljiva resenja.

Samo da klica razuma krene i u ostale, solidno vazne oblasti zivota..

Poz
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4901
*.3gnet.mts.telekom.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 10:34 - pre 150 meseci
@Vladd
Citat:

Cek cek, ne TVRDE to ni zagovornici ni protivnici, nije to TVRDNJA, nego istina, tehnicki podatak dobijen merenjem, koje se logicno poklapa sa prirodom meke gume.

Nemoj Vladd, znaš ti i bolje od ovoga. I sam znaš da se zimske gume neće ofucati na plusevima tokom 5 zimskih meseci, ma koliki ti plusevi bili. Zimske gume jesu mekše, brže se troše, ali nisu pravljene od gumice za brisanje grafitne olovke. Izdržaće bez ikakvih problema i puno više nego što se očekuje. Nema potrebe da se namenski štede. Raspon od 5 zimskih meseci je na neki način baš i uračunao sve ovo.

Citat:

Pa neka se prilagodjavaju. Jutros je kod mene bilo -1C, a u Sjenici -7C. Svakako da su drugaciji uslovi u saobracaju, a zakon vazi ravnomerno i treba da pokrije celu teritoriju na kojoj vazi.
Tokom dana bice u BG-u 15, a po planinskim predelima verovatno lagani minus ili sitan plus. Naravno da se treba prilagoditi uslovima, ali zasto bi neko iz BG-a bio proglasen opasnoscu u saobracaju jer vozi letnje na +15, i pravljena razlika izmedju njega i nekog vozaca iz Sjenice koji vozi zimske na -4(ili +2).
Realno su obojica prilagodjena uslovima saobracaja...

Problem nastaje onda kada neko ko je iz toplijeg kraja (i prilagođen uslovima u svom mestu) treba da ode negde gde je puno hladnije, a to je često i iznenadno putovanje. Da li taj neko uopšte i ima zimske gume i da li će otići kod vulkanizera čak iako ih i ima - ili će krenuti "na sreću"... Savest je vrlo topljiva stvar, a najčešće se ide linijom manjeg otpora. Odluka je utoliko lakša što mnogi ljudi uz uslovno rečeno toplijih regiona ili regiona gde se sneg redovno čisti - pojma nemaju šta znači sneg na putu uz krivine, uzbrdice, nizbrdice i sl...
i
Citat:

Ne verujem da je tolika nepismenost da se ne mogu predvideti tako proste stvari, kao sto je variranje temperature.

Nije nepismenost problem, svaki vozač prati prognozu na ovaj ili onaj način - problem je lenjost.

Zakoni se prave da pokriju jednim potezom što više ljudskih slabosti (slobodnu procenu, lenjost). E sad, slažem se da na ovaj način streljaja puno nedužnih...


Složio bih se sa regionalizacijom (iako to zadire u politiku), podržao bih i prelazni period od "mesec dana" pre i posle zime, kao i "internu naredbu policiji da ne vrsi kontrolu kada to vremenski uslovi ne zahtevaju"... ali nikako mi se ne sviđa slobodna procena, jer sam ubeđen da ona vodi samo ka odgađanju i odustajanju.
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 10:42 - pre 150 meseci
@Deker
Citat:
Niste iskomentarisali to masovno menjanje guma, pred prvi novembar. Šta mislite o tome?

To je jedan od razloga zašto je pravilnik u prethodnom obliku bio loš i neprimenljiv, pisao sam o tome prošle godine.

@zarsilic
Citat:
Postojala je jos jedna opcija koja striktno naredjuje upotrebu od-do, uz internu naredbu policiji da ne vrsi kontrolu kada to vremenski uslovi ne zahtevaju, ali je, kao sto vidite, ona, dopunom clana 121, otpala.

A o ovome smo najviše polemisali - ova opcija je potpuno neprihvatljiva zato što jednom delu vlasti daje prava koja taj deo po definiciji nema. Takva naredba policiji bila bi protivzakonita.

@vladd
Citat:
Vazno je da zakon dobija "ljudski" oblik, da nije izprazno birokratsko nerazumno zamajavanje...

Ja sam još prošle godine napisao u ovoj temi da je zakon dobar ako je logičan i može se primeniti uvek i u potpunosti, ali do ove izmene zakonodavac uopšte nije pokazivao želju da napravi logičan i primenljiv propis. Valjda je krenulo na bolje...
 
Odgovor na temu

Deker
Beograd

Član broj: 94948
Poruke: 169
*.eps.rs.



+3 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 11:33 - pre 150 meseci
Citat:
Zakoni se prave da pokriju jednim potezom što više ljudskih slabosti (slobodnu procenu, lenjost). E sad, slažem se da na ovaj način streljaja puno nedužnih...


Ne bih se složio. Zakoni služe da urede odnose između ljudi, prevashodno. U ovom slučaju je bezbednost na putu. Znači, sopstvena, ali i bezbednost drugih. I zašto se ljudi, toliko potcenjuju? Ako se ja ne ponašam bezbedno, tj. ne koristim zimku opremu kada joj je vreme, ja ću, prevashodno, prvi nastradati ako mi se nešto desi. I zašto bih ja, tj. neka osoba to uradila? Da li je to racionalno? Naravno, biće i takvih koji neće, ali na to neće uticati mnogo zakon (tj. neće ih naterati da se ponašaju po zakonu iz raznoraznih razloga, nisam rekao opravdanih, ali verovatno bi ih se oni setili), ali na savesne hoće. Nekako mi to previše zvuči komunistički, jer "ti ne znaš šta je tebi dobro, evo ja ću da ti odredim"...
U stvari, ovde i ne pišemo o zakonu, već o pravilniku... Sećam se, skoro je bilo, da zakon o zdravstvenom osiguranju, koji je Obama progurao u Americi, ima preko 5.000 strana. Tamo izgleda, nema uredbi ni pravilnika. A tradicija, da zakoni ostanu nedorečeni, pa se naknadno bliže uređuju ranoraznim uredbama i pravilnicima nosi iz I svetskog rata (kada Skupština nije mogla stalno da zaseda, pa je Vlada i Kralj preuzela na neki način zakonodavnu ulogu), i vidim fino se to ukorenilo u nas, pa danas imamo i skoro tajne propise, interne propise, za koje mi i ne znamo, ali raznorazni državni organi po takvim propisima postupaju, i utiču na naše živote direktno ili indirektno. Evo, da je taj pravilnik deo zakona, ne bi se tako lako menjao, ali ne bi se kao takav ni doneo. Svaki zakon na kraju, ima svoju cenu koštanja, bukvalno. Samo je pitanje, ko to treba da plati.

I dajte da vidimo, ko su ti lenji vozači?
Imamo prvo profesionalne vozače. Kamiona, autobusa, kombija, dostavnih vozila itd. Profesionalci su, znaju šta rade, znaju put, imaju iskustva (da kažem, kazne za njih su ogromne). Pa imamo vozače koji svaki put putuju na posao; treba da i oni znaju nešto o tome. Pa imamo vozače koji povremeno, iz poslovnih razloga, putuju. Ali nije im prvi put, pa može se reći, znaju da voze, i znaju nešto o zimskim uslovima. Na kraju, imamo i turiste, koji u sezoni, idu na recimo zimovanje, znaju gde idu i šta im treba da bi došli do odredišta. Ima i vozača koji povremeno posećuju stari kraj, poznaju put i vremenske prilike. Da, imamo i početnike vozače, kao moja sestra, recimo, ali ona je već stavila zimske gume, i pitala me da li sam ja to uradio. A svaki početnik, obično, ima uz sebe iskusnog vozača u porodici ili među prijateljima.
Iznenadan put? Razmišljam o tome, recimo iznenadna bolest člana porodice. Pa valjda će vozač biti dovoljno odgovoran da člana porodice bezbedno preveze.
Hoću ovim da kažem da velika većina ljudi jesu savesni, i da nema potrebe da ih neko "tera" da rade u svoju korist. To će sami da urade. Velika većina. E, ona manjina, nisam siguran da će ih bilo koji propis naterati da se ponašaju bezbedno.
Ovim rešenjem će i ljudi koji nemaju, moći savesno da se ponašaju. Neće kupiti zimske gume jer nemaju, ali neće ni voziti svoje automobile kada je sneg na putu. Neće kršiti zakon. A moći će da voze zimi. Kada je lepo vreme. Kao danas (mada još nije kalendarski zima).
Ne zaboravite da bi ovaj propis, teoretski, mogao da košta građane Srbije od 300 milona EUR pa naviše.
 
Odgovor na temu

Predrag Supurovic
Pedja YT9TP
Užice

Član broj: 157129
Poruke: 6275

Sajt: pedja.supurovic.net


+1570 Profil

icon Re: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne04.11.2011. u 13:46 - pre 150 meseci
Očigledno bi bilo univerzalno rešenje da se napravi neka univerzalna guma koja bi bila letnja na primer a da se zimi stavi navlaka koja pogoduje podlozi u zimskim uslovima. Pa lepo držiš u prtljažniku i navučeš kad zatreba :)
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Od 1.novembra do 1.aprila sve cetiri zimske gume obavezne

Strane: << < .. 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 295429 | Odgovora: 1383 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.