Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete

[es] :: Nauka :: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 18784 | Odgovora: 62 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Aleksandar Marković
Part Time Freelance Journalist

Član broj: 219
Poruke: 5220
*.mediaworks.co.yu

Sajt: www.akcenat.info


+8 Profil

icon Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete06.01.2004. u 15:53 - pre 246 meseci



Vise slika na: Linku - Moguca pretraga arhive - Link2


Na Zemlju su stigle prve slike u boji s neke druge planete. Jedno američko robotsko vozilo pod imenom "Spirit" (duša) sletelo je na Mars i kući poslalo snimke s površine Crvene planete.

Tokom noći "marsohod" je, kada je Sunce prestalo da osvetljava deo Marsa na kome se nalazi, prešao u "režim sna", štedeći energiju i "probudio" se samo jednom, kada su nad njim proleteli američki svemirski brodovi "Odisej" i "Mars global survejer". Tada su i predate fotografije za Zemlju.

Sada specijalisti izučavaju snimke i pokušavaju da odgonetnu koliko će biti opasan silazak "Spirita" s platforme modula na kojoj se sada nalazi. Brigu naučnika izaziva krupni zatamnjeni objekat koji je uočen na fotografiji, a za koji se pretpostavlja da je komad tla odlomljen prilikom sletanja robota.

Za pripremu silaska s platforme treba desetak dana. Trenutno je "Spirit" "u budnom stanju", a svoje buđenje najavio je pesmom Bitlsa "Probudi se, probudi", što je bio znak naučnicima da su njegovi sistemi u radnom režimu.

Drugi američki robot "Oportjuniti", identičan "Spiritu", trebalo bi da se spusti na Mars 25. januara, u okviru istog istraživanja, ali sa druge strane planete. Dve letilice, "Spirit", koja je upravo sletela na planetu i "Oportjuniti", koja treba da aterira za tri sedmice - biće četvrti i peti svemirki brod koji je uspešno sleteo na Crvenu planetu u potrazi za životom.

Spustiti se na Crvenu planetu nije nimalo lak posao. U prošlosti je uspeo tek svaki treći pokušaj. Poslednji neuspeh - mada sve još nije zvanično potvrđen - jeste misija britanske letilice "Bigl 2", s kojom je izgubljen kontakt prilikom sletanja, 25. decembra.

Opremljen velikim brojem kamera i instrumentima, treba tokom tri meseca da analizira stene i tle na Marsu, na osnovu čega bi moglo da se utvrdi da li je Crvena planeta nekada bila toplije i vlažnije mesto na kome su mogli da postoje živi organizmi.
Letilica se spustila na površinu planete posle šest minuta napornog prolaska kroz "negostoljubivu" atmosferu Marsa, okončavši gotovo sedmomesečno svemirsko putovanje.

Celokupni poduhvat slanja i spuštanja "Spirita" na Mars koštao je agenciju SAD za kosmičke letove 820 miliona dolara i prva je takva uspešna misija agencije NASA posle dva neuspešna pokušaja zbog softverskih i matematičkih grešaka. Letilica iz 1999. godine pala je na tle zbog neverovatne greške u računarskom programu (imala je koordinate i u miljama i u kilometrima).

VODA
SAVRŠENO sletanje i rasklapanje solarnih panoa, kao i slanje prvih snimaka, predstavlja početak najambicioznije ikada pokrenute misije na Marsu, čiji je jedan od ciljeva da se pronađu tragovi postojanja vode na Crvenoj planeti.
To bi bila potvrda daje na njoj nekada postojao život ili, možda, postoji i sada.

HLADNOĆA
NASA je ranije saopštila da je spuštanje robota proteklo bez problema, što će Spiritu omogućiti da ponovo napuni baterije neophodne za normalno funkcionisanje uređaja i njihovo funkcionisanje na hladnoći koja na Marsu može da dostigne i do minus 100 stepeni Celzijusovih.

Mars je suva i hladna planeta, ali s jasnim nagoveštajima da je makar u prošlosti postojala voda koja je mogla da posluži za održanje živih organizama.

Pisac naučno-fantastičnih romana Artur Klark pozdravio je spuštanje američke sonde "Spirit" na Mars, i rekao da veruje da na Crvenoj planeti postojao život.

- Ako na Marsu pronađemo bilo kakav oblik života, to će sve promeniti. Ja verujem da je na toj planeti postojala vegetacija - izjavio je 84-godišnji pisac koji živi u glavnom gradu Šri Lanke, Kolombu, u intervjuu agenciji Asošijeted pres.

Zemljani su rešeni da ovo provere sada, kada je Mars najbliži za poslednjih šezdeset hiljada godina. Iz Amerike najavljuju nova istraživanja, kao i skoro slanje čoveka na Mars.

Oficijelni sajt: http://marsrovers.jpl.nasa.gov/home/index.html
Interesantni podaci: http://www.planetary.org/mars/mer.html
Images: http://www.planetary.org/mars/mer-images.html
V. Lalić

[Ovu poruku je menjao secret dana 13.01.2004. u 14:58 GMT]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Aleksandar Marković
Part Time Freelance Journalist

Član broj: 219
Poruke: 5220
*.mediaworks.co.yu

Sajt: www.akcenat.info


+8 Profil

icon Re: Prvi pu u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete06.01.2004. u 15:54 - pre 246 meseci
TRKA ZA CRVENU PLANETU

Misije na Mars počele su 1960. godine i dve od tri bile su neuspešne.

1964 - "Mariner 4"(SAD) 21. novembar - prve slike površine Crvene planete - "Zond 2" (SSSR) 30. novembar - let oko Marsa, dva dana nakon Amerikanaca, kontakt izgubljen u maju 1965.

1971 - "Mars 2" (SSSR) - 19. maja lansirani "orbiter" i "lender", u novembru stigli do Marsa, "lender" pao prilikom spuštanja, "orbiter" poslao nove slike. - "Mariner 9" (SAD) - lansiran 30. maja, stigao u novembru kad i ruske letilice, obleteo Mars i poslao skicu površine i studiju atmosfere.

1973 - "Mars 5" (SSSR) - "Orbiter" stigao u februaru 1974. i sakupio sve podatke.

1975 - "Viking 1"(SAD) u junu 1976. prvo uspešno spuštanje na Mars. "Lender" poslao slike s površine i uzeo uzorke tla.

1992 - Posmatrač Marsa (SAD) - "Orbiter" stigao u avgustu 1993. godine i tri dana pre ulaska u Marsovu orbitu izgubljen kontakt.

1996 - Dve američke misije, prva "Mars globalni kontrolor" koji je mapirao celu planetu i drugi "Mars lovac", "lender" i "rover", koji se spustio 4. jula 1997. godine u najgledanijem svemirkom događaju zabeležio 550 slika hodajući po površini.

1998 - "Mars klimatski posmatrač" (SAD) uništen u septembru 1999. godine jer su inženjeri napravili neverovatnu grešku - imao je koordinate u miljama i kilometrima.

2001 - "Odiseja"(SAD) - Sleteo na Mars 24. oktobra, registrovao vodu i plitki led. Postavljen kao budući komunikacioni relej za nove posetioce.

2003 - "Mars ekspres" - Prva potpuno evropska misija poslata na neku planetu. Izgubljen kontakt s "lenderom" "Bigl 2" 25. decembra.

2004 - "Spirit rover" (SAD) poslao prve slike u boji s Crvene planete.




[Ovu poruku je menjao secret dana 08.01.2004. u 17:10 GMT]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Djido
Srdjan Jovcic
Redmond

Član broj: 16197
Poruke: 6
*.microsoft.com



Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete06.01.2004. u 21:27 - pre 246 meseci
Nije tačno da su ovo prve kolor slike sa Marsa...

Viking 1 je poslao prve kolor slike još 1976, kao npr. ova:



Još o toj misiji i oko 1400 slika sa dve misije (Viking 1 i 2) se može naći na

http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/viking.html

Đido.
 
Odgovor na temu

Gojko Vujovic
Amsterdam, NL

Administrator
Član broj: 1
Poruke: 13651



+165 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete07.01.2004. u 00:00 - pre 246 meseci
Dosadno na tom Marsu, nema nijednog drveta, sve go kamen.
 
Odgovor na temu

littleboy
/home/sasa

Član broj: 14387
Poruke: 514
*.teol.net

ICQ: 46124351
Sajt: littleboy.geek.rs.ba


Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete07.01.2004. u 00:15 - pre 246 meseci
Da ... steta sto nemamo nekog friendly komsiju na drugom planetu, u suncevom sistemu ... bilo bi kul ..

\x47 \x6f \x64 \x20 \x6d \x61 \x64 \x65 \x20 \x70 \x6f \x74 \x2e \x20 \x4d
\x61 \x6e \x20 \x6d \x61 \x64 \x65 \x20 \x62 \x65
\x65 \x72 \x2e \x20 \x57 \x68 \x6f \x20 \x64 \x6f \x20 \x79 \x6f \x75 \x20
\x74 \x72 \x75 \x73 \x74 \x20 \x3f
 
Odgovor na temu

stalker
Branko Kokanovic
Beograd

Član broj: 11897
Poruke: 606
*.rcub.bg.ac.yu



+2 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete07.01.2004. u 13:41 - pre 246 meseci
Citat:
littleboy:
Da ... steta sto nemamo nekog friendly komsiju na drugom planetu, u suncevom sistemu ... bilo bi kul ..


Jos vise bi bilo cool da imamo nekog unfriendly komsiju:>
 
Odgovor na temu

Gojko Vujovic
Amsterdam, NL

Administrator
Član broj: 1
Poruke: 13651



+165 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete07.01.2004. u 21:54 - pre 246 meseci
Nešto se razmišljam... Kakvo bacanja para su u stvari sve te cosmic exploration misije. Zamislite koliko su ljudi mogli u poslednjih 10 godina da 1. nisu toliko ratovali 2. nisu toliko istraživali svemir.

Za svemir ima vremena kad na zemlji postane gusto i kad tehnologija više napreduje.. sad nismo ni dovoljno brzi za to (spori svem. brodovi mislim), problemi energije za duža putovanja stoje, i još mnogo toga... i ovo mu dođe čisto rasipanje resursa.
 
Odgovor na temu

MAD-MAX
Marko Mitic

Član broj: 351
Poruke: 1060
195.252.107.*

Jabber: MAD-MAX@jabber.com
ICQ: 65811355


Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete07.01.2004. u 23:55 - pre 246 meseci
Potpuno si u pravu! Ali jos je vece rasipanje (para, ljudstva ...) za ono oko Shekspirovih dela. Prave neki inteligentni sistem koji ce otkriti da li je sva svoja dela Shekspir stvarno pisao. Gluposti!
"If you do what you always did! - You will get what you always got!"
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.18.EUnet.yu



+25 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 00:10 - pre 246 meseci
Da... bilo bi nas bar jos dve milijarde vise nego sad!!
 
Odgovor na temu

Gojko Vujovic
Amsterdam, NL

Administrator
Član broj: 1
Poruke: 13651



+165 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 01:12 - pre 246 meseci
Dobro, to isto ne bi valjalo... mislio sam pre da bi se mogao popraviti standard ove postojeće populacije, izjednačiti donekle neke razlike, otvoriti nova radna mesta, podstaći naučnoistraživački rad i tako u krug.

No onda CNN ne bi imao aktuelni rat za koji bi pružao 24-hour coverage.
 
Odgovor na temu

Dusan Marjanovic
Consultant, SAS
Beograd

Član broj: 59
Poruke: 1290
*.infodata.co.yu

Jabber: dusanm@gmail.com
ICQ: 84621598
Sajt: marjanovic.net


+6 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 01:43 - pre 246 meseci
Samim poboljšanjem standarda došlo bi do smanjenja mortaliteta, što bi opet ranije dovelo do toga da na zemlji postane gusto.
VMware VCP/Microsoft MCSE 2003/HP ASE
 
Odgovor na temu

igorsa

Član broj: 2522
Poruke: 2290
*.telekom.yu



Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 08:45 - pre 246 meseci
Ma sve je to isprogramirano. Ratovi su tu da bi održali neki balans. Šta mislite da nas stvarno ima još ovoliko? Znate kako ide ona.. "ko zna za šta je to dobro"
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.dialup.xtra.co.nz



+3 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 09:13 - pre 246 meseci
Da su te pare ulozene na ratove ulozene na smanmjivanje razlika i povecanje standarda ljudi ne bi bilo toliko ljudi koliko ih ima. Evo u Evropi vlada bela kuga a u Indiji koja je siromasnija broj stanovnika raste nenormalno. Isto i u Africi. Ljudi kada je tesko imaju pogresan stav da je bolje imati sto vise dece da bi ipak neko prezivelo a zaboravljaju da tu decu treba i hraniti.
 
Odgovor na temu

Aleksandar Marković
Part Time Freelance Journalist

Član broj: 219
Poruke: 5220
*.mediaworks.co.yu

Sajt: www.akcenat.info


+8 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 13:32 - pre 246 meseci
HVALA "Djido" NA ISPRAVCI

INAČE slika-mozaik sa 12 gotografija, koju je pokazala NASA, fotografisana je robotovim panoramskim aparatom visoke definicije. Objavljene slike Marsa su do sada najboljeg kvaliteta i definicije, rezolucije 12 miliona piksela.

NASA je uspela da zumiranjem slike u detalju prikaže kamenčiće i stene posute po pesku crvenkasto-braon boje ispred robota.

Fotografija je "tri ili četiri puta" boljeg kvaliteta od onih koje su fotografisane tokom ranijih misija na Marsu, rekao je Jim Bell, koji je zadužen za fotografiju u ovoj misiji.

"Spirit" se na Mars, udaljen 169 miliona kilometara od Zemlje, spustio u noći izmedju 3. i 4. januara.

Fotografija je samo jedan deo snimaka koje će "Spirit" napraviti i poslati na Zemlju sledeće nedelje.

p.s. za sve slike pogledati linkove iz prvog posta

[Ovu poruku je menjao secret dana 27.01.2004. u 17:18 GMT]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu



+25 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 14:11 - pre 246 meseci
Citat:
srki:
Da su te pare ulozene na ratove ulozene na smanmjivanje razlika i povecanje standarda ljudi ne bi bilo toliko ljudi koliko ih ima. Evo u Evropi vlada bela kuga a u Indiji koja je siromasnija broj stanovnika raste nenormalno. Isto i u Africi. Ljudi kada je tesko imaju pogresan stav da je bolje imati sto vise dece da bi ipak neko prezivelo a zaboravljaju da tu decu treba i hraniti.


Ako pogledamo primer nasih komsija Albanaca (e, al nemojte sad da pocnete flamewar, OK?) i udaljenih "komsija" (neki kazu i rodjaka) Iraca, pa i Amerikanaca, izgleda da standard ne garantuje smanjenje nataliteta, vec jednostavno neki ljudi se ne plase gubitka slobode i "dobitka" odgovornosti, a neki ljudi cekaju idealne uslove da otpocnu sa tom fazom svog zivota. Po anketama Albanci imaju najveci stepen optimizma (i nataliteta) na Balkanu i u Evropi. Pogledajmo dalje pojedine arapske zemlje koje imaju visok standard zbog prodaje nafte. Sve imaju veoma visok natalitet.

Mislim da bi trebalo ispitati dobrostojece slojeve u zemljama koje su poznate po visokom natalitetu. Na primer, u Indiji postoji sloj ljudi (hightech strucnjaci) koji su imucni, cak i po SiCG standardima. Koliko dece oni prosecno imaju?

Moj stav po ovom pitanju je da standard ne znaci nista, a mentalitet znaci sve. Ako samo upumpas pare, imaces jos vise stanovnika. Ali ako iskoristis pare da ih ucinis nesrecnim time sto im neprestano razgorevas apetit preko njihovih mogucnosti i ubacis ih u mod "cekanja na...", onda razmnozavanje biva odlozeno do granice kada postaje nemoguce ili otezano.

No, kao i uvek, beznadje stvara tunel-efekat, novo divljastvo, instinktivno ponasanje mladih, tinejdzerske trudnoce itd. Gledajte sve o tome u americkim serijama...
 
Odgovor na temu

Aleksandar Marković
Part Time Freelance Journalist

Član broj: 219
Poruke: 5220
*.mediaworks.co.yu

Sajt: www.akcenat.info


+8 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 18:58 - pre 246 meseci
A SAD NESTO SASVIM DRUGAČIJE VIĐENJE "OSVAJANJA MARSA":

Deda-Mraz još čestito nije ni otišao, a robot je već stigao na Mars, gde je odmah slikao samog sebe. Sada je konačno jasno: postoji život na "crvenoj planeti", ali samo za robote. Dok ne zarđaju.

Doduše, kada su onomad, sredinom šezdesetih godina prošlog veka, Amerikanci stigli na Mesec, zadesio sam se u potpuno pustom Rovinju (danas Hrvatska). Otkuda prazan grad usred leta? Otuda što su svi, meštani kao i turisti, pratili televizijski prenos Armstrongovog osvajanja satelita, kada je izrekao znamenitu rečenicu o malom koraku za čoveka i velikom koraku za čovečanstvo. Nisam tada bio ubeđen da se to stvarno događa. Mislio sam kako se radi o još jednoj izmišljotini Volta Diznija, snimljenoj ranije u pustinji kraj Las Vegasa. Jer, zašto se to nikada više nije ponovilo? Valjda nije pronađena nafta. (Za detaljniju pricu o ovome posetite: http://www.elitesecurity.org/tema/16071/)

Svejedno - Amerikanci su bili prvi. Jedino se to računa. Nije osvajanje svemira Olimpijada, pa da je najvažnije učestvovati. Ima "disciplina" u kojima su oni takođe osvajali prvenstvo sveta sa bližom okolinom, ali se prave kao da to nisu znali. Još pedesetih godina oni su, u podzemnim biološkim laboratorijama, "uzgojili" klice antraksa, ebole i slične izazivače nazeba sa smrtnim posledicama, da bi, odustavši (tobože?) od tog projekta, glumili iznenađenje čuvši kako se Sadam Husein odmetnuo u proizvođače biološkog oružja za masovno uništenje. Ako mi ne verujete, potražite (i pročitajte!) knjigu "Klice", iz pera tri novinara "Njujork tajmsa".

Dakle, sve je moguće - istina i laž su sestre rođene. Ovoga puta je, verujem, prevagnulo na stranu istine - da, tačno je, robot se baškari na Marsu, čeka kolegu da otvore ortačku fotografsku radnju. Posle će otvoriti i pekaru. Jesam li time posebno oduševljen? Ni govora! Pre svega, ne vidim nikakav smisao ove svemirske ekspedicije. Čemu to služi? Šta smo mi Marsu, i šta je Mars nama, e da bi međusobno "komunicirali" (pod uslovom da Mars, u međuvremenu, nije ogluveo)? Hoćemo li sa te planete uvoziti egzotično (marsovsko) voće? Ili samo tražimo novi poligon za isprobavanje atomskih bombi sedme generacije, u odnosu na koje ona što je sravnila Hirošimu zadobija status vlažne petarde? Što bi rekao Mile sa Čubure, koliko sam ja dobar ako je robot stigao na Mars.

U redu, važno je da nauka napreduje. Nije se sve završilo kada je ona jabuka pala na glavu Isaka Njutna. Mars je osvojen, i tačka. O tome više nećemo raspravljati, jer čak i oni koji su lansirali robota (proprativši njegovo iskrcavanje padom u amok) znaju da od čitavog njihovog projekta hasne biti neće. Idemo dalje. Pluton nas čeka. Kosmos je bezgraničan. Negde ćemo pronaći razumna bića, crve ili stenice, već kako gde.

No, ako "fenomenu" priđemo s druge strane, poduhvat američkih kosmičkih konkvistadora deluje još besmislenije. Njihov program pod tajnom šifrom "crvena planeta" razvijao se, sva je prilika, godinama, možda i decenijama, na trošak poreskih obveznika. Hoću da kažem: to košta. Milijarde su u pitanju. Ima se, pa se troši. Baca se u vetar. Apsurdnost ovakvog "potrošačkog mentaliteta" ukazuje se u pravom svetlu tek upoređen sa nespornom istinom da na ovom svetu, na planeti Zemlji, svake tri sekunde neko umire od gladi ili od principijelno izlečivih bolesti. Ili gine zbog ljubavi, pogođen bombom.

Da je, umesto na projekat osvajanja Marsa, novac utrošen za pomoć zemljama siromaštva i bede, da je doturena hrana onima koji su zaboravili šta ta imenica stvarno znači, da su se aspirini delili besplatno, lopta na kojoj živimo bila bi ostvarenje rajske zamisli. Ali, ne. Daj pare za Mars, a o gladnima neka brinu njihovi nepismeni diktatori. Takva vrsta (podrazumevajućeg) cinizma jeste proizvod same logike našeg bitisanja. Ovaj svet izdržavaju siromašni. Sasvim prosto: nisu pare bačene na slanje robota zato što smo, posle doručka, ručka i večere, uz četiri užine, zaboravili na gladne i umiruće, već je, upravo suprotno, "proizvodnja" gladi i smrti onaj conditio sine qva non, neophodni preduslov svakog svemirskog projekta ili nečeg sličnog, podjednako besmislenog. I to će zanavek ostati tako.
Zato - dole Mars, smrt robotima!

autor teksta: (kolumnista Kurira) Bogdan Tirnanić


[Ovu poruku je menjao secret dana 09.01.2004. u 15:09 GMT]
 
Odgovor na temu

stalker
Branko Kokanovic
Beograd

Član broj: 11897
Poruke: 606
*.drenik.net



+2 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete08.01.2004. u 19:07 - pre 246 meseci
Samo kratko da prokomentarisem. Ovo su najblize slike sa bilo koje planete koje je covek do sada video. Ne mogu, a da ne poredim ovo sa nekim SF filmovima u kojima je pejzaz bas ovako uradjen. Ne znam za vas, ali dok gledam ovu sliku, najezim se. Stvarno je cudan osecaj
 
Odgovor na temu

*trut*

Član broj: 15045
Poruke: 123
195.252.123.*



+14 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete09.01.2004. u 03:24 - pre 246 meseci
Mislim da je ovo jedna od bitnih istorijskih repera za dalje osvajanje svemira.
Samo da se resi pitanje energije inace ce sve ici jako sporo voleo bi bar da mi prapraunuce doceka turisticki odlazak do marsa ili barem meseca....
 
Odgovor na temu

MilošV
Podgorica

Član broj: 7996
Poruke: 484
195.66.163.*



+1 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete09.01.2004. u 08:05 - pre 246 meseci
Hi :)
Moram reci da mi se ovo misljenje (koje se ponavlja u nekoliko poruka i kolumni cijenjenog g. Tirnanica) - da je svemirsko istrazivanje nepotrebno bacanje para, nikako ne svidja, tacnije, podsjeca me na ono: "Sto ce ti knjige, krompiri su zlato"...
Dakle, ne slazem se. Evo zasto:
Otkad postoji zivot na Zemlji, biljno-zivotinjske vrste su radile dvije stvari:
- Sirile svoja i istrazivale nova stanista
- Borile se medjusobno
Tome i dugujemo evolutivni (a kasnije i tehnoloski) napredak, nije li tako?

Batalimo kritikovanje korporacijsko-pentagonske hipokrizije i pohlepe jer je to vec opstepoznata i otkad je svijeta ista stvar (Human nature) ali, opet, stvar koja je dovela do npr. stvaranja novih ljekova, elektricnih sporeta, automobila, aviona, Interneta... That's the way the world goes...

Da rezimiram: Go Spirit!
 
Odgovor na temu

Aleksandar Marković
Part Time Freelance Journalist

Član broj: 219
Poruke: 5220
*.mediaworks.co.yu

Sajt: www.akcenat.info


+8 Profil

icon Re: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete09.01.2004. u 16:19 - pre 246 meseci
Večeras na rts 2 u 22.15 poičinje emisija 3N u kojoj će biti reportaža o "spiritu" i nasinom planu putovanja na Juputer...pa koga interesuje neka programira VCR
 
Odgovor na temu

[es] :: Nauka :: Prvi put u istoriji prikazane slike u boji SA neke druge planete

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 18784 | Odgovora: 62 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.